Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki (przykłady, definicja)

Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki (przykłady, definicja)

Brand awareness

Brand awareness, czym jest?

Brand awareness, inaczej budowanie świadomości marki i jej rozpoznawalności to szereg działań, jakie musimy wykonać, aby nie tylko móc określić moc naszej marki, jej pozycję na rynku, ale także wizję, która w przyszłości będzie miała szansę zbudować ją na tyle solidnie, że cały czas będzie stawała się mocniejsza.

Tylko planując wszelkie działania, a także sprawdzając, jak nasza firma wygląda w oczach klientów, mamy szansę w porę wyeliminować błędy i zastosować ulepszenia, które pozwolą jej się rozwijać.

Przekonując się, jaka aktualnie jest świadomość naszej marki mamy także szansę wdrożyć działania mające na celu poprawę pozycji, która może przyczynić się do jej znacznego polepszenia sytuacji w firmie, co z pewnością warto robić.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Brand Awareness to stopień, w jakim konsumenci rozpoznają i pamiętają markę. Oznacza to, że konsumenci są w stanie zidentyfikować markę spośród innych konkurencyjnych marek, a także kojarzą ją z konkretnymi wartościami, wizerunkiem, cechami produktów czy usług oferowanych przez markę.

Brand Awareness jest kluczowy dla każdej firmy, ponieważ im wyższy poziom rozpoznawalności marki, tym większa szansa na pozyskanie nowych klientów oraz zwiększenie lojalności istniejących. Przykładem marki z bardzo wysokim poziomem Brand Awareness może być Coca-Cola – większość ludzi na całym świecie jest w stanie rozpoznać logo Coca-Coli i kojarzy je z produktem o charakterystycznym smaku i opakowaniu.

Brand Awareness może być mierzony za pomocą różnych wskaźników, takich jak badania rynku, badania świadomości marki, liczba wyszukiwań marki w internecie, liczba wspomnień na portalach społecznościowych czy liczba wizyt na stronie internetowej marki. Dlatego ważne jest, aby firmy inwestowały w budowanie swojego Brand Awareness poprzez działania marketingowe i reklamowe, takie jak kampanie reklamowe, obecność w mediach społecznościowych czy eventy firmowe.

Jakie działania obejmuje brand awareness?

Jeśli chodzi o brand awareness to obejmuje takie działania, jak sprawdzenie treści komentarzy na temat firmy w internecie, co może zobrazować opinie klientów na temat przedsiębiorstwa. Jednak to nie wszystko, możemy także sprawdzić, jaka jest liczba wejść na witrynę firmy, bo to z kolei określa w dużej mierze zainteresowanie marką i tym, co ma ona do zaoferowania.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Budowanie stabilnej pozycji na rynku

Każda firma, aby prawidłowo funkcjonować i się rozwijać, musi budować stabilną pozycję na rynku.

Musimy mieć świadomość tego, jak wiele podobnych przedsiębiorstw znajduje się na rynku i tym samym, jak ważne jest wybicie się na ich tle.

Kiedy będziemy budować markę, regularnie eliminując błędy, a także wszelkie kwestie, które powodują niezadowolenie klientów, to możemy mieć pewność, że nasza firma będzie rzeczywiście rosła w siłę.

Korzystanie z takich działań, jak brand awareness, daje nam szansę na uzyskanie takiej pozycji, jaka będzie dawała nam gwarancję rozwoju, a także osiągania coraz to wyższych celów.

Jak silna marka wpływa na lejek zakupowy?

  • Etap 1: Świadomość – Konsument uświadamia sobie kategorię, produkt lub markę (zwykle poprzez reklamę)
  • Etap 2: Wiedza – Konsument poznaje markę (np. rozmiary, kolory, ceny, dostępność itp.)
  • Etap 3: Polubienie – konsument rozwija nastawienie do marki (pozytywne, lub negatywne)
  • Etap 4: Preferencje – Konsument zaczyna oceniać jedną markę ponad inne porównywalne marki
  • Etap 5: Przekonanie – Konsument wykazuje chęć zakupu (pobieranie próbek, testowanie)
  • Etap 6: Zakup – Konsument nabywa produkt

Jak budować swój wizerunek i rozpoznawalność marki?

Wizerunek firmy w dużej mierze pozwala na uzyskanie coraz to większych zamówień od klientów.

Warto więc o niego dbać, ale także robić wszystko, aby na bieżąco śledzić swoją pozycję i sprawdzać, jak dane przedsiębiorstwo wygląda w oczach klientów.

Dbanie o wizerunek to nie tylko śledzenie opinii klientów i o ile to możliwe, eliminowanie wszelkich niedociągnięć, jakie możemy zauważyć w funkcjonowaniu firmy.

To także polepszenie komunikacji, a także chęć rozmowy z klientami, nawet tymi, którzy nie są zadowoleni z naszych usług.

To buduje zaufanie, szacunek, a także w oczach klientów pozwala na zobaczenie, że dane przedsiębiorstwo robi wszystko, aby polepszać jakość usług.

Jest to bardzo ważne, aby wizerunek firmy cały czas stawał się lepszy i tym samym pozycja na rynku, stawała się coraz mocniejsza. To właśnie ta kwestia powoduje, że firma ma szansę się rozwijać.

Regularne przeprowadzanie ankiet w celu weryfikacji stopnia świadomości marki

Ankiety to możliwości, które mogą dostarczyć nam wielu informacji na temat funkcjonowania firmy, świadomości marki, ale także pozycji firmy na rynku.

Nic więc dziwnego, że tak wiele osób decyduje się przeprowadzać je, aby dowiedzieć się, jakie rzeczy należałoby zmienić, aby dać jak największe zadowolenie klientów z funkcjonowania firmy.

Jest to bardzo ważne nie tylko, aby dane przedsiębiorstwo miało szansę się rozwijać, ale także, aby sprawdzić, jak wygląda wizerunek w oczach klientów, ankietowanej firmy, z czego warto korzystać.

Czy możemy samodzielnie przeprowadzić brand awareness?

Brand awareness możemy przeprowadzić samodzielnie wykorzystując takie narzędzia, jak Brand Impressions.

Tutaj nie tylko dowiemy się, ilości wyszukiwań haseł powiązanych z naszą firmą, ale także będziemy mogli bezpośrednio określić, czy inne działania marketingowe, które przeprowadziliśmy w niedalekiej przyszłości, przyniosły takie korzyści, jakie były przez nas oczekiwane.

Musimy jednak wiedzieć, że kiedy możemy pozwolić sobie na profesjonalne badanie świadomości naszej marki, które zostanie przeprowadzone przez wykwalifikowane zespoły badawcze, to warto z tego skorzystać.

Dzięki temu możemy zyskać pełen obraz tego, jakie działania powinniśmy wykonać, a także, czy te, które zostały przeprowadzone do tej pory, są jak najbardziej wystarczające.

Porównywanie wyników wejść na stronę z innymi przedsiębiorstwami

Kiedy wiemy już, że na rynku znajduje się bardzo wiele firm podobnych do naszej, to możemy uzyskać większą świadomość i konieczność monitorowania ilości wejść na stronę.

Jednak to nie wystarczy, bo tylko porównywanie ilości wejść na witrynę z konkurencyjnymi firmami, pozwoli nam przede wszystkim na stwierdzenie, czy dotychczasowe działania marketingowe są wystarczające.

Kiedy zauważymy, że nie do końca się sprawdzają, a także, że wizerunek naszej firmy nie jest najlepszy, to możemy w porę zareagować i wdrożyć odpowiednie działania.

Tylko tak uzyskamy świadomość, że robimy wszystko, aby nasza marka miała szansę w pełni się rozwijać, a także, że możemy budować swoją pozycję na rynku, która w przyszłości stanie się zdecydowanie stabilniejsza.

Jest to bardzo ważne i tylko umiejętne korzystanie z brand awareness może nam na to pozwolić. Kiedy nie wiemy, jak przeprowadzić potrzebne działania, to warto zlecić ich wykonanie profesjonalnej firmie badawczej, która dokładnie zbada nasz wizerunek w oczach klientów.

Jak budować siłę marki?

To dobre pytanie. Siła marki oznacza stopień rozpoznawalności i pozytywnego wizerunku marki wśród konsumentów. Siła marki wpływa na lojalność klientów i sprzedaż produktów lub usług. Aby zbudować silną markę, potrzebujesz m.in.:

  • Właściwej wizji i wartości marki
  • Spójnej i charakterystycznej identyfikacji wizualnej
  • Aktywnej obecności w mediach społecznościowych
  • Budowania relacji z użytkownikami i ambasadorami marki
  • Wykorzystania różnych kanałów komunikacji, np. podcasty, YouTube, wydarzenia branżowe
  • Inwestycji w towary promocyjne

Jam mierzyć wzrost brand awareness?

W tym celu możesz zastosować narzędzia płatne i darmowe.

Z darmowych posłuży Ci:

  • google trends
  • google search console
  • google analytics
  • google alerts
  • Brand24 – jest to platforma do analizy sentymentu i opinii o marce w mediach społecznościowych
  • Brand Impressions – pokazuje liczbę wyświetleń hasła powiązanego z marką w wyszukiwarce Google
  • KPI produkt – są to wskaźniki jakościowe produktów lub usług oferowanych przez markę

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Brand awareness – jak możesz zmierzyć siłę marki?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!