Event marketing -jak przeprowadzi膰, czym jest i jakie korzy艣ci oferuje?

design thinking
Design thinking – metoda tw贸rczego rozwi膮zywania problem贸w (co to jest)?
29 kwietnia, 2022
Banner Blindness 艣lepota banerowa
Banner Blindness – na czym polega 艣lepota banerowa?
29 kwietnia, 2022
Agencja eventowa
Agencja eventowa

Czym cechuje si臋 event marketing?

Event marketing to dzia艂ania, kt贸re maj膮 na celu promocj臋 danej marki, zwi臋kszenie popularno艣ci okre艣lonych produkt贸w oraz wzrost sprzeda偶y. Nie jest to jednak stricte promowanie samych event贸w, jak zwykle niezbyt precyzyjnie rozumiane jest to poj臋cie.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym zatem jest event marketing w Polsce?

Odpowiadaj膮c na pytanie czym jest event marketing zacznijmy od tego czym jest typowy marketing: to zesp贸艂 szeroko rozumianych dzia艂a艅, kt贸re maj膮 na celu popularyzacj臋 produkt贸w czy us艂ug oraz wzrost poziomu sprzeda偶y notowanej przez dany podmiot. Event marketing odnosi si臋 do imprez reklamuj膮cych okre艣lone wyroby, ale mo偶e i powinien by膰 rozumiany nieco szerzej.

Nie jest to bowiem jedynie cel, na kt贸ry ukierunkowane s膮 podejmowane dzia艂ania, ale r贸wnie偶 skuteczne narz臋dzie s艂u偶膮ce realizacji wyznaczonych zamierze艅.

Event marketing mo偶e by膰 r贸wnie偶 rozumiany jako narz臋dzie wykorzystywane w celu skutecznej komunikacji zachodz膮cej pomi臋dzy ogniwami procesu kupna-sprzeda偶y. Promocja produkt贸w odbywa si臋 w tym przypadku za pomoc膮 spotka艅 i innych wydarze艅 bran偶owych.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

W jakim celu wykorzystywany jest marketing eventowy?

Za pomoc膮 tego rodzaju narz臋dzi mo偶liwe jest realizowanie za艂o偶onych cel贸w strategicznych dotycz膮cych okre艣lonych podmiot贸w. Co ciekawe, marketing mo偶e by膰 wykorzystywany w r贸偶norodny spos贸b, kt贸ry zale偶y przede wszystkim od roli pe艂nionej przez danego uczestnika podczas eventu.

W jaki spos贸b marketing eventowy mo偶e by膰 wykorzystywany przez prelegenta?

Jak wspomniano powy偶ej, w zale偶no艣ci od roli pe艂nionej podczas danego eventu mo偶na pos艂ugiwa膰 si臋 okre艣lonymi narz臋dziami s艂u偶膮cymi promocji d贸br czy us艂ug. Prelegent to osoba prowadz膮ca dane wydarzenie, panel lub szkolenie, kt贸rej zadaniem jest jasne i rzeczowe przekazywanie u偶ytecznych tre艣ci.

Godny polecenia prelegent potrafi zaciekawi膰 s艂uchaczy poruszan膮 tematyk膮, a jednocze艣nie w subtelny i niemal niezauwa偶ony spos贸b wplata w poruszane kwestie zagadnienia s艂u偶膮ce realizacji cel贸w sprzeda偶owych i marketingowych.

Dzia艂ania podejmowane przez prelegenta s艂u偶膮 budowie szerokich kontakt贸w z potencjalnymi klientami detalicznymi i hurtowymi oraz popularyzacji danej marki czy konkretnego produktu.

Wyb贸r odpowiedniego prelegenta ma zatem kluczowe znaczenie, poniewa偶 osoba ta stanowi wizyt贸wk臋 danego podmiotu i nierozerwanie jest z nim kojarzona.

Agencja eventowa
Agencja eventowa

Po jakie narz臋dzia marketingowe mog膮 si臋ga膰 inni uczestnicy eventu?

Wystawca to osoba, kt贸ra podczas event贸w prezentuje szerok膮 ofert臋 swoich produkt贸w. Powinna ona zatem dysponowa膰 nie tylko szerok膮 wiedz膮 na temat ich cech charakterystycznych czy poszczeg贸lnych etap贸w produkcji, ale musi ona r贸wnie偶 posiada膰 odpowiednie zaplecze w postaci broszur czy pr贸bek produkt贸w, kt贸re umo偶liwiaj膮 potencjalnym kupuj膮cym zapoznanie si臋 ze szczeg贸艂ami oferty.

W zwi膮zku z tym, 偶e podczas targ贸w ofert臋 produktow膮 prezentuje wielu wystawc贸w, wyr贸偶nienie si臋 na ich tle nie jest zadaniem 艂atwym.

W celu zwi臋kszenia rozpoznawalno艣ci danej marki oraz zach臋cenia potencjalnych kupc贸w i kontrahent贸w do zwr贸cenia uwagi na dan膮 ofert臋 warto wykorzystywa膰 akcje promocyjne i kupony zach臋caj膮ce do podj臋cia d艂ugotrwa艂ej wsp贸艂pracy. Trudne zadanie stawiane jest r贸wnie偶 przed organizatorem danego wydarzenia.

Osoba ta musi bowiem wykazywa膰 si臋 du偶膮 kreatywno艣ci膮 oraz skrupulatno艣ci膮 w zakresie podejmowanych dzia艂a艅. Organizator eventu odpowiada za wszystkie kwestie zwi膮zane z jego organizacj膮. Poza tym, ponosi on koszty zwi膮zane z jego obs艂ug膮, w tym przygotowaniem oraz realizacj膮 zgodn膮 z za艂o偶onym planem.

W tym wypadku pojawia si臋 ryzyko zwi膮zane z niepowodzeniem danego wydarzenia, w tym nisk膮 frekwencj膮 lub biern膮 postaw膮 potencjalnych kontrahent贸w.

Marketing eventowy podczas przyj臋膰

Niemniej jednak to w艂a艣nie organizator ma dost臋p do szerokiej bazy danych zwi膮zanej z uczestnikami danego wydarzenia. Informacje te s膮 po偶膮dane i mog膮 by膰 z powodzeniem wykorzystywane nie tylko podczas samego eventu, ale r贸wnie偶 w d艂u偶szej perspektywie czasu, kt贸ry nast臋puje po zako艅czeniu wydarzenia.

Nie mo偶na r贸wnie偶 zapomina膰 o tym, 偶e organizator danego wydarzenia nadaje mu g艂贸wny kierunek oraz okre艣la jego charakter. Ma on zatem wp艂yw na realizowane cele strategiczne oraz mo偶e je w pewnym stopniu modyfikowa膰 w reakcji na nieprzewidzian膮 sytuacj臋.

Na wygl膮d i przebieg danego wydarzenia wp艂yw na r贸wnie偶 jego sponsor. Osoba ta wpiera je finansowo oraz umo偶liwia jego realizacj臋. Daje to wymierne korzy艣ci w postaci mo偶liwo艣ci skorzystania z przestrzeni ekspozycyjnych lub aktywnego uczestnictwa w tocz膮cych si臋 rozmowach, przem贸wieniach i prezentacjach.

Jaka jest rola uczestnika w tego rodzaju marketingu?

Uczestnikiem staje si臋 ka偶da osoba bior膮ca udzia艂 w evencie. Rola ta jest najbardziej powszechna ze wszystkich wymienionych powy偶ej i mo偶e ni膮 by膰 praktycznie ka偶da osoba, w tym r贸wnie偶 sponsor, wystawca czy prelegent.

Ka偶dy z nich mo偶e bowiem zakupi膰 lub otrzyma膰 bilet lub zaproszenie upowa偶niaj膮ce do uczestnictwa w r贸偶nego rodzaju spotkaniach bran偶owych.

Uczestnicy event贸w mog膮 si臋 na nich na nich pojawia膰 jako osoby prywatne w ramach swoich zainteresowa艅 lub bra膰 w nich udzia艂 w zwi膮zku z pe艂nionymi obowi膮zkami zawodowymi.

W tym przypadku marketing eventowy jest wykorzystywany przez 艣wiadomych jego niepodwa偶anej roli pracodawc贸w, kt贸rzy deleguj膮 swoich podw艂adnych w celu nawi膮zywania nowych lub podtrzymywania istniej膮cych relacji biznesowych.

Uczestnictwo w tego rodzaju wydarzeniach jest doskona艂膮 okazj膮 do dobywania nowych klient贸w oraz poszerzania sieci kontakt贸w.

Event marketing przyk艂ady zarz膮dzania eventem

Wyr贸偶ni膰 mo偶emy 3 g艂贸wne fazy jako przyk艂ad:

  • definiowanie i okre艣lanie projektu eventu (inicjowanie, definiowanie, organizowanie zespo艂u)
  • planowanie i organizowanie
  • faza wykonawcza projektu (dzia艂alno艣膰 wykonawcza, kontrolna i koordynacyjna)
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Event marketing -jak przeprowadzi膰, czym jest i jakie korzy艣ci oferuje?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)