Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki

Wizja firmy, jak napisać skuteczną wizję przedsiębiorstwa?
13 lipca, 2022
Sprzedaż subskrypcyjna -jak model subskrypcyjny może pomóc rozwinąć firmę?
13 lipca, 2022
Brand awareness

Brand awareness, czym jest?

Brand awareness, inaczej budowanie świadomości marki i jej rozpoznawalności to szereg działań, jakie musimy wykonać, aby nie tylko móc określić moc naszej marki, jej pozycję na rynku, ale także wizję, która w przyszłości będzie miała szansę zbudować ją na tyle solidnie, że cały czas będzie stawała się mocniejsza.

Tylko planując wszelkie działania, a także sprawdzając, jak nasza firma wygląda w oczach klientów, mamy szansę w porę wyeliminować błędy i zastosować ulepszenia, które pozwolą jej się rozwijać.

Przekonując się, jaka aktualnie jest świadomość naszej marki mamy także szansę wdrożyć działania mające na celu poprawę pozycji, która może przyczynić się do jej znacznego polepszenia sytuacji w firmie, co z pewnością warto robić.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Jakie działania obejmuje brand awareness?

Jeśli chodzi o brand awareness to obejmuje takie działania, jak sprawdzenie treści komentarzy na temat firmy w internecie, co może zobrazować opinie klientów na temat przedsiębiorstwa. Jednak to nie wszystko, możemy także sprawdzić, jaka jest liczba wejść na witrynę firmy, bo to z kolei określa w dużej mierze zainteresowanie marką i tym, co ma ona do zaoferowania.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Budowanie stabilnej pozycji na rynku

Każda firma, aby prawidłowo funkcjonować i się rozwijać, musi budować stabilną pozycję na rynku.

Musimy mieć świadomość tego, jak wiele podobnych przedsiębiorstw znajduje się na rynku i tym samym, jak ważne jest wybicie się na ich tle.

Kiedy będziemy budować markę, regularnie eliminując błędy, a także wszelkie kwestie, które powodują niezadowolenie klientów, to możemy mieć pewność, że nasza firma będzie rzeczywiście rosła w siłę.

Korzystanie z takich działań, jak brand awareness, daje nam szansę na uzyskanie takiej pozycji, jaka będzie dawała nam gwarancję rozwoju, a także osiągania coraz to wyższych celów.

Jak silna marka wpływa na lejek zakupowy?

  • Etap 1: Świadomość – Konsument uświadamia sobie kategorię, produkt lub markę (zwykle poprzez reklamę)
  • Etap 2: Wiedza – Konsument poznaje markę (np. rozmiary, kolory, ceny, dostępność itp.)
  • Etap 3: Polubienie – konsument rozwija nastawienie do marki (pozytywne, lub negatywne)
  • Etap 4: Preferencje – Konsument zaczyna oceniać jedną markę ponad inne porównywalne marki
  • Etap 5: Przekonanie – Konsument wykazuje chęć zakupu (pobieranie próbek, testowanie)
  • Etap 6: Zakup – Konsument nabywa produkt

Jak budować swój wizerunek i rozpoznawalność marki?

Wizerunek firmy w dużej mierze pozwala na uzyskanie coraz to większych zamówień od klientów.

Warto więc o niego dbać, ale także robić wszystko, aby na bieżąco śledzić swoją pozycję i sprawdzać, jak dane przedsiębiorstwo wygląda w oczach klientów.

Dbanie o wizerunek to nie tylko śledzenie opinii klientów i o ile to możliwe, eliminowanie wszelkich niedociągnięć, jakie możemy zauważyć w funkcjonowaniu firmy.

To także polepszenie komunikacji, a także chęć rozmowy z klientami, nawet tymi, którzy nie są zadowoleni z naszych usług.

To buduje zaufanie, szacunek, a także w oczach klientów pozwala na zobaczenie, że dane przedsiębiorstwo robi wszystko, aby polepszać jakość usług.

Jest to bardzo ważne, aby wizerunek firmy cały czas stawał się lepszy i tym samym pozycja na rynku, stawała się coraz mocniejsza. To właśnie ta kwestia powoduje, że firma ma szansę się rozwijać.

Regularne przeprowadzanie ankiet w celu weryfikacji stopnia świadomości marki

Ankiety to możliwości, które mogą dostarczyć nam wielu informacji na temat funkcjonowania firmy, świadomości marki, ale także pozycji firmy na rynku.

Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się przeprowadzać je, aby dowiedzieć się, jakie rzeczy należałoby zmienić, aby dać jak największe zadowolenie klientów z funkcjonowania firmy.

Jest to bardzo ważne nie tylko, aby dane przedsiębiorstwo miało szansę się rozwijać, ale także, aby sprawdzić, jak wygląda wizerunek w oczach klientów, ankietowanej firmy, z czego warto korzystać.

Czy możemy samodzielnie przeprowadzić brand awareness?

Brand awareness możemy przeprowadzić samodzielnie wykorzystując takie narzędzia, jak Brand Impressions.

Tutaj nie tylko dowiemy się, ilości wyszukiwań haseł powiązanych z naszą firmą, ale także będziemy mogli bezpośrednio określić, czy inne działania marketingowe, które przeprowadziliśmy w niedalekiej przyszłości, przyniosły takie korzyści, jakie były przez nas oczekiwane.

Musimy jednak wiedzieć, że kiedy możemy pozwolić sobie na profesjonalne badanie świadomości naszej marki, które zostanie przeprowadzone przez wykwalifikowane zespoły badawcze, to warto z tego skorzystać.

Dzięki temu możemy zyskać pełen obraz tego, jakie działania powinniśmy wykonać, a także, czy te, które zostały przeprowadzone do tej pory, są jak najbardziej wystarczające.

Porównywanie wyników wejść na stronę z innymi przedsiębiorstwami

Kiedy wiemy już, że na rynku znajduje się bardzo wiele firm podobnych do naszej, to możemy uzyskać większą świadomość i konieczność monitorowania ilości wejść na stronę.

Jednak to nie wystarczy, bo tylko porównywanie ilości wejść na witrynę z konkurencyjnymi firmami, pozwoli nam przede wszystkim na stwierdzenie, czy dotychczasowe działania marketingowe są wystarczające.

Kiedy zauważymy, że nie do końca się sprawdzają, a także, że wizerunek naszej firmy nie jest najlepszy, to możemy w porę zareagować i wdrożyć odpowiednie działania.

Tylko tak uzyskamy świadomość, że robimy wszystko, aby nasza marka miała szansę w pełni się rozwijać, a także, że możemy budować swoją pozycję na rynku, która w przyszłości stanie się zdecydowanie stabilniejsza.

Jest to bardzo ważne i tylko umiejętne korzystanie z brand awareness może nam na to pozwolić. Kiedy nie wiemy, jak przeprowadzić potrzebne działania, to warto zlecić ich wykonanie profesjonalnej firmie badawczej, która dokładnie zbada nasz wizerunek w oczach klientów.

Jam mierzyć wzrost brand awareness?

W tym celu możesz zastosować narzędzia płatne i darmowe.

Z darmowych posłuży Ci:

  • google trends
  • google search console
  • google analytics

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)