Zawartość strony
Na kanale dla twórców YouTube pojawiła się sesja Q&A, czyli pytań i odpowiedzi za pomocą, których wyjaśnili zasady działania algorytmu YT short, ponieważ działa on inaczej niż główny algorytm do standardowych filmów.
Wiemy mniej więcej, jak działa algorytm rekomendacji YouTube w przypadku długich filmów, ale niewiele wiemy o algorytmie Shorts.
Film z pytaniami i odpowiedziami na YouTube odnośnie szortów porusza takie tematy, jak:
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Uwzględniając rozwój TikTok, który skrócił uwagę odbiorców jeszcze bardziej niż kiedykolwiek, Shorts zapewnia twórcom na YouTube kolejny sposób na maksymalizację zasięgu odbiorców, co może następnie pomóc zwiększyć ich ogólną obecność na danym kanale YouTube.
To pytanie dotyczy tego, czy wyświetlenia i zaangażowanie w filmy krótkometrażowe wpływają na algorytm rekomendacji treści długich filmów.
Otóż jest jasno powiedziane, że każdy rodzaj filmów ma swój własny algorytm rekomendacji, a zaangażowanie w jeden rodzaj treści nie zwiększa rekomendacji drugiego.
To dlatego, że ludzie mają różne preferencje oglądania. Osoby, które lubią krótkie filmy, mogą nie być zainteresowane oglądaniem dłuższych filmów.
Przedstawiciel YouTube mówi(mała uwaga, wypowiedzi były oryginalnie publikowane w języku angielski -to moje tłumaczenie):
„Widzowie którzy oglądają krótkie filmy nie zawsze są tymi samymi osobami, które oglądają dłuższe treści… Z tego powodu oddzielamy krótkie i długie treści od historii oglądania. Dlatego gdy ktoś odkryje nowy kanał przez oglądanie Shortów, nie używamy tego obecnie do informowania, żeby polecać dłuższe filmy tego twórcy przez to, że miał doświadczenie z Shortami”.
Aby nagrywać Shorts, potrzebujesz komputera lub laptopa z odpowiednim oprogramowaniem do nagrywania wideo. Popularnymi programami do nagrywania Shorts są: Adobe Premiere Pro, Sony Vegas Pro, iMovie lub Windows Movie Maker. Najpierw wybierz format wideo, który chcesz użyć. Następnie ustaw swoje ustawienia, takie jak rozdzielczość, liczba klatek na sekundę, itp., i rozpocznij nagrywanie. Po zakończeniu nagrywania możesz użyć edytora wideo, aby dostosować swoje Shortsy i dodać efekty.
Kolejne pytanie dotyczyło tego, jak algorytm YouTube Shorts zachowuje się w stosunku jeśli wdrażają go kanały zaczynające dopiero publikować krótkie filmy, ponieważ zazwyczaj przesyłali oni dłuższe wideo.
Czy to może zaszkodzić ich kanałowi?
YouTube twierdzi, że publikowanie krótkich filmów „raczej” nie zaszkodzi kanałom, które zyskały popularność dzięki dłuższym filmom. Może mieć natomiast to odwrotny skutek.
Przedstawiciel firmy z YouTube stwierdza:
„Niedawno przeprowadziliśmy analizę, w której przyjrzeliśmy się wzrostowi liczby odbiorców kanałów, które tworzyły tylko długie filmy, oraz kanałów, które tworzyły zarówno długie, jak i krótkie filmy. Kanały, które stworzyły Shorts, wydawały się rosnąć szybciej. Przewidujemy, że zapotrzebowanie odbiorców na treści w krótkich formach się utrzyma. To format, który staje się coraz bardziej popularny i właśnie dlatego tak dużo testujemy w bardziej mobilnych narzędziach do tworzenia i odkrywaniu filmów krótkometrażowych”.
Nie ma problemu z mieszaniem krótkich i długich treści na tym samym kanale, ale i tak wielu twórców tworzy osobne kanały do przesyłania krótkich filmów.
Więc, jak zdecydować, kiedy uruchomić osobny kanał dla filmów krótkometrażowych?
Przedstawiciel YouTube stwierdza:
„Spróbuj pogrupować swoje kanały wokół podobnych odbiorców, którzy lubią te same lub podobne treści. Oddziel je, gdy Twoi widzowie mają zupełnie inne zainteresowania… Jeśli zaczniesz budować różne grupy odbiorców o różnych zainteresowaniach, rozważ utworzenie osobnego kanału”.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Pytanie odnosiło się do tego, czy algorytm yotube Short wymaga, aby kanał przesłał określoną liczbę filmów przed ich dystrybucją.
Wszystkie filmy krótkometrażowe mają szansę zostać rekomendowane, nawet te przesłane jako pierwsze. Jednak zawsze pomaga to jeśli się ma już pewną ustaloną publiczność.
Przedstawiciel YouTube stwierdza:
„Każdy film krótkometrażowy ma szansę na sukces bez względu na kanał lub liczbę filmów na kanale. Wydajność filmu krótkometrażowego jest podyktowana tym, czy ludzie zdecydują się oglądać i nie pomijać filmu w kanale krótkich filmów. To zaangażowanie odbiorców jest często budowane z czasem, a nie od razu”.
W tym omówieniu menedżer produktu YouTube, Pierce Vollucci, odpowiada na niektóre z najczęstszych pytań, jakie twórcy zadają na temat filmów krótkometrażowych, które mogą pomóc w opracowaniu własnej strategii dotyczącej krótkich filmów typu short.
Cytując:
„Wydaje się, że kanały, które stworzyły Shorts, rozwijają się szybciej. Przewidujemy, że zapotrzebowanie odbiorców na treści w krótkich formach się utrzyma. Jest to format, który staje się coraz bardziej popularny i jest to właśnie powód, dla którego tak dużo inwestujemy w bardziej mobilne narzędzia do tworzenia i Shorts Discovery.„
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 113
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)