Zawartość strony
Ilość danych online rośnie w olbrzymim tempie. Co więc najlepiej z tym fantem zrobić? Jako marketerzy, jak możemy to wykorzystać na naszą korzyść? Takie pytania doprowadziły do powstania automatyzacji marketingu.
Mówiąc najprościej, automatyzacja marketingu (z ang marketing automation) odnosi się do praktyki wykorzystywania oprogramowania do automatyzacji powtarzalnych zadań marketingowych. Odbywa się to z dwóch głównych powodów.
Po pierwsze, aby zwiększyć wydajność zespołów marketingu i sprzedaży oraz po drugie aby wzbogacić doświadczenia klientów poprzez efektywne zaangażowanie.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Dziś maszyny mogą przeszukiwać miliardy danych w ciągu kilku sekund. Platformy i technologie do automatyzacji marketingu mają niemal nieskończoną zdolność rozumienia informacji i docierania do klientów za pomocą automatycznych wiadomości za pośrednictwem poczty e-mail, reklam, sieci i mediów społecznościowych.
Od marketingu e-mailowego i marketingu w mediach społecznościowych po kampanie reklamowe i powiadomienia push; marketing automation jest coraz częściej wykorzystywany do automatyzacji i usprawnienia codziennych procesów i zadań marketingowych. Poza tym automatyzacja marketingu pomaga śledzić i analizować zachowanie klientów w Internecie i wzorce zakupowe. Może to być następnie wykorzystane do segmentacji docelowych odbiorców, a następnie dostarczania spersonalizowanych komunikatów.
Przechwytując odpowiednie dane z kanałów marketingowych, które pomagają analizować zachowania klientów, automatyzacja marketingu pomaga w dostarczaniu dostosowanych treści każdemu kupującemu we właściwym czasie.
Twój zespół nie musi skupiać się na nudnych i powtarzalnych zadaniach, które mogą być zaplanowane do wykonania przez platformę do automatyzacji marketingu. Mogą skierować więc całą swoją uwagę na wymyślanie bardziej kreatywnych pomysłów marketingowych, co z kolei zwiększa wydajność Twojego zespołu i zapewnia lepsze wyniki.
Możesz zaufać narzędziom do automatyzacji marketingu, które zapewnią bezproblemową obsługę klienta. Olbrzymim plusem jest mnogość sposobów aby łączyć się z kupującymi za pośrednictwem wielu kanałów podczas ich podróży zakupowej i utrzymywać wysokie zaangażowanie w nasze posty i treści. A jeśli klient ma świetne doświadczenia i kontakt z Twoimi mediami i procesem zakupowym, a co najważniejsze jest zadowolony z produktów to istnieje wysoka szansa że stanie się ewangelista marki.
Początki systemu CRM to lata 80-te XX wieku. Wkrótce potem pojawiły się programy do obsługi klienta, serwis i zarządzania sprzedażą i innymi ważnymi funkcjami. Niestety jak na tamte czasy, tego typu oprogramowanie było bardzo drogie i dlatego używało je bardzo mało firm.
W roku 1992 roku powstała firma Unica, która stworzyła oprogramowanie marketingowe do analityki internetowej, które upraszczało zrozumienie danych. Pod koniec lat 90. Hotmail zaczął oferować bezpłatne usługi e-mail.
Do tego zaczęły powstawać wyszukiwarki takie jak google, czy Yahoo.
W okolicy roku 2000 powstało Salesforce.com i to nie w modelu jednorazowej olbrzymiej płatności, a raczej w modelu subskrypcyjnym. Inne firmy z branży poszły za ich przykładem. W rezultacie platformy marketingowe i systemy CRM do zarządzania klientami stały się znacznie tańsze. Salesforce przebudował branżę dzięki bardziej spostrzegawczemu modelowi biznesowemu, co zaowocowało pojawieniem się SaaS — Software as a Service.
W 1995 roku kiedy królowała wyszukiwarka Yahoo! wyniki wyszukiwania były uporządkowane alfabetycznie. Termin „optymalizacja wyszukiwarek czyli SEO” został spopularyzowany w 1997 roku, kiedy Google wprowadziło swoją wyszukiwarkę z z goła innym algorytmem niż yahoo. Google stworzyło również „PageRank” jako metryke do oceniania rankingu stron.
Następnie SEO’wcy zaczęli pozycjonować się według liczby linków, co zapoczątkowało nową epidemię spamu. W tamtych latach, kiedy SEO było w swoim prymitywnym stadium, ludzie zaczęli nadużywać upychania słów kluczowych (keyword stuffing), umieszczając dodatkowo spamerskie linki zwrotne, aby uzyskać wyższe rankingi wyszukiwania.
W 2005 roku pojawił się Google Analytics i wszystko zaczęło się zmieniać. Praktyki SEO również stały się bardziej skomplikowane. W tym samym czasie Google zaczęło wprowadzać spersonalizowane wyniki wyszukiwania.
W 2010 roku nastąpiła ogromna zmiana, kiedy Google wprowadziło update’y w swoim algorytmie, eliminując „nadmierną optymalizację”. Miało to ogromny wpływ na sposób, w jaki strony były od teraz indeksowane.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Uważa się że pierwszym portalem portal społecznościowym było Geocities, które powstało w 1994 roku. Umożliwiało użytkownikom tworzenie własnych stron internetowych i grupowanie ich w miasta na podstawie treści na stronie.
W 1997 roku powstał portal „Six Degrees”. Ludzie mogli tu tworzyć swoje profile i utrzymywać kontakt ze znajomymi.
Następnie wkroczyliśmy w sferę komunikatorów internetowych. Komunikator internetowy AQL, Yahoo Messenger a w Polsce pamiętne Gadu-Gadu.
Facebook powstał w 2004 roku, a wkrótce potem YouTube (2005 rok, Twitter (2006), Tumblr (2007), Instagram (2010) i Snapchat (2011). Obecnie królem jest chyba tiktok pod względem viralowości.
Teraz wiele kampanii marketingowych można zaplanować na różnych platformach za pomocą jednego pulpitu nawigacyjnego, a reklamy można zautomatyzować za pomocą Google Ads, Yahoo, Bing, Facebook Instagram Ads itp.
Marketing przychodzący (z ang. Inbound marketing) to strategia marketingowa, która łączy wszystkie powyższe elementy. Obejmuje platformy CRM, SEO, aplikacje, marketing e-mailowy, media społecznościowe i blogowanie.
Aby wszystko ułatwić, platformy zaczęły usprawniać cały proces marketingowy. Aby uprościć te zadania, powstała właśnie automatyzacja marketingu. Dzięki temu firmy zaczęły gromadzić ogromne zbiory danych.
Dzisiejsza automatyzacja marketingu obraca się wokół optymalizacji i doskonalenia obsługi klienta poprzez automatyzację każdego zadania, które może poprawić wydajność. Koncentruje się to na zmniejszeniu punktów w których tracimy klientów i na polepszaniu interakcji kupujących z Twoją firmą i utrzymywaniu z nimi stałego kontaktu przez cały okres ich zakupu.
Przyjrzyjmy się kilku zadaniom, które możesz zautomatyzować i zmaksymalizować swoje działania marketingowe:
Możesz zautomatyzować wysyłanie aktualizacji postów na blogu pocztą e-mail do czytelników, podobnie jak w przypadku RSS Push.
Podstawowa różnica miedzy wiadomościami push a email to wskaźnik otwieralności, dodatkowo push’e pojawiają się natychmiast na ekranach urządzeń.
Jako marketer musisz pozostać aktywny w życiu swoich klientów, a świetnym sposobem na to jest wykorzystanie różnych świąt i okazji, np. urodzin, rocznic i festiwali, aby oferować specjalne zniżki i oferty. Co więcej, za pomocą takich kampanii możesz także budować lepsze relacje z klientami.
Świetnym sposobem jest zaplanowanie powiadomień na później, dzięki czemu nigdy nie przegapisz żadnej okazji. W wyznaczonym wcześniej terminie Twoja wiadomość zostanie dostarczona do Twojego klienta. Dzięki temu nie tylko zaobserwujesz zwiększone zaangażowanie klientów, ale także lepszą zbudujesz świadomość marki.
Wchodzi to częściowo w wymienione wcześniej powiadomienia emailowe i push. Możesz to robić aby Twoi subskrybenci byli zawsze na bieżąco z Twoim blogiem, a także mogli dowiedzieć się, co nowego u Ciebie słychać. Możesz także zautomatyzować nowe aktualizacje postów dla subskrybentów. Trochę więcej o push’ach:
Okej, załóżmy że ktoś wybrał Twój produkt/usługę, teraz pytanie co robisz następnie? Jak utrzymujesz komunikację? Wysyłanie automatycznej, ale spersonalizowanej wiadomości „Witamy w naszej rodzinie” to świetny sposób na natychmiastowe nawiązanie kontaktu z gościem, który właśnie przekształcił się w klienta lub subskrybenta.
W wiadomości powitalnej możesz zapytać ich o ocenę procesu zakupowego, zainteresowania. Możesz także przekazać im istotne aktualizacje, porozmawiać o tym, co oferujesz jako firma, lub po prostu pomóc im zacząć korzystanie z produktu.
Jeśli Twoja firma uczestniczy, lub organizuje wydarzeniach, to warto zautomatyzować przypomnienia zamiast robić to ręcznie. Czy to zaproszenie, wiadomość przed wydarzeniem lub po wydarzeniu; wysyłanie przypomnień we właściwym czasie to świetny sposób na nawiązanie kontaktu. Możesz z wyprzedzeniem zaplanować, jak chcesz postępować i co będziesz wysyłać.
W dzisiejszych czasach jednym z największych sposobów na stracenie klienta jest zmuszanie go do czekania. Czy to obsługa klienta, czy zakupy…
Na szczęście powstały tzw. chatboty i na prawdę zrewolucjonizowały sposób, w jaki marki komunikują się z użytkownikami, jednocześnie minimalizując ich czas oczekiwania.
Chatboty oszczędzają czas i dają świetne rezultaty.
Marketerzy i pracownicy działu obsługi klienta mogą być zwolnieni z konieczności zaglądania do przepełnionych skrzynek odbiorczych lub wykonywania rutynowych rozwój, czy wklejania gotowych odpowiedzi na wciąż te same pytania. To świetne medium do bezproblemowej komunikacji.
To tylko kilka z wielu zadań, które są obecnie zautomatyzowane przez marketerów. Jednak szybki wzrost automatyzacji marketingu nasuwa pytanie — czy automatyzacja marketingu zastąpi ludzką interakcję i kreatywność?
Tempo, w jakim marketing automation wykorzystuje technologie takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe do budowania biznesów przyszłości jest naprawdę fascynujące. Od oferowania spersonalizowanych treści i dostarczania spersonalizowanych rekomendacji po zapewnianie pomocy podobnej do ludzkiej za pośrednictwem chatbotów.
AI jest jednym z kluczowych filarów w definiowaniu solidnej strategii automatyzacji marketingu.
Połączenie sztucznej inteligencji z automatyzacją marketingu pomaga marketerom naprawdę usprawnić działania, zapewniając lepszą obsługę klienta, zwiększając wydajność, publikując bardziej odpowiednie treści i napędzając rozwój biznesu.
Jednak czy nie sprawia to, że zastanawiasz się nad nieskończonymi możliwościami, jakie niesie ze sobą technologia? Biorąc pod uwagę wszystkie postępy, jedną z onieśmielających obawy jest to, że technologia przejmie miejsca pracy i potencjalnie wygra w bitwie „człowiek kontra maszyna”.
Przedsiębiorstwa korzystają z marketing automation z wielu powodów, a oto niektóre z najważniejszych:
W sumie, automatyzacja marketingu pozwala firmom na bardziej skuteczne i efektywne prowadzenie działań marketingowych, co z kolei przyczynia się do zwiększenia sprzedaży i przychodów.
Musimy przyznać, że automatyzacja nie jest magiczną pigułką. Pomaga tylko zmaksymalizować twoje wysiłki, ale tylko wtedy jak wiesz kiedy i jak tego używać.
Automatyzacja marketingu ma na celu zwiększenie naszych wyników przy minimalnym wysiłku oraz wykonanie za nas nudnej i skomplikowanej pracy, co pozwala skupić się na marketingu i rozwoju firmy od strony strategicznej i zarządczej.
Automatyzacja marketingu (ang. marketing automation) to proces wykorzystywania technologii, takich jak oprogramowanie i narzędzia cyfrowe, do automatyzacji procesów marketingowych w celu zwiększenia ich efektywności i skuteczności. Automatyzacja marketingu umożliwia wykorzystanie danych i analiz do personalizacji komunikacji i działań marketingowych dla poszczególnych odbiorców.
Przykłady zastosowania automatyzacji marketingu to m.in.:
Dzięki automatyzacji marketingu firmy mogą skuteczniej dotrzeć do swojej grupy docelowej, poprawić relacje z klientami oraz zwiększyć sprzedaż i przychody.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Automatyzacja marketingu internetowego – co to jest Marketing Automation?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)