Fulfillment dla ecommerce, czyli logistyka w Polsce (3 rzeczy kt贸re musisz wiedzie膰)

e commerce manager
E commerce manager (kto to, co robi, zarobki i 3 ciekawe strategie)
24 stycznia, 2022
E commerce jak zacz膮膰
E commerce jak zacz膮膰 (kompletny poradnik krok-po-kroku)
24 stycznia, 2022
Fulfillment dla ecommerce
Fulfillment dla ecommerce

Fulfillment dla ecommerce, czyli logistyka w Polsce (3 rzeczy kt贸re musisz wiedzie膰)

Wszystkie odnosz膮ce sukcesy firmy eCommerce maj膮 jedn膮 wsp贸ln膮 cech臋: wspania艂e us艂ugi fulfillment Commerce.

By膰 mo偶e masz najlepszy produkt na 艣wiecie. Twoja witryna jest niesamowita. A Tw贸j lejek sprzeda偶owy z 艂atwo艣ci膮 przesuwa klient贸w do kasy. Je艣li jednak fulfillment Twojego eCommerce nie b臋dzie przebiega膰 p艂ynnie, Tw贸j biznes oparty na interencie b臋dzie kula艂.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Fulfillment dla ecommerce mo偶e nie by膰 tym, co sprawia, 偶e 鈥嬧媕este艣 podekscytowany swoim biznesem online. Jest to jednak kluczowy element Twojego sukcesu w sprzeda偶y internetowej.

Pom贸wmy o faktach:

  • koszty wysy艂ki s膮 g艂贸wnym czynnikiem porzucania koszyka.
  • liczy si臋 r贸wnie偶 szybko艣膰.

Przewidywalna i dok艂adna realizacja to zadowoleni klienci i pozytywne recenzje. Solidne procesy fulfillment dla ecommerce mog膮 zaoszcz臋dzi膰 czas i pieni膮dze. Ponadto dobrze prowadzona realizacja pomo偶e Ci rozwin膮膰 Tw贸j biznes.

Pomy艣lny proces fulfillment dla ecommerce obejmuje wielu dostawc贸w i harmonogramy. Powinny one pracowa膰 jak dobrze naoliwiona maszyna. Im lepiej zarz膮dzasz wszystkimi elementami, tym wi臋kszy jest Tw贸j sukces w handlu elektronicznym.

Co to jest fulfillment dla Commerce?

Fulfillment po polsku definicja: Fulfillment dla ecommerce w dos艂ownym t艂umaczeniu to „realizacja e-commerce” to cz臋艣膰 operacji e-Commerce, kt贸ra dostarcza produkty klientom. Twoje procesy e-fulfillment obejmuj膮 kilka rzeczy. Wprowadzenie produktu na p贸艂ki w centrum realizacji zam贸wie艅 to fulfillment ecommerce. Kompletowanie i pakowanie zam贸wie艅 to realizacja zam贸wienia. Czasy i metody wysy艂ki s膮 cz臋艣ci膮 operacji logistycznych prowadzonych przez osoby trzecie.

W rzeczywisto艣ci fulfillment dla ecommerce by艂 integraln膮 cz臋艣ci膮 Twojej firmy od samego pocz膮tku. Kiedy pakowa艂e艣 pud艂a w gara偶u, by艂e艣 swoim w艂asnym dostawc膮. Teraz, gdy Twoja firma si臋 rozwin臋艂a, by膰 mo偶e b臋dziesz musia艂 zleci膰 outsourcing 3PL.

Fulfillment dla ecommerce

Co obejmuje proces fulfillment dla ecommerce (logistyka dla e-commerce)?

Fulfillment dla ecommerce to co艣 wi臋cej ni偶 kompletowanie i pakowanie zam贸wie艅.

Pomy艣l o zewn臋trznym dostawcy us艂ug eCommerce jako o rozszerzeniu swojej firmy. Outsourcing sprawia, 偶e 鈥嬧婽woja firma jest elastyczna. Mo偶esz powi臋ksza膰 i kontraktowa膰 powierzchni臋 magazynow膮 w miar臋 zmieniaj膮cych si臋 potrzeb biznesowych. Outsourcing pozwala zminimalizowa膰 koszty i ryzyko.

Istniej膮 cztery podstawowe elementy procesu e-fulfillment:

  • Integracja sklepu e-commerce i centrum realizacji
  • Przyjmowanie i zarz膮dzanie zapasami
  • Realizacja zam贸wie艅
  • Przetwarzanie zwrot贸w

Poni偶ej om贸wmy ka偶dy sk艂adnik.

Jak dzia艂a fulfillment ecommerce ?

Fulfillment dla ecommerce jest podstaw膮 Twoich operacji internetowych. Kiedy zrozumiesz ka偶dy z etap贸w procesu, b臋dziesz w stanie lepiej zarz膮dza膰 swoim zewn臋trznym dostawc膮 us艂ug eCommerce.

Integracja z Omnichannel Fulfillment Center


Kiedy my艣lisz o magazynie do realizacji zam贸wie艅, mo偶esz sobie wyobrazi膰 rz臋dy p贸艂ek wype艂nionych produktami. W istocie jednak ka偶de dobre centrum realizacji zam贸wie艅 to firma technologiczna.

Tw贸j sklep eCommerce powinien bezproblemowo integrowa膰 si臋 z Twoim centrum realizacji. Twoje zam贸wienia powinny trafia膰 bezpo艣rednio do os贸b, kt贸re je zapakuj膮 i wy艣l膮. Oto trzy wa偶ne cechy dobrego centrum realizacji eCommerce:

  • Twoja firma 3PL powinna integrowa膰 si臋 z ka偶d膮 platform膮, na kt贸rej sprzedajesz. Twoje centrum realizacji powinno utworzy膰 niestandardow膮 aplikacj臋 do 艂膮czenia przychodz膮cych zam贸wie艅 dla dowolnych kana艂贸w sprzeda偶y, kt贸rych nie obs艂uguje.
  • Personel IT jest tak samo wa偶ny jak ludzie, kt贸rzy pakuj膮 i wysy艂aj膮 Twoje zam贸wienia. Upewnij si臋, 偶e Tw贸j dostawca zam贸wie艅 ma solidny dzia艂 IT.
  • Szukaj centrum realizacji z minimalnymi przestojami. Ponadto poszukaj responsywnego wsparcia, kt贸re pomo偶e szybko za艂ata膰 wszelkie usterki.

Przyjmowanie i zarz膮dzanie zapasami

Palety z Twoim towarem s膮 wysy艂ane do Twojego magazynu. Nast臋pnie s膮 „logowane” do magazynu i umieszczane na p贸艂kach, gotowe do realizacji Twoich zam贸wie艅.

Punkt przyjmowania to miejsce, w kt贸rym wiele magazyn贸w realizacji zam贸wie艅 nie spe艂nia oczekiwa艅. Kiedy palety znajduj膮 si臋 w doku za艂adunkowym, Twoje produkty nie s膮 w magazynie. Oczywi艣cie brak zapas贸w oznacza brak sprzeda偶y. To, jak mo偶na si臋 domy艣li膰, jest szkodliwe.

Kolejnym wyzwaniem zwi膮zanym z zarz膮dzaniem zapasami jest ich „kurczenie si臋”. Wi臋kszo艣膰 centr贸w e-fulfillment uwzgl臋dnia to w swoich umowach. Og贸lnie rzecz bior膮c, naddatki na braki wahaj膮 si臋 od 3 do 11 procent zapas贸w magazynowych.

O to zawsze musisz zapyta膰 aby unikn膮膰 k艂opotu:

  • Czy Twoje centrum realizacji handlu elektronicznego umieszcza Twoje towary w magazynie w ci膮gu jednego do dw贸ch dni od ich otrzymania.
  • Powiniene艣 by膰 w stanie zalogowa膰 si臋 do swojego systemu zarz膮dzania zapasami. Te dane w czasie rzeczywistym maj膮 kluczowe znaczenie dla utrzymania poziomu zapas贸w. To znaczy nie za du偶o i nie za ma艂o (co nara偶a Ci臋 na ryzyko wyczerpania zapas贸w, zanim b臋dziesz m贸g艂 je uzupe艂ni膰.
  • Tw贸j dostawca 3PL powinien mie膰 niski limit. Niekt贸re centra realizacji sprawiaj膮, 偶e zarz膮dzanie zapasami jest najwy偶szym priorytetem. Dostawcy ci s膮 odpowiedzialni za przedmioty zgubione lub uszkodzone na p贸艂kach. W takim przypadku nie musisz uwzgl臋dnia膰 tego podczas obliczania idealnych poziom贸w zapas贸w.

Realizacja zam贸wienia: odbierz, zapakuj i wy艣lij

Kiedy nadejdzie zam贸wienie, Tw贸j magazyn fullfilmentu wybierze odpowiednie elementy do umieszczenia w pude艂ku i wysy艂ki. Tw贸j dostawca 3PL wy艣le 鈥嬧媕e do Twojego klienta. To jest proces odbioru, pakowania i wysy艂ki.

Dzi臋ki centralnie zlokalizowanym magazynom realizuj膮cym zam贸wienia wysy艂ka do klient贸w jest szybka. Wa偶ne jest, aby dostawca 3PL r贸wnie偶 szybko „obrobi艂” Twoje zam贸wienia. W przeciwnym razie stracisz korzy艣ci wynikaj膮ce z kr贸tszego czasu wysy艂ki.

Dok艂adno艣膰 jest kluczowa. B艂臋dy w kompletowaniu i pakowaniu zam贸wie艅 mog膮 kosztowa膰 klient贸w.

Oto trzy sposoby, w jakie centrum fulfillmetu eCommerce mo偶e pom贸c Ci spe艂ni膰 oczekiwania klient贸w w zakresie szybkiej i taniej wysy艂ki:

  • Poszukaj dostawcy 3PL, kt贸ry oferuje realizacj臋 nast臋pnego dnia lub nawet wysy艂k臋 tego samego dnia.
  • Wybierz magazyn a’la „centrum realizacji”, kt贸re powinno wysy艂a膰 do wi臋kszo艣ci Twoich klient贸w w ci膮gu dw贸ch dni lub mniej.
  • Popro艣 o dane na temat wska藕nik贸w b艂臋d贸w centrum realizacji.

Przetwarzanie zwrot贸w

Nie mo偶esz unikn膮膰 zwrot贸w eCommerce. 艁atwo艣膰 dokonywania zwrot贸w jest wa偶na dla kupuj膮cych w eCommerce. Mo偶e to by膰 g艂贸wnym czynnikiem nap臋dzaj膮cym sprzeda偶. Logowanie w zwrotach jest wa偶n膮 funkcj膮 realizacji eCommerce.

Im szybciej dostawca zam贸wie艅 przetwarza zwroty, tym szybciej klient otrzyma zwrot pieni臋dzy. Wydajne zwroty pozwalaj膮 r贸wnie偶 odzyska膰 zapasy „na p贸艂ce”, dzi臋ki czemu mo偶na je ponownie sprzeda膰.

Oto trzy sposoby, w jakie Tw贸j partner w handlu elektronicznym mo偶e sprawi膰, 偶e zwroty b臋d膮 dla Ciebie i Twoich klient贸w proste:

  • Znajd藕 magazyn, kt贸ry od艂o偶y zwroty z powrotem na p贸艂k臋 w ci膮gu jednego do dw贸ch dni. Zwroty, kt贸re znajduj膮 si臋 w dokach, s膮 przeszkod膮 dla Twojej firmy i zaufania konsument贸w.
  • Pozw贸l swojemu dostawcy 3PL zaj膮膰 si臋 obs艂ug膮 klienta w zakresie zwrot贸w, dzi臋ki czemu mo偶esz skupi膰 si臋 na zwi臋kszeniu sprzeda偶y.
  • Utw贸rz proces obs艂ugi uszkodzonych towar贸w. Rozwa偶 utworzenie dodatkowej witryny, aby sprzedawa膰 zwr贸cone towary ze zni偶k膮. Upewnij si臋, 偶e Tw贸j dostawca us艂ug eCommerce mo偶e pom贸c w ocenie zwrot贸w i przetwarzaniu zam贸wie艅 na towary ze zni偶k膮.

Czym r贸偶ni si臋 3PL od dropshipping?

Termin dropshipping jest mylony z tradycyjnym eCommerce. Jednak te dwa modele dostarczania produkt贸w do klient贸w s膮 bardzo r贸偶ne.

Co to jest us艂uga realizacji przez firm臋 zewn臋trzn膮 (fulfillment)?


Terminy 3PL, fulfillment eCommerce i realizacja zam贸wie艅 odnosz膮 si臋 do tradycyjnej formy.

Oto jak dzia艂a fulfillment eCommerce:

  • Kupujesz lub wytwarzasz produkty do sprzeda偶y online.
  • Zanim zaczniesz sprzedawa膰 swoje produkty online, p艂acisz za towar z g贸ry.
  • Towar wysy艂asz do zewn臋trznej firmy zajmuj膮cej si臋 realizacj膮 zam贸wie艅.
  • Gdy klient sk艂ada zam贸wienie, centrum realizacji wysy艂a je do klienta. Centrum realizacji pobiera zam贸wienie z wcze艣niej zakupionych zapas贸w.
  • Wszystkie pieni膮dze z zam贸wienia wp艂ywaj膮 do Twojej firmy.
  • Tw贸j zysk to r贸偶nica mi臋dzy cen膮 sprzeda偶y a kosztami hurtowymi plus koszty og贸lne.

Co to jest dropshipping?

Dropshipping pozwala na sprzeda偶 produkt贸w przy mniejszych nak艂adach inwestycyjnych na pocz膮tku. Kompromisem dla tego zmniejszonego ryzyka jest mniejsza kontrola nad procesem realizacji. Dodatkowo Twoje zyski z ka偶dej sprzeda偶y b臋d膮 ni偶sze.

Oto jak dzia艂a drop shipping:

  • Umieszczasz produkty od producenta w swoim sklepie internetowym. Nie kupujesz i nie masz fizycznych zapas贸w.
  • Po otrzymaniu zam贸wienia przekazujesz je producentowi.
  • Producent wysy艂a zam贸wienia bezpo艣rednio do Twoich klient贸w. Nigdy nie jeste艣 w艂a艣cicielem sprzedawanych towar贸w. To jest istota dropshippingu.
  • Dzielisz si臋 zyskami z producentem. Twoje mar偶e s膮 mniejsze, ni偶 gdy utrzymujesz w艂asne sany magazynowe.

Czy powiniene艣 zleci膰 fulfillment dla eCommerce?

By膰 mo偶e masz solidny wewn臋trzny proces realizacji zam贸wie艅. W takim przypadku mo偶e nie by膰 konieczne zlecanie realizacji eCommerce na zewn膮trz. Jednak w miar臋 rozwoju Twojej firmy rozwi膮zanie wewn臋trzne mo偶e sta膰 si臋 hamulcem Twojego rozwoju. Outsourcing mo偶e by膰 ekonomicznym sposobem na wsparcie rozwoju Twojego sklepu internetowego.

Niekt贸re zalety outsourcingu fullfilment w eCommerce obejmuj膮:

  • Elastyczna „przestrze艅 na p贸艂kach”, kt贸r膮 mo偶na szybko powi臋ksza膰 w miar臋 rozwoju.
  • Twoje zam贸wienia b臋d膮 kompletowane i pakowane przez przeszkolonych fachowc贸w, kt贸rzy specjalizuj膮 si臋 w realizacji zam贸wie艅.
  • Twoje zasoby s膮 zwolnione, aby kontynuowa膰 rozw贸j biznesu.
  • Nie jeste艣 skazany na dzier偶aw臋 drogiej powierzchni, kt贸rej mo偶esz nie potrzebowa膰.
  • Mo偶esz wybra膰 centralnie zlokalizowany magazyn, kt贸ry jest w stanie szybciej wysy艂a膰 zam贸wienia do Twoich klient贸w.

Przy okazji. Korzystasz z kt贸ry艣 z wymienionych? Amazon, inpost, omnipack, rhenus, DHL, DPD lub inne? Je艣li tak podziel si臋 z nami swoj膮 opini膮 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)