Zawartość strony
Employer branding (EB) to proces budowania pozytywnego wizerunku firmy jako pracodawcy. EB ma na celu przyciągnięcie i utrzymanie najlepszych talentów na rynku pracy.
EB może być realizowany poprzez różne działania, takie jak:
EB jest ważnym elementem strategii HR każdej firmy. EB pomaga przyciągnąć i utrzymać najlepszych talentów na rynku pracy, co może mieć pozytywny wpływ na wyniki finansowe firmy.
Oto kilka korzyści EB:
Jeśli chcesz zbudować silną markę pracodawcy, musisz zaangażować się w EB. EB to proces, który wymaga czasu i wysiłku, ale jest to inwestycja, która się opłaci.
Employer Branding to praktyka, która ma na celu zbudowanie wizerunku marki pracodawcy. Mowa tutaj o wszelkich działaniach przedsiębiorstwa, które mają na celu budowanie wizerunku „pracodawcy z wyboru”.
Warto zaznaczyć, że miano takiego pracodawcy otrzymują przedsiębiorstwa, w których obecni, a także potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko w celu rozwoju swej kariery.
Tego typu działania dzielony są na dwa typy, w zależności od grupy, do której mają być zaadresowane.
Employer Branding Wewnętrzny skierowany jest do obecnych pracowników przedsiębiorstwa. Taki proces skupia się przede wszystkim na stworzeniu przyjaznej atmosfery pracy, a także sposobności rozwoju.
Warto pamiętać, że do działań z takiego zakresu można wliczyć przede wszystkim wprowadzenie pracownika do przedsiębiorstwa, sam proces rekrutacji, benefity, opiekę zdrowotną, a także organizację wyjazdów integracyjnych.
Ponadto oferowane jest wydawanie gazetek firmowych, a także inwestycja w kapitał ludzki, na przykład w formie wszelakich szkoleń zawodowych.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Natomiast Employer Branding Zewnętrzny jest skierowany przede wszystkim do potencjalnych pracowników. Należy pamiętać, że celem takiego działania jest głównie stworzenie wizerunku przedsiębiorstwa jako atrakcyjniejszego pracodawcy.
Oprócz tego jest to m.in. branie udziału w targach pracy, aktywne promowanie przedsiębiorstwa na uczelniach wyższych, a także dbanie o efektywne oraz trafiające do konsumentów ogłoszenie rekrutacyjne.
Termin Employer Branding jest stosunkowo nowy, bowiem został dodany dopiero w 2001 roku przez firmę McKinsey.
Mimo prób tłumaczenia takiego wyrażenia na nasz ojczysty języki, w branży zarządzania zasobami ludzkimi ludzie go znają raczej pod anglojęzyczną nazwą. W tłumaczeniu polskim mowa tutaj o budowaniu wizerunku pracodawcy.
Warto zaznaczyć, że na polskim rynku dostępnych jest kilka pozycji bibliograficznych dotyczących budowania wizerunku pracodawcy.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Z tego powodu internet to medium wymiany, informacji, a także wszelkich doświadczeń specjalistów związanych z taką branżą. Trzeba też dodać, iż bardzo istotnym obszarem Employer Brandingu jest dbanie o ogólny dobrostan pracowników.
Pomimo tego że brzmi to podniośle, okazuje się w praktyce, iż Employer Branding sprowadza się do bardzo prostej zasady – porządny pracodawca to taki, który chce zapewnić swym pracowników właściwe warunki w miejscu pracy i faktycznie to robi. Mowa tutaj na przykład o dostępnie do świeżej wody, kawy, herbaty, a także innych napojów w biurze. Powinna to być oczywistość w większości przedsiębiorstw.
Warto zaznaczyć, że obecnie standardem jest także sposobność zjedzenia w miejscu pracy dofinansowanego przez właściciela firmy posiłku. Odpowiednio urządzona kuchnia w firmie czy wygodna stołówka w fabryce to rzeczy, które na co dzień będą kształtowały rzeczywistość pracowników przedsiębiorstwa, a tym samym również pracodawców.
Dość istotne w budowaniu Employer Branding są narzędzia takie jak benefity dla wszystkich pracowników.
Warto zaznaczyć, iż ich rynek jest ogromny. Mowa tutaj między innymi o prywatnej opiece medycznej, kartach sportowych oraz dofinansowaniu do posiłków. Według powszechnych badań okazuje się, że 69% badanych otrzymuje od swych pracodawców choć jeden benefit.
Tego typu działania pozapłacowe skutecznie pomogą zatrzymać osoby zatrudnione w przedsiębiorstwie, a także bardzo korzystnie wpłyną na ich zadowolenie. Wszelakie benefity mogą wpłynąć na świadomość pracowników. Mogą oni myśleć, iż pracodawca dba o nich i zależy mu na dłuższej współpracy. Trzeba też wiedzieć, że świadczenia są także nieocenione jako narzędzie w rekrutacji, bowiem w ofertach pracy można zamieścić informacje o proponowanych benefitach, które są bardzo ważne dla nowych kandydatów.
Należy pamiętać, że w czasie wyboru rodzaju benefitów bardzo ważna będzie znajomość potrzeb grupy docelowej w danym sektorze gospodarczym.
Warto zastanowić się, jakie działania Empleyer Brandingowe przyniosą najwięcej pozytywów oraz wpłyną na wzrost lojalności, efektywności, a także zaangażowania obecnych pracowników.
Ponadto trzeba przeanalizować, co zachęci najlepszych na rynku specjalistów do aplikacji do danego przedsiębiorstwa. Trzeb też wiedzieć, że środowisko pracy tworzą przede wszystkim ludzie.
Z tego powodu bardzo istotne jest to, żebyśmy dążyli stale do budowania pozytywnych relacji panujących pośród ludzi zatrudnionych w naszym przedsiębiorstwie. Warto organizować imprezy, a także wyjazdy firmowe.
Bardzo ciekawe będą wydarzenia, które związane są z działalnością przedsiębiorstwa. Często bardzo dobrym pomysłem będzie zapewnienie pracownikom codziennej sposobności zjedzenia obiadu w pracy.
Nie wolno zapomnieć o zorganizowaniu przestrzeni, w której wszyscy pracownicy będą mogli spędzać razem czas. Oprócz tego będą mogli porozmawiać przy gorącej kawie.
Dzięki takim praktykom wydajność pracy pracowników powinna być zwiększona. Ponadto takie praktyki wpłyną na lepsze samopoczucie pracowników w przedsiębiorstwie. Warto wprowadzać Employer Branding.
Oto kilka przykładów działań z zakresu employer brandingu:
Przykłady działań z zakresu employer brandingu mogą być bardzo różne, w zależności od specyfiki danej organizacji i celów, jakie chce osiągnąć.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Employer Branding, jak budować atrakcyjny wizerunek pracodawcy?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Employer branding to proces budowania wizerunku pracodawcy, który ma na celu przyciągnięcie, zatrzymanie i zaangażowanie najlepszych pracowników. Jest to kompleksowy system działań marketingowych i komunikacyjnych, które pozwalają przedstawić pracodawcę jako atrakcyjnego partnera dla potencjalnych kandydatów. Dobre employer branding może wpłynąć na poziom satysfakcji pracowników, zmniejszenie kosztów rekrutacji oraz zwiększenie konkurencyjności firmy na rynku.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)