Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wyklucze艅)

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wyklucze艅)

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe
Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wyklucze艅)

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe, czyli negative keywords to frazy, na jakie reklamy nie powinny si臋 wy艣wietla膰.

Dzi臋ki ich ustawieniu mo偶na unikn膮膰 nieporozumie艅 i nie traci膰 bud偶etu reklamowego na wy艣wietlanie reklam u偶ytkownikom, kt贸rzy w rzeczywisto艣ci nie s膮 wcale zainteresowani zakupem.

Tych s艂贸w u偶ywa si臋, by jeszcze dok艂adniej dopasowa膰 reklam臋 do potrzeb u偶ytkownik贸w i do ich rzeczywistych wyszukiwa艅.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Doprecyzowanie sensu

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe ustawia si臋 po to, by doprecyzowa膰 kampanie Google Ads i upewni膰 si臋, 偶e reklama b臋dzie wy艣wietlana odpowiedniej grupie u偶ytkownik贸w. Dzi臋ki temu mo偶na unikn膮膰 nieporozumie艅, kt贸re wynikaj膮 z wieloznaczno艣ci niekt贸rych wyraz贸w oraz ich bardzo szerokiego zakresu.

Przyk艂adowo 鈥 je艣li w sklepie internetowych oferowane s膮 ubrania dzieci臋ce, to w s艂owach wykluczaj膮cych powinny zosta膰 umieszczone wszelkie frazy nawi膮zuj膮ce do odzie偶y damskiej i m臋skiej.

Dzi臋ki temu osoby, kt贸re szukaj膮 ubra艅 dla doros艂ych, nie zobacz膮 reklam sklepu z odzie偶膮 dzieci臋c膮. Skoro nie b臋d膮 one wy艣wietlane, to nie zostan膮 pobrane pieni膮dze z bud偶etu reklamowego. Tym samym mog膮 one zosta膰 wykorzystane zgodnie z g艂贸wnym planem i mog膮 one by膰 wykorzystane do skuteczniejszego zdobywania klient贸w.

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe

Oczywi艣cie lepsze doprecyzowanie tego, komu wy艣wietlana jest reklama, zwi臋ksza konwersj臋 oraz zwi臋ksza prawdopodobie艅stwo tego, 偶e u偶ytkownik zamieni si臋 w p艂ac膮cego klienta.

Trzeba te偶 pami臋ta膰, 偶e niedopasowane reklamy mog膮 mie膰 skutek odwrotny od zamierzonego. Zwykle s膮 one odbierane jako irytuj膮ce i mog膮 zniech臋ca膰 do skorzystania z oferty danego sklepu.

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe przybli偶one

Takie s艂owa blokuj膮 wy艣wietlanie reklam nawet gdy w wyszukiwark臋 zostanie wpisana faza przybli偶ona do tej zakazanej. W tym wypadku dopasowanie jest bardzo rygorystyczne i wiele przypadk贸w mo偶e zosta膰 wykluczonych.

Skorzystanie z tego rozwi膮zania wymaga sporej wiedzy i dobrej znajomo艣ci tematu, by przypadkowo nie wykluczy膰 zbyt wielu fraz i nie zaw臋zi膰 nadmiernie liczby przypadk贸w, w kt贸rych mo偶liwe jest wy艣wietlenie reklamy. Podanie zbyt wielu s艂贸w w tej sekcji mo偶e okaza膰 zbyt du偶ym ograniczeniem dla sprawnego funkcjonowania reklamy.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe dopasowane do wyra偶enia

To rozwi膮zanie po艣rednie. Pozwala ono na zablokowanie wszystkich wyszukiwanych fraz, w kt贸rych znajduj膮 si臋 s艂owa wykluczone. Je艣li fraza jest wzbogacona przez dodatkowe s艂owa np. przymiotnik opisuj膮cy kolor, to reklama r贸wnie偶 zostanie zablokowana i nie b臋dzie wy艣wietlana.

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe 艣cis艂e

To najw臋偶szy rodzaj wykluczenia. Blokowane s膮 wy艂膮cznie dok艂adnie u偶yte frazy.

Przyk艂adowo, je艣li wykluczaj膮ce s艂owo kluczowe to „buty damskie”, to zablokowane zostan膮 reklamy, kt贸re brzmi膮 dok艂adnie tak. Je艣li do frazy zostanie dodany jakikolwiek inny wyraz np. „czarne buty damskie”, to reklama nie zostanie zablokowana, ale zostanie normalnie wy艣wietlona. Podobnie b臋dzie w przypadku, gdy zostanie wpisana fraza „damskie buty”.

W dopasowaniu 艣cis艂ym kolejno艣膰 s艂贸w ma ogromne znaczenie. To rozwi膮zanie umo偶liwia wy艣wietlanie reklamy w najwi臋kszej liczbie przypadk贸w. Je艣li chcesz z niego skorzysta膰, to musisz bardzo dobrze przemy艣le膰, jakie frazy rzeczywi艣cie powinny zosta膰 wykluczone, by osi膮ga膰 zadowalaj膮ce efekty.

Jakie s膮 zalety stosowania wykluczaj膮cych s艂贸w kluczowych?

Ka偶dy, kto zajmuje si臋 ustawianiem kampanii reklamowych Google Ads, powinien zna膰 zalety korzystania ze s艂贸w wykluczaj膮cych. Jest ich ca艂kiem du偶o i maj膮 one ogromne znaczenie dla powodzenia kampanii oraz dla jej op艂acalno艣ci.

Jakie to zalety?

  • optymalizacja koszt贸w – skoro reklamy s膮 lepiej dopasowane, to koszty zwi膮zane z ich wy艣wietlaniem s膮 mniejsze. Tym samym kampania reklamowa jest zoptymalizowana pod k膮tem koszt贸w, a jej przeprowadzenia mo偶e by膰 bardziej op艂acalne. Du偶a oszcz臋dno艣膰 podczas prowadzenia kampanii, pozwala na lepsze wykorzystanie dost臋pnego bud偶etu oraz osi膮gni臋cie wy偶szej konwersji.
  • poprawa wsp贸艂czynnika CTR – lepiej dopasowana reklama to wy偶sza klikalno艣膰 i ostateczny wynik kampanii. Poprawa wsp贸艂czynnika CTR mo偶e by膰 jednym z wyra藕nych dowod贸w na to, 偶e reklama przynosi oczekiwane rezultaty. Pami臋tajmy, 偶e CTR to miara skuteczno艣ci reklamy i jej monitorowanie jest bardzo wa偶ne,
  • precyzyjne wy艣wietlanie reklam – wp艂ywa to nie tylko na skuteczno艣膰 samej kampanii reklamowej, ale tak偶e na postrzeganie firmy przez odbiorc贸w. Potencjalni klienci mog膮 si臋 zniech臋ci膰, je艣li b臋d膮 widzieli reklam臋 pokazywan膮 w nieodpowiednich lub ca艂kowicie losowych sytuacjach.
Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe
Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe

Na co trzeba uwa偶a膰 przy ustalaniu fraz wykluczaj膮cych?

Przy ustalaniu s艂贸w kluczowych, jakie maj膮 zosta膰 wykluczone, nale偶y uwa偶a膰 przede wszystkim na to, by z listy nie wykre艣li膰 zbyt wielu fraz. Mo偶e si臋 w takim wypadku okaza膰, 偶e reklama niemal w og贸le nie jest wy艣wietlana. Nie b臋dzie wi臋c mog艂a by膰 skuteczna i dociera膰 do klient贸w. Bardzo wa偶ne jest wi臋c u偶ycie odpowiedniej ilo艣ci s艂贸w oraz dobranie w艂a艣ciwego sposobu ich dopasowania. Niech wyszukiwanie b臋dzie doprecyzowane i ograniczone, ale nie nale偶y wpada膰 w przesad臋.

Co s膮dzisz o wpisie pt. Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wyklucze艅)? Daj zna膰 w komentarzu.

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wykluczaj膮ce s艂owo kluczowe: definicja

Wykluczaj膮ce s艂owo kluczowe (ang. negative keyword) to s艂owo lub fraza, kt贸ra jest u偶ywana w kampaniach reklamowych w celu wykluczenia okre艣lonych wynik贸w wyszukiwania. Dzi臋ki temu reklama jest wy艣wietlana tylko w odpowiednich kontekstach i do odpowiednich u偶ytkownik贸w. Na przyk艂ad, je艣li prowadzisz sklep z obuwiem, mo偶esz ustawi膰 wykluczaj膮ce s艂owo kluczowe „darmowe”, aby unikn膮膰 wy艣wietlania reklam dla os贸b poszukuj膮cych bezp艂atnych produkt贸w. W ten spos贸b unikasz marnowania bud偶etu na reklamy, kt贸re nie b臋d膮 skuteczne.

Gdzie trzeba doda膰 wykluczaj膮ce S艂owa kluczowe Aby zapobiec wy艣wietlaniu si臋 standardowych reklam produktowych w sytuacjach w kt贸rych tego nie chcesz?

Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe mo偶na doda膰 w narz臋dziach reklamowych, takich jak Google Ads (dawniej Google AdWords). W panelu reklamodawcy mo偶na tworzy膰 kampanie reklamowe i ustawia膰 wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe dla poszczeg贸lnych grup reklam. Dzi臋ki temu mo偶na kontrolowa膰, jakie wyniki wyszukiwania b臋d膮 obj臋te reklam膮, a jakie zostan膮 wykluczone. To wa偶ne, poniewa偶 wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe pozwala unika膰 nieodpowiednich wy艣wietle艅 reklam i zwi臋ksza膰 efektywno艣膰 kampanii reklamowych.

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 555

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Wykluczaj膮ce s艂owa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wyklucze艅)
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)