Zawartość strony
Na pewno znasz to stare powiedzenie: „Nie oceniaj książki po okładce”.
Cóż, nie dotyczy to stron internetowych! W rzeczywistości tutaj jest dokładnie odwrotnie.
Wiele badań UX UI wykazało, że internauci potrzebują tylko 0,05 sekundy (50 milisekund), aby wyrobić sobie zdanie na temat Twojej witryny!
Więc..TAK.
Okładka w marketingu ma znaczenie!
A pierwsze wrażenie witryny na użytkownikach zależy w dużej mierze od jej zawartości widocznej „na ekranie” bez scrollowania.
Jednak wraz z ewolucją zachowań użytkowników w czasie tradycyjne użycie terminu ATF może nie mieć już znaczenia.
Dzisiaj omówimy ten temat i podamy przydatne wskazówki, które pomogą zwiększyć liczbę konwersji.
W poście znajdziesz następujące tematy:
Termin Above The Fold (skrót ATF) oznacza część strony internetowej, która jest widoczna bez przewijania (scrollowania) w dół.
Jest to pierwszy widok, jaki odwiedzający napotykają na stronie internetowej kiedy na nią wchodzi. W związku z tym projektanci i programiści stron internetowych mają tutaj dużo pracy, aby zachęcić taką osobę aby na stronie pozostała i w dodatku wykonała konwersję.
Na przykład to, co u nas na UniqueSEO wyświetla w części widocznej na ekranie na stronie głównej (stara wersja strony):
Kiedyś już o tym pisaliśmy, aletermin Above The Fold pochodzi z branży prasowej.
Tak, z gazet drukowanych (oldschool;-))
Przypomnij sobie jak to wyglądało w kioskach, kiedy gazety były układane na tym metalowym stojaku. Mogłeś zobaczyć tylko górną część okładki.
A ponieważ czytelnicy widzą tylko górny fragment, to konieczne było, aby treść nad tą linią była bardzo interesująca i przekonująca – skłaniając czytelników do zakupu egzemplarza. Dlatego powszechną praktyką stało się umieszczanie najbardziej intrygujących historii i grafik z gazety właśnie w górnej części okładki.
Na początku istnienia sieci powyższa koncepcja została przeniesiona z gazet na strony internetowe.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Za każdym razem, gdy odwiedzający wchodzą na stronę internetową, oczekują natychmiastowego znalezienia potrzebnych informacji. Jeśli strona internetowa nie oferuje informacji/wartości od razu, odwiedzający ją opuszczają.
Umieszczając odpowiednio interesujące informacje i angażując do działania użytkowników w części widocznej na ekranie, Twoja witryna będzie utrzymywać zaangażowanie odwiedzających. Dzięki temu szanse, że Twoi goście przeklikają witrynę, przeczytają opisy i zapoznają się z Twoją ofertą, będą większe.
Na samym początku Tworzenia stron zalecało się umieszczenie wszystkich ważnych elementów strony www w części widocznej na ekranie.
Opierało się to na teorii, że wszystko, co znajduje się w części nie widocznej na ekranie (below the fold), rzadko będzie oglądane przez odwiedzających witrynę internetową.
Wiele stron internetowych ograniczałoo się do około 500-650 pikseli wysokości. Artykuły w witrynach obejmowały wiele stron, wymagając od użytkowników kliknięcia zamiast przewijania, aby przeczytać więcej.
Pamiętasz jeszcze te czasy?
Niektóre portale wciąż bazują na kliknięcia do kolejne strony, ale to głównie po to aby załadować kolejne reklamy ponieważ zarabiają na wyświetleniach.
W tamtym czasie przewijanie nie było dla użytkowników tak intuicyjne. Poruszanie się po stronie wymagało pewnego wysiłku. Trzeba było przycelować w ten cienki pasek scrollowania z prawej strony ekranu, a nie wszyscy użytkownicy wiedzieli że myszka ma przycisk scroll, abo można to robić też za pomocą touchpada w laptopie.
Miało to wtedy sens.
Czynniki te zwiększyły znaczenie projektowania Above The Fold.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Chyba wszyscy nauczyliśmy się już przewijać.
Scrollowanie witryny na komputerach PC stało się bezproblemowe (za pomocą kółka przewijania myszy lub przesuwania dwoma palcami na touchpadzie).
Przyzwyczailiśmy się że góra strony na blogu to „wstęp”.
Jednak zmieniające się zachowania użytkowników można w dużej mierze przypisać zwiększonemu korzystaniu z urządzeń mobilnych.
Podczas korzystania ze smartfona lub tabletu użytkownicy przewijają się w dół niemal jak zombie (z automatu). Dzięki mniejszemu rozmiarowi ekranu urządzenia użytkownicy oczekują, że strona internetowa będzie zawierała więcej informacji w części na dole po przewinięciu.
Co więcej, cała koncepcja Above The Fold staje się niejednoznaczna, gdy w grę wchodzą różne rozmiary ekranu.
Obecnie na całym świecie dostępnych jest wiele urządzeń z różnymi rozmiarami ekranu. Uniemożliwia to zdefiniowanie pojedynczego punktu, w którym leży umowna linia Above The Fold dla każdego projektanta.
Z pomocą pojawiły się strony RWD.
Projekt responsywny umożliwia zmianę układu strony internetowej w zależności od rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym jest przeglądana.
Wiesz już, że teoria Above The Fold z jednej strony praktycznie wymarła i nie prowadzi do zmiany zaangażowania użytkowników na stronie internetowej.
Jednak ta górna część strony internetowej ma ogromne znaczenie dla biznesu.
Zobacz co mam na myśli.
Przy przytłaczającej dostępności informacji w Internecie użytkownicy mają ogromny wybór. Stali się niecierpliwi i opuszczają stronę internetową, w błyskawicznym tempie, jeśli nie oferuje im od razu informacji.
Z tego powodu użytkownicy spędzają większość czasu patrząc na informacje w części strony widocznej na ekranie. Wtedy oceniają witrynę.Podejmują szybką decyzję czy warto schodzić w dół, czy zaliczysz typowy bounce.
Dziś przestrzeń nad linią scrollu skupia się na budowaniu intencji użytkowników do dokonania konwersji.
Wiesz, że użytkownicy przewijają w dół. Ale nie przewijają tylko z nudów.
Aby przewinąć stronę w dół, użytkownicy potrzebują przekonującego powodu. I ten przekonujący powód nie może leżeć daleko na stronie internetowej. Użytkownicy muszą być zaintrygowani od samego początku — czyli Above The Fold („powyżej krawędzi”).
Strona internetowa w górnej części ekranu powinna być ciekawa i obiecywać rozwiązanie problemu. Powinno to skłonić użytkowników do przewijania w dół i przeglądania dodatkowych treści. Ponieważ użytkownicy będą zaangażowani przez dłuższy czas na stronie, konwersje będą rosły.
Możesz dodatkowo wykorzystać tą przestrzeń do podkreślenia wizerunku Twojej marki.
Umieszczając określone elementy brandingowe w części strony widocznej na ekranie, możesz wyraźnie pokazać się jako bardziej rozpoznawalna marka w branży.
Poniżej znajduje się kilka praktycznych wskazówek, które sprawią, że użytkownicy będą przewijać i bardziej angażować się w Twoją stronę www.
Potraktuj swoją stronę internetową jak taśmę filmową ze starego kina. Każdy scroll to kolejna klatka filmu.
Punktowi kulminacyjnemu historii na stronie powinno towarzyszyć CTA.
Oto kilka technik, dzięki którym użytkownicy będą przewijać w dół:
Osobiście widziałem wiele wyników testów A/B kiedy w górnej części strony miały umieszczone odznaki zaufania, ikony bezpieczeństwa, dowody (social proof) itp. —to skutkowało wzrostem liczby konwersji.
Mając to na uwadze, nie powinieneś umieszczać tych elementów w sekcji Above The Fold bez testowania ich skuteczności. Utwórz zwykły test A/B w google optimize, aby zobaczyć, która wersja Twojej witryny działa lepiej.
Przytoczę znane nam wszystkim content is king.
Postępowanie zgodnie ze wszystkimi najlepszymi praktykami lub atrakcyjny wizualnie projekt powyżej części nie gwarantuje wysokiego zaangażowania użytkowników. W dużej mierze jakość treści określa, jak daleko użytkownicy będą przeglądać Twoją stronę internetową.
Dlatego dobrze przemyślany projekt powyżej linii Above The Fold powinien zawsze być połączony z niesamowitą treścią.
Above the Fold to obszar strony internetowej, który jest widoczny bez przewijania ekranu przez użytkownika. Zwykle jest to pierwszy wrażenie, jakie odnosi odwiedzający strony, dlatego jest to ważne miejsce do umieszczenia kluczowych elementów i informacji. Poniżej przedstawiam kilka elementów, które często są umieszczane w obszarze Above the Fold:
Ważne jest, aby treści umieszczone w obszarze Above the Fold były w miarę możliwości proste i zwięzłe, aby użytkownicy od razu zrozumieli, o co chodzi. Powinny też być one zoptymalizowane pod kątem SEO, aby poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Above The Fold -Co to jest ATF, definicja?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 333
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)