Amazon Polska – platforma i sklep amazon.pl

Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl
Allegro. Sp贸艂ka allegro.pl (zakup, sklep, platforma aby wystawi膰 przedmiot i kupowa膰)
22 sierpnia, 2021
Biznes internetowy
Pomys艂 na biznes internetowy. Czy musisz za艂o偶y膰 sklep internetowy 偶eby zarabia膰 online? NIE!
22 sierpnia, 2021
amazon

Amazon – najwi臋kszy gigant w 艣wiecie e-commerce

Zakupy internetowe sta艂y si臋 obecnie codzienno艣ci膮 prawie ka偶dego cz艂owieka, a wiele os贸b ca艂kowicie rezygnuje z odwiedzania sklep贸w stacjonarnych na rzecz korzystania z us艂ug firm e-commerce. Niekt贸re takie firmy rozwin臋艂y swoje skrzyd艂a na tyle, 偶eby swoj膮 dzia艂alno艣膰 rozszerzy膰 na ca艂y 艣wiat, obs艂uguj膮c klient贸w z ka偶dego kontynentu bez budowania sieci sklep贸w. Na czele wszystkich tych dzia艂alno艣ci dumnie stoi Amazon, sklep internetowy najbogatszego cz艂owieka na 艣wiecie – Jeffa Bezosa.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Przeczytaj r贸wnie偶:

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Czym jest znana na ca艂ym 艣wiecie firma Amazon? Jak zapracowa艂a sobie na sukces?

amazon

Amazon jako niepodwa偶alnie najwi臋kszy sklep internetowy

Firma Jeffa Bezosa, cho膰 w Polsce raczej si臋 o niej nie m贸wi, jest najbardziej znanym sklepem na ca艂ym 艣wiecie, oferuj膮cym zar贸wno zakup wszelkiej ma艣ci produkt贸w, po艣rednictwo w sprzeda偶y i pomoc w zyskiwaniu klient贸w, liczne us艂ugi elektroniczne, jak i wiele innych mo偶liwo艣ci. Amazon zatrudnia oko艂o miliona pracownik贸w, a ka偶dy z nich dok艂ada wszelkich stara艅, 偶eby jak najbardziej zadowoli膰 klient贸w firmy.

W ko艅cu jest to najwi臋kszy priorytet firmy, dla kt贸rego osi膮gni臋cia Jeff Bezos cz臋sto jest gotowy ubija膰 nawet takie interesy, na kt贸rych jedynie traci pieni膮dze. Jednak to w艂a艣nie to nastawienie pomog艂o ameryka艅skiej dzia艂alno艣ci internetowej skra艣膰 serca klient贸w z ca艂ego 艣wiata, kt贸rych niezliczona ilo艣膰 oczywi艣cie przyczyni艂a si臋 do ogromnego sukcesu Amazonu. Utrzymywanie dobrych relacji z klientami pozwoli艂o Jeffowi Bezosowi zarabia膰 coraz wi臋cej i wi臋cej, a偶 w ko艅cu sta艂 si臋 on najbogatszym cz艂owiekiem 艣wiata. Amazon jest najlepszym dowodem twierdzenia, 偶e podstaw膮 ka偶dej dzia艂alno艣ci jest obs艂uga klient贸w.

Jak wygl膮daj膮 zakupy na Amazonie?

Jednym ze skutk贸w stawiania klient贸w na pierwszym miejscu przez firm臋 jest to jak prosta jest obs艂uga sklepu internetowego Amazon. Najtrudniejszym procesem jest tak naprawd臋 za艂o偶enie konta w serwisie, kt贸re i tak jest bardzo proste i na pewno ka偶dy sobie z nim poradzi. Gdy ju偶 jest si臋 zalogowanym mo偶na spokojnie wyszuka膰 po偶膮dany produkt i znale藕膰 najlepsz膮 okazj臋.

Pod tym wzgl臋dem Amazon dzia艂a troch臋 jak polskie Allegro, oferuj膮c klientom r贸偶ne oferty innych sprzedawc贸w dotycz膮ce tego samego produktu. Tak jak w najpopularniejszym polskim serwisie, podczas zakup贸w w jego ameryka艅skim odpowiedniku to klient musi zdecydowa膰, kt贸ra oferta b臋dzie dla niego najkorzystniejsza. W tym momencie warto doda膰, 偶e Amazon przez d艂ugi czas nie by艂 dost臋pny dla Polak贸w i musieli oni zamawia膰 towary z niemieckiej lub ameryka艅skiej dystrybucji, jednak w marcu 2021 roku strona amazon.pl oficjalnie rozpocz臋艂a swoj膮 dzia艂alno艣膰.

Sprzeda偶 za po艣rednictwem Amazonu

Mo偶liwo艣膰 艂atwego wystawiania w艂asnych produkt贸w w serwisie jest kolejn膮 cech膮 艂膮cz膮c膮 Amazon z polskim Allegro. Cho膰 ameryka艅ski sklep przewy偶sza pod tym wzgl臋dem Allegro o g艂ow臋, zar贸wno pod wzgl臋dem dost臋pnego asortymentu, jak i ilo艣ci aktywnych sprzedawc贸w. Trzeba jednak przyzna膰, 偶e Amazon zarabia znacznie wi臋cej na swoich partnerach handlowych, pobieraj膮c nie ma艂膮 prowizj臋 od ka偶dego sprzedanego produktu.

Jednak nie da si臋 ukry膰, 偶e wystawianie swoich towar贸w na stronie najbardziej znanego sklepu 艣wiata pozwala na pozyskanie ogromnej ilo艣ci klient贸w鈥 pod warunkiem, 偶e sprzedaje si臋 wyj膮tkowy towar. W ko艅cu przy konkurencji na skal臋 艣wiatow膮 istnieje znacznie mniejsza szansa, 偶e klient wybierze akurat Twoj膮 ofert臋 spo艣r贸d tysi臋cy podobnych produkt贸w pochodz膮cych z innych kraj贸w. Niemniej jednak produkty takie jak r臋kodzie艂o lub w艂asne ksi膮偶ki doskonale si臋 sprzedaj膮 w艣r贸d klient贸w Amazonu, a mimo pobieranej przez serwis prowizji za sprzeda偶 mo偶na ubi膰 na nich naprawd臋 dobry interes.

Us艂ugi oferowane przez Amazon

Firma Jeffa Bezosa poza sprzeda偶膮 towar贸w i po艣rednictwem w handlu oferuje liczne us艂ugi, kt贸rych lista z ka偶dym rokiem staje si臋 coraz d艂u偶sza. Najwa偶niejsz膮 z nich jest sprzeda偶 艂atwego dost臋pu do pojemnych dysk贸w internetowych, a tak偶e hosting ca艂ych prywatnych serwer贸w.

Mo偶na ich u偶ywa膰 zar贸wno do tak prostych czynno艣ci jak granie w gry z przyjaci贸艂mi, jak i wykorzystywa膰 je w swojej firmie, prowadz膮c w艂asn膮 dzia艂alno艣膰 internetow膮. To jednak jedynie czubek g贸ry lodowej, poniewa偶 Amazon ma w swojej ofercie tak偶e platformy do odtwarzania muzyki, ogl膮dania (cz臋sto dost臋pnych wy艂膮cznie na platformach Amazonu) film贸w i seriali, organizacji pracy, a tak偶e p艂atn膮 ofert臋 jeszcze szybszej i sprawniejszej obs艂ugi podczas zakup贸w. Szczeg贸lnym uznaniem cieszy si臋 jednak system Kindle – bezdyskusyjnie najlepsza i najbardziej znana platforma z e-bookami na ca艂ym 艣wiecie.

Amazon Kindle, czyli najwi臋ksza duma ameryka艅skiej firmy

Tym co szczeg贸lnie przyczyni艂o si臋 do s艂awy sklepu Jeffa Bezosa jest czytnik e-book贸w Kindle. Mo偶na 艣mia艂o powiedzie膰, 偶e gdyby nie on, to rynek e-book贸w praktycznie by nie istnia艂. W ko艅cu wydany w 2007 roku czytnik e-book贸w firmy Amazon rozpowszechni艂 na ca艂y 艣wiat technologi臋 E-Ink, bez kt贸rej obecnie czytelnicy elektronicznych ksi膮偶ek nie wyobra偶aj膮 sobie 偶adnej lektury.

E-Ink nazywa si臋 cz臋sto papierem elektronicznym, co chyba najbardziej oddaje istot臋 tego innowacyjnego rozwi膮zania. W ko艅cu pozwala ono na wy艣wietlanie ksi膮偶ek na czytniku w taki spos贸b, 偶e czytelnik czuje si臋 jakby mia艂 przed sob膮 prawdziwy papier z naniesionym drukiem. Technologia E-Ink w 偶aden spos贸b nie podra偶nia wzroku, nie odbija 艣wiat艂a ani prawie wcale nie zu偶ywa energii elektrycznej, a w po艂膮czeniu z przeno艣n膮 i wygodn膮 form膮 czytnika Kindle pozwala wszystkim fanom literatury delektowa膰 si臋 dobr膮 ksi膮偶k膮 w ka偶dych warunkach.

Je艣li natomiast chodzi o sam czytnik e-book贸w produkcji firmy Amazon, to ju偶 od swoich pocz膮tk贸w w 2007 roku sprzedawa艂 si臋 on jak ciep艂e bu艂eczki. By艂 on znacznie gorszy jako艣ciowo i od wsp贸艂czesnych czytnik贸w i ma艂o wygodny, jednocze艣nie ceni膮c si臋 na ponad tysi膮c z艂otych, jednak ludzie nie艣wiadomi przysz艂o艣ci elektronicznych ksi膮偶ek i tak zachwycali si臋 now膮 technologi膮 i wydawali na niego wszelkie oszcz臋dno艣ci.

Z up艂ywem lat czytniki Kindle przechodzi艂y coraz bardziej radykalne zmiany, a偶 w ko艅cu dosz艂y do niewyobra偶alnie wysokiego poziomu jakim cechuj膮 si臋 modele produkowane w latach 20 XXI wieku. Urz膮dzenia tej marki maj膮 wsp贸艂cze艣nie znacznie wygodniejszy kszta艂t, estetyczniejsz膮 opraw臋 graficzn膮, lepsze parametry, sta艂y dost臋p do Internetu i sklepu z e-bookami, s膮 wodoszczelne, a tak偶e wyposa偶a si臋 je w wiele funkcji znacznie u艂atwiaj膮cych czytanie.

Funkcje takie jak dodatkowy ekran dotykowy, wbudowany s艂ownik j臋zyk贸w i wyraz贸w obcych, mo偶liwo艣膰 wyszukiwania, podkre艣lania i zapisywania fragment贸w ksi膮偶ek, mo偶liwo艣膰 nieszkodliwego dla oczu czytania po zmroku, a nawet synchronizacja czytnik贸w Kindle z chmur膮 sprawiaj膮, 偶e czytanie staje si臋 dla wielu prawdziwym rajem na Ziemi.

Podejrzewa si臋, 偶e za kilka-kilkana艣cie lat tego typu technologie ca艂kowicie zast膮pi膮 druk na papierze, nie tylko ze wzgl臋du na ogromn膮 wygod臋 jak膮 si臋 cechuj膮, ale r贸wnie偶 w celach ekologicznych. W ko艅cu czytanie tysi臋cy ksi膮偶ek na jednym elektronicznym urz膮dzeniu pozwala na ratowanie ca艂ych las贸w przed wycinkami, przez zmniejszenie poda偶y na produkcj臋 papieru.

Historia najbogatszej firmy e-commerce

Jeff Bezos, obecnie najbogatszy cz艂owiek 艣wiata, zacz膮艂 swoj膮 dzia艂alno艣膰 w 1995 roku otwieraj膮c ma艂膮 ksi臋garni臋 internetow膮. W tamtych czasach by艂 to bardzo ryzykowny biznes, jednak przedsi臋biorca s艂usznie przewidzia艂, 偶e handel internetowy b臋dzie w przysz艂o艣ci jedn膮 z najbardziej op艂acalnych dzia艂alno艣ci, dlatego uparcie rozwija艂 sw贸j projekt.

Prowadzona przez Jeffa Bezosa w ma艂ym gara偶u ksi臋garnia internetowa Cadabra zgodnie z jego przewidywaniami bardzo szybko osi膮gn臋艂a ogromny sukces, a klienci sk艂adali tyle zam贸wie艅, 偶e cz臋sto dochodzi艂o do b艂臋d贸w niedopracowanych jeszcze wtedy serwer贸w internetowych, a sam Bezos nie wyrabia艂 si臋 z realizacj膮 du偶ej cz臋艣ci zam贸wie艅.

S艂awa przyczyni艂a si臋 nie tylko do ogromnych mo偶liwo艣ci i rozwoju znanej ju偶 wtedy marki, ale tak偶e konieczno艣ci zmiany jej nazwy. Cadabr臋 zast膮pi艂a firma Relentless, jednak i ona si臋 nie przyj臋艂a, dlatego Jeff Bezos postanowi艂 wykorzysta膰 imi臋 s艂awnej rzeki i nazwa膰 swoj膮 dzia艂alno艣膰 Amazon.

W tamtych czasach prowadzenie i promocja sklepu internetowego by艂o naprawd臋 trudne, ze wzgl臋du na dopiero rozwijaj膮c膮 si臋 technologi臋 internetow膮 i brak mo偶liwo艣ci zyskania du偶ego rozg艂osu. Jednak obecny najbogatszy cz艂owiek 艣wiata doskonale sobie z tym poradzi艂 stosuj膮c ruchome bilbordy z adresem internetowym swojej ksi臋garni. Promocja ta okaza艂a si臋 na tyle skuteczna, 偶e do ko艅ca XX wieku Amazon rozwin膮艂 si臋 na tyle, 偶e ameryka艅ski przedsi臋biorca potrzebowa艂 ponad p贸艂 tysi膮ca pracownik贸w dla swojej firmy.

Kolejnym bardzo wa偶nym krokiem na drodze do sukcesu Amazonu by艂o wprowadzenie sklepu na pozagie艂dowy rynek akcji NASDAQ. Dzi臋ki temu nie tylko m贸g艂 zarobi膰 i rozwin膮膰 swoj膮 firm臋, ale te偶 sprawdzi膰 jak wysokim cieszy si臋 ona zainteresowaniem w艣r贸d innych przedsi臋biorc贸w. Wskutek ogromnego wsparcia jakie do tej pory Jeff Bezos otrzymuje na rynku akcji w Amazonie powoli zacz臋艂y pojawia膰 si臋 inne produkty, a偶 w ko艅cu zmieni艂 si臋 on w sklep oferuj膮cy klientom dos艂ownie wszystko, czego mogliby potrzebowa膰.

Warto te偶 wspomnie膰, 偶e to w艂a艣nie za inicjatyw膮 Jeffa Bezosa wynaleziona zosta艂a wsp贸艂cze艣nie powszechnie stosowana strategia marketingowa – afiliacja. Polega ona na pozyskiwaniu klient贸w przez osoby trzecie, kt贸re za ka偶dego nowego klienta zyskanego z ich pomoc膮 otrzymuj膮 od firmy ma艂膮 prowizj臋 od jego zakup贸w. Dzi臋ki temu zadowoleniem cieszy si臋 zar贸wno przedsi臋biorca, kt贸ry zdobywa wi臋cej klient贸w, zarabiaj膮cy na tym polecaj膮cy, a tak偶e sami klienci, kt贸rzy s膮 zadowoleni z us艂ug firmy i ch臋tnie z nich korzystaj膮.

Amazon z biegiem lat rozwija艂 si臋 coraz bardziej i bardziej, stopniowo poszerzaj膮c obszar obejmuj膮cy dzia艂alno艣膰 sklepu, wykupuj膮c mniejsze dzia艂alno艣ci i eliminuj膮c wszelk膮 konkurencj臋 doskona艂ymi strategiami biznesowymi i bardzo atrakcyjnymi cenami produkt贸w. W ten w艂a艣nie spos贸b ma艂a ksi臋garnia gara偶owa sta艂a si臋 prawdziwym gigantem w艣r贸d firm e-commerce, doskonale znanym w ka偶dym zak膮tku 艣wiata.

Amazon Polska – platforma i sklep amazon.pl 

Amazon w Polsce… Ta wiadomo艣膰 ucieszy艂a wiele os贸b ale zatrz臋s艂a naszym rynkiem e-commerce. Szczeg贸lnie allegro…

Co b臋dzie dalej? Centra logistyki e-commerce i amazon prime rozwijaj膮 si臋 w Polsce tak szybko jak amazon.com … M贸wimy tutaj o wszystki, m.in. jak przebiega dostawa, ich program itp

Zobaczymy w swoim czasie.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)