Zawartość strony
Flat Design w wielu kręgach projektantów stron i grafików stanowi pewien mainstream. Nawet największe firmy stosują obecnie takie podejście do projektowania.
Jaki jest więc powód jego rosnącej popularności?
Mówiąc najprościej, to działa!
Flat Design może pomóc poprawić wrażenia użytkownika w witrynach i aplikacjach. To z kolei może generować większą liczbę konwersji.
Flat Design to styl projektowania, który cechuje się minimalizmem i płaskim, dwuwymiarowym wyglądem elementów graficznych. Zastosowanie płaskich kształtów, wyraźnych konturów i jasnych kolorów pozwala na stworzenie przejrzystych i czytelnych projektów.
Flat Design jest przeciwieństwem trendu skeuomorficznego, który starał się naśladować rzeczywiste obiekty i tekstury w interfejsach cyfrowych. Flat Design z kolei eliminuje wszelkie ozdobniki i nadmierną dekorację, aby skupić się na prostocie i funkcjonalności.
Flat Design jest popularny w projektowaniu stron internetowych, interfejsów użytkownika, logo i innych elementów graficznych. Zalety Flat Designu to łatwość użytkowania i szybkość ładowania, ponieważ prostsze elementy graficzne zajmują mniej miejsca i są łatwiejsze do przetwarzania przez przeglądarki i urządzenia mobilne.
Jednym z przykładów na popularność Flat Designu jest interfejs systemu operacyjnego Windows 8, który zastąpił tradycyjne 3D ikony na płaskie, dwuwymiarowe symbole. Flat Design jest nadal powszechnie stosowany w projektowaniu cyfrowym, a jego popularność nie słabnie.
Flat Design jest to podejście projektowe, które polega na tworzeniu minimalistycznych dwuwymiarowych (płaskich) ilustracji dla interfejsów internetowych i mobilnych.
Flat Design (dosłownie tłumacząc „płaska konstrukcja”) pozwala pozbyć się zbędnych stylizacji i elementów, które dają iluzję trójwymiarowości (takich jak gradienty, tekstury i cienie). Jest to przeciwieństwo skeumorfizmu, innej praktyki projektowej, która polega na tworzeniu projektów przypominających przedmioty z prawdziwego życia.
Flat Design to przede wszystkim wyraziste kształty, (zarówno) stonowane, jak i jasne kolory oraz skalowalne ilustracje. Nawet czcionki używane w tego rodzaju projektach są w większości bezszeryfowe.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W swoich początkach projektowanie Flat Design było blisko związane z minimalizmem i designem mobile-first. Chociaż oba te atrybuty w dużym stopniu przyczyniają się do udanego i ciekawego projektu, ma ono swoje ograniczenia.
Jednym z błędów UX jest to że flat design powoduje czasami problemy z tym iż użytkownicy nie mogą rozróżnić w aplikacjach elementów klikalnych i nieklikalnych pomiędzy sobą.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Rozwiązując problemy związane z użytecznością, Flat Design ewoluowało z biegiem czasu. Przeszło od absolutnie płaskiego wyglądu do półpłaskiego.
Chociaż podejście Flat Design 2.0 jest nadal „płaskie”, wykorzystuje warstwy, kontrast i subtelne cienie, aby nadać głębi interfejsowi.
Na przykład taka koperta:
Teraz, gdy już wiemy, czym jest Flat Design, przyjrzyjmy się, jak pomaga on stronom internetowym przekonać użytkowników aby lepiej konwertowali na sprzedaż.
Jednym z fundamentów Flat Design jest czytelność.
Flat Design pozwala użytkownikom z łatwością przeglądać i rozumieć zawartość witryny, niezależnie od tego, czy korzystają z komputerów stacjonarnych, czy urządzeń mobilnych.
Zastępuje złożone obrazy uproszczonymi (minimalistycznymi) ikonami i wektorami. Płaskie ikony i towarzyszący im tekst ułatwiają użytkownikom zrozumienie dowolnej koncepcji.
Ponadto Flat Design zawiera wyraźną typografię i czcionki bezszeryfowe. Również tło tekstu zawiera zwykle jeden kontrastujący kolor.
W tym przypadku najważniejsza jest treść.
Dzięki temu edukacja użytkowników staje się dziecinnie prosta. A gdy użytkownicy mają lepszą wiedzę o produkcie/usłudze, to zwiększa się również prawdopodobieństwo konwersji.
Flat Design polega na minimalizacji.
Brakuje tutaj ozdób lub elementów dekoracyjnych, które nie zapewniają wartości dla użytkowników. Celem jest skierowanie uwagi użytkowników na główną zawartość strony internetowej.
Uwaga użytkowników kieruje się tylko tam, gdzie chce tego strona internetowa.
Nierozłączna z tego typu projektowaniem jest pewna cecha często określana jako biała przestrzeń (white space).
Biała przestrzeń jest integralną częścią „płaskiego projektowania”.
Powolne ładowanie stron internetowych i aplikacji jest irytujące; użytkownicy wtedy bardzo szybko ją zamykają i idą do szybszej konkurencji.
Jeśli nie możesz ograniczyć treści, które musisz pokazać użytkownikom, a nadal musisz dbać o szybkość swojej witryny, możesz wybrać obrazy i grafikę o niskiej rozdzielczości lub zastosować Flat Design. Wydaje się ona tutaj oczywistym wyborem.
W porównaniu ze stronami internetowymi, które wykorzystują ciężkie obrazy i grafikę, strony z Flat Design ładują się szybciej. Przy braku gradientów, czcionek szeryfowych i innych właściwości skeuomorficznych elementy takiego projektu mają mniejszy rozmiar.
Elementy o mniejszym rozmiarze pliku ładują się szybciej, dlatego nawet Google zmieniło swoje logo na bezszeryfowe, aby zmniejszyć rozmiar i ostatecznie czas ładowania strony głównej.
Nawet z perspektywy dewelopera Flat Design działa szybciej. W takim przypadku składnikami strony internetowej są grafiki wektorowe lub oparte na kodzie, które dodatkowo przyczyniają się do skrócenia czasu ładowania strony.
Szybko ładująca się strona internetowa wpływa na wyniki firmy. Może pomóc w zwiększeniu konwersji i przychodów w witrynach internetowych.
Szybkość ładowania strony jest jednym z najważniejszych czynników SEO dla stron internetowych. Już wiele lat temu google przeszło nawet na indeksowanie mobile first. Ponieważ Flat Design skraca czas ładowania stron internetowych, poprawia to rankingi w wyszukiwarkach. Wolne strony z dużą ilością grafiki, w przeciwieństwie do stron szybkich i lekkich, otrzymują gorsze pozycje i większy bounce rate.
Z większą szansą na pojawienie się na szczycie SERP, strony internetowe o takiej konstrukcji mogą przyciągać użytkowników.
Osoby wchodzące na Twoją stronę internetową wyrabiają sobie o niej wrażenie w około 0,05 sekundy!
Oznacza to, że użytkownicy spędzą na stronie zaledwie 50 milisekund, zanim zdecydują, czy podoba im się Twoja witryna.
Więc jak to działa? Użytkownicy nie mogą przeglądać zawartości wszystkich witryn w internecie na które wchodzą codziennie.
Więc oceniają witrynę na podstawie jej wyglądu i stylu.
Użytkownicy odwiedzają witrynę internetową, patrzą na jej wygląd/interfejs i formułują opinię o witrynie.
Flat Design może pomóc stronom internetowym w kształtowaniu pozytywnego pierwszego wrażenia na odwiedzających. Gdy użytkownicy odwiedzają stronę internetową lub aplikację, nowoczesny wygląd i styl pozytywnie na nich wpływają.
Flat design to trend w projektowaniu dominujący obecnie w przestrzeni internetowej i mobilnej. Chociaż najbardziej znana z poprawy komfortu użytkownika, tego typu designowa konstrukcja ma do zaoferowania wiele innych korzyści:
Jak widzisz również powinieneś rozważyć tego typu dodatki, lub może cały projekt!
Zdecydowanie zalecamy najpierw zaprojektowanie testów A/B, aby zrozumieć, która wersja najlepiej odpowiada Twoim odbiorcom i lepiej konwertuje.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Flat Design na stronach internetowych (co to jest)?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 333
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)