Biblioteka reklam facebook (facebook ads library)

kurs facebook ads szkolenie online blueprint reklama
Kurs facebook ads (szkolenie blueprint online w social media)
10 lutego, 2022
Reklama firm
Reklama firm
10 lutego, 2022
Biblioteka reklam facebook
Biblioteka reklam facebook

Biblioteka reklam facebook (facebook ads library), czyli jak sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku

Biblioteka reklam Facebook (z ang facebook ads library) to ciekawe miejsce gdzie możesz podejrzeć reklamy innych firm (w tym konkurencji).

Biblioteka reklam na Facebooku to świetne miejsce dla marketerów. Facebook stworzył narzędzie które umożliwia wszystkim swoim użytkownikom dostęp do informacji o dowolnej reklamie wyświetlanej na platformie. Ale co więcej, jest to narzędzie do wglądu i wiedzy dla reklamodawców.

Stworzenie reklamy na FB czy IG może być trudnym zadaniem. Jednak dzięki Bibliotece reklam na Facebooku każdy marketer może znaleźć inspirację z poprzednich skutecznych kampanii prowadzonych przez jednych z najlepszych w branży. W tym wpisie pokażemy Ci, jak korzystać z Biblioteki reklam, aby ulepszyć własne reklamy na Facebooku.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest Biblioteka reklam na Facebooku?

Zanim wejdziemy w temat, jak korzystać z Biblioteki reklam, aby przynieść korzyści Twojej firmie, omówimy dokładnie, czym ona jest i jak powstała.

Facebook stworzył swoją bibliotekę reklam w 2019 roku jako bezpośrednią odpowiedź na kontrowersje dotyczące reklam politycznych na Facebooku w 2016 roku. Aby poprawić przejrzystość, Facebook postanowił zapewnić wszystkim (w tym osobom nieposiadającym konta na Facebooku) dostęp do informacji o wszystkich aktywnych reklamach na swoich platformach. W bibliotece można znaleźć każdą reklamę, która jest aktualnie wyświetlana na Facebooku i Instagramie, a także reklamy polityczne i na bieżąco są wprowadzane inne rodzaje.

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Narzędzie jest niezwykle przydatne dla osób zainteresowanych polityką, ponieważ pozwala im zobaczyć, kto co finansuje, ile wydali i jaki jest ich zasięg w różnych grupach demograficznych. Ale dla marketerów Biblioteka reklam to narzędzie, które pozwala zobaczyć wszystkie reklamy, które Twoi konkurenci wyświetlają w jednym miejscu. Jest to ważne, ponieważ świat marketingu internetowego może być bardzo trudny w szczególności dla małych firm. Tak więc, jeśli nie śledzisz tego, co robią Twoi konkurenci, możesz łatwo zostać w tyle.

Korzystanie z Biblioteki reklam na Facebooku to najlepszy sposób na uzyskanie wglądu w reklamy konkurencji. Dzięki temu masz pewność, że zawsze jesteś na szczycie swoich działań marketingowych.

Jak korzystać z Biblioteki reklam Facebooka?

Korzystanie z Biblioteki reklam jest proste. Facebook dołożył wszelkich starań, aby było to bardzo prsote, aby każdy mógł uzyskać dostęp do informacji o reklamach, nawet jeśli nigdy nie miał konta biznesowego ani nie korzystał z Facebooka w swoim życiu.

Otwórz bibliotekę reklam na Facebooku

Aby uzyskać dostęp do Biblioteki reklam Facebooka wpisz https://www.facebook.com/ads/library/ w URL (pasku adresu przeglądarki). Po załadowaniu strona będzie wyglądać jak zwykła wyszukiwarka. Upewnij się, że masz wybrany właściwy kraj, zanim przejdziesz dalej.

facebook ads library

Wybierz swoją kategorię reklamy

Zanim wyszukasz reklamę, musisz wybrać kategorię. Kiedyś istniały tylko dwie kategorie; Facebook oddzielał reklamy tematyczne, wyborcze i polityczne od wszystkich innych reklam. Teraz jest tego znacznie więcej. Jeśli więc szukasz reklamy komercyjnej, kliknij „Wyszukaj wszystko”.

Wyszukaj firmę po nazwie fanpage

Aby znaleźć szukaną reklamę, wpisz nazwę marki/firmy, którą wyświetla na facebooku. Na przykład, aby znaleźć reklamę Zalando, wpisałem „Zalando” w pasku wyszukiwania. Spowoduje to wyświetlenie wszystkich stron z odpowiednim tekstem.

Kliknij stronę, której szukasz, a wyświetli wszystkie reklamy, które wyświetla marka.

Kliknij określone reklamy

Po wybraniu strony i wyświetleniu wszystkich reklam możesz kliknąć „Zobacz szczegóły reklamy” pod poszczególnymi reklamami, aby wyświetlić więcej informacji. Obejmuje to datę rozpoczęcia reklamy, platformy, na których reklama się znajduje (tj. Facebook, Messenger, Instagram i/lub Audience Network), a także to, czy reklama ma uruchomionych wiele wersji.

Gdy wyszukujesz nazwę marki i wyświetlasz jej reklamy, możesz użyć określonych filtrów, aby zawęzić wyszukiwanie. Filtry dotyczą kraju, platformy i wyświetleń.

Pierwszy filtr, Kraj może być użyty do wybrania kraju, dla którego chcesz oglądać reklamy. Ta karta pokazuje wszystkie kraje, dla których strona aktualnie wyświetla reklamy, i możesz wybrać konkretny.

Pamiętaj o tym: wiele dużych marek ma wiele stron dla różnych regionów świata, więc reklama, której szukasz, może znajdować się na innej stronie.

Drugi filtr, Platforma, pozwala wybrać, dla którego produktu Facebooka chcesz zobaczyć reklamy. Na przykład, jeśli szukasz reklamy, którą widziałeś na Instagramie, wybierz „Instagram”.

Na koniec możesz filtrować reklamy według wyświetleń. Wyświetlenie oznacza wyświetlenie reklamy. Możesz użyć tego filtra, aby zobaczyć, które reklamy uzyskały wyświetlenia w określonym czasie.

Wszystkie te informacje są niezwykle cenne w marketingu. Możesz zobaczyć, kiedy Twoi konkurenci decydują się na wyświetlanie reklam i na jakich platformach się skupiają. Następnie możesz wykorzystać te informacje, aby dostosować i wzmocnić własne reklamy.

Najlepsze strategie jak korzystać z facebook ads library

Skoro już wiesz, jak korzystać z Biblioteki reklam, oto kilka strategii dotyczących marketingu.

Zainspiruj się

Następnym razem, gdy nie będziesz wiedział jak stworzyć kreatywną reklamę skorzystaj z Biblioteki reklam, aby uzyskać szybką dawkę kreatywności. Możesz przeszukiwać wielu konkurentów i przyjrzeć się zdjęciom, filmom i grafikom, które zamieszczają, aby pomóc Ci w tworzeniu własnych atrakcyjnych reklam. Tylko upewnij się, że pozostaniesz oryginalny.

Zwróć uwagę na to, co działa

Jeśli zauważysz, że Twój konkurent bardzo szybko się rozwija, możesz przeszukać jego reklamy, aby zobaczyć, jak docierają do odbiorców. Zwróć uwagę na treści, które publikują i kiedy to robią, korzystając z filtrów Biblioteki reklam, i zastosuj skuteczne techniki we własnych reklamach.

Biblioteka reklam facebook

Obserwuj trendy

Trendy pojawiają się i znikają, a niektóre odnoszą ogromny sukces, podczas gdy inne kończą się fiaskiem. Jednym ze sposobów śledzenia trendów, na których należy się skoncentrować w swoich kampaniach, jest korzystanie z Biblioteki reklam. Jeśli zauważysz wzór podobnych reklam wśród kilku konkurentów, prawdopodobnie nadszedł czas, abyś wypróbował ten trend dla własnej marki.

Podsumowanie

Najważniejsze jest to, że jeśli Twoja firma korzysta z reklam na Facebooku, powinieneś korzystać z Biblioteki reklam na Facebooku. Jest bezpłatna, łatwa w użyciu, a do odkrycia całej tej wiedzy nie potrzebujesz specjalnych umiejętności, więc naprawdę nie ma powodu, aby tego nie robić. Ale jeśli masz problemy lub nie masz czasu na przeglądanie setek reklam konkurencji, zostaw nam tą pracę! Możesz skontaktować się z nami w UniqueSEO, a my zajmiemy się sprawami za Ciebie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)