Efektywny marketing -jak zbudować dobry plan i go wdrożyć?

Testy AB
Marketing instytucjonalny -specyfika marketingu na rynku dóbr instytucjonalnych
4 czerwca, 2022
Marketing wielopoziomowy przykłady – co to jest i czy warto?
7 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Efektywny marketing

Efektywny marketing -jak zbudować dobry plan i go wdrożyć?

Współczesny rynek jest bardzo wymagający. Trendy zmieniają się błyskawicznie, a różnorodność ofert sprawia, że reklamodawcy mają przed sobą niełatwe zadanie, gdyż coraz trudniej jest nakierować uwagę odbiorców na konkretne produkty czy marki, zwłaszcza jeśli są nowe i jeszcze nieznane.

Trzeba poszukiwać niekonwencjonalnych metod promocji, jeszcze bardziej skrupulatnie badać rynek i zapotrzebowanie na określone towary bądź usługi, przygotowywać odpowiednią segmentację potencjalnych klientów i wysyłać im reklamy spersonalizowane.

Efektywny marketing musi opierać się na kilku ważnych czynnikach.

O co należy zadbać, by prowadzić skuteczne kampanie reklamowe?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Efektywna strategia marketingowa

Strategia reklamy powinna być przemyślana i zaplanowana od początku do końca. Przede wszystkim należy określić sobie cele, jakie działania marketingowe mają spełniać i dążyć do ich osiągnięcia.

Określając cele, określa się również wskaźniki KPI, czyli przesłanki efektywności. Wskaźnikami efektywności mogą być m.in.: narzędzia służące do zmierzenia stosunku zainwestowanych środków do uzyskanych przychodów (np. ROI, ROAS, ERS), miara Cost Per Lead lub Cost Per Sale.

Cost Per Lead to koszt pozyskania potencjalnego zainteresowanego, zaś Cost Per Sale to zyski z realnej sprzedaży, czyli takiej, w której klient nie tylko zainteresował się reklamą, ale wykonał interakcję zakończoną kupieniem produktu bądź usługi.

Mając jasno określone cele kampanii reklamowej, należy zastanowić się, jakimi sposobami oraz za pośrednictwem jakich kanałów komunikacji będzie można je najlepiej wdrożyć.

Rozpoczęcie kampanii według ustalonej wcześniej strategii nie zwalnia z dalszych działań. Marketing, by był skuteczny, musi być również odpowiednio nadzorowany. Powinno się sprawdzać poszczególne elementy reklamowe w czasie rzeczywistym. Jeśli coś nie działa jak należy, należy to zmodyfikować lub w ostateczności zastąpić czymś innym, co przyniesie wymierne korzyści. Szybkie reagowanie jest podstawą sukcesu.

Monitorowania wymagają np. takie obszary jak: kanały przekazu, współdziałanie poszczególnych kanałów, grupy docelowe, etc.

Efektywny marketing i zaanagażowanie

Dobra reklama wymaga ciągłego zaangażowania. Nie jest to perpetuum mobile, które należy wprawić w ruch i pozostawić samemu sobie. W marketingu trzeba nieustannie optymalizować działania. Obserwując ruch na stronie lub zachowania odbiorców można najlepiej sprawdzić, jakie działania zdają egzamin przy promocji konkretnego towaru lub usługi.

Dobrze jest oczywiście przygotować kilka alternatywnych planów w razie gdyby jakaś metoda się nie sprawdziła. Efektywność marketingu można sprawdzić w programie takim jak display oraz poprzez kampanie mailingowe.

Wydajność kampanii sprawdza się również poprzez popularne testy A/B. Można je sprawdzić za pomocą różnych metod, jak np.: AB Tasty, Mouseflow, Optimizely, Mailerlite (do testów emaili), Google optimize, czy Endrone.

Najlepiej w takich testach wypadają oczywiście reklamy spersonalizowane, nad którymi trzeba się więcej napracować, ale dają też zadziwiające efekty.

Efektywny marketing jest możliwy dzięki właściwej konwersji. Rzecz w tym, by na podstawie dotychczasowych działań przewidzieć, jaka czynność będzie prowadziła do sprzedaży lub pozyskania leada.

Można w tym celu zainstalować Google Analytics. Dobry analityk internetowy z jego pomocą, po połączeniu z kontem Google Ads, dokona swoistego audytu kampanii reklamowej i oceni, które działania są przydatne, a które bezcelowe.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Analiza aktywności użytkowników

Analizując aktywność użytkowników Internetu można wyciągnąć cenne wnioski. Na przykład badając konwersje na stronach poznasz odpowiedź na temat tego, które metody call to action najlepiej się sprawdzają.

Można też za pomocą ankiet online/narzędzi CRO wyeliminować takie błędy, jak zbyt długie oczekiwanie na wysyłkę (dużo porzuceń formularzy/koszyków na tym etapie) lub jej zbyt wysoka cena, albo skomplikowanych i nudnych landing page’y służący do nakłonienia do składania zamówień.

Każdy najmniejszy element może mieć znaczenie.

Jak efektywny marketing może wpłynąć na skuteczność kampanii?

Gdy sprawdza się skuteczność kampanii, trzeba wreszcie spojrzeć na jej całokształt. Sprawdzić można np. jak zmieniał się poziom klikalności w czasie w zależności od użytych metod.

Szersza perspektywa pozwoli wyciągnąć wnioski na przyszłość i skorygować działania. Analiza wspomnianych już wcześniej wskaźników, czyli ROI, ROAS bądź ERS na początku, w środku i na końcu kampanii da realne pojęcie na temat skuteczności wprowadzonego marketingu.

ROI stanowi procentowy stosunek środków wydanych na kampanię do środków pozyskanych ze sprzedaży, więc pokazuje jak wartość pieniądza przekłada się na słupki sprzedażowe. Pozostałe dwa wskaźniki również informują reklamodawców, ile muszą wydać, by zarobić konkretne sumy.

Przeprowadzenie badania rentowności podejmowanych działań marketingowych jest obecnie stałą praktyką.

Kiedyś po prostu wdrażało się kampanie reklamowe w ciemno, nie wiedząc, czy będą opłacalne, czy też nie. W dzisiejszych czasach patrzy się na akcje promocyjne w sposób racjonalny i ekonomiczny, minimalizując ryzyko strat.

Efektywny marketing zasadza się na bezpiecznym finansowaniu i przewidywalności zachowań konsumenckich w oparciu o szereg zmiennych.

Marketing to już nie tylko prosty akt sprzedaży produktów, ale logistycznie rozplanowane przedsięwzięcie stanowiące spójny proces analizowania potencjalnych zysków i strat.

Możliwość dokonania korekty praktycznie na każdym etapie kampanii reklamowej jest jednak doskonałą zachętą.

Jak zbudować efektywny dział marketingu

Aby zbudować efektywny dział marketingu musisz zadbać o niego z kilku różnych punktów widzenia. Po pierwsze musisz zatrudnić osoby z doświadczeniem marketingowym (nie początkujących bo wyłożą się na projektach). Po drugie musisz dbać o atmosferę, motywować zespół i szybko gasić konflikty. Po trzecie musisz zadbać o dobry przepływ pracy, aby nikt nie zapominał o swoich obowiązkach, czyli regularny audyt narzędzia do zarządzania projektami.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Efektywny marketing -jak zbudować dobry plan i go wdrożyć?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)