Grafika rastrowa
Has艂o reklamowe – jak tworzy膰 ciekawe slogany? (definicja, przyk艂ady)
24 lutego, 2023
influencer
Influencer marketing -co to jest? (definicja, przyk艂ady, oferta + wsp贸艂praca przy promocji marki)
26 lutego, 2023

Go to market (strategia GTM) -co to? (przyk艂ady, definicja)

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Go to market (strategia GTM) -co to? (przyk艂ady, definicja)
Go to market (strategia GTM) -co to? (przyk艂ady, definicja) 1
/
Go to market strategia GTM

Go to market (strategia GTM) -co to? (przyk艂ady, definicja)

Strategia Go-To-Market to zasadniczo plan, jak firma zamierza wprowadzi膰 produkt po jego opracowaniu i jak b臋dzie on sprzedawany i promowany na rynku. Strategia G2M wykorzystuje wewn臋trzne i zewn臋trzne zasoby firmy, reklamuje nadrz臋dn膮 warto艣膰 produktu i pr贸buje uzyska膰 przewag臋 konkurencyjn膮 na rynku nad konkurentami.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Strategia Go-To-Market powinna w szczeg贸lno艣ci ustali膰 ekskluzywn膮 propozycj臋 warto艣ci produktu (USP), i dodatkowo przekaza膰 warto艣膰, kt贸r膮 produkt ma da膰 konsumentowi. Strategia powinna bra膰 pod uwag臋 wszystko, co mie艣ci si臋 w trzech g艂贸wnych ga艂臋ziach biznesu: klient, biznes i konkurencja.

Z czego sk艂ada si臋 strategia Go-To-Market

Istnieje wiele aspekt贸w, kt贸re powinny by膰 brane pod uwag臋 podczas wprowadzenia strategii Go-To-Market.

Punkt lub punkty cenowe produktu s膮 kluczowe, a rynek musi by膰 w艂a艣ciwie oceniony, aby uzyska膰 zrozumienie, w jaki spos贸b roz艂o偶y膰 koszt produktu na jego warto艣膰.

R贸wnie偶 dystrybucja i kana艂y sprzeda偶y produktu nale偶y rozwa偶y膰 obok taktyki marketingu produktu i opracowania wszelkich kampanii, bior膮c pod uwag臋 bud偶et potrzebny do ich osi膮gni臋cia.

By膰 mo偶e b臋dzie te偶 potrzeba przeszkolenia personelu w celu wsparcia konsument贸w w korzystaniu z produktu, jak r贸wnie偶 w celu jego sprzeda偶y.

Je艣li oka偶e si臋, 偶e istnieje du偶e zapotrzebowanie na produkt lub produkt radzi sobie niespodziewanie dobrze na rynku, mo偶na r贸wnie偶 rozwa偶y膰 rekrutacj臋 nowych pracownik贸w na stanowiska zwi膮zane z obs艂ug膮 produktu.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Odpowiedzialno艣膰 za strategi臋 „Go To Market”

Odpowiedzialno艣膰 za strategi臋 rynkow膮 firmy spoczywa na wielu sektorach dzia艂alno艣ci.

Istotne jest jednak to, 偶e taktyki stosowane podczas wprowadzania produktu na rynek – takie jak generowanie lead贸w, reklamowanie marki, kampanie promocyjne, public relations i interakcja z klientami – s膮 funkcjami dzia艂u marketingu.

W zwi膮zku z tym to w艂a艣nie oni b臋d膮 realizowa膰 strategi臋 i dostarcza膰 kluczowych wskaz贸wek pozosta艂ym dzia艂om firmy. W szczeg贸lno艣ci, zesp贸艂 zarz膮dzania produktem jest kluczowy dla los贸w produktu, a wi臋c nale偶a艂oby oczekiwa膰 od niego 艣cis艂ej wsp贸艂pracy z wszelkimi kampaniami marketingowymi i tym podobnymi.

Najwa偶niejsze 3 czynniki w strategii wej艣cia na rynek

Zastanawiaj膮c si臋 nad elementami strategii Go To Market, nale偶y pami臋ta膰 o trzech czynnikach: konsumencie, samym przedsi臋biorstwie oraz konkurencji na rynku.

Konkurencja

Znajomo艣膰 konkurencji, czy to ju偶 istniej膮cej na rynku, czy te偶 b臋d膮cej jeszcze w fazie rozwoju, mo偶e mie膰 ogromny wp艂yw na charakter produktu ko艅cowego firmy, a tym samym na strategi臋 wys艂ania go na rynek.

Konkurencja ju偶 istniej膮ca na rynku mo偶e dostarczy膰 przedsi臋biorstwu informacji o tym, jak konsumenci reaguj膮 na podobne produkty lub jaki stosunek maj膮 konsumenci do szeregu produkt贸w ju偶 obecnych na rynku, kt贸re s膮 podobne.

Ponadto, posiadanie informacji o powstaj膮cych produktach konkurencji mo偶e zach臋ci膰 przedsi臋biorstwo do przyspieszenia dystrybucji produkt贸w i kampanii marketingowych. Firma mo偶e r贸wnie偶 ostatecznie dowiedzie膰 si臋, gdzie le偶膮 nowe mo偶liwo艣ci.

Konsument

Stworzenie produktu, kt贸ry jak najlepiej pasuje do konsumenta jest po偶膮dane nie tylko dlatego, 偶e zmotywuje go do kupna produktu, ale tak偶e pozwoli na zdobycie jego lojalno艣ci przy kolejnych premierach produktu.

Skuteczne osi膮gni臋cie tego celu mo偶e pom贸c w zapewnieniu przysz艂o艣ci przedsi臋biorstwa. Wywarcie wra偶enia i uchwycenie lojalno艣ci konsument贸w mo偶e by膰 r贸wnie偶 sposobem na op艂acalny marketing. Zadowolony i lojalny konsument prawdopodobnie b臋dzie poleca艂 produkt i poszerza艂 baz臋 klient贸w.

Rozwa偶aj膮c konsumenta, lub klienta, strategia Go To Market b臋dzie czasami obejmowa膰 r贸wnie偶 koncepcj臋 zwan膮 Segmentacj膮 Rynku.

Jest to praktyka dzielenia konsument贸w na r贸偶ne grupy w zale偶no艣ci od ich potrzeb. W ten spos贸b firma mo偶e by膰 w stanie przewidzie膰 wsp贸ln膮 reakcj臋 na dzia艂anie grupy konsument贸w.

Istnieje wiele rzeczy do rozwa偶enia w segmentacji rynku konsumenckiego: przemys艂, w kt贸rym konsument przebywa; potencjalna si艂a nabywcza konsumenta; jak klient zachowuje si臋 na rynku – na przyk艂ad, czy konkurent ma lub mo偶e zdoby膰 jego uwag臋; lokalizacja konsumenta; dok艂adnie jak konsument b臋dzie korzysta艂 z produktu; jak konsument skorzysta z produktu; jakie informacje musz膮 by膰 przekazane przez firm臋 konsumentowi; czas i miejsca, w kt贸rych konsument mo偶e korzysta膰 z produktu; i jak op艂acalna jest sprzeda偶 produktu ka偶demu rodzajowi konsumenta.

Biznes

Wizja organizacji jest wa偶na w motywowaniu pracownik贸w. Tak wi臋c w艂膮czenie idea艂贸w organizacji na wczesnym etapie strategii Go-To-Market mo偶e podnie艣膰 wydajno艣膰 pracownik贸w, co z kolei b臋dzie mia艂o wp艂yw na sukces produktu.

Dlaczego warto stosowa膰 strategi臋 Go To Market?

Stosowanie tej strategii nie tylko umo偶liwia u偶ytkownikowi – zazwyczaj Product Managerowi lub Marketing Managerowi – zidentyfikowanie dzia艂a艅, kt贸re prowadz膮 do pozytywnych rezultat贸w, takich jak: gdzie dystrybuowa膰 produkt, w jaki spos贸b i by膰 mo偶e jak szybko, ale tak偶e pomaga w okre艣leniu czynnik贸w utrudniaj膮cych wej艣cie produktu na rynek. Mo偶e to by膰 nag艂a, nowa i nieprzewidziana konkurencja dla produktu, nieprzewidziana zmiana w postawie lub zachowaniu konsumenta, problemy z public relations w ramach kampanii marketingowych, a nawet komplikacje z kana艂ami sprzeda偶y produktu.

Posiadanie takiej strategii daje wszystkim osobom zaanga偶owanym w wydanie, rozpowszechnienie i sprzeda偶 produktu schemat koncepcyjny, do kt贸rego mo偶na si臋 wielokrotnie odwo艂ywa膰. Wydanie produktu mo偶e by膰 skomplikowane i w zale偶no艣ci od planowanego nasycenia produktu, mo偶e anga偶owa膰 du偶膮 liczb臋 r贸偶nych os贸b w r贸偶nych rolach.

Warto wzi膮膰 pod uwag臋 fakt, 偶e wydanie jest zewn臋trzn膮 stron膮 organizacji. S艂abe wyniki lub wadliwe strategie dotycz膮ce wej艣cia produktu na rynek mog膮 g艂臋boko i szerzej wp艂yn膮膰 na reputacj臋 przedsi臋biorstwa.

Czym jest strategia go to market vs. strategia marketingowa?

Cho膰 te dwa terminy mog膮 brzmie膰 podobnie i s膮 czasem u偶ywane zamiennie przez marketer贸w, to jednak r贸偶ni膮 si臋 od siebie.

Strategia Go to market

Strategia go-to-market (GTM) jest bardziej szczeg贸艂owa i kr贸tkoterminowa. Skupia si臋 ona na jednym produkcie i ca艂ym procesie jego rozwoju, od pomys艂u do wprowadzenia na rynek. Nadal obejmuje wszystko, co zrobi艂aby og贸lna strategia marketingowa, ale jest specyficzna dla jednego wprowadzenia na rynek. Mo偶e to oznacza膰 badanie jednej persony nabywcy i ukierunkowany marketing na konkretnym kanale marketingowym.

Strategia marketingowa

Strategia marketingowa to ca艂y plan marketingowy dla biznesu. To obejmuje wszystko, od wst臋pnych pomys艂贸w do kana艂贸w i ka偶dego dzia艂ania pomi臋dzy nimi. Strategia marketingowa pomaga w budowaniu marki, zwi臋kszaniu 艣wiadomo艣ci i zwi臋kszaniu dochod贸w. Zesp贸艂 marketingowy ma za zadanie stara膰 si臋 utrzyma膰 przewag臋 konkurencyjn膮, jak r贸wnie偶 by膰 na bie偶膮co z wszelkimi trendami w bran偶y.

Jak zbudowa膰 strategi臋 GTM?

Cho膰 ka偶da strategia GTM b臋dzie wygl膮da膰 nieco inaczej, wszystkie maj膮 podstawow膮 struktur臋. Oto dziewi臋膰 krok贸w, kt贸re nale偶y wykona膰, aby zbudowa膰 udan膮 strategi臋 GTM.

Opracuj map臋 podr贸偶y kupuj膮cego (buyer journey)

Ponownie, mo偶esz mie膰 wiele podr贸偶y kupuj膮cego, wi臋c wybierz swoj膮 podstawow膮 gar艣膰. Trzy etapy lejka marketingowego to 艣wiadomo艣膰, rozwa偶enie i decyzja. Okre艣lenie, w jaki spos贸b przeprowadzisz kupuj膮cych przez te etapy, pomo偶e Ci udoskonali膰 strategi臋 go-to-marketingu i komunikaty.

Zidentyfikuj problem

Mo偶esz mie膰 najlepszy pomys艂 na produkt na 艣wiecie, ale nie b臋dzie on sukcesem, je艣li nie rozwi膮偶e problemu klienta. Dlatego tak wa偶ne jest zidentyfikowanie luki na rynku lub posiadanie USP. Nie tw贸rz produktu, o kt贸rym my艣lisz, 偶e ludzie b臋d膮 go chcieli. Upewnij si臋, 偶e to jest to, co oni ceni膮. Potencjalni odbiorcy musz膮 istnie膰.

Znajd藕 swoj膮 docelow膮 publiczno艣膰

B臋dziesz musia艂 pozna膰 swojego idealnego klienta, aby osi膮gn膮膰 jak najwi臋ksze zyski. Ustawienie buyer persona niekoniecznie gwarantuje sukces, ale daje ci pomys艂 na to, do kogo musisz skierowa膰 sw贸j produkt. Nast臋pnie zbuduj charakterystyk臋 tego, kto b臋dzie kupowa艂 Tw贸j produkt.

Ustal kluczowy przekaz

Co dok艂adnie chcesz, aby klient czu艂 w zwi膮zku z Twoim produktem? Stw贸rz matryc臋 warto艣ci, kt贸ra pomo偶e Ci oceni膰 ka偶d膮 persona kupuj膮cego i dlaczego b臋dzie potrzebowa艂 Twojego produktu. Te kluczowe przes艂ania powinny pojawia膰 si臋 w ka偶dym fragmencie content marketingu, kt贸ry wyprodukujesz.

Zr贸b analiz臋 SWOT

Analiza SWOT jest popularnym narz臋dziem, poniewa偶 zmusza firm臋 do my艣lenia poza schematami. Badaj膮c swoje wewn臋trzne mocne i s艂abe strony oraz zewn臋trzne szanse i zagro偶enia (analiza konkurencji), otrzymujemy og贸lny obraz tego, czy nasz produkt odniesie sukces, czy te偶 nie.

Ustal plan sprzeda偶y

Wybierz strategi臋 sprzeda偶y, kt贸ra najlepiej sprawdzi si臋 dla Twojego produktu i firmy. Czy klienci b臋d膮 wymagali piel臋gnowania przez ca艂y okres podr贸偶y po produkcie? Czy mo偶esz wsp贸艂pracowa膰 z inn膮 mark膮 w celu promocji krzy偶owej lub sprzeda偶y w ich sklepach fizycznych? G艂贸wnym celem jest przekszta艂cenie potencjalnych klient贸w w nabywc贸w.

Wybierz kana艂y marketingowe

Cho膰 mo偶esz chcie膰 promowa膰 sw贸j produkt w ka偶dym kanale, mo偶e to poch艂on膮膰 du偶o pieni臋dzy i czasu. We藕 pod uwag臋 swoj膮 grup臋 docelow膮 i to, gdzie sp臋dzaj膮 najwi臋cej czasu online. Celujesz w Gen Z? Mo偶e warto skierowa膰 sw贸j marketing w stron臋 TikTok. Pr贸bujesz dotrze膰 do pokolenia baby boomers? Praca nad SEO i email marketingiem mo偶e by膰 bardziej warta Twojego czasu.

Ustal cele

Posiadanie planu jest 艣wietne, ale powiniene艣 mie膰 r贸wnie偶 cele, kt贸re b臋dziesz m贸g艂 monitorowa膰. Ustal konkretne, mierzalne, osi膮galne, istotne i okre艣lone w czasie cele (aka cele SMART), kt贸re pomog膮 Ci 艣ledzi膰, jak dzia艂a Tw贸j plan go-to-market. U偶ywaj wska藕nik贸w KPI do pomiar贸w ilo艣ciowych podczas startu. I u偶ywaj OKR, kt贸re 艂膮cz膮 koncepcj臋 cel贸w SMART i KPI, aby pom贸c Ci ilo艣ciowo mierzy膰 wydajno艣膰.

Podziel si臋 procesami

Ostatnim krokiem jest wdro偶enie Twojej strategii GTM. Musisz nakre艣li膰 swoje procesy zarz膮dzania projektami, 艣ledzenia cel贸w, szablon贸w i struktur. Chodzi o to, by ka偶dy cz艂onek zespo艂u wiedzia艂, czego si臋 od niego oczekuje, podobnie jak kto艣 nowy – im lepsza komunikacja, tym p艂ynniejsze wprowadzenie produktu na rynek.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jakie szczeg贸艂y powinny by膰 zawarte w strategii go to market?

Strategia go-to-market powinna zawiera膰 kluczowe szczeg贸艂y, przedstawione w formie pyta艅. Zespo艂y mog膮 wykorzysta膰 to do zrozumienia, jakie techniki marketingowe nale偶y zastosowa膰, czy okre艣lone promocje pomog膮 zwi臋kszy膰 warto艣膰 premiery produktu i inne. Mo偶na to wykorzysta膰 r贸wnie偶 w przypadku przysz艂ych produkt贸w.

Jak napisa膰 strategi臋 go to market?

Po pierwsze, zespo艂y powinny jasno zdefiniowa膰 sw贸j produkt. Jednomy艣lny opis produktu b臋dzie informowa艂 o ca艂ym marketingu produktu, od docelowej grupy odbiorc贸w po u偶ywany j臋zyk. Nast臋pnie nale偶y zdefiniowa膰 rynek docelowy, obejmuj膮cy r贸偶ne demografie, 艣redni doch贸d itp. Ca艂kowity adresowalny rynek, potrzeby rynku, punkty b贸lu i propozycja warto艣ci powinny by膰 brane pod uwag臋, zbyt.

Kto jest odpowiedzialny za strategi臋 go to market?

Zesp贸艂 marketingowy jest zazwyczaj odpowiedzialny za strategi臋 go-to-market, przy udziale zespo艂u produktowego. Wsp贸lnie mog膮 oni okre艣li膰 najbardziej odpowiedni spos贸b promowania i wypuszczania produktu, aby uzyska膰 maksymalny wp艂yw i ekspozycj臋. W przeciwnym razie zesp贸艂 marketingowy mo偶e nie by膰 艣wiadomy pewnych kluczowych element贸w lub korzy艣ci p艂yn膮cych z produktu.

Dlaczego zesp贸艂 produktowy powinien korzysta膰 z ram strategii go-to-market?

Ramy strategii go to market s艂u偶膮 jako plan dla zespo艂u produktowego, aby upewni膰 si臋, 偶e podejmuj膮 wszystkie kroki wymagane do pomy艣lnego dostarczenia nowego produktu do grupy docelowej. Zespo艂y produktowe mog膮 wsp贸艂pracowa膰 z zespo艂ami marketingu i sprzeda偶y, aby zmaksymalizowa膰 zainteresowanie nowym produktem przed jego wprowadzeniem na rynek.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 1

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)