Agencja mediowa – najważniejsze informacje dla Twojej firmy

Agencja mediowa

Wypełnij formularz i odbierz wycenę




    Dla zapytań złożonych od pon. – pt. 8.00 – 16.00 odpowiadamy w ciągu 1 godz.
    Na pozostałe pytania odpowiemy następnego dnia roboczego do 9.00

    agencja interaktywna
    Agencja Interaktywna
    Agencja mediowa (dom medialny, dom mediowy) – firmy i organizacje marketingowe wyspecjalizowane w planowaniu oraz zakupie kampanii 

    Dlaczego warto współpracować z UniqueSEO

    17% średni spadek wydatków ponoszonych przez naszych klientów

    37% średni wzrost przychodów naszych klientów

    97,2% naszych klientów przedłuża współpracę


    Czym zajmuje się agencja mediowa

    Agencja mediowa to pojęcie, które dość często przewija się w nowoczesnym marketingu. Wiele osób ma zatem uzasadnione wątpliwości dotyczące tego, czym właściwie zajmują się tego typu podmioty.

    dom mediowy

    Czym zajmują się agencje mediowe?

    Agencje mediowe, czyli tak zwane domy mediowe to podmioty, które oferują profesjonalne rozwiązania związane z marketingiem dotyczące mediów masowych.

    Domy mediowe są zatem firmami, których działalność polega na starannym planowaniu oraz prowadzeniu kampanii reklamowych w mediach o zasięgu masowym. Korzenie domów mediowych sięgają agencji reklamowych, które pierwotnie realizowany tego rodzaju zadania. Wraz jednak z upływem czasu oraz rozwojem rynku reklamowego nastąpiła konieczność większej specjalizacji ich aktywności. W jej efekcie ze wspomnianych agencji reklamowych zaczęły się wydzielać poszczególne działy mediowe, których działalność ukierunkowana była na określone medium, w tym prasę, telewizję, radio czy internet.

    Dalszy rozwój sektora reklamowego sprawił, że poszczególne domy mediowe rozpoczęły świadczenie usług na własny rachunek. Obecnie funkcjonujące na rynku agencje mediowe współpracują zarówno z agencjami reklamowymi w zakresie planowania kampanii reklamowych obejmujących media masowe, jak również z podmiotami indywidualnymi wchodzącymi dopiero na rynek.


    We wszystkich pracach jako agencja mediowa wykorzystujemy narzędzia, których miesięczny koszt subskrypcji wynosi min. 2 700 PLN dla jednej firmy:
    Adintelligence, Semstorm, Senuto, Contadu, Ahrefs, GKP Google Keyword Planer (planer słów kluczowych google’a), Majestic, Moz, SEOQuake, SemRush, Screaming Frog, SiteLiner, Surfer SEO, Buzzsumo, SEOStation, Google Studio, Youtube analytics, Answer The Public, Google Search Console, Google Analytics, DeepCrawl, Raven, OnCrawl.

    Agencja mediowa - podstawowe informacje 1

    Jeżeli wszystko powyżej przekonało Cię, że agencja mediowa to coś w co warto zainwestować lub polepszyć,

    zapraszamy do kontaktu z nami. Wspólnie dobierzemy odpowiednie narzędzia, które rozwiną Twój biznes i dostarczą Ci nowych klientów. Napisz teraz! Darmowa wycena czeka!

    Jakie zadania realizuje agencja mediowa?

    Agencje mediowe to podmioty, których pracownicy planują kampanie prowadzone za pośrednictwem mediów masowych. Poza tym, zajmują się oni zakupem kampanii reklamowych w mediach masowych.

    darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

    (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

    Osoby zatrudnione w tego rodzaju podmiotach prowadzą również negocjacje z dostawcami czasu oraz tak zwanej przestrzeni reklamowej, a także dostarczają wyniki prowadzonych badań medialnych.

    Warto dodać, że na terenie kraju funkcjonuje wiele tego rodzaju podmiotów, które w imieniu agencji reklamowych oraz podmiotów indywidualnych pośredniczą w kontaktach z mediami.

    Wiele z nich należy do międzynarodowych grup reklamowych, ale w przestrzeni medialnej obecne są również agencje mediowe działające samodzielnie. Niezależnie jednak od tego, czy dana agencja reklamowa działa pod szyldem dużego podmiotu, czy też jest ona niezrzeszona jej działania powinien zawsze cechować profesjonalizm. Wybierając godną polecenia agencję mediową, można wówczas liczyć na fachową pomoc w prowadzeniu kampanii reklamowej w mediach.

    Jaki jest cel działania agencji mediowych?

    Celem strategii marketingowych przedsiębiorstw jest dotarcie do jak najszerszej potencjalnej grupy odbiorców określonych dóbr lub usług. Podmioty te w poszukiwaniu rozwiązań, które byłyby skuteczne, a jednoczenie nie pociągałyby za sobą znacznych nakładów reklamowych zawracają się po profesjonalną pomoc właśnie do agencji mediowych.

    Co ważne, sposoby docierania do potencjalnych klientów usług oraz produktów wraz z upływem czasu oraz rozwojem mediów muszą podlegać stałej ewolucji. Nie można również zapominać o tym, że obecny rynek reklamy cechuje się pewnym wysyceniem, które wymaga poszukiwania coraz to nowych rozwiązań.

    Jak wspomniano powyżej, klienci w celu promocji produktów mogą zwracać się o wsparcie do domów mediowych stanowiących część światowych agencji, jak również mogą oni korzystać z oferty prezentowanej przez podmioty gospodarcze, które są niezależne od międzynarodowych potężnych korporacji medialnych. Warto jednak dodać, że w przypadku krajowego rynku reklamy udział podmiotów samodzielnych jest stosunkowo niewielki.

    Jaką rolę pełni zatem agencja mediowa?

    Domy mediowe działające w zrzeszeniu lub samodzielnie współpracują z agencjami reklamowymi lub klientami indywidualnymi w celu tworzenia i realizacji określonych kampanii reklamowych. Powinny być one kompletne oraz muszą docierać do określonej uprzednio grupy odbiorczej. Godne polecenia agencje mediowe zatrudniają rzesze profesjonalistów, w tym: dyrektorów artystycznych, planistów medialnych czy copywriterów, którzy tworzą wysokiej jakości treści marketingowe.

    Treści te są następnie umieszczane w określonych mediach oraz są zróżnicowane w zależności od potrzeb i oczekiwań klientów oraz specyfiki danego produktu. Nie bez znaczenia jest również w tym wypadku dostępny budżet. W tym wypadku ważna jest również zgodna współpraca wszystkich osób zaangażowanych w dany projekt.

    W efekcie dobrze zaplanowana i skrupulatnie realizowana kampania reklamowa dociera do określonej grupy konsumentów, wpływa na ich decyzje zakupowe oraz przyczynia się do sukcesu sprzedażowego danego podmiotu. Podmioty zgłaszające się po pomoc do domów mediowych liczą również na wsparcie w zakresie negocjacji stawek za przestrzeń lub czas reklamowy.

    W tym przypadku odpowiednie doradztwo w kwestii zakupu określonej powierzchni reklamowej powinno być poparte uprzednią analizą rynku. Wyniki tej analizy umożliwiają wybór optymalnych sposobów oraz miejsc przeznaczonych na reklamę oraz budowanie silnej pozycji firmy na danym rynku.

    To z kolei przekłada się na zwiększenie przychodów i zysk podmiotu. Oczywiście planowanie oraz prowadzenie określonej kampanii reklamowej wiąże się z koniecznością ponoszenia dość wysokich kosztów.

    W tym jednak wypadku nie warto nadmierne oszczędzać, ponieważ wybór dobrej agencji mediowej przekłada się na skuteczność prowadzonej kampanii oraz wysokość generowanych przez nią zysków. Dobrze prowadzona kampania umożliwia również budowie rynkowego wizerunku danej marki, które jest nie do przecenienia.

    Poproś o nasze portfolio digital!

    Działamy?

    Umów się poniżej.

    Agencja mediowa - podstawowe informacje 1

    Jeżeli wszystko powyżej przekonało Cię, że agencja mediowa to coś w co warto zainwestować lub polepszyć,

    zapraszamy do kontaktu z nami. Wspólnie dobierzemy odpowiednie narzędzia, które rozwiną Twój biznes i dostarczą Ci nowych klientów. Napisz teraz! Darmowa wycena czeka!

    Na początku współpracy przeprowadzamy kompleksowy audyt (pozycjonowanie, social media, lejek sprzedażowy). Skoro wiesz już czym się zajmuje agencja mediowa to może już pora zwiększyć widoczność Twojej firmy w internecie? Skontaktuj się z nami już teraz.