Employer Branding, jak budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy

Jak założyć startup
Jak założyć startup (akcelerator, dofinansowanie na etacie?)
29 kwietnia, 2022
Open Source
Open Source – co to? [otwarte oprogramowanie]
29 kwietnia, 2022
Employer Branding
Employer Branding

Czym jest Employer Branding?

Employer Branding to praktyka, która ma na celu zbudowanie wizerunku marki pracodawcy. Mowa tutaj o wszelkich działaniach przedsiębiorstwa, które mają na celu budowanie wizerunku „pracodawcy z wyboru”.

Warto zaznaczyć, że miano takiego pracodawcy otrzymują przedsiębiorstwa, w których obecni, a także potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko w celu rozwoju swej kariery.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Employer branding rodzaje

Tego typu działania dzielony są na dwa typy, w zależności od grupy, do której mają być zaadresowane.

Employer branding wewnętrzny

Employer Branding Wewnętrzny skierowany jest do obecnych pracowników przedsiębiorstwa. Taki proces skupia się przede wszystkim na stworzeniu przyjaznej atmosfery pracy, a także sposobności rozwoju.

Warto pamiętać, że do działań z takiego zakresu można wliczyć przede wszystkim wprowadzenie pracownika do przedsiębiorstwa, sam proces rekrutacji, benefity, opiekę zdrowotną, a także organizację wyjazdów integracyjnych.

Ponadto oferowane jest wydawanie gazetek firmowych, a także inwestycja w kapitał ludzki, na przykład w formie wszelakich szkoleń zawodowych.

Employer branding zewnętrzny

Natomiast Employer Branding Zewnętrzny jest skierowany przede wszystkim do potencjalnych pracowników. Należy pamiętać, że celem takiego działania jest głównie stworzenie wizerunku przedsiębiorstwa jako atrakcyjniejszego pracodawcy.

Oprócz tego jest to m.in. branie udziału w targach pracy, aktywne promowanie przedsiębiorstwa na uczelniach wyższych, a także dbanie o efektywne oraz trafiające do konsumentów ogłoszenie rekrutacyjne.

Employer branding: co to jest? Definicja

Termin Employer Branding jest stosunkowo nowy, bowiem został dodany dopiero w 2001 roku przez firmę McKinsey.

Mimo prób tłumaczenia takiego wyrażenia na nasz ojczysty języki, w branży zarządzania zasobami ludzkimi ludzie go znają raczej pod anglojęzyczną nazwą. W tłumaczeniu polskim mowa tutaj o budowaniu wizerunku pracodawcy.

Warto zaznaczyć, że na polskim rynku dostępnych jest kilka pozycji bibliograficznych dotyczących budowania wizerunku pracodawcy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Employer branding przykłady

Z tego powodu internet to medium wymiany, informacji, a także wszelkich doświadczeń specjalistów związanych z taką branżą. Trzeba też dodać, iż bardzo istotnym obszarem Employer Brandingu jest dbanie o ogólny dobrostan pracowników.

Pomimo tego że brzmi to podniośle, okazuje się w praktyce, iż Employer Branding sprowadza się do bardzo prostej zasady – porządny pracodawca to taki, który chce zapewnić swym pracowników właściwe warunki w miejscu pracy i faktycznie to robi. Mowa tutaj na przykład o dostępnie do świeżej wody, kawy, herbaty, a także innych napojów w biurze. Powinna to być oczywistość w większości przedsiębiorstw.

Warto zaznaczyć, że obecnie standardem jest także sposobność zjedzenia w miejscu pracy dofinansowanego przez właściciela firmy posiłku. Odpowiednio urządzona kuchnia w firmie czy wygodna stołówka w fabryce to rzeczy, które na co dzień będą kształtowały rzeczywistość pracowników przedsiębiorstwa, a tym samym również pracodawców.

Dość istotne w budowaniu Employer Branding są narzędzia takie jak benefity dla wszystkich pracowników.

Warto zaznaczyć, iż ich rynek jest ogromny. Mowa tutaj między innymi o prywatnej opiece medycznej, kartach sportowych oraz dofinansowaniu do posiłków. Według powszechnych badań okazuje się, że 69% badanych otrzymuje od swych pracodawców choć jeden benefit.

Tego typu działania pozapłacowe skutecznie pomogą zatrzymać osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie, a także bardzo korzystnie wpłyną na ich zadowolenie. Wszelakie benefity mogą wpłynąć na świadomość pracowników. Mogą oni myśleć, iż pracodawca dba o nich i zależy mu na dłuższej współpracy. Trzeba też wiedzieć, że świadczenia są także nieocenione jako narzędzie w rekrutacji, bowiem w ofertach pracy można zamieścić informacje o proponowanych benefitach, które są bardzo ważne dla nowych kandydatów.

Należy pamiętać, że w czasie wyboru rodzaju benefitów bardzo ważna będzie znajomość potrzeb grupy docelowej w danym sektorze gospodarczym.

Działania employer brandingowe przykłady

Warto zastanowić się, jakie działania Empleyer Brandingowe przyniosą najwięcej pozytywów oraz wpłyną na wzrost lojalności, efektywności, a także zaangażowania obecnych pracowników.

Ponadto trzeba przeanalizować, co zachęci najlepszych na rynku specjalistów do aplikacji do danego przedsiębiorstwa. Trzeb też wiedzieć, że środowisko pracy tworzą przede wszystkim ludzie.

Z tego powodu bardzo istotne jest to, żebyśmy dążyli stale do budowania pozytywnych relacji panujących pośród ludzi zatrudnionych w naszym przedsiębiorstwie. Warto organizować imprezy, a także wyjazdy firmowe.

Bardzo ciekawe będą wydarzenia, które związane są z działalnością przedsiębiorstwa. Często bardzo dobrym pomysłem będzie zapewnienie pracownikom codziennej sposobności zjedzenia obiadu w pracy.

Nie wolno zapomnieć o zorganizowaniu przestrzeni, w której wszyscy pracownicy będą mogli spędzać razem czas. Oprócz tego będą mogli porozmawiać przy gorącej kawie.

Dzięki takim praktykom wydajność pracy pracowników powinna być zwiększona. Ponadto takie praktyki wpłyną na lepsze samopoczucie pracowników w przedsiębiorstwie. Warto wprowadzać Employer Branding.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Employer Branding, jak budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)