Corporate identity -co to jest i jak tworzyć silny wizerunek firmy

david ogilvy big idea
Godfather Offer (oferta mafijna – nie do odrzucenia)
8 kwietnia, 2022
Wizerunek firmy
Wizerunek firmy, marki, przedsiębiorstwa. Jak go budować?
8 kwietnia, 2022
Corporate identity
Corporate identity

Corporate identity -co to jest i jak tworzyć silny wizerunek firmy

Corporate identity to długoterminowa, kompleksowa kampania reklamowa. Jest to ewolucja, która stopniowa zmienia organizacje. Warto dowiedzieć się, czym jest Corporate Identity.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Tożsamość przedsiębiorstwa

Wiele osób pragnie określić swoją tożsamość. Warto zaznaczyć, że tożsamość nie jest tylko ludzką właściwością. Oprócz ludzi mają ją również przedsiębiorstwa oraz organizacje.

W tej kwestii tożsamość zostaje określona jako zbiór atrybutów, a także wartości, które pozwalają prezentować siebie w bardzo wyrazisty sposób. Dzięki niej można wyróżniać się na tle konkurencyjnych firm.

Jest to zdecydowanie cel, w którego osiągnięciu może pomóc Corporate Identity.

Warto wspomnieć, iż jest to pojęcie bardzo często sprowadzane tylko do systemu identyfikacji wizualnej.

Nierzadko jest mylone z brandingiem marki – oczywiście niesłusznie, bowiem są to kompletnie inne kwestie.

Trzeba też powiedzieć o tym, że miszmasz pojęciowy istnieje także za sprawą agencji marketingowych nierzadko oferującym swym klientom stworzenie Corporate Identity – w rzeczywistości projektowana jest identyfikacja wizualna.

Formy reklamy

Corporate identity jest pojęciem o wiele szerszym niż tylko identyfikacja wizualna marki. Przede wszystkim jest to całościowy system kompleksowy, którego wybrane elementy pozwolą przedsiębiorstwu komunikować jej odmienność, przewagę konkurencyjną, produkty czy wizje.

Trzeba też zwrócić uwagę na to, że Corporate Identity pokazywać będzie otoczeniu, z jakimi wartościami będzie utożsamiać się przedsiębiorstwo oraz w jaki sposób układane są relacje z klientami, pracownikami, branżą, a także konkurencją. Jeśli mowa o samych elementach wizualnych, to często nazywane są one corporate design.

Wyróżnia się on tym, że posiada rozbudowany system wizualny, w którego skład wejdzie logo, logotyp, kolorystyka, krój pisma, dress code w przedsiębiorstwie, a także design danych produktów reklamowych.

Branding to słowo, z którym wiele osób ma problem, bowiem wydaje się ono próbą określenia na siłę tego, czym tak naprawdę jest Corporate Identity, lecz w dużo bardziej zamerykanizowany sposób.

Corporate identity – czym jest?

Corporate identity nie jest krótkoterminową, doraźną kampanią, ale długoterminowym, opartym na przemyślanej strategii planem działania.

Trzeba zaznaczyć, że Corporate Identity nie powstaje w hermetycznym menedżerskim gronie, bowiem wszelkie podstawy tego programu muszą zostać wypracowane razem ze wszystkim pracownikami.

Ponadto Corporate Identity nie należy do rewolucji na rynku, lecz prędzej do ewolucji, która z roku na rok wprowadza nowe, pożądane przez firmy zmiany.

Wiele osób zastanawia się, dlaczego Corporate Identity jest takie potrzebne w kwestii budowania firmy. Warto najpierw powiedzieć, że program ten jest pojęciem o wiele szerszym niż sama identyfikacja wizualna danej marki.

Czy warto stosować Corporate identity?

Przede wszystkim jest to kompleksowy system, którego różne elementy pozwolą przedsiębiorstwu komunikować jego odmienność, przewagę konkurencyjną, produkty oraz misję czy wizję.

Obecnie Corporate Identity spełnia rolę komunikacyjną, a także reprezentacyjną.

Ten całościowy system komunikować będzie pracownikom, klientom, dostawcom, a także inwestorom to, jak wygląda przedsiębiorstwo oraz jakimi wartościami się kieruje. Warto zaznaczyć, że wszelka komunikacja oparta na Corporate Identity odbywać się będzie przy pomocy rozmów handlowych, wywiadów, a także objętej strategii rynkowej.

Corporate identity przykłady

Nierzadko także poruszane są materiały marketingowe (ulotki, gadżety, wygląd produktów i opakowań, design siedziby i otoczenia firmy, stoisk targowych, dress code pracowników, ubiór, identyfikatory, pieczątki, itd.), oraz atmosfera w zespole. Warto pamiętać, że cały proces ma za zadanie odróżnić przedsiębiorstwo od jego konkurentów.

Ponadto celem jest zbudowanie pozytywnego wizerunku marki oraz pokazanie biznesowe filozofii, która jest celem firmy. Żeby uzyskać tego typu efekt potrzebne będzie zrozumienie istoty terminu Corporate Identity.

Następnym krokiem będzie właściwe zaprojektowanie procesu, a także przeprowadzenie przez niego organizacji.

Końcowy efekt wdrożonych działań, to zwiększona rozpoznawalność firmy, a także zwiększenie chęci do wybierania produktów naszej marki przez klientów.

Corporate design co to

Corporate design to część brandingu korporacyjnego, obok identyfikacji wizualnej i komunikacji korporacyjnej.

Brand identity

Tożsamość marki to widoczne elementy marki, takie jak kolor, wzór i logo, które identyfikują i wyróżniają markę w świadomości konsumentów. Tożsamość marki różni się od wizerunku marki.

Corporate identity cechy

Do najważniejszych się zalicza:

  1. Logotyp
  2. Slogan
  3. Kolorystyka oznaczeń, materiałów reklamowych, siedziby
  4. Zestaw czcionek korporacyjnych
Menedżer haseł
Corporate identity -co to jest i jak tworzyć silny wizerunek firmy

Dlaczego warto korzystać z Corporate Identity?

Trzeba pamiętać o tym, że Corporate Identity jest całościowym systemem, w którego skład wchodzą bardzo istotne elementy w kwestii prowadzenia firmy.

Dzięki temu systemowi możliwe jest lepsze dotarcie do konsumentów czy inwestorów. Identyfikacja wizualna jest bardzo istotna w kwestii prowadzenia Corporate Identity.

Jednakże nie jest ona jedynie narzędziem służącym do komunikowania w sposób niewerbalny, bowiem porządkuje ona korzystanie ze znaków graficznych składających się na branding przedsiębiorstwa.

Corporate Identity to holistyczny system, które ma w sobie różne elementy pozwalające przedsiębiorstwu komunikować jego przewagę, odmienność oraz produkty.

Dzięki temu systemowi można także pokazać, z jakimi wartościami utożsamia się marka danego przedsiębiorstwa. Oprócz tego możliwe jest pokazanie tego, z kim współpracuje firma.

Mowa tutaj o inwestorach czy pracownikach. Zdecydowanie warto wdrożyć Corporate identity do swojej firmy.

Identyfikacja wizualna, visual identity

Identyfikacja wizualna to namacalne wyjaśnienie atrakcyjności marki. Możesz tego „dotknąć, zobaczyć, przytrzymać”. Używając prostej analogii, można powiedzieć, że identyfikacja wizualna to ubiór firmy, produktu lub marki. Może to wyglądać trochę inaczej w zależności od kontekstu i potrzeb, ale spójność jest bardzo ważna w procesie budowania marki czy zmiany wizerunku (odbiorca nie może mieć wątpliwości, że ma do czynienia z tą a nie inną marką -tworzenie firmy w oczach rynku). Termin ten określa wszystkie symbole i zachowania stosowane przez firmę w celu uzyskania jasnej i spójnej identyfikacji rynkowej oraz odróżnienia jej od marek konkurencyjnych.

Podsumowanie

Co sądzisz o corporate identity? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)