CPA Marketing

Trust rank
1 września, 2021
Marketing w wyszukiwarkach
1 września, 2021
CPA Marketing

CPA Marketing:

CPA to nie to samo co CPC, ponieważ cpc to cost per click, a cps cost per action, lub cost per acqusition, najczęściej porównywane do modelu PPL.

Co to jest PPL?

Pay per lead to rodzaj programu partnerskiego polegającego na przyznawaniu polecającemu premii za wykonanie przez klienta jakiejś czynności – np. wypełnienie formularza subskrypcji na stronie

Reklamodawca działający w modelu cpa preferuje rozliczenie “performance”. Czyli za wynik. Nie interesują nas zbędne metryki jak np cpm – cost per mile czyli za 1000 wyświetleń. Mamy inny cel. CPL, cost per lead, lub cps – cost per sale!

Model rozliczeń zależy od celu biznesowego. Content reklamy internetowej również musi być zgrany z celem określonej akcji. Performance marketing, google ads (dawniej google adwords), facebook ads, marketing afiliacyjny, czy digital marketing. Sporo definicji, które zaraz poznasz. Więc gotowy poznać specyfikacje danej reklamy i rozliczanie w modelu cpa stanowi… a z resztą nie zdradzę teraz. Zapraszam do lektury:)

Co to CPA marketing?

Każdy właściciel firmy powinien wiedzieć, że pozyskiwanie potencjalnego klienta jest to główny sposób na odpowiedni rozwój firmy.

Firma bez klientów do obsługi nie byłaby wszakże biznesem.

Na szczęście istnieje wiele metod, które mogą pomóc w pozyskiwaniu wykwalifikowanych leadów oraz przekształceniu ich w prawdziwego klienta. Metoda, o której mowa, jest to oczywiście CPA marketing.

Dobra znajomość podstawy marketingu CPA nie tylko pozwoli nam na opłacalny sposób do generowania dużo większej ilości potencjalnych klientów, ale również pozwoli nam zrozumieć, jak dobrze radzi sobie nasza firma. CPA oznacza koszty pozyskania, a mianowicie mówi nam ile kosztuje nakłonienie kogoś do skończenia zdarzenia konwersji, np. potencjalny klient, zakup itp.

CPA Marketing używa CPA jako głównego KPI, czyli kluczowego wskaźnika wydajności oraz optymalizuje nasz marketing pod kątem skutecznego obniżenia kosztów pozyskania. Marketing CPA jest bardzo ważną rzeczą, ponieważ im niższy CPA, tym mniej musimy wydawać na marketing naszej firmy i tym większą sumę pieniędzy można zaoszczędzić.

Wiemy również, że praktycznie każdy właściciel firmy chce posiadać świetny ROAS, czyli zwrot wydatków na reklamę, ale by to osiągnąć, musimy pierw zainwestować w stosowne techniki marketingowe. Posiadanie kosztów pozyskania niższych niż koszt produktu powinno być naszym celem w strategii marketingowej firmy. Dzięki takowym rozwiązaniowi uzyskamy dużo większy zwrot z inwestycji oraz ostatecznie przygotujemy firmę do odniesienia upragnionego sukcesu.

Dużo platform marketingowych na rynku posiada kampanie mające na celu osiągnięcie określonych kosztów pozyskania. Platformy takie jak np. Google pozwolą firmom na dotarcie do szerokiego grona ludzi na podstawie rankingów reklam, a nie na podstawie stawek.

Jeżeli posiadamy wystarczająco dużo danych oraz informacji w naszych reklamach, możemy łatwo używać jednej z tych automatycznych kampanii reklamowych. Nawet bez danych istnieją na rynku sposoby, które pozwolą w kilku łatwych czynnościach pokazać nam, jak osiągnąć doskonały współczynnik CPA.

Warto też wspomnieć o technice poza platformami. Wykorzystując potężne lejki marketingowe, które pomagają pielęgnować potencjalnych klientów w cyklach zakupów dla jednego z klientów e-commerce.

ecommerce

Używanie takich lejków pomaga znacząco w pozyskiwaniu bardziej wartościowych leadów i zachęca do konwersji płacących klientów. Gdy reklamy wzbudzają duże zainteresowanie wśród konsumentów, będzie bardzo prawdopodobne, że w nie klikną. By to zrobić, można stworzyć reklamy, które odpowiednio zaciekawią klientów, nie tracąc zbytnio dużo na temat danej oferty. Może to być interesujący film, który pozostawi ich z wieszakiem na klify i zachęci znacząco do kliknięcia, tak by zyskać dużo więcej ważnych informacji.

Niezależnie od sposobu, jakim chcemy wzbudzić zainteresowanie naszą treścią, warto upewnić się, czy jasno przedstawiliśmy korzyści po to, żeby nasi odbiorcy byli skorzy do kliknięcia oraz dowiedzenia się więcej. Im trafniejsze będą reklamy, tym lepiej będzie dla naszego CPA.

Kiedy mowa o tym, żeby nie tylko lepiej sprzedawać swoje produkty lub usługi, na myśli jest to, że nie może to być wszystko. Aby nasze reklamy były wystarczająco atrakcyjne po to, by uzyskać więcej kliknięć, musimy zrobić więcej niż samo próbowanie sprzedawania swojego produktu bądź usługi. Warto upewnić się czy reklamy są logiczne dla klientów, ale też czy odwołują się do nich odpowiednio emocjonalnie.

Stronka docelowa, która jest zaprojektowana specjalnie dla oferty reklamowej pomoże znacząco w tworzeniu takowych konwersji. Nasza stronka docelowa musi wyświetlać angażujące teksty oraz informacje, a ponadto linki, które nie będą przeszkadzać użytkownikom w konwersji.

Dobrym przykładem będzie zaprojektowanie naszej stronki docelowej w taki sposób, by klienci będą ją opuszczać tylko w przypadku konwersji. Jest to jeden z przykładów tego, co warto zrobić, ale najbardziej istotną częścią będzie opracowanie stronki docelowej, która znacząco pomoże naszym reklamom w skutecznej konwersji ruchu. Niektóre platformy posiadają automatyczne ustawienia CPA, które możemy używać w naszych reklamach.

Jednakże strategie automatyczne działają wtedy, gdy mamy w witrynie określone kody do ich śledzenia dla różnych platform, których próbujemy użyć. Jeżeli nie mamy wystarczających ilości informacji, możemy przeprowadzać testy, korzystając ze sprawdzonej metody reklamowej.

Sprawdzenie, czy nasi odbiorcy będą dobrze odbierać reklamy, czy też będą działać automatycznie, możemy sprawdzić na podstawie częstotliwości.

Częstotliwość określi, jak często różni użytkownicy będą widzieć nasze zamieszczone reklamy. Jeżeli algorytmy nie będą mieć wystarczającej liczby informacji lub nasz docelowy CPA będzie zbyt niski, będą stale wyświetlane nasze reklamy najtańszym osobom podczas najtańszych momentów. Bardzo duża częstotliwość przy niskich współczynnikach klikalności będzie oznaczać to, że grupa naszych odbiorców będzie prawdopodobnie zbyt mała.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)