Claude Hopkins

google pozycjonowanie stron
Google pozycjonowanie stron -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
11 marca, 2022
Pozyskiwanie lead贸w, lead quality (jak zwi臋kszy膰 jako艣膰 lead贸w)
Pozyskiwanie lead贸w, lead quality (jak zwi臋kszy膰 jako艣膰 lead贸w)
11 marca, 2022
Claude Hopkins
Claude Hopkins

Claude Hopkins: jak sensacyjna reklama uratowa艂a umieraj膮c膮 firm臋 Palmolive

W 1911 Palmolive do艣wiadczy艂o kryzysu finansowego. Ich myd艂o sprzedawa艂o si臋 tak s艂abo, 偶e tylko kilka sklep贸w w USA mia艂o je na p贸艂kach. Przez trzyna艣cie lat firma walczy艂a o utrzymanie si臋 na powierzchni. Wtedy w艂a艣ciciele czuj膮c, 偶e p臋tla zaciska im si臋 na gardle zacz臋li dyskutowa膰, jak odwr贸ci膰 sytuacj臋.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Zanim byli zmuszeni zamkn膮膰 swoj膮 firm臋, wsp贸艂za艂o偶yciele Charles Pierce i B.J. Johnson doszli do wniosku, 偶e trzeba jeszcze powalczy膰 i na pewno nowa kampania reklamowa nie zaszkodzi.Wi臋c postanowili spr贸bowa膰…

Obejrzyj wideo jak Claude Hopkins uratowa艂 firm臋 Palmolive przed bankructwem za pomoc膮 reklamy:

Ostatnie 700 dolar贸w wydali na Claude’a Hopkinsa, aby napisa艂 reklam臋. Je艣li ostatnia pr贸ba si臋 nie powiedzie, firma og艂osi bankructwo.

Hopkins przyj膮艂 to zlecenie i natychmiast rozpocz膮艂 burz臋 m贸zg贸w, jak przekona膰 ludzi do wyboru Palmolive. Musia艂 wywo艂a膰 podekscytowanie. Ale jak? Wi臋kszo艣膰 ludzi jest ju偶 zadowolona z myd艂a, kt贸re maj膮 teraz w swojej 艂azience. Jak zmiana marki poprawia ich 偶ycie? Myd艂o to myd艂o.

Inni producenci obiecuj膮 鈥瀌elikatne鈥, 鈥瀉ntyseptyczne鈥, 鈥瀘d偶ywiaj膮ce鈥 lub 鈥瀙romuj膮ce czysto艣膰鈥. Je艣li Claude Hopkins chce odnie艣膰 sukces, to b臋dzie musia艂 zrobi膰 co艣 radykalnego. Musia艂 sk艂oni膰 ludzi aby zacz臋li si臋 nad tym zastanawia膰, jakie myd艂o u偶ywaj膮 i 偶e myd艂o to nie tylko myd艂o ale kosmetyk. .

Wcze艣niej firma Palmolive pr贸bowa艂a w reklamach wykorzysta膰 analiz臋 216 r贸偶nych sk艂adnik贸w przed podj臋ciem decyzji o po艂膮czeniu oliwy palmowej i oliwy z oliwek.

Ale widzisz… mogli mie膰 skuteczne formu艂y, tylko 偶e konsument贸w to nie obchodzi.

Hopkins musia艂 zrobi膰 co艣 wi臋cej ni偶 tylko powiedzie膰 czytelnikom, dlaczego Palmolive jest lepszy. Musi im to pokaza膰. Hopkins w desperacji zacz膮艂 studiowa膰 histori臋 myd艂a. Po przeczytaniu niezliczonych, bardzo nudnych ksi膮偶ek, natkn膮艂 si臋 na staro偶ytny egipski wiersz opisuj膮cy kobiet臋, kt贸ra nak艂ada艂a na sk贸r臋 palm臋 i oliw臋 z oliwek.

W tym momencie Hopkins dozna艂 ol艣nienia 鈥 to by艂 klucz do tego aby kampania Palmolive mog艂a si臋 uda膰.

Hopkins kontynuowa艂 swe rozwa偶ania, a偶 znalaz艂 oryginalny wiersz napisany hieroglifami. Wszystko uk艂ada艂o si臋 w ca艂o艣膰.

Poni偶ej jedna z wersji reklamy Hopkinsa.

Tajniki warsztatu legendarnego copywritera: claude hopkins scientific advertising

Do test贸w wybrano Benton Harbor, ma艂e miasteczko w Michigan.Wyniki by艂y bardzo pozytywne 鈥 10.000 mieszka艅c贸w Benton Harbor kupi艂o ponad 130.000 kostek myd艂a Palmolive w nieca艂y miesi膮c. Po roku czasu sprzeda偶 kostek myd艂a Palmolive przekroczy艂a milion. Znajdowa艂o si臋 ono na p贸艂kach niemal ka偶dej drogerii w Ameryce. Gdy ruch zacz膮艂 nabiera膰 rozp臋du, Hopkins pisa艂 coraz wi臋cej sensacyjnych reklam, twierdz膮c nawet, 偶e sama Kleopatra napisa艂a oryginalny przepis na Palmolive. Publiczno艣膰 poch艂on臋艂a skuteczna reklama, a Palmolive szybko sta艂o si臋 najpopularniejsz膮 mark膮 na 艣wiecie.

Claude Hopkins doprowadzi艂 firm臋 z kraw臋dzi zniszczenia do lidera rynku. Ale jak on to zrobi艂?

Sekret 1: Z艂贸偶 wielk膮 obietnic臋

Wcze艣niej Palmolive pr贸bowa艂o reklamowa膰 swoje myd艂o jako koj膮ce, delikatne i od艣wie偶aj膮ce. Ale poniewa偶 prawie ka偶dy konkurent sk艂ada艂 podobn膮 obietnic臋, konsumenci postrzegali t臋 mark臋 jako s艂absz膮 pozycj臋. Aby si臋 odr贸偶ni膰, Hopkins musia艂 zrobi膰 co艣 wi臋cej ni偶 tylko reklamowa膰 Palmolive jako lepsz膮 alternatyw臋.

Samo stwierdzenie, 偶e produkt jest w jaki艣 spos贸b lepszy od konkurencyjnych marek, nie wystarczy. Pustos艂owie i og贸lniki s膮 nudne ludzie nie bior膮 ich na serio.

Hopkins pisa艂, 偶e stwierdzenia takie jak „Najlepszy na 艣wiecie”, „Najni偶sza cena” itd. to co艣 czego automatycznie oczekuje konsument, ale tym si臋 nie wyr贸偶nisz.

claude hopkins scientific advertising
Tajniki warsztatu legendarnego copywritera: claude hopkins scientific advertising

Skuteczna reklama musi sk艂ada膰 du偶e obietnice i musi dostarcza膰 konkretnych dowod贸w na poparcie twierdzenia.

Sekret 2: Z艂贸偶 drug膮 obietnic臋

A co, je艣li reklama obiecuje co艣 tak dziwacznego, 偶e czytelnicy b臋d膮 w膮tpi膰 w jej autentyczno艣膰 albo skuteczno艣膰? Sekretem pozyskania sceptycznych konsument贸w jest zastosowanie drugiej obietnicy.

W wielu reklamach Hopkinsa nag艂贸wek mia艂 wzbudza膰 w czytelnikach silne emocjonalne pragnienie zakupu, w tym przypadku myd艂a Palmolive. Ale co z czytelnikami, kt贸rzy nie byli przekonani do tego rzekomego 3000-letniego sekretu pi臋kna?

Jego reklama zawiera艂a 艣mia艂e stwierdzenia 鈥 ale je艣li potencjalny klient jest podejrzliwy, tre艣膰 reklamy przedstawia艂a niezale偶ne argumenty, kt贸re wskazywa艂y na zalety oleju palmowego i oliwy z oliwek. Nawet sceptyczni czytelnicy, kt贸rzy w膮tpi膮 w t臋 „lekko przekoloryzowan膮” histori臋 pochodzenia, wci膮偶 mog膮 by膰 przekonani, 偶e sk艂ad myd艂a Palmolive jest skuteczny.

Ta umiej臋tnie przygotowana reklama stanowi zar贸wno g艂贸wn膮 obietnic臋, jak i twierdzenie 鈥瀦apasowe鈥, pozostawiaj膮c czytelnikom skupienie si臋 na tym, kt贸ry uznaj膮 za bardziej przekonuj膮cy.

Sekret 3: Poka偶, nie m贸w

Wi臋kszo艣ci ludzi nie rusza za bardzo to 偶e nie u偶ywaj膮 luksusowego myd艂a. Nawet je艣li poka偶emy im 偶e produkt jest najlepszy na 艣wiecie i w to uwierz膮 to mog膮 wci膮偶 nie odczuwa膰 potrzeby kupna ekskluzywnego myd艂a, chyba 偶e mo偶esz pokaza膰 konsumentom, jak Tw贸j produkt poprawi ich 偶ycie.

Przez pierwsze trzyna艣cie lat istnienia firmy Palmolive publikowa艂 reklamy, pr贸buj膮c wyja艣ni膰, dlaczego olej palmowy i oliwa z oliwek s膮 doskona艂ym myd艂em. Dopiero gdy Hopkins u偶y艂 偶ywych obraz贸w 3000-letniego sekretu pi臋kna, w ko艅cu zmieni艂o si臋 postrzeganie firmy.

Claude Hopkins
Claude Hopkins

P鈥嬧媟zeci臋tny czytelnik decyduje, czy kupi produkt w ci膮gu pierwszych trzech sekund od obejrzenia reklamy. Ludzie kupuj膮 w oparciu o emocje, nast臋pnie racjonalizuj zakup za pomoc膮 logiki. Je艣li zrozumienie Twojej reklamy zajmuje za du偶o czasu, oznacza to, 偶e czytelnik ju偶 si臋 zgubi艂.

Z tego powodu nag艂贸wek jest niezwykle wa偶ny 鈥 je艣li czytelnik nie jest ju偶 zainteresowany kupnem, zanim zacznie czyta膰 tre艣膰 reklamy, Twoja praca nie jest ju偶 taka 艂atwa i b臋dziesz musia艂 si臋 wysili膰.

Wi臋c zawsze dwa razy si臋 zastan贸w nad g艂贸wn膮 obietnic膮 reklamy. Poka偶 czytelnikom transformacyjn膮 moc swojego produktu.

Dzi臋ki Claude’owi Hopkinsowi i jego b艂yskotliwej kampanii reklamowej Palmolive nie tylko unikn臋艂o bankructwa. Firma istnieje do dzi艣.

Dziesi臋膰 lat po tym, jak Hopkins uratowa艂 Palmolive, rozwin臋li si臋 tak bardzo, 偶e ich firma matka by艂a gotowa na kolejne produkty i rozw贸j pojawi艂o si臋 przed nimi kolejne olbrzymie wyzwanie. Polega艂o na tym aby przekona膰 Amerykan贸w do nak艂adania nowo wynalezionego kremu na z臋by ka偶dego dnia przez reszt臋 偶ycia. Nazwali to 鈥瀙ast膮 do z臋b贸w鈥, ale to ju偶 historia na kolejny artyku艂 馃槈

Skoro czytasz wpis pt. Claude Hopkins: jak sensacyjna reklama uratowa艂a umieraj膮c膮 firm臋 Palmolive to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Co s膮dzisz o wpisie pt. Claude Hopkins: jak sensacyjna reklama uratowa艂a umieraj膮c膮 firm臋 Palmolive? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)