Yandex -wyciekły czynniki rankingowe dla SEO (pełna lista 1922)
Prawdopodobnie słyszałeś o Yandex, czwartej co do wielkości wyszukiwarce na świecie pod względem udziału w rynku. Na początku roku 2023 wyciekł zastrzeżony kod źródłowy Yandex.
Najbardziej interesującą częścią dla społeczności SEO jest: lista wszystkich 1922 czynników rankingowych używanych w algorytmie wyszukiwarki.
Dlaczego jest to ogromna wiadomość dla społeczności SEO?
Z mojego doświadczenia wynika, że wyniki Yandex i Google korelują lepiej niż wyniki Google i Bing.
Najważniejsze wnioski jeśli chodzi o seo i pozycjonowanie
Szacuje się, że ponad 70% czynników SEO Yandex jest wykorzystywanych przez samo Google. Na Twitterze @alex_buraks opublikowało dwa wątki, w których omówił 32 najważniejsze czynniki SEO i sposób ich działania. Oto przejrzysta lista:
Wiek linków jest czynnikiem rankingowym
Czynnikami oceny są ruch i % ruchu organicznego. Zasadniczo oznacza to, że reklamy PPC wpływają na rankingi.
Liczby w adresach URL są złe dla rankingu
Wiele ukośników/slashy w adresach URL źle wpływa na ranking
Twardy pesymizm równa się PR=0
Rzetelność hostingu jest czynnikiem oceny. Im mniej błędów 40x/50x tym lepiej dla ruchu organicznego.
Ciekawostka dotycząca bazy danych – istnieje osobny współczynnik oceny dla wzmianek/linków z Wikipedii
Wiele czynników oceny jest powiązanych z zachowaniem użytkownika – CTR, ostatnie kliknięcie, czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń. Jest prawie na 100% pewne, że w Yandex te czynniki wpływają na pozycje znacznie bardziej niż w Google.
Czynnikami oceny są wiek dokumentu i jego ostatnia aktualizacja.
Czynnikiem rankingowym jest średnia pozycja domeny we wszystkich zapytaniach.
Głębokość indeksowania jest czynnikiem oceny. Ważne aby trzymać się blisko strony głównej:
najlepsze strony: 1 kliknięcie ze strony głównej
ważne strony: <3 kliknięcia
Współczynnik oceny dla stron osieroconych – są to strony, na które nie wskazuje żaden link z innych części serwisu. Możesz je łatwo znaleźć za pomocą Screaming Frog lub innych crawlerów.
Linki zwrotne ze stron głównych są ważniejsze niż ze stron wewnętrznych.
Liczba wyszukiwań Twojej strony/adresu URL jest czynnikiem rankingowym. Oczywiście im więcej osób przeszukuje Twoją stronę = tym lepiej.
Ruch z Wikipedii jest czynnikiem oceny.
Jeśli Twój adres URL był ostatnim w sesji wyszukiwania (użytkownik znajduje tutaj to, czego potrzebuje) – może to wpłynąć na ranking. Istnieją na to ścisłe czynniki, a także czynniki przewidywalne.
Współczynnik oceny zakładek. Im więcej użytkowników dodaje adres Twojej witryny do zakładek, tym jest ona cenniejsza.
Specjalne współczynniki oceny dla krótkich filmów (tiktok, shorty, reels)
Mapy js-api na stronie (np. Google Maps) to czynnik rankingowy. Dodawanie map z przydatnymi informacjami/funkcjami działa również w Google (np. w branży travel/podróże).
Słowa kluczowe w adresach URL to czynniki rankingowe. Jak widać z opisu – optymalnie byłoby zawrzeć do 3 słów z zapytania.
Powracający użytkownicy są czynnikiem rankingowym. Twórz produkty o dobrej retencji, które przyniosą korzyści Twojemu SEO (istnieje wiele czynników rankingowych, które należy zmierzyć).
Procent WIELKICH LITER w jest czynnikiem oceny. Nie używaj ich zbyt wiele!
Czynnikiem oceny jest odsetek ruchu bezpośredniego. Jeśli cały Twój ruch pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania – jest to podejrzane i szkodliwe dla Twoich rankingów.
Kolejnym czynnikiem oceny jakości treści jest niefunkcjonalny osadzony film na stronie. Osadzanie filmów jest dobre dla ocen. Uszkodzone osadzone filmy są złe dla rankingów.
Różne konta w mediach społecznościowych są oceniane inaczej niż inne adresy URL. Ważne przy wyszukiwaniu marki – idealnie, jeśli pojawiają się tylko Twoje domeny + zweryfikowane sieci społecznościowe. to one powinny znajdować się na pierwszych 10 pozycjach podczas wyszukiwania Twojej marki.
Jeśli kotwice linków zwrotnych zawierają wszystkie słowa ze słów kluczowych – jest to dobre dla SEO. Jeśli jest w jednym łączu – jest to korzystniejsze. Zwłaszcza jeśli kolejność słów jest taka sama.
Stosunek „dobrych” do „złych” linków zwrotnych jest czynnikiem oceny. Niestety, nie jest do końca jasne, co dokładnie oznacza „dobry” link zwrotny, ale jest to całkiem jasne.
Ocena jakości tekstów w domenie jest czynnikiem oceny. Witryny o niskiej jakości treści mają wpływ na całą domenę.
Ilość reklam na stronie jest czynnikiem wpływającym na ranking. Mniej = lepiej.
Co ciekawe, istnieje szansa na „testowanie” jako osobny czynnik ratingowy. Jeśli nie rozumiesz, dlaczego niektóre strony są na górze – może to być losowe pozycjonowanie (w celu przetestowania czynników behawioralnych).
JS z Google Analytics jest czynnikiem oceny. Dobre strony internetowe częściej korzystają z GA niż złe strony internetowe.
Linki zwrotne ze 100 najlepszych stron według PageRank wpływają na ranking.
244 usuniętych czynników, 988 przestarzałych
W dokumencie zawierającym 1922 czynniki 244 zostały sklasyfikowane jako „nieużywane” i usunięte z rozważań.
Oryginalna nazwa czynnika rankingowego, opis i inne informacje identyfikujące inne niż jego numer w dokumencie zostały usunięte.
988 czynników rankingowych jest również wymienionych jako przestarzałe, co oznacza, że 64% dokumentu albo nie jest aktywnie używane, albo zostało zastąpione – więc jest to raczej około 690 potencjalnych czynników rankingowych, a wiele z nich zawiera krótkie opisy.
Wiek niektórych z tych czynników jest również wątpliwy, ponieważ wydaje się, że niektórzy autorzy/osoby odpowiedzialne za pewne czynniki opuściły Yandex ponad dziesięć lat temu.
Co wyciekło?
Wyciek zawieał 44,7 GB plików powiązanych ze źródłami Yandex git. Pliki zostały rzekomo skradzione z Yandex w lipcu 2022 r. Uważa się, że oprócz wytycznych antyspamowych repozytoria kodu zawierają kod źródłowy Yandex.
Według badacza wycieków danych, Arsenija Szestakowa, ujawnione repozytorium Yandex Git zawierało dane techniczne i kodowanie związane z głównymi produktami Yandex, takimi jak:
Yandex Taxi
Yandex Mail
Yandex Maps
Yandex Market
AI assistant Alice
Yandex Direct Ads service
Workspaces service Yandex360
Cloud storage service Yandex Disk
Travel booking service Yandex Travel
Payment processing service Yandex Pay
Yandex Cloud, and internet analytics solution Yandex Metrika.
Yandex zaprzecza próbie włamania
Yandex twierdzi, że jest świadomy wycieku i wszczął już dochodzenie w celu sprawdzenia, w jaki sposób „fragmenty” kodu źródłowego zostały ujawnione opinii publicznej. Warto zaznaczyć, że wyciek nie obejmuje danych osobowych użytkowników ani pracowników.
Biorąc jednak pod uwagę znaczenie Yandex w rosyjskiej infrastrukturze IT i wyciek danych, można przypuszczać, że motywem ataku była inwazja tego kraju na Ukrainę. W grę mogą więc wchodzić proukraińscy hakerzy.
W swoim oficjalnym oświadczeniu Yandex wyjaśnił, że firma nie została zhakowana, a były pracownik mógł być zamieszany w wyciek kodu źródłowego do domeny publicznej. Zauwazono, że ujawnione archiwum zawiera fragmenty kodu będące częścią wewnętrznego repozytorium, którego dane różnią się od tych używanych w najnowszej wersji repozytorium.
Pełna lista czynników rankingowych dla wyszukiwarki Yandex przetłumaczona na język angielski
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Dołącz do nas NA ŻYWO
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności