E commerce amazon, poradnik jak sprzedawać

Doradztwo ecommerce
Doradztwo ecommerce, wsparcie i pomoc dla sklepów internetowych
27 stycznia, 2022
Analityka ecommerce
Analityka ecommerce, jak dane mogą zwiększyć sprzedaż online
27 stycznia, 2022
E commerce amazon
E commerce amazon

E commerce amazon, poradnik jak sprzedawać

Amazon to gigant i każdy o tym wie, dlatego nie będziemy zbyt długo zaczynać ze wstępem a przechodzimy szybko do sedna.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak skonfigurować konto sprzedawcy Amazon

Jedną z najważniejszych rzeczy, które musisz zrobić, gdy zdecydujesz się rozpocząć sprzedaż na Amazon, jest wybranie profesjonalnego konta sprzedawcy. W przeciwieństwie do otwierania własnego sklepu eCommerce, sprzedaż za pośrednictwem Amazon pozwala wybierać spośród różnych rodzajów opcji sprzedawcy. Pierwsza opcja to konto sprzedawcy indywidualnego, a druga to konto Amazon profesjonalnego sprzedawcy.

Jak można się spodziewać, profesjonalna opcja dla Twojej firmy na Amazon zapewnia dostęp do większej liczby funkcji. Konto profesjonalnego sprzedawcy pobiera miesięczną opłatę abonamentową. Jeśli chcesz sprzedawać przedmioty w różnych kategoriach produktów i nie masz pewności, ile dokładnie sprzedasz w danym miesiącu, bardziej sensowne jest konto profesjonalne.

Możesz sprzedawać produkty z dowolnej liczby stron produktów, korzystając z konta biznesowego Amazon, a cena Twojego pakietu nie wzrasta.

Posiadanie konta Amazon z pakietu „profesjonalnego” jest bardzo podobne do posiadania własnego systemu eCommerce, z własnymi opcjami wysyłki. Plan sprzedaży obejmuje również dostęp do takich rzeczy, jak Amazon prime i funkcje raportowania do śledzenia sprzedaży.

E commerce amazon

Konfigurowanie planu sprzedaży Amazon

Dobrą wiadomością jest to, że założenie indywidualnego lub profesjonalnego konta sprzedawcy nie zajmuje dużo czasu ani wysiłku. Skończysz w ciągu około 10 minut.

Amazon zada Ci różne pytania dotyczące takich rzeczy, jak wysyłka i rodzaj opłat. Będziesz także musiał udzielić odpowiedzi na pytania dotyczące Twojej sytuacji podatkowej, aby upewnić się, że wszystko będzie zgodne z prawem dla Twojej nowej firmy online.

Po udzieleniu odpowiedzi na wszystkie pytania i wypełnieniu ankiety dostarczonej przez Amazon, zakończysz konfigurowanie konta i będziesz mógł rozpocząć sprzedaż produktów. Pamiętaj, że podczas konfiguracji warto sprawdzić opcje realizacji Amazon, aby upewnić się, że masz odpowiednią usługę wysyłkową.

Realizacja zamówień z Amazon

Amazon daje Ci możliwość skorzystania z produktów FBA (z ang. fulfilment by amazon) lub samodzielnego zarządzania wysyłką produktów za pomocą konta profesjonalnego. Chociaż obie opcje mogą działać dobrze w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, warto zauważyć, że program FBA może zapewnić lepsze recenzje produktów i ogólnie bardziej zadowolonych klientów.

Największą korzyścią z samodzielnej realizacji zamówień jest to, że nowi sprzedawcy mogą skorzystać z niskich cen pocztowych, korzystając z zatwierdzonych przewoźników dostępnych w Amazon. Gdy klient otrzyma od Ciebie nowy przedmiot, będziesz mógł dostarczyć wszystko, co zamówił, drukując etykietę pocztową z konta Amazon. Możesz również wybrać preferowaną etykietę pocztową i przewoźnika.

W przeszłości opcja samorealizacji była jedynym sposobem na rozpoczęcie sprzedaży na Amazon. Jednak teraz, gdy Amazon oferuje alternatywny wybór realizacji, jest to znacznie bardziej atrakcyjna alternatywa dla własnej witryny internetowej. Na przykład dzięki Amazon Fulfillment wszystko, co naprawdę musisz zrobić, aby zacząć prowadzić świetny biznes, to podkreślić cechy produktu w opisie produktu, wybrać tytuł produktu, dodać kilka zdjęć i zacząć przyciągać klientów.

Pamiętaj, aby dodać usługi FBA do swojego konta sprzedawcy, musisz się najpierw zarejestrować.

Wyjaśnienie procesu Amazon FBA

Ty sprzedajesz, my wysyłamy. Amazon posiada jedną z najbardziej rozwiniętych sieci realizacji zamówień na świecie. W programie Realizacja przez Amazon (FBA) przechowujesz swoje produkty w centrach realizacji zamówień Amazon, a my je kompletujemy, pakujemy i wysyłamy oraz zapewniamy dla nich obsługę klienta. FBA może pomóc w skalowaniu Twojego biznesu i docieraniu do większej liczby klientów.

https://sell.amazon.pl/fulfilment-by-amazon

Amazon FBA dosłownie oznacza Amazon Fulfilled-by-Amazon. Z perspektywy sprzedawcy zewnętrznego Amazon FBA ten model biznesowy e-commerce jest prosty: najpierw wysyłasz swoje produkty do magazynu Amazon, czyli centrum realizacji, a następnie Twoje produkty są sortowane i inwentaryzowane przez pracowników Amazon – tylko do odbioru z miejsca na półkach, gdy klient składa zamówienie, pakowane w pudełko i wysyłane do klienta. Cały proces jest zautomatyzowany i nadzorowany przez Amazon; wszystko, co musisz zrobić, to wysłać im produkt, stworzyć listę, przechowywać produkt w magazynie i zająć się marketingiem i promocją rzeczy.

W tym momencie możesz myśleć „po prostu wysyłam produkt do Amazon i pozwalamim zrobić całą resztę” brzmi zbyt dobrze, aby mogło być prawdziwe; gdyby to było takie proste, wszyscy by to robili. I masz rację! Oto haczyk: aby czerpać korzyści, jakie oferuje usługa Amazon FBA dla Ciebie jako sprzedawcy zewnętrznego, musisz najpierw znaleźć lub stworzyć produkt, który się sprzedaje. To najtrudniejsza część dotycząca Amazon FBA. W tym miejscu Twój duch przedsiębiorczości i odporność naprawdę muszą zabłysnąć i wyróżnić Cię na tle konkurencji.

Zanim przejdziemy do tego wszystkiego, najpierw musimy przeanalizować:

  • dlaczego powinieneś sprzedawać swój produkt na Amazon w pierwszej kolejności oraz
  • jakie są dobre i złe strony budowania biznesu Amazon FBA.

Plusy

  • Skalowalność – może być największą siłą Amazona. Praktycznie nie ma ograniczeń co do tego, jak bardzo możesz rozwinąć swój biznes na Amazon, a co za tym idzie, ile pieniędzy możesz zarobić. Rynek jest ogromny. Wykorzystaj to dla własnej korzyści.
  • Wygoda – Powodem, dla którego wszyscy guru online, którzy próbują sprzedać Ci zawyżone ceny kursów FBA, jako coś, co możesz robić w wolnym czasie, jest taki że Amazon FBA jest rzeczywiście bardzo wygodny.
  • Amazon zajmuje się przechowywaniem, pakowaniem, wysyłką, a nawet obsługą klienta, co daje Ci mnóstwo czasu na skupienie się na pozyskiwaniu i rozwijaniu produktów oraz rozwijaniu firmy. Możesz także zintegrować FBA ze swoim osobistym sklepem internetowym i skorzystać z różnych opcji dostawy prime dostępnych dla najlepszych członków Amazon.
  • Niska bariera wejścia – jeśli masz konto bankowe, ważny dowód osobisty/paszport i pieniądze na start, możesz rozpocząć działalność na Amazon.pl . Niska bariera wejścia oznacza również większą konkurencję, co jest jednym z głównych powodów, dla których sprzedaż na Amazon jest teraz o wiele trudniejsza niż zaledwie parę lat temu. To tylko kolejny powód, aby zacząć działać już teraz!
  • Ogromna ekspozycja – Ze względu na to, jak duża jest, witryna szybko staje się jedną z największych wyszukiwarek w Internecie, ponieważ coraz więcej osób opuszcza Google i najpierw wchodzi na Amazon, gdy szukają czegoś do kupienia. Nawet gdy szukasz w Google produktów, które chcesz kupić, zgadnij, kto wyskakuje jako pierwszy? Zgadza się, Amazon. Wykonują całą ciężką pracę, aby zachęcić kupujących do ich witryny, podczas gdy Ty możesz im sprzedawać swoje produkty.

Minusy

  • Zależność – Nawet jeśli uda Ci się osiągnąć sześciocyfrowy miesięczny przychód, nie zachłyśnij się sukcesem – jesteś tylko gościem na platformie Amazon. Amazon to gruba ryba, a ty jesteś płotką. Nie jesteś właścicielem swojego sklepu, Amazon nim jest. A jeśli z jakiegokolwiek powodu zdecydują się cię wyrzucić… Jest to zdecydowanie największy problem, z jakim borykają się sprzedawcy Amazon FBA. Nawet jeśli spróbujesz zdywersyfikować i stworzyć własny sklep internetowy realistycznie większość Twoich dochodów nadal będzie pochodzić z Amazona. To przerażające, jeśli myślisz o tym w ten sposób, ale tak właśnie jest.
  • Straszne wsparcie sprzedawców – Amazon rozwija się tak szybko, że ledwo nadąża za sobą.
  • Nieuczciwa konkurencja – Amazon FBA to brudny biznes. Jasne i proste. Jeśli złamiesz którykolwiek z zasad Amazon, natychmiast zostaniesz zbanowany. Mimo że granie zgodnie z zasadami jest najbezpieczniejszą opcją – jak na ironię, granie jest nadal dość ryzykowne.
  • Intensywne przepływy pieniężne — nawet jeśli nie potrzebujesz dużo pieniędzy, aby rozpocząć działalność w Amazon FBA, to pamiętaj że skalowanie wymaga bardzo dużych przepływów pieniężnych. Sprzedawcy FBA otrzymują wypłatę od Amazon co 14 dni i dopiero po tym, jak Amazon pobierze ich część na przechowywanie, realizację i inne opłaty. Jeśli produkt, który wprowadziłeś, zyskuje na popularności, być może będziesz musiał dokonać kolejnego zakupu w ciągu pierwszych dwóch tygodni, ponieważ musisz uwzględnić czas realizacji, czas transportu, czas załadunku do magazynu Amazon i tak dalej. Musisz pomyśleć i zaplanować swoje zapasy z co najmniej 2-3 miesięcznym wyprzedzeniem.

Porównanie modelu Dropshipping z modelem FBA E-commerce

Ostatecznie stworzenie udanego biznesu FBA lub Dropshipping zależy wyłącznie od zakresu Twoich umiejętności i zaangażowania. Oba modele mają swoje mocne i słabe strony, a wybór jednego modelu nad drugim będzie całkowicie oparty na twoich wyjątkowych okolicznościach i preferencjach. Biorąc to pod uwagę, uważamy, że uczciwe jest przedstawienie głównych zalet i wad modelu Amazon FBA w porównaniu z modelem Dropshipping, abyś mógł podjąć świadomą decyzję.

Główne zalety Amazon FBA nad Dropshipping to:

  • Prostsze badania produktów (analityka amazon),
  • Łatwiejszy marketing i
  • Większy (łatwiejszy) potencjał skalowania.

Badanie produktów Amazon FBA, czyli analityka ecommerce wymaga znacznie mniej pieniędzy, czasu i wysiłku niż badania wymagane przy wyborze odpowiedniego produktu pod dropshipping. Na Amazon masz do czynienia z jednym gigantycznym rynkiem, na którym wszystkie informacje i statystyki, których możesz potrzebować, są zebrane w jednym miejscu. Pieniądze potrzebne do badania produktów Amazon sprowadzają się do kosztów miesięcznego/rocznego planu subskrypcji narzędzia do badania produktów.

Z drugiej strony dropshipping jest zupełnie inny. Proces badania produktów jest bardziej skomplikowany. Będziesz musiał opanować kilka różnych metod i narzędzi badania produktów, a ostatecznie poświęcić czas na testowanie różnych produktów, zanim osiągniesz sukces.

Jeśli chodzi o marketingową stronę rzeczy, znowu Amazon jest o wiele prostszy. Marketing na Amazon to pieniądze, które wydajesz na kampanię PPC; tak naprawdę nie ma nic więcej, po prostu zoptymalizuj swoją ofertę, zoptymalizuj swój PPC i gotowe.

Z Dropshippingiem musisz zrozumieć reklamy na Facebooku, marketing na Instagramie, reklamy Google/SEO/naturalny ruch, musisz pisać treści na swoją stronę, tworzyć lejki… Rozumiesz. Krzywa uczenia się jest znacznie bardziej złożona.

Trzecią przewagą Amazon FBA nad Dropshippingiem jest jego większy potencjał skalowania.

Prawdopodobnie słyszałeś powiedzenie „nie wkładaj wszystkich jajek do jednego koszyka”, prawda? Cóż, to prowadzi nas do największej wady FBA w porównaniu z Dropshippingiem. W Amazon nie tylko wkładasz wszystkie swoje jajka do jednego koszyka, ale, co gorsza, wkładasz je do koszyka innej osoby.

Amazon ma pełną kontrolę. Ochrona przed konkurencją, która używa nieuczciwych taktyk, aby cię oszukać, a nawet przed błędami Amazona jest prawie niemożliwa w obecnym stanie rzeczy.

Co więcej, nikt nie rodzi się z wiedzą niezbędną do prowadzenia biznesu online. To naturalne, że czasami będziesz popełniać błędy.

Z drugiej strony dzięki dropshipping masz pełną kontrolę nad swoim sklepem. Jasne, musisz przestrzegać pewnych podstawowych zasad określonych przez procesor płatności, z którego korzystasz, ale poza tym możesz zrobić prawie wszystko, co chcesz.

Wreszcie, model biznesowy Amazon FBA jest nieco droższy na start w porównaniu z Dropshipping. W modelu Dropshipping nie masz żadnych zapasów, a zatem nie płacisz żadnych opłat za przechowywanie.

Wniosek na temat amazon.pl sklep

Jeśli czytasz ten artykuł to prawdopodobnie działasz już w ecommerce amazon albo na poważnie o tym myślisz. Jeśli interesuje Ciebie promocja i marketing to napisz od nas!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)