Pozyskiwanie klient贸w w internecie (zbi贸r prostych sposob贸w jak pozyska膰 klienta)

Pozyskiwanie lead贸w b2b
Pozyskiwanie lead贸w b2b (sprzeda偶, jak pozyskiwa膰 klient贸w biznesowych i generowa膰 leady) Strategia lead generation dla firm
28 wrze艣nia, 2021
Brief reklamowy
Kreatywny Brief reklamowy – agencja marketingowa [co robi + cennik]
29 wrze艣nia, 2021
Pozyskiwanie klient贸w w internecie

Pozyskiwanie klient贸w w internecie:

Nieko艅cz膮ce si臋 telefony, czekanie, nieotwarte wiadomo艣ci i newsletter: Temat 鈥瀙ozyskiwania klient贸w w internecie鈥 przyprawia o dreszcze niejednego przedsi臋biorc臋. Ci, kt贸rzy s膮 jeszcze na pocz膮tku swojej biznesowej kariery, rzadko posiadaj膮 spos贸b na ci膮g艂y nap艂yw lead贸w, nie m贸wi膮c ju偶 o sta艂ych klientach. Nawet ci, kt贸rzy ugruntowali ju偶 swoj膮 pozycj臋 na rynku i maj膮 wiarygodnych klient贸w, s膮 zdani na szybkie i sprytne pozyskiwanie nowych. St膮d pytanie 鈥 jak najlepiej podej艣膰 do pozyskiwania klient贸w?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Jedno jest pewne: pozyskiwanie nowych klient贸w w internecie wymaga wytrwa艂o艣ci i zastosowania odpowiedniej strategii. W czasach presji konkurencyjnej i globalizacji coraz trudniej jest dostrzec firmy na rynku. W ko艅cu nie ka偶da firma mo偶e zaj膮膰 pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego w tym artykule wyja艣niamy, jak skutecznie wykorzysta膰 marketing i sprzeda偶 do pozyskiwania nowych klient贸w.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Spis tre艣ci wpisu „Pozyskiwanie klient贸w w internecie”

Wi臋c jakie mamy najlepsze pomys艂y na pozyskiwanie klient贸w w internecie?

Oto one.

Pozyskiwanie klient贸w w internecie

Kr贸tki przewodnik po pozyskiwaniu klient贸w

Celem jest ci膮g艂e zwi臋kszanie liczby klient贸w. To sprawia, 偶e 鈥嬧媍h臋膰 aby pozyska膰 klienta konkretnie pod cel sprzeda偶owy w marketingu nie jest projektem, kt贸ry mo偶na zrealizowa膰, ale ci膮g艂ym procesem w ci膮g艂ej zmianie. Pilnowanie w艂asnego rynku jest zatem niezb臋dne do skutecznego pozyskiwania klient贸w, aby m贸c dotrze膰 do w艂a艣ciwych grup klient贸w.

Aby odnie艣膰 sukces, wa偶ne jest, aby post臋powa膰 krok po kroku. Pierwszym zadaniem jest okre艣lenie grupy docelowej. To, co odnosi si臋 do marketingu, dotyczy w szczeg贸lno艣ci pozyskiwania klient贸w: Pozyskiwanie musi by膰 dostosowane do grupy docelowej i oferty Twojej firmy. Dlatego warto zawczasu zada膰 sobie nast臋puj膮ce pytania, aby upewni膰 si臋, 偶e pozyskiwanie klient贸w zako艅czy si臋 sukcesem:

  •   Do jakich konsument贸w powinni艣my si臋 zwr贸ci膰?
  •   Jaka jest struktura wiekowa i p艂e膰 moich klient贸w? Jakie s膮 ich hobby i zainteresowania?
  •   Jakie s膮 potrzeby moich klient贸w?
  •   Gdzie s膮 ci klienci?
  •   Jakimi miarami pozyskiwania klient贸w powinni艣my si臋 pos艂ugiwa膰?
  •   Jakie rodzaje kontaktu maj膮 najwi臋kszy sens?
  •   Dlaczego klient powinien kupowa膰 w mojej firmie?

Dalej nast臋puje rozr贸偶nienie na B2B, gdzie inne firmy s膮 docelowymi klientami, lub B2C, gdzie wszystko kr臋ci si臋 wok贸艂 u偶ytkownik贸w ko艅cowych, czyli os贸b prywatnych. Na podstawie tej klasyfikacji mo偶na dyskretnie zaplanowa膰 swoje koncepcje, poniewa偶 pozwala to dok艂adnie pozna膰 zar贸wno grup臋 docelow膮, jak i jej potrzeby, zebra膰 konkretne informacje i skutecznie stworzy膰 sie膰. Chc膮c to uszczeg贸艂owi膰, nie definiujesz grupy docelowej, ale tak naprawd臋 osob臋 docelow膮.

Z Buyer Persona tworzysz reprezentatywnego, fikcyjnego klienta i dajesz mu CV, twarz i wszystkie inne wa偶ne czynniki, aby zapewni膰 anonimowej grupie docelowej wyra藕n膮 to偶samo艣膰. Obejmuje to wa偶ne zachowania, kt贸re wp艂ywaj膮 na zakup, takie jak problemy, pragnienia, motywy i tym podobne.

Po zdefiniowaniu kupuj膮cych mo偶esz rozwa偶y膰 艣rodki, kt贸re mog膮 im si臋 spodoba膰. Poniewa偶 wiele technologii w erze cyfrowej opiera si臋 na Internecie i wysy艂aniu ofert cyfrowych, temat marketingu online jest dobrym punktem wyj艣cia.Pozyskiwanie klient贸w w sprzeda偶y i marketingu to nic innego jak stosowanie zindywidualizowanych strategii lead generation dla w艂asnej firmy, marki lub produktu. Dlatego wszelkie dzia艂ania, kt贸re s艂u偶膮 do znajdowania klient贸w i motywowania ich do zakupu, s膮 elementem pozyskiwania klient贸w.

Marketing online oznacza鈥

Termin sam w sobie nie wymaga wyja艣nie艅, ale w wielu rozdzia艂ach pojawiaj膮 si臋 nowe pytania. Dlatego staramy si臋 zaczyna膰 od zera. Marketing online opisuje wszelkie dzia艂ania marketingowe przeprowadzane online. Pod wzgl臋dem tre艣ci skutkuje to wyra藕nym oddzieleniem od marketingu offline.

Typowe 艣rodki marketingu online s膮 dobrze znane i ugruntowane, takie jak reklamy w wyszukiwarce Google, banery lub wyskakuj膮ce okienka, marketing e-mailowy lub dzia艂ania zwi膮zane z optymalizacj膮 pod k膮tem wyszukiwarek. Innym interesuj膮cym obszarem marketingu internetowego jest marketing afiliacyjny. Termin pochodzi od 鈥瀉filiacji鈥. Tutaj na stronie internetowej umieszczane s膮 linki reklamowe stron trzecich. Operator serwisu otrzymuje prowizj臋, je艣li link zostanie wykorzystany w okre艣lonym czasie w celu z g贸ry okre艣lonej akcji (np. zakupu).

Spos贸b dokonania tej p艂atno艣ci zale偶y od umowy mi臋dzy obiema stronami. Koszt klikni臋cia, koszt potencjalnej sprzeda偶y lub koszt sprzeda偶y s膮 niekt贸rymi ze stosowanych miar w biznesie i analityce internetowej.

Dlaczego marketing internetowy?

Wielu klient贸w korzysta z sieci WWW, aby uzyska膰 i por贸wna膰 istotne informacje przed zakupem produktu lub us艂ugi. Ma to du偶膮 zalet臋 dla firm, poniewa偶 mog膮 wykorzysta膰 zapotrzebowanie swoich klient贸w na badania i za艂o偶y膰 swoj膮 cyfrow膮 sie膰 przyci膮gania klient贸w.

Pozyskiwanie klient贸w w marketingu online

Przyk艂ady i wskaz贸wki dotycz膮ce wykorzystania marketingu internetowego do pozyskiwania klient贸w:

Rozpowszechnianie rekomendacji klient贸w

Osobiste rekomendacje s膮 na wag臋 z艂ota i odsuwaj膮 w cie艅 ka偶d膮 alternatywn膮 strategi臋 marketingow膮. Dlaczego wi臋c nie wykorzysta膰 opinii zadowolonych klient贸w i opublikowa膰 je na stronie g艂贸wnej firmy lub w sklepie internetowym?

Strona www to wspania艂e narz臋dzie. Te pozytywne raporty od zadowolonych konsument贸w s膮 idealne do pozyskiwania nowych klient贸w.
Je艣li chcesz co艣 sprzeda膰, najpierw potrzebujesz kontakt贸w, tzw. lead贸w.

Jest kilka strategii kt贸re powiniene艣 sprawdzi膰. Darmowe pr贸bki i darmowe upominki s膮 idealne do nawi膮zania bezpo艣redniego kontaktu z potencjalnym nabywc膮. W celu otrzymania bezp艂atnej oferty firmy klient pozostawia swoje dane kontaktowe, takie jak adres e-mail, na stronie internetowej firmy.

Reklama natywna to reklamy bardzo podobne pod wzgl臋dem tre艣ci i pod wzgl臋dem wizualnym do tekst贸w redakcyjnych w Internecie. Poprzez sw贸j projekt redakcyjny przyci膮gaj膮 uwag臋 internaut贸w i rzadko s膮 identyfikowane jako reklama. Dzi臋ki kamufla偶owi reklama natywna jest doskona艂膮 platform膮 do lokowania produktu. Pozwala firmom reklamowa膰 swoje produkty lub us艂ugi 鈥瀠kryte na widoku鈥. Pod tym wzgl臋dem dzia艂a to lepiej ni偶 social media.

Jak opisano powy偶ej, metody marketingu online obejmuj膮 takie kroki, jak e-mail, media spo艂eczno艣ciowe, marketing tre艣ci, SEO, reklama displayowa, google ads, facebook lead, lub marketing w wyszukiwarkach, czyli og贸lnie m贸wi膮c ruch p艂atny kt贸ry ma przyj膮膰 Twoja witryna. W zale偶no艣ci od tego, gdzie w sieci znajduj膮 si臋 Twoi potencjalni klienci, mo偶esz wypr贸bowa膰 jedn膮, kilka lub wszystkie metody, aby do nich dotrze膰.

Przy pr贸bach zwi臋kszenia sprzeda偶y zasi臋g online jest decyduj膮cym czynnikiem w przyci膮gni臋ciu jak najwi臋kszej liczby zainteresowanych stron. Zasi臋g wskazuje, ile os贸b mo偶e wej艣膰 w kontakt. Dlatego planuj膮c pozyskiwanie klient贸w w marketingu, nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 zasi臋g jako wa偶ny czynnik. Jak poszczeg贸lne dzia艂ania wygl膮daj膮 w praktyce, zostanie opisane w nast臋pnym rozdziale.

Cztery kana艂y pozyskiwania nowych klient贸w w internecie

Marketing internetowy wykorzystuje r贸偶ne kana艂y internetowe, z kt贸rymi mo偶na pozornie bez ko艅ca eksperymentowa膰. Te cztery kana艂y mog膮 by膰 u偶ywane pojedynczo lub w pakietach do realizacji w艂asnej strategii marketingowej. Pozwala to na promowanie tematu pozyskiwania klient贸w w marketingu online na r贸偶nych platformach. Spojrzenie na poni偶sz膮 list臋 pomo偶e Ci zrozumie膰, jakich kana艂贸w powiniene艣 u偶ywa膰 specjalnie dla swojej firmy 偶eby zdoby膰 klient贸w w internecie.

Twoja w艂asna strona internetowa

Strona internetowa jest wizyt贸wk膮 online ka偶dej firmy, a zatem jest podstaw膮 ka偶dej kampanii internetowej. Musi by膰 stylowo zaprojektowana i przejrzy艣cie zaaran偶owana, oferowa膰 szybki czas 艂adowania i oferowa膰 warto艣膰 dodan膮 dla klienta. Strona g艂贸wna musi zapewnia膰 miejsce na najwa偶niejsze informacje dotycz膮ce dzia艂ania. Nag艂贸wki i stopki r贸wnie偶 powinny by膰 dobrze zaprojektowane. Podstrony w menu musz膮 mie膰 przejrzyst膮 struktur臋. W sieci istnieje niezliczona ilo艣膰 stron internetowych i 偶aden kupuj膮cy nie b臋dzie sp臋dza艂 czasu na takiej, kt贸rej u偶yteczno艣膰 lub wygl膮d jest nieatrakcyjny lub ca艂kowicie przestarza艂y. Dlatego warto regularnie aktualizowa膰 stron臋 i publikowa膰 nowe tre艣ci.

Blog firmowy

Kolejny ze sprawdzonych sposob贸w na pozyskiwanie klient贸w w internecie. W zale偶no艣ci od bran偶y, dzia艂alno艣ci i filozofii firmy zwykle sensowne jest rozbudowanie serwisu o bloga. Blog to dobra platforma do publikowania aktualnych tre艣ci, kt贸re dodaj膮 warto艣ci zar贸wno czytelnikom, jak i potencjalnym klientom, zbli偶aj膮 firm臋, demonstruj膮 jej ekspertyz臋 i inteligentnie integruj膮 wezwania do dzia艂ania dotycz膮ce produkt贸w i us艂ug. Blogi to czasoch艂onne media, o kt贸re trzeba dba膰 dooko艂a i regularnie dostarcza膰 aktualne tre艣ci. Cz臋sto warto najpierw za艂o偶y膰 stron臋 internetow膮, a p贸藕niej zintegrowa膰 bloga. Ponadto przemy艣lane blogowanie zwi臋ksza efekty pozycjonowania i jest to fragment dzia艂a艅 content marketing.

Konta w mediach spo艂eczno艣ciowych

Istnieje wiele kana艂贸w medi贸w spo艂eczno艣ciowych, kt贸re kwalifikuj膮 si臋 do u偶ytku biznesowego. Zasadniczo obejmuje to wszystkie cyfrowe media i metody, kt贸re umo偶liwiaj膮 u偶ytkownikom 艂膮czenie si臋 w sieci, wymian臋 i udost臋pnianie tre艣ci multimedialnych. Do najbardziej znanych nale偶膮 Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest i YouTube. Istotne s膮 r贸wnie偶 WhatsApp, Google Moja Firma, Tumblr i LinkedIn. Prawdopodobnie masz wyb贸r i nie ma sensu tworzy膰 kont na platformach na o艣lep, a nast臋pnie nic na nich nie publikowa膰. Przy wyborze odpowiednich kana艂贸w nale偶y wzi膮膰 pod uwag臋 dopasowanie do firmy lub produktu oraz grupy docelowej. Kolejne metody pozyskiwania klient贸w w internecie to m.in.:

Webinaria

Opr贸cz bloga, webinary s膮 doskona艂膮 okazj膮 do wykazania si臋 wiedz膮 i do艣wiadczeniem. Webinar to prezentacja lub wyk艂ad transmitowany za po艣rednictwem wideo przez Internet. Zaleta jest oczywista: wystarczy utworzy膰 nagranie tylko raz, ale mo偶esz je publikowa膰 i odtwarza膰 tak cz臋sto, jak chcesz na r贸偶nych kana艂ach. W ten spos贸b przedsi臋biorcy mog膮 wykaza膰 si臋 wiedz膮 i wykorzysta膰 do艣wiadczenie do zwi臋kszenia pozyskiwania klient贸w z internetu.

Trzy sposoby na przyci膮gni臋cie klient贸w w marketingu, ciekawe sposoby pozyskiwania klient贸w online

Wyskakuj膮ce okienka

Te ma艂e elementy wizualne, kt贸re pojawiaj膮 si臋 w przegl膮darce, s膮 cz臋sto postrzegane jako irytuj膮ce. Mo偶na to jednak wykluczy膰, je艣li oferuj膮 warto艣膰 dodan膮. Dlatego powiniene艣 upewni膰 si臋, 偶e pojawiaj膮 si臋 one tylko na niekt贸rych stronach. Warto r贸wnie偶 zapozna膰 odwiedzaj膮cych z ofert膮 specjaln膮, rabatami, czy ciekawymi informacjami o produkcie. Cz臋sto wyskakuj膮ce okienka s膮 u偶ywane do 鈥瀂anim p贸jdziesz鈥︹, tj. zanim u偶ytkownik opu艣ci stron臋, otrzymuje kr贸tk膮, przydatn膮 wiadomo艣膰 i link do klikni臋cia. W ten spos贸b 艂atwo mo偶na utrzyma膰 klient贸w na stronie.

Reklama e-mailowa

W teorii marketingu uproszczeniem jest za艂o偶enie, 偶e przed podj臋ciem decyzji o zakupie (cykl zakupowy) potrzebujesz siedmiu kontakt贸w na linii- z potencjalnym kupuj膮cym i sprzedawc膮. Do nawi膮zania tych kontakt贸w odpowiedni jest e-mail. E-mail marketing umo偶liwia bezpo艣redni kontakt z klientami i budowanie zaufania poprzez warto艣膰 dodan膮. Ponadto klienci mog膮 by膰 stale utrzymywani w kontakcie z nami. To pomaga pozosta膰 w ich pami臋ci. Ponadto e-mail jest dobrym narz臋dziem do personalizacji relacji z klientem i zapewnienia klientowi poczucia bezpo艣redniego kontaktu.

Kupony i rabaty

Ta strategia si臋ga lat sze艣膰dziesi膮tych. Kto nie pami臋ta znanych marek dyskontowych?

S膮 one wykorzystywane online w ukierunkowany spos贸b: Klient kupi艂 co艣 online? Idealny czas na wys艂anie kuponu posprzeda偶owego 鈥 to od razu sprawia, 偶e 鈥嬧媝onowny zakup staje si臋 atrakcyjny. Kupony przedsprzeda偶owe mo偶na wysy艂a膰 poczt膮 elektroniczn膮, aby doskonale przyci膮gn膮膰 potencjalnych klient贸w jako nowych klient贸w i promowa膰 zakupy online.

Trzy strategie pozyskiwania nowych klient贸w w internecie (reklama jak pozyska膰 klienta)

1. Nawi膮zanie wsp贸艂pracy

W艣r贸d os贸b o podobnych pogl膮dach mo偶esz szybko i skutecznie nawi膮za膰 sie膰 biznesow膮 i mo偶ecie wsp贸艂pracowa膰 ze sob膮. Nie musi to prowadzi膰 do wsp贸艂pracy przy projekcie, ale mo偶e rozpocz膮膰 si臋 od prostej, ale skutecznej wymiany link贸w lub odniesienia do komplementarnych produkt贸w i us艂ug. Daje to szans臋 na podkre艣lenie kreatywnych, uzupe艂niaj膮cych si臋 mocnych stron i skorzystanie z wi臋kszego zasi臋gu w celu kontaktu z potencjalnymi klientami.

2. Skupienie si臋 na korzy艣ciach

Je艣li chcesz przyci膮gn膮膰 nowych klient贸w bez bud偶etu reklamowego, nie powiniene艣 stawia膰 produktu lub us艂ugi w centrum swoich dzia艂a艅 marketingowych. Chodzi raczej o komunikowanie korzy艣ci dla klienta. To mo偶e brzmie膰 tak:
鈥 Nasz produkt czyni Twoje 偶ycie 艂atwiejszym i bardziej 偶ywym.鈥 Dzi臋ki naszej ofercie zyskasz wi臋kszy sukces i atrakcyjno艣膰.鈥 Dzi臋ki naszej us艂udze oszcz臋dzasz czas i pieni膮dze na naprawd臋 wa偶ne rzeczy w 偶yciu.

3. Zaanga偶uj klient贸w w optymalizacj臋

Ma艂o kto mo偶e zoptymalizowa膰 produkt lepiej ni偶 krytyczni klienci. Dobrze jest s艂ucha膰 tych g艂os贸w i aktywnie w艂膮cza膰 propozycje, krytyk臋 itp. do procesu optymalizacji.

Klienci mog膮 wtedy aktywnie pom贸c w ulepszaniu us艂ugi lub produktu. W tym celu mo偶esz wykorzysta膰 ich ocen臋 i informacje zwrotne. Pytanie jednak brzmi, jak zdobywa膰 recenzje i czy mo偶na je wykorzysta膰 gdzie indziej?

Tych strategii na pozyskiwanie klient贸w w internecie jest wiele. Ale o tym w kolejnym wpisie!

Pami臋taj, proces pozyskiwania klient贸w w sieci do Twojej strony zaczyna si臋 od podstawy. Czyli swojej oferty.

Wniosek: jak pozyskiwanie klient贸w dzia艂a w marketingu aby generowa膰 wi臋cej zapyta艅 i dotrze膰 do klient贸w

Dzi臋ki tej wiedzy mo偶esz teraz naprawd臋 rozpocz膮膰 sprzeda偶, zarz膮dzanie i marketing, aby pozyskiwa膰 klient贸w w Internecie. Nikt nie musi ba膰 si臋 marketingu i zdobywania klient贸w!

Nowi przedsi臋biorcy cz臋sto boj膮 si臋 niezg艂臋bionej konstrukcji i optymalizacji konwersji, czy tego aby stworzy膰 system promocyjny, albo nie wiedz膮 od czego zacz膮膰, albo nie widz膮 w tym sensu. Te my艣li to absolutna bzdura! Ka偶dy powinien na sw贸j spos贸b podej艣膰 do tematu pozyskiwania klient贸w w internecie i w razie potrzeby wykorzysta膰 marketing online do zaprezentowania si臋 swoim klientom.

Pami臋taj 偶e musisz wy艣wietla膰 sw贸j przekaz reklamowy zainteresowanym tak cz臋sto jak to mo偶liwe. To pozwoli Tobie zdobywa膰 nowych klient贸w biznesowych.

Wi臋c zadbaj o sw贸j biznes ju偶 dzi艣.

Pozyskiwanie klient贸w w internecie to zestaw dzia艂a艅, kt贸re mo偶emy dla Ciebie zrobi膰 aby pozyska膰 klienta online.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)