Big Idea w marketingu i reklamie (definicja, przykłady)

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Big Idea w marketingu i reklamie (definicja, przykłady)
Loading
/
david ogilvy big idea

Big Idea w marketingu i reklamie (definicja, przykłady)

Big Idea, czyli po polsku wielki pomysł, w marketingu i reklamie to termin używany do próby zakomunikowania marki, produktu lub koncepcji dla publiczności, poprzez stworzenie silnego przekazu, który przesuwa granice marki i rezonuje z konsumentami.

Dlaczego to takie ważne?

Bo jeśli się nie wyróżnisz na rynku, jeśli Twoje produkty nie będą inne, to staniesz się taki sam jak inne firmy. A jeśli coś jest przeciętne, to wygrywa ten kto ma większy budżet marketingowy i może drożej pozyskać klienta. Czyli jest to walka na budżety.

Dlatego dzisiaj omówimy jak się tworzy Big IDEA, a także ciekawe przykłady od topowych marek. Zaczynajmy!

Big Idea marketing

Nowoczesny marketing opieraj się na analizie, modelowaniu, używaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Wielkie pomysły nigdy nie były projektowane dla tego typu frameworków. Kiedyś, jeśli Twoje Big Idea było do kitu, to nie mogłeś tego w żaden sposób maskować, czy podciągać za pomocą performance’u. Po prostu produkt się nie sprzedawał i tyle.

Bez jasnej, skutecznej i odróżniającej Ciebie koncepcji, masz o wiele niższą szansę, że Twój marketing, czy kampania przebije się przez cały natłok denerwujących reklam i przyciągnie pożądaną uwagę docelowych odbiorców. Dlatego potrzebujesz wielkiego pomysłu. Czyli naszego Big Idea.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Element kreatywny każdej kampanii jest zdecydowanie jednym z najtrudniejszych do wykonania. O ile ustawienia reklam i obsługi systemu reklamowego może się nauczyć każdy, o tyle jednak proces kreatywnego wymyślania wielkiego pomysłu nie jest taki prosty.

Zwłaszcza jeśli chcesz to zrobić samemu. Z reguły zawsze jest tak, że jeśli jesteś zaangażowany emocjonalnie w robienie czegoś dla siebie jest to znacznie trudniejsze, niż wymyślenie nowej koncepcji dla innej osoby czy firmy.

Każda nowa kampania, lub tworzenie wyróżnika firmy wymagać będzie mocnego motywu, a także haczyka, czyli z angielskiego HOOK. Jest to element, który zaciekawia i rzuca się w oczy. Motyw natomiast powoduje, że ludzie zapamiętają, udostępnią Twój content, lub podejmą działanie. Główną ideą kampanii jest nadrzędny przekaz, który tworzysz za pomocą każdego elementu ponieważ Twoim celem jest to, aby rezonować z docelowymi odbiorcami. Big Idea ponadto nie może być abstrakcyjnym konceptem, czymś co w ogóle nie współgra z Twoim brandem czy dotychczasowym postrzeganiem produktu, aby zapewnić maksymalny wpływ.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak stworzyć Big Idea?

Wielkie idee, jeśli zrobisz je dobrze, potrafią przylgnąć na stałe do Twojej marki. Big Idea zapewnia także wspólną wizję, która tworzy spójność w Twojej organizacji, co z czasem może prowadzić do lepszej realizacji poprzez wszystkie działy.

Aby odkryć lub udoskonalić swój wielki pomysł, rozważ następujące 4 pytania:

  • Cel końcowy: czyli co chcesz osiągnąć. Jak będzie wyglądać Twoja firma po zakończeniu? Jakie emocje chcesz wywoływać i z czym chcesz, żeby był kojarzony Twój produkt.
  • Pasja: Co ty lubisz robić, albo co Twoja firma robi już dobrze? To jest, z czym jest kojarzona. Jakie są Twoje mocne strony w oparciu o pracowników, wyniki osiągane w przeszłości i dostępne zasoby?
  • Przywództwo: W czym Twoja organizacja jest liderem i w czym chcesz, aby była? W czym jesteś zdecydowany być najlepszym na świecie?
  • Wpływ: czyli gdzie Twoja firma może mieć największy wpływ? W jakich obszarach?

Kiedy masz odpowiedź na te pytania to zastanów się:

  • kim jest Twój odbiorca
  • jak z etapu świadomości przechodzą do decyzji zakupowej
  • i co chcą zobaczyć

Jak w przypadku każdego procesu odkrywania, pamiętaj, aby zacząć z perspektywy klienta. Czego on chciałby doświadczać od Twojej firmy. Bądź otwarty na wszelkie pomysły, nawet te które na początku wydają się niedorzeczne.

Bardzo pomaga stworzenie kilku kampanii, tak abyś mógł później przeprowadzić ankiety od osób które kupiły. Dobrze jest stworzyć kilka kątów z jakich podchodzi do Big Idea, np. w kontekście zysku, lub straty. Czyli co może klient zyskać, albo co stracić.

Big Idea Przykłady

Nie będę omawiał przykładów Nike, czy Apple, bo one są zbyt oczywiste. Chcę Tobie pokazać, że nawet teoretycznie najnudniejsze produkty mogą mieć robiony świetny marketing z jasno wyróżniającym się Big Idea.

Chodzi o mleko.

W latach 90, w Kalifornii farmerzy stanęli przed olbrzymim problemem, ponieważ mało kto kupował mleko. Mówiono, że nie da się z tym nic zrobić, bo mleko jest nudne. Nie da się jego dobrze reklamować, nie zmienia się, jest wciąż takie samo, nie da się wprowadzać nowych wersji itp.

Jeden z urzędów stanął więc przed trudnym zadaniem bo mogło to oznaczać krach dla farmerów. Zatrudniono więc kilku dobrych copywriterów i marketerów w tym Johna Steel i w trakcie burzy mózgów powstał slogan „got milk?”.

Hasło okazało się strzałem w dziesiątkę i stało się bardzo trend. Na jednym z popularnych plakatów reklamujących kampanię była nawet Whoopi Goldberg.

big idea

Big Idea marki przykłady

Big Idea marki to wizja budowania silnego własnego wizerunku i tożsamości marki, która jest wyznacznikiem różnych działań i strategii marketingowych.

Przykłady Big Idea marki:

  • 1. Nike: „Just Do It”
  • 2. Apple: „Think Different”
  • 3. McDonald’s: „Uczyń każdy dzień wyjątkowym”
  • 4. Walmart: „Zaoferuj więcej przy mniejszych cenach”
  • 5. Burger King: „Gotujemy to, co kochasz”
  • 6. Amazon: „Czytaj więcej i żyj dłużej”
  • 7. KFC: „ Nasz zapach jest twoją pamiątką”

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak napisać Big Idea? Przykład

Nasz smartfon XYZ tworzy JUTRO! Dziś smartfony są nie tylko narzędziem komunikacji, ale też centrum naszego życia. Rozporządzają informacjami, narzędziami, usługami i aplikacjami. Smartfon to nie tylko urządzenie, które robi jeden lub dwa rzeczy dobrze, ale zapewnia nam swobodne połączenie z Internetem i całym światem ludzi, informacji i technologii. Nasza wizja to wykorzystać potencjał smartfonu, aby umożliwić ludziom budowanie jutra w bardziej otwarty sposób. Chcemy, aby ludzie mieli dostęp do najnowocześniejszych technologii cyfrowych, aby móc tworzyć, dzielić się i współpracować bez granic geograficznych. Czerpiąc z wielu dostępnych dotąd narzędzi i usług, pozwalamy ludziom na projektowanie nowego środowiska – analogowo-cyfrowego – w którym wszyscy mogą tworzyć wspólnie i samodzielnie. Chcemy dać ludziom narzędzia, które pozwolą im szybciej i sprawniej tworzyć, uczyć się, handlować i organizować się – tworząc niezależne życie bez granic.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 4.7 / 5. Liczba głosów: 21

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!