Jak zrobi膰 dobry Brand Marketing (agencja odpowiada) Produkt i us艂uga
20 listopada, 2022
Galeria google i zdj臋cia google grafiki (obiektyw, aplikacja android iphone)
20 listopada, 2022
Call to action

Najcz臋stsze call-to-action to:

  • sprawd藕 teraz,
  • dodaj do koszyka,
  • zapisz si臋,
  • kup.

Skuteczne cta to dope艂nienie je艣li content promuje sklep internetowy.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

Call to action button – jak stworzy膰 skuteczne wezwanie do dzia艂ania (przycisk CTA)

Zwi臋ksza klikalno艣膰 i powoduje wiele akcji w social media w stosunku do Twojej oferty. Ka偶dy internauta wp艂ywa na wsp贸艂czynnik klikalno艣ci. Wi臋c je艣li chcesz stworzy膰 skuteczne call to action 偶eby podnie艣膰 liczb臋 sprzeda偶y, dodania produktu do koszyka, czy zapisania si臋 do newslettera to niezb臋dny jest wysoki ctr jaki mo偶esz osi膮gn膮膰 u偶ywaj膮c testy a/b, badaj膮c skuteczno艣膰 okre艣lonego dzia艂ania. Wiele os贸b zaleca cta w pierwszej osobie, ale musisz to u siebie przetestowa膰. Kolejna kwestia, przycisk lub link.
Wi臋c w tym wpisie nauczysz si臋 jak tworzy膰 skuteczne cta na stronach, poznasz przyk艂ady cta i jak bada膰 wp艂yw skuteczno艣ci cta na konwersj臋.Mi艂ej lektury!

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Co to jest call to action? Definicja.

Definicja CTA (ang. Call to Action) – po polsku znaczy to wezwanie do dzia艂ania. Jego celem jest sk艂onienie u偶ytkownika do wykonania okre艣lonej czynno艣ci np. zakupu, wys艂anie formularza, rezerwacja spotkania, pobranie aplikacji, zarejestrowanie konta, klikni臋cie w linki itd.

Je偶eli posiadamy w艂asn膮 witryn臋 w internecie, to zapewne chcemy, aby ka偶da odwiedzaj膮ca nas osoba wykona艂a dan膮 czynno艣膰. Z pomoc膮 przychodz膮 nam tutaj r贸偶nego rodzaju przyciski i odno艣niki, powinny mie膰 one form臋 wezwania do akcji (odwiedzaj膮cy stron臋 musi wiedzie膰 co ma zrobi膰), najlepiej jakby takie odno艣niki mia艂y przejrzysty wygl膮d i jasno taktowa艂y o wymaganej akcji. Przyk艂ady takich odno艣nik贸w to na przyk艂ad: Kliknij tutaj! Pobierz ju偶 teraz! Wejd藕 i nie czekaj!. Odno艣niki takie to tak zwane ,,Call to action” (CTA), czyli wezwanie do akcji.

Pod przyciskiem call to action nale偶y ukry膰 odno艣nik do strony do kt贸rej pragniemy sprowadzi膰 ruch. Odno艣nik taki mo偶e by膰 przekierowaniem do akcji, kt贸ra ma zapewni膰 nam jaki艣 zysk, na przyk艂ad oferty afiliacyjnej lub po prostu pobrania pliku. Zastosowanie techniki call to action jest bardzo szerokie i daje nam wiele mo偶liwo艣ci zach臋cenia u偶ytkownika do wykonania po偶膮danej przez nas akcji, a tym samym pozyskiwaniu ruchu na innych stronach.

Wydaje si臋, 偶e u偶ywanie zwrot贸w call to action to ma艂y szczeg贸艂, w rzeczywisto艣ci jest to bardzo wa偶ny element stron internetowych, to w艂a艣nie on zach臋ca i sprowadza ruch na nasz膮, na przyk艂ad stron臋 sprzeda偶ow膮 (mo偶e to by膰 sklep) tak zwany Landing Page (LP).

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Call to action button cta

Dlaczego Call to Action jest takie wa偶ne?

Od wielu lat wiadomo, 偶e pokazywanie potencjalnemu klientowi w jak najprostszy spos贸b co po kolei musi zrobi膰 prowadzi do zwi臋kszenia konwersji. Prowadzenie u偶ytkownika za r膮czk臋 stwarza znacznie wi臋ksz膮 szans臋 na to, 偶e podejmie on dan膮 akcj臋 CTA i tym samym spe艂ni nasze oczekiwania.

Wezwanie do akcji mo偶na w takim razie por贸wna膰 do drogowskazu, kt贸ry dok艂adnie m贸wi nam w kt贸r膮 stron臋 mamy pod膮偶a膰 aby osi膮gn膮膰 jaki艣 cel, w tym przypadku nie jest to dojechanie do danej miejscowo艣ci, tylko na przyk艂ad skorzystanie z us艂ugi zakupowej.

No dobrze ale je偶eli mamy zrobion膮 przejrzyst膮 i pi臋kn膮 stron臋 internetow膮 to oznacza 偶e nie musz臋 stosowa膰 techniki call to action, prawda?

Niestety nie, nawet je偶eli nasza strona jest najlepiej zrobion膮 stron膮 w ca艂ym internecie, to bez r贸偶nego rodzaju wezwa艅 do akcji strona ta najzwyczajniej w 艣wiecie nie b臋dzie konwertowa膰. Warto wi臋c zadba膰 aby na ka偶dej naszej witrynie znajdowa艂a si臋 wystarczaj膮ca liczba wezwa艅 do dzia艂ania.

Je偶eli dotychczas poj臋cie call to action by艂o da ciebie czym艣 obcym i nie stosowa艂e艣 go u siebie, to po zmianie tego z pewno艣ci膮 szybko zauwa偶y膰 korzystn膮 r贸偶nic臋.

Wezwania takie nie s艂u偶膮 tylko i wy艂膮cznie do zach臋cenia u偶ytkownik贸w do klikni臋cia w dany link, mog膮 by膰 te偶 wykorzystywany na naszej 艣cie偶ce zakupowej.

Je偶eli klient doda ju偶 nasz produkt do swojego koszyka, to w przejrzysty spos贸b musimy go pokierowa膰 co ma robi膰 dale, czy ma kontynuowa膰 swoje zakupy, czy raczej przej艣膰 jeszcze do naszej oferty i doda膰 wi臋cej rzeczy do koszyka, aby na przyk艂ad otrzyma艂 darmow膮 dostaw臋.


Przy wej艣ciu w koszyk, klient tak偶e musi by膰 jasno informowany jaki nast臋pny krok musi wykona膰 aby sfinalizowa膰 sw贸j zakup.

Mo偶na wi臋c stwierdzi膰, 偶e ca艂a filozofia call to action to nic innego jak pokazywanie u偶ytkownikowi krok po kroku co ma zrobi膰 aby wykona膰 dane dzia艂anie. Bez tej taktyki strona najzwyczajniej w 艣wiecie nie b臋dzie dobrze konwertowa膰 ruchu na zysk.

Tak偶e gdzie mo偶na jeszcze stosowa膰 call to action?

Tak na prawd臋 wsz臋dzie gdzie wymagamy od u偶ytkownika wykonania konkretnej akcji; najcz臋艣ciej CTA wykorzystuje si臋 na stronach internetowych i kampaniach opartych o e-mailing.

Niekt贸rzy u偶ywaj膮 je nawet w mediach spo艂eczno艣ciowych w publikowanych postach, aby zwi臋kszy膰 na przyk艂ad liczb臋 polubie艅, obserwacji albo po prostu zach臋ci膰 ludzi do wej艣cia na dan膮 stron臋. Wszystko zale偶y od naszej wyobra藕ni.

Co do cel贸w wykorzystania CTA to s膮 one r贸偶ne, na przyk艂ad:

  • zapisanie si臋 na jaki艣 kurs lub webinar,
  • przej艣cie do oferty sklepu,
  • pobranie pliku,
  • wezwanie do kontaktu,
  • wype艂nienie formularza lub ankiety
  • rejestracja na portalu.

Jak widzimy wezwania do akcji mo偶emy zastosowa膰 dos艂ownie wsz臋dzie i odno艣nie wszystkiego.

Dlaczego ludzie to robi膮?

Bo CTA po prostu to dzia艂a! Nie mo偶emy liczy膰 na to 偶e klient bez jasnych wskaz贸wek wykona po偶膮dane dzia艂anie. U偶ytkownik to nie wr贸偶ka, nie przeczyta nam w my艣lach co chcemy aby uczyni艂 w danym momencie 艣cie偶ki sprzeda偶owej.

Je偶eli chcemy zastosowa膰 t臋 metod臋 na swojej witrynie musimy wiedzie膰 jak.

Stworzenie wezwania do akcji nie jest specjalnie trudne, ale nie ma okre艣lonej regu艂y jak to robi膰, s膮 jedynie wskaz贸wki.

Wiadomo od dawna, 偶e nie ka偶dy tekst zach臋caj膮cy do podj臋cia dzia艂ania b臋dzie konwertowa艂 ruch tak samo, wa偶ne aby by艂 on dopasowany do naszej grupy odbiorc贸w. Klienci musz膮 czu膰, 偶e tekst ten jest napisany specjalnie dla nich/ 偶e m贸wi on bezpo艣rednio do nich.

Co to jest CTA i czym powinno si臋 charakteryzowa膰?

Aby znale藕膰 idealne wezwanie, nale偶y testowa膰 r贸偶ne mo偶liwo艣ci i obserwowa膰 statystyki.

Warto zadba膰 aby przekaz by艂 prosty i jasny.

Wiele os贸b komplikuje spraw臋 i dodaje zb臋dny tekst. Sformu艂owanie musi by膰 proste i nie mo偶e stwarza膰 偶adnych w膮tpliwo艣ci co do wymaganego dzia艂ania. Wi臋c przycisk wymagaj膮cy zakupienia produktu powinien nosi膰 nazw臋 „KUP” lub „Dodaj do koszyka”, w nast臋pnych krokach przyciski z tekstem „Zamawiam”, „P艂ac臋”. Jak wida膰 nie jest to trudne, a pozwala osi膮ga膰 o wiele wi臋ksze wyniki sprzeda偶owe.

Warto zadba膰 aby przycisk wzbudza艂 zaufanie w艣r贸d czytelnik贸w. Przyciski typu „Kliknij” mimo przejrzystego i 艂adnego wygl膮du nie wzbudzaj膮 niestety zbyt wiele zaufania, u偶ytkownik kojarzy takie przyciski z przekierowaniem do oferty, kt贸ra mo偶e nam zainfekowa膰 sprz臋t jakim艣 wirusem. My jako tw贸rca takiego przycisku wiemy, 偶e takie co艣 si臋 nie stanie, jednak potencjalnie zainteresowany u偶ytkownik takiej wiedzy nie posiada. U偶ytkownik musi wiedzie膰 co czeka go po klikni臋ciu w dany przycisk, dobre wezwanie do akcji to na przyk艂ad „Przejd藕 do koszyka” (jasno informuje nas o tym gdzie po klikni臋ciu si臋 znajdziemy).

W CTA warto nie wspomina膰 o dzia艂aniach jakie u偶ytkownik b臋dzie musia艂 wykona膰 po wej艣ciu na dan膮 stron臋, oznacza to 偶e przycisk „wprowad藕 dane do przelewu online” nie b臋dzie zbytnio zach臋caj膮cy dla u偶ytkownika, przez my艣li u偶ytkownika, 偶e b臋dzie to bardzo skomplikowana czynno艣膰, kt贸ra zajmie mu du偶o czasu. Zamiast takiego przycisku mo偶emy u偶y膰 na przyk艂ad fraz臋 „Zap艂a膰”, jest ona prosta i przejrzysta, a tak偶e nie wzbudza niepokoju i zb臋dnego my艣lenia o z艂o偶ono艣ci procesu.

O czym warto jeszcze pami臋ta膰? Sam przycisk CTA nie wystarczy, musi on posiada膰 wsz臋dzie dooko艂a siebie tekst zach臋caj膮cy do klikni臋cia w przycisk. Tekst musi by膰 atrakcyjny dla u偶ytkownik贸w i jasno musi m贸wi膰 o korzy艣ciach p艂yn膮cych ze skorzystania z oferty. W tekstach takich warto wykreowa膰 w ludziach potrzeb臋, kt贸ra mo偶e zosta膰 zaspokojona po klikni臋ciu w przycisk z napisem jasno m贸wi膮cym 偶e to w艂a艣nie tutaj u偶ytkownik ma klikn膮膰.

Poza dobrze napisanym tekstem sprzeda偶owym kreuj膮cym potrzeb臋 skorzystania z oferty, warto zadba膰 o prawid艂owe rozmieszczenie i wyeksponowanie przycisku call to action, aby nie zosta艂 on pomini臋ty w odm臋tach tekstu.

Wr臋cz zabronionym dzia艂aniem jest umieszczanie przycisku na samym dole strony, sprawia to, 偶e u偶ytkownik aby m贸c z niego skorzysta膰 musi przekopa膰 ca艂膮 stron臋 a偶 dojdzie do samego ko艅ca artyku艂u i mo偶e kliknie w docelowy przycisk.

Najlepiej jest umieszcza膰 wezwanie do dzia艂ania na g贸rze strony, aby u偶ytkownik nie musia艂 przewija膰 obszernego tekstu, aby dokopa膰 si臋 do oferty w kt贸r膮 chcemy 偶eby klikn膮艂. Jest to najlepsze rozwi膮zanie, poniewa偶 wiele u偶ytkownik贸w wchodzi na stron臋 i czyta tylko to co wida膰 bez przewijania strony, wi臋c je偶eli nie b臋dzie tam naszego CTA to po prostu potencjalny klient w niego nie wejdzie.

Forma CTA powinna jasno m贸wi膰 u偶ytkownikowi, 偶e mo偶na w ni膮 klikn膮膰, warto wi臋c zadba膰 o to aby po偶膮dana akcja by艂a umieszczona w grafice, kt贸ra b臋dzie si臋 wyr贸偶nia膰 i przypomina膰 przycisk.

Tekst w przycisku mo偶na sformu艂owa膰 w pierwszej osobie liczby pojedynczej, co w niekt贸rych przypadkach pozwala znacznie zwi臋kszy膰 konwersj臋. Wok贸艂 CTA powinno by膰 wystarczaj膮co du偶o przestrzeni aby nie zagin膮艂 on na naszej stronie, co grozi艂o by pomini臋ciem go i nie spe艂nienia wymaganego dzia艂ania.

Trzeba pami臋ta膰 aby jedna oferta zawiera艂a jedno CTA, pozwala to unikn膮膰 zb臋dnego zamieszania, gdy pododajemy du偶o r贸偶nych CTA to u偶ytkownik b臋dzie czu艂 si臋 zagubiony i nie kliknie w 偶aden z nich.

Jedno CTA nie oznacza jednak, 偶e ma by膰 ono zawarte na naszej stronie tylko raz, wr臋cz przeciwnie. Mo偶emy jedno wezwanie do akcji umieszcza膰 w r贸偶nych cz臋艣ciach naszej strony, aby u偶ytkownik nie wa偶ne w kt贸rym miejscu si臋 znajduj膮c m贸g艂 klikn膮膰 w stworzony odno艣nik.

Wezwanie do akcji powinno by膰 kr贸tki, czyli powinno zawiera膰 od dw贸ch do maksymalnie 4 s艂贸w, wp艂ywa to na jego przejrzysto艣膰 i lepsz膮 konwersj臋. W projektowaniu takich odno艣nik贸w unika膰 nale偶y oklepanych sformu艂owa艅 typu „Kliknij!”, nie m贸wi膮 one zbyt wiele o ofercie czekaj膮cej po drugiej stronie, a co wa偶niejsze nie wzbudzaj膮 one zainteresowania w艣r贸d u偶ytkownik贸w.

Pami臋taj!

Zawsze po zaprojektowaniu strony, zanim j膮 opublikujesz sprawd藕 czy wszystko dzia艂a poprawnie (czy nasze odno艣niki przekierowuj膮 na istniej膮c膮 stron臋 na kt贸r膮 zamierzali艣my odes艂a膰 u偶ytkownika). Szkoda traci膰 potencjalnego klienta, kt贸ry wejdzie na nasz膮 stron臋, b臋dzie chcia艂 obejrze膰 nasz膮 ofert臋, a jego oczom uka偶e si臋 b艂膮d dotycz膮cy nieistniej膮cej strony www. Taki u偶ytkownik raczej nie wr贸ci na nasz膮 stron臋 w celu ponownego sprawdzenia poprawno艣ci przekierowania. Takim prostym sposobem mo偶emy straci膰 du偶o potencjalnych klient贸w.

Na koniec warto doda膰, aby ca艂y czas monitorowa膰 dzia艂anie naszej witryny, a tak偶e miejsca w kt贸re u偶ytkownik najcz臋艣ciej klika. Mo偶emy wtedy modyfikowa膰 stron臋 i j膮 ulepsza膰 aby coraz lepiej konwertowa艂a i przynosi艂a nam upragnione zyski.

Teraz gdy wiesz ju偶 co to jest Call to action i jak ono dzia艂a, z pewno艣ci膮 b臋dziesz chcia艂 zastosowa膰 te metod臋 na w艂asnej stronie. Je偶eli to uczynisz to mo偶esz by膰 pewny drastycznego podniesienia konwersji na witrynie, a co za tym idzie zysk贸w produkowanych przez twoj膮 stron臋.

Jaki masz sw贸j ulubiony przycisk call to action?

Skuteczne CTA i komunikat perswazyjny

Button call to action ma wiele zastosowa艅. Od zapisu na mailing po zakupy digitalowe jak e-book, lub fizyczne. Aby docelowy klient chcia艂 zam贸wi膰 Tw贸j produkt musisz posiada膰 dobre CTA. Wi臋c polecamy wypr贸bowa膰 kilka wariant贸w.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)