Zawartość strony
Event marketing to działania, które mają na celu promocję danej marki, zwiększenie popularności określonych produktów oraz wzrost sprzedaży. Nie jest to jednak stricte promowanie samych eventów, jak zwykle niezbyt precyzyjnie rozumiane jest to pojęcie.
Odpowiadając na pytanie czym jest event marketing zacznijmy od tego czym jest typowy marketing: to zespół szeroko rozumianych działań, które mają na celu popularyzację produktów czy usług oraz wzrost poziomu sprzedaży notowanej przez dany podmiot. Event marketing odnosi się do imprez reklamujących określone wyroby, ale może i powinien być rozumiany nieco szerzej.
Nie jest to bowiem jedynie cel, na który ukierunkowane są podejmowane działania, ale również skuteczne narzędzie służące realizacji wyznaczonych zamierzeń.
Event marketing może być również rozumiany jako narzędzie wykorzystywane w celu skutecznej komunikacji zachodzącej pomiędzy ogniwami procesu kupna-sprzedaży. Promocja produktów odbywa się w tym przypadku za pomocą spotkań i innych wydarzeń branżowych.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Za pomocą tego rodzaju narzędzi możliwe jest realizowanie założonych celów strategicznych dotyczących określonych podmiotów. Co ciekawe, marketing może być wykorzystywany w różnorodny sposób, który zależy przede wszystkim od roli pełnionej przez danego uczestnika podczas eventu.
Jak wspomniano powyżej, w zależności od roli pełnionej podczas danego eventu można posługiwać się określonymi narzędziami służącymi promocji dóbr czy usług. Prelegent to osoba prowadząca dane wydarzenie, panel lub szkolenie, której zadaniem jest jasne i rzeczowe przekazywanie użytecznych treści.
Godny polecenia prelegent potrafi zaciekawić słuchaczy poruszaną tematyką, a jednocześnie w subtelny i niemal niezauważony sposób wplata w poruszane kwestie zagadnienia służące realizacji celów sprzedażowych i marketingowych.
Działania podejmowane przez prelegenta służą budowie szerokich kontaktów z potencjalnymi klientami detalicznymi i hurtowymi oraz popularyzacji danej marki czy konkretnego produktu.
Wybór odpowiedniego prelegenta ma zatem kluczowe znaczenie, ponieważ osoba ta stanowi wizytówkę danego podmiotu i nierozerwanie jest z nim kojarzona.
Wystawca to osoba, która podczas eventów prezentuje szeroką ofertę swoich produktów. Powinna ona zatem dysponować nie tylko szeroką wiedzą na temat ich cech charakterystycznych czy poszczególnych etapów produkcji, ale musi ona również posiadać odpowiednie zaplecze w postaci broszur czy próbek produktów, które umożliwiają potencjalnym kupującym zapoznanie się ze szczegółami oferty.
W związku z tym, że podczas targów ofertę produktową prezentuje wielu wystawców, wyróżnienie się na ich tle nie jest zadaniem łatwym.
W celu zwiększenia rozpoznawalności danej marki oraz zachęcenia potencjalnych kupców i kontrahentów do zwrócenia uwagi na daną ofertę warto wykorzystywać akcje promocyjne i kupony zachęcające do podjęcia długotrwałej współpracy. Trudne zadanie stawiane jest również przed organizatorem danego wydarzenia.
Osoba ta musi bowiem wykazywać się dużą kreatywnością oraz skrupulatnością w zakresie podejmowanych działań. Organizator eventu odpowiada za wszystkie kwestie związane z jego organizacją. Poza tym, ponosi on koszty związane z jego obsługą, w tym przygotowaniem oraz realizacją zgodną z założonym planem.
W tym wypadku pojawia się ryzyko związane z niepowodzeniem danego wydarzenia, w tym niską frekwencją lub bierną postawą potencjalnych kontrahentów.
Niemniej jednak to właśnie organizator ma dostęp do szerokiej bazy danych związanej z uczestnikami danego wydarzenia. Informacje te są pożądane i mogą być z powodzeniem wykorzystywane nie tylko podczas samego eventu, ale również w dłuższej perspektywie czasu, który następuje po zakończeniu wydarzenia.
Nie można również zapominać o tym, że organizator danego wydarzenia nadaje mu główny kierunek oraz określa jego charakter. Ma on zatem wpływ na realizowane cele strategiczne oraz może je w pewnym stopniu modyfikować w reakcji na nieprzewidzianą sytuację.
Na wygląd i przebieg danego wydarzenia wpływ na również jego sponsor. Osoba ta wpiera je finansowo oraz umożliwia jego realizację. Daje to wymierne korzyści w postaci możliwości skorzystania z przestrzeni ekspozycyjnych lub aktywnego uczestnictwa w toczących się rozmowach, przemówieniach i prezentacjach.
Uczestnikiem staje się każda osoba biorąca udział w evencie. Rola ta jest najbardziej powszechna ze wszystkich wymienionych powyżej i może nią być praktycznie każda osoba, w tym również sponsor, wystawca czy prelegent.
Każdy z nich może bowiem zakupić lub otrzymać bilet lub zaproszenie upoważniające do uczestnictwa w różnego rodzaju spotkaniach branżowych.
Uczestnicy eventów mogą się na nich na nich pojawiać jako osoby prywatne w ramach swoich zainteresowań lub brać w nich udział w związku z pełnionymi obowiązkami zawodowymi.
W tym przypadku marketing eventowy jest wykorzystywany przez świadomych jego niepodważanej roli pracodawców, którzy delegują swoich podwładnych w celu nawiązywania nowych lub podtrzymywania istniejących relacji biznesowych.
Uczestnictwo w tego rodzaju wydarzeniach jest doskonałą okazją do dobywania nowych klientów oraz poszerzania sieci kontaktów.
Wyróżnić możemy 3 główne fazy jako przykład:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Event marketing -jak przeprowadzić, czym jest i jakie korzyści oferuje?
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)