Fulfillment dla ecommerce, czyli logistyka w Polsce (3 rzeczy które musisz wiedzieć)

e commerce manager
E commerce manager (kto to, co robi, zarobki i 3 ciekawe strategie)
24 stycznia, 2022
E commerce jak zacząć
E commerce jak zacząć (kompletny poradnik krok-po-kroku)
24 stycznia, 2022
Fulfillment dla ecommerce
Fulfillment dla ecommerce

Fulfillment dla ecommerce, czyli logistyka w Polsce (3 rzeczy które musisz wiedzieć)

Wszystkie odnoszące sukcesy firmy eCommerce mają jedną wspólną cechę: wspaniałe usługi fulfillment Commerce.

Być może masz najlepszy produkt na świecie. Twoja witryna jest niesamowita. A Twój lejek sprzedażowy z łatwością przesuwa klientów do kasy. Jeśli jednak fulfillment Twojego eCommerce nie będzie przebiegać płynnie, Twój biznes oparty na interencie będzie kulał.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Fulfillment dla ecommerce może nie być tym, co sprawia, że ​​jesteś podekscytowany swoim biznesem online. Jest to jednak kluczowy element Twojego sukcesu w sprzedaży internetowej.

Pomówmy o faktach:

  • koszty wysyłki są głównym czynnikiem porzucania koszyka.
  • liczy się również szybkość.

Przewidywalna i dokładna realizacja to zadowoleni klienci i pozytywne recenzje. Solidne procesy fulfillment dla ecommerce mogą zaoszczędzić czas i pieniądze. Ponadto dobrze prowadzona realizacja pomoże Ci rozwinąć Twój biznes.

Pomyślny proces fulfillment dla ecommerce obejmuje wielu dostawców i harmonogramy. Powinny one pracować jak dobrze naoliwiona maszyna. Im lepiej zarządzasz wszystkimi elementami, tym większy jest Twój sukces w handlu elektronicznym.

Co to jest fulfillment dla Commerce?

Fulfillment po polsku definicja: Fulfillment dla ecommerce w dosłownym tłumaczeniu to „realizacja e-commerce” to część operacji e-Commerce, która dostarcza produkty klientom. Twoje procesy e-fulfillment obejmują kilka rzeczy. Wprowadzenie produktu na półki w centrum realizacji zamówień to fulfillment ecommerce. Kompletowanie i pakowanie zamówień to realizacja zamówienia. Czasy i metody wysyłki są częścią operacji logistycznych prowadzonych przez osoby trzecie.

W rzeczywistości fulfillment dla ecommerce był integralną częścią Twojej firmy od samego początku. Kiedy pakowałeś pudła w garażu, byłeś swoim własnym dostawcą. Teraz, gdy Twoja firma się rozwinęła, być może będziesz musiał zlecić outsourcing 3PL.

Fulfillment dla ecommerce

Co obejmuje proces fulfillment dla ecommerce (logistyka dla e-commerce)?

Fulfillment dla ecommerce to coś więcej niż kompletowanie i pakowanie zamówień.

Pomyśl o zewnętrznym dostawcy usług eCommerce jako o rozszerzeniu swojej firmy. Outsourcing sprawia, że ​​Twoja firma jest elastyczna. Możesz powiększać i kontraktować powierzchnię magazynową w miarę zmieniających się potrzeb biznesowych. Outsourcing pozwala zminimalizować koszty i ryzyko.

Istnieją cztery podstawowe elementy procesu e-fulfillment:

  • Integracja sklepu e-commerce i centrum realizacji
  • Przyjmowanie i zarządzanie zapasami
  • Realizacja zamówień
  • Przetwarzanie zwrotów

Poniżej omówmy każdy składnik.

Jak działa fulfillment ecommerce ?

Fulfillment dla ecommerce jest podstawą Twoich operacji internetowych. Kiedy zrozumiesz każdy z etapów procesu, będziesz w stanie lepiej zarządzać swoim zewnętrznym dostawcą usług eCommerce.

Integracja z Omnichannel Fulfillment Center


Kiedy myślisz o magazynie do realizacji zamówień, możesz sobie wyobrazić rzędy półek wypełnionych produktami. W istocie jednak każde dobre centrum realizacji zamówień to firma technologiczna.

Twój sklep eCommerce powinien bezproblemowo integrować się z Twoim centrum realizacji. Twoje zamówienia powinny trafiać bezpośrednio do osób, które je zapakują i wyślą. Oto trzy ważne cechy dobrego centrum realizacji eCommerce:

  • Twoja firma 3PL powinna integrować się z każdą platformą, na której sprzedajesz. Twoje centrum realizacji powinno utworzyć niestandardową aplikację do łączenia przychodzących zamówień dla dowolnych kanałów sprzedaży, których nie obsługuje.
  • Personel IT jest tak samo ważny jak ludzie, którzy pakują i wysyłają Twoje zamówienia. Upewnij się, że Twój dostawca zamówień ma solidny dział IT.
  • Szukaj centrum realizacji z minimalnymi przestojami. Ponadto poszukaj responsywnego wsparcia, które pomoże szybko załatać wszelkie usterki.

Przyjmowanie i zarządzanie zapasami

Palety z Twoim towarem są wysyłane do Twojego magazynu. Następnie są „logowane” do magazynu i umieszczane na półkach, gotowe do realizacji Twoich zamówień.

Punkt przyjmowania to miejsce, w którym wiele magazynów realizacji zamówień nie spełnia oczekiwań. Kiedy palety znajdują się w doku załadunkowym, Twoje produkty nie są w magazynie. Oczywiście brak zapasów oznacza brak sprzedaży. To, jak można się domyślić, jest szkodliwe.

Kolejnym wyzwaniem związanym z zarządzaniem zapasami jest ich „kurczenie się”. Większość centrów e-fulfillment uwzględnia to w swoich umowach. Ogólnie rzecz biorąc, naddatki na braki wahają się od 3 do 11 procent zapasów magazynowych.

O to zawsze musisz zapytać aby uniknąć kłopotu:

  • Czy Twoje centrum realizacji handlu elektronicznego umieszcza Twoje towary w magazynie w ciągu jednego do dwóch dni od ich otrzymania.
  • Powinieneś być w stanie zalogować się do swojego systemu zarządzania zapasami. Te dane w czasie rzeczywistym mają kluczowe znaczenie dla utrzymania poziomu zapasów. To znaczy nie za dużo i nie za mało (co naraża Cię na ryzyko wyczerpania zapasów, zanim będziesz mógł je uzupełnić.
  • Twój dostawca 3PL powinien mieć niski limit. Niektóre centra realizacji sprawiają, że zarządzanie zapasami jest najwyższym priorytetem. Dostawcy ci są odpowiedzialni za przedmioty zgubione lub uszkodzone na półkach. W takim przypadku nie musisz uwzględniać tego podczas obliczania idealnych poziomów zapasów.

Realizacja zamówienia: odbierz, zapakuj i wyślij

Kiedy nadejdzie zamówienie, Twój magazyn fullfilmentu wybierze odpowiednie elementy do umieszczenia w pudełku i wysyłki. Twój dostawca 3PL wyśle ​​je do Twojego klienta. To jest proces odbioru, pakowania i wysyłki.

Dzięki centralnie zlokalizowanym magazynom realizującym zamówienia wysyłka do klientów jest szybka. Ważne jest, aby dostawca 3PL również szybko „obrobił” Twoje zamówienia. W przeciwnym razie stracisz korzyści wynikające z krótszego czasu wysyłki.

Dokładność jest kluczowa. Błędy w kompletowaniu i pakowaniu zamówień mogą kosztować klientów.

Oto trzy sposoby, w jakie centrum fulfillmetu eCommerce może pomóc Ci spełnić oczekiwania klientów w zakresie szybkiej i taniej wysyłki:

  • Poszukaj dostawcy 3PL, który oferuje realizację następnego dnia lub nawet wysyłkę tego samego dnia.
  • Wybierz magazyn a’la „centrum realizacji”, które powinno wysyłać do większości Twoich klientów w ciągu dwóch dni lub mniej.
  • Poproś o dane na temat wskaźników błędów centrum realizacji.

Przetwarzanie zwrotów

Nie możesz uniknąć zwrotów eCommerce. Łatwość dokonywania zwrotów jest ważna dla kupujących w eCommerce. Może to być głównym czynnikiem napędzającym sprzedaż. Logowanie w zwrotach jest ważną funkcją realizacji eCommerce.

Im szybciej dostawca zamówień przetwarza zwroty, tym szybciej klient otrzyma zwrot pieniędzy. Wydajne zwroty pozwalają również odzyskać zapasy „na półce”, dzięki czemu można je ponownie sprzedać.

Oto trzy sposoby, w jakie Twój partner w handlu elektronicznym może sprawić, że zwroty będą dla Ciebie i Twoich klientów proste:

  • Znajdź magazyn, który odłoży zwroty z powrotem na półkę w ciągu jednego do dwóch dni. Zwroty, które znajdują się w dokach, są przeszkodą dla Twojej firmy i zaufania konsumentów.
  • Pozwól swojemu dostawcy 3PL zająć się obsługą klienta w zakresie zwrotów, dzięki czemu możesz skupić się na zwiększeniu sprzedaży.
  • Utwórz proces obsługi uszkodzonych towarów. Rozważ utworzenie dodatkowej witryny, aby sprzedawać zwrócone towary ze zniżką. Upewnij się, że Twój dostawca usług eCommerce może pomóc w ocenie zwrotów i przetwarzaniu zamówień na towary ze zniżką.

Czym różni się 3PL od dropshipping?

Termin dropshipping jest mylony z tradycyjnym eCommerce. Jednak te dwa modele dostarczania produktów do klientów są bardzo różne.

Co to jest usługa realizacji przez firmę zewnętrzną (fulfillment)?


Terminy 3PL, fulfillment eCommerce i realizacja zamówień odnoszą się do tradycyjnej formy.

Oto jak działa fulfillment eCommerce:

  • Kupujesz lub wytwarzasz produkty do sprzedaży online.
  • Zanim zaczniesz sprzedawać swoje produkty online, płacisz za towar z góry.
  • Towar wysyłasz do zewnętrznej firmy zajmującej się realizacją zamówień.
  • Gdy klient składa zamówienie, centrum realizacji wysyła je do klienta. Centrum realizacji pobiera zamówienie z wcześniej zakupionych zapasów.
  • Wszystkie pieniądze z zamówienia wpływają do Twojej firmy.
  • Twój zysk to różnica między ceną sprzedaży a kosztami hurtowymi plus koszty ogólne.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping pozwala na sprzedaż produktów przy mniejszych nakładach inwestycyjnych na początku. Kompromisem dla tego zmniejszonego ryzyka jest mniejsza kontrola nad procesem realizacji. Dodatkowo Twoje zyski z każdej sprzedaży będą niższe.

Oto jak działa drop shipping:

  • Umieszczasz produkty od producenta w swoim sklepie internetowym. Nie kupujesz i nie masz fizycznych zapasów.
  • Po otrzymaniu zamówienia przekazujesz je producentowi.
  • Producent wysyła zamówienia bezpośrednio do Twoich klientów. Nigdy nie jesteś właścicielem sprzedawanych towarów. To jest istota dropshippingu.
  • Dzielisz się zyskami z producentem. Twoje marże są mniejsze, niż gdy utrzymujesz własne sany magazynowe.

Czy powinieneś zlecić fulfillment dla eCommerce?

Być może masz solidny wewnętrzny proces realizacji zamówień. W takim przypadku może nie być konieczne zlecanie realizacji eCommerce na zewnątrz. Jednak w miarę rozwoju Twojej firmy rozwiązanie wewnętrzne może stać się hamulcem Twojego rozwoju. Outsourcing może być ekonomicznym sposobem na wsparcie rozwoju Twojego sklepu internetowego.

Niektóre zalety outsourcingu fullfilment w eCommerce obejmują:

  • Elastyczna „przestrzeń na półkach”, którą można szybko powiększać w miarę rozwoju.
  • Twoje zamówienia będą kompletowane i pakowane przez przeszkolonych fachowców, którzy specjalizują się w realizacji zamówień.
  • Twoje zasoby są zwolnione, aby kontynuować rozwój biznesu.
  • Nie jesteś skazany na dzierżawę drogiej powierzchni, której możesz nie potrzebować.
  • Możesz wybrać centralnie zlokalizowany magazyn, który jest w stanie szybciej wysyłać zamówienia do Twoich klientów.

Przy okazji. Korzystasz z któryś z wymienionych? Amazon, inpost, omnipack, rhenus, DHL, DPD lub inne? Jeśli tak podziel się z nami swoją opinią w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)