Claude Hopkins

google pozycjonowanie stron
Google pozycjonowanie stron
11 marca, 2022
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
Pozyskiwanie leadów, lead quality (jak zwiększyć jakość leadów)
11 marca, 2022
Claude Hopkins
Claude Hopkins

Claude Hopkins: jak sensacyjna reklama uratowała umierającą firmę Palmolive

W 1911 Palmolive doświadczyło kryzysu finansowego. Ich mydło sprzedawało się tak słabo, że tylko kilka sklepów w USA miało je na półkach. Przez trzynaście lat firma walczyła o utrzymanie się na powierzchni. Wtedy właściciele czując, że pętla zaciska im się na gardle zaczęli dyskutować, jak odwrócić sytuację.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Zanim byli zmuszeni zamknąć swoją firmę, współzałożyciele Charles Pierce i B.J. Johnson doszli do wniosku, że trzeba jeszcze powalczyć i na pewno nowa kampania reklamowa nie zaszkodzi.Więc postanowili spróbować…

Obejrzyj wideo jak Claude Hopkins uratował firmę Palmolive przed bankructwem za pomocą reklamy:

Ostatnie 700 dolarów wydali na Claude’a Hopkinsa, aby napisał reklamę. Jeśli ostatnia próba się nie powiedzie, firma ogłosi bankructwo.

Hopkins przyjął to zlecenie i natychmiast rozpoczął burzę mózgów, jak przekonać ludzi do wyboru Palmolive. Musiał wywołać podekscytowanie. Ale jak? Większość ludzi jest już zadowolona z mydła, które mają teraz w swojej łazience. Jak zmiana marki poprawia ich życie? Mydło to mydło.

Inni producenci obiecują „delikatne”, „antyseptyczne”, „odżywiające” lub „promujące czystość”. Jeśli Claude Hopkins chce odnieść sukces, to będzie musiał zrobić coś radykalnego. Musiał skłonić ludzi aby zaczęli się nad tym zastanawiać, jakie mydło używają i że mydło to nie tylko mydło ale kosmetyk. .

Wcześniej firma Palmolive próbowała w reklamach wykorzystać analizę 216 różnych składników przed podjęciem decyzji o połączeniu oliwy palmowej i oliwy z oliwek.

Ale widzisz… mogli mieć skuteczne formuły, tylko że konsumentów to nie obchodzi.

Hopkins musiał zrobić coś więcej niż tylko powiedzieć czytelnikom, dlaczego Palmolive jest lepszy. Musi im to pokazać. Hopkins w desperacji zaczął studiować historię mydła. Po przeczytaniu niezliczonych, bardzo nudnych książek, natknął się na starożytny egipski wiersz opisujący kobietę, która nakładała na skórę palmę i oliwę z oliwek.

W tym momencie Hopkins doznał olśnienia – to był klucz do tego aby kampania Palmolive mogła się udać.

Hopkins kontynuował swe rozważania, aż znalazł oryginalny wiersz napisany hieroglifami. Wszystko układało się w całość.

Poniżej jedna z wersji reklamy Hopkinsa.

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera: claude hopkins scientific advertising

Do testów wybrano Benton Harbor, małe miasteczko w Michigan.Wyniki były bardzo pozytywne – 10.000 mieszkańców Benton Harbor kupiło ponad 130.000 kostek mydła Palmolive w niecały miesiąc. Po roku czasu sprzedaż kostek mydła Palmolive przekroczyła milion. Znajdowało się ono na półkach niemal każdej drogerii w Ameryce. Gdy ruch zaczął nabierać rozpędu, Hopkins pisał coraz więcej sensacyjnych reklam, twierdząc nawet, że sama Kleopatra napisała oryginalny przepis na Palmolive. Publiczność pochłonęła skuteczna reklama, a Palmolive szybko stało się najpopularniejszą marką na świecie.

Claude Hopkins doprowadził firmę z krawędzi zniszczenia do lidera rynku. Ale jak on to zrobił?

Sekret 1: Złóż wielką obietnicę

Wcześniej Palmolive próbowało reklamować swoje mydło jako kojące, delikatne i odświeżające. Ale ponieważ prawie każdy konkurent składał podobną obietnicę, konsumenci postrzegali tę markę jako słabszą pozycję. Aby się odróżnić, Hopkins musiał zrobić coś więcej niż tylko reklamować Palmolive jako lepszą alternatywę.

Samo stwierdzenie, że produkt jest w jakiś sposób lepszy od konkurencyjnych marek, nie wystarczy. Pustosłowie i ogólniki są nudne ludzie nie biorą ich na serio.

Hopkins pisał, że stwierdzenia takie jak „Najlepszy na świecie”, „Najniższa cena” itd. to coś czego automatycznie oczekuje konsument, ale tym się nie wyróżnisz.

claude hopkins scientific advertising
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera: claude hopkins scientific advertising

Skuteczna reklama musi składać duże obietnice i musi dostarczać konkretnych dowodów na poparcie twierdzenia.

Sekret 2: Złóż drugą obietnicę

A co, jeśli reklama obiecuje coś tak dziwacznego, że czytelnicy będą wątpić w jej autentyczność albo skuteczność? Sekretem pozyskania sceptycznych konsumentów jest zastosowanie drugiej obietnicy.

W wielu reklamach Hopkinsa nagłówek miał wzbudzać w czytelnikach silne emocjonalne pragnienie zakupu, w tym przypadku mydła Palmolive. Ale co z czytelnikami, którzy nie byli przekonani do tego rzekomego 3000-letniego sekretu piękna?

Jego reklama zawierała śmiałe stwierdzenia — ale jeśli potencjalny klient jest podejrzliwy, treść reklamy przedstawiała niezależne argumenty, które wskazywały na zalety oleju palmowego i oliwy z oliwek. Nawet sceptyczni czytelnicy, którzy wątpią w tę „lekko przekoloryzowaną” historię pochodzenia, wciąż mogą być przekonani, że skład mydła Palmolive jest skuteczny.

Ta umiejętnie przygotowana reklama stanowi zarówno główną obietnicę, jak i twierdzenie „zapasowe”, pozostawiając czytelnikom skupienie się na tym, który uznają za bardziej przekonujący.

Sekret 3: Pokaż, nie mów

Większości ludzi nie rusza za bardzo to że nie używają luksusowego mydła. Nawet jeśli pokażemy im że produkt jest najlepszy na świecie i w to uwierzą to mogą wciąż nie odczuwać potrzeby kupna ekskluzywnego mydła, chyba że możesz pokazać konsumentom, jak Twój produkt poprawi ich życie.

Przez pierwsze trzynaście lat istnienia firmy Palmolive publikował reklamy, próbując wyjaśnić, dlaczego olej palmowy i oliwa z oliwek są doskonałym mydłem. Dopiero gdy Hopkins użył żywych obrazów 3000-letniego sekretu piękna, w końcu zmieniło się postrzeganie firmy.

Claude Hopkins
Claude Hopkins

P​​rzeciętny czytelnik decyduje, czy kupi produkt w ciągu pierwszych trzech sekund od obejrzenia reklamy. Ludzie kupują w oparciu o emocje, następnie racjonalizuj zakup za pomocą logiki. Jeśli zrozumienie Twojej reklamy zajmuje za dużo czasu, oznacza to, że czytelnik już się zgubił.

Z tego powodu nagłówek jest niezwykle ważny — jeśli czytelnik nie jest już zainteresowany kupnem, zanim zacznie czytać treść reklamy, Twoja praca nie jest już taka łatwa i będziesz musiał się wysilić.

Więc zawsze dwa razy się zastanów nad główną obietnicą reklamy. Pokaż czytelnikom transformacyjną moc swojego produktu.

Dzięki Claude’owi Hopkinsowi i jego błyskotliwej kampanii reklamowej Palmolive nie tylko uniknęło bankructwa. Firma istnieje do dziś.

Dziesięć lat po tym, jak Hopkins uratował Palmolive, rozwinęli się tak bardzo, że ich firma matka była gotowa na kolejne produkty i rozwój pojawiło się przed nimi kolejne olbrzymie wyzwanie. Polegało na tym aby przekonać Amerykanów do nakładania nowo wynalezionego kremu na zęby każdego dnia przez resztę życia. Nazwali to „pastą do zębów”, ale to już historia na kolejny artykuł 😉

Skoro czytasz wpis pt. Claude Hopkins: jak sensacyjna reklama uratowała umierającą firmę Palmolive to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Co sądzisz o wpisie pt. Claude Hopkins: jak sensacyjna reklama uratowała umierającą firmę Palmolive? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)