Wykluczające słowa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wykluczeń)

Dlaczego reklamy są potrzebne
Dlaczego reklamy są potrzebne? (pożyteczne czy szkodzą)
3 kwietnia, 2022
TeamViewer
TeamViewer – oprogramowanie do łączności zdalnej, czym jest i do czego służy
3 kwietnia, 2022
Wykluczające słowa kluczowe
Wykluczające słowa kluczowe

Wykluczające słowa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wykluczeń)

Wykluczające słowa kluczowe, czyli negative keywords to frazy, na jakie reklamy nie powinny się wyświetlać.

Dzięki ich ustawieniu można uniknąć nieporozumień i nie tracić budżetu reklamowego na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy w rzeczywistości nie są wcale zainteresowani zakupem.

Tych słów używa się, by jeszcze dokładniej dopasować reklamę do potrzeb użytkowników i do ich rzeczywistych wyszukiwań.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Doprecyzowanie sensu

Wykluczające słowa kluczowe ustawia się po to, by doprecyzować kampanie Google Ads i upewnić się, że reklama będzie wyświetlana odpowiedniej grupie użytkowników. Dzięki temu można uniknąć nieporozumień, które wynikają z wieloznaczności niektórych wyrazów oraz ich bardzo szerokiego zakresu.

Przykładowo — jeśli w sklepie internetowych oferowane są ubrania dziecięce, to w słowach wykluczających powinny zostać umieszczone wszelkie frazy nawiązujące do odzieży damskiej i męskiej.

Dzięki temu osoby, które szukają ubrań dla dorosłych, nie zobaczą reklam sklepu z odzieżą dziecięcą. Skoro nie będą one wyświetlane, to nie zostaną pobrane pieniądze z budżetu reklamowego. Tym samym mogą one zostać wykorzystane zgodnie z głównym planem i mogą one być wykorzystane do skuteczniejszego zdobywania klientów.

Wykluczające słowa kluczowe

Oczywiście lepsze doprecyzowanie tego, komu wyświetlana jest reklama, zwiększa konwersję oraz zwiększa prawdopodobieństwo tego, że użytkownik zamieni się w płacącego klienta.

Trzeba też pamiętać, że niedopasowane reklamy mogą mieć skutek odwrotny od zamierzonego. Zwykle są one odbierane jako irytujące i mogą zniechęcać do skorzystania z oferty danego sklepu.

Wykluczające słowa kluczowe przybliżone

Takie słowa blokują wyświetlanie reklam nawet gdy w wyszukiwarkę zostanie wpisana faza przybliżona do tej zakazanej. W tym wypadku dopasowanie jest bardzo rygorystyczne i wiele przypadków może zostać wykluczonych.

Skorzystanie z tego rozwiązania wymaga sporej wiedzy i dobrej znajomości tematu, by przypadkowo nie wykluczyć zbyt wielu fraz i nie zawęzić nadmiernie liczby przypadków, w których możliwe jest wyświetlenie reklamy. Podanie zbyt wielu słów w tej sekcji może okazać zbyt dużym ograniczeniem dla sprawnego funkcjonowania reklamy.

Wykluczające słowa kluczowe dopasowane do wyrażenia

To rozwiązanie pośrednie. Pozwala ono na zablokowanie wszystkich wyszukiwanych fraz, w których znajdują się słowa wykluczone. Jeśli fraza jest wzbogacona przez dodatkowe słowa np. przymiotnik opisujący kolor, to reklama również zostanie zablokowana i nie będzie wyświetlana.

Wykluczające słowa kluczowe ścisłe

To najwęższy rodzaj wykluczenia. Blokowane są wyłącznie dokładnie użyte frazy.

Przykładowo, jeśli wykluczające słowo kluczowe to „buty damskie”, to zablokowane zostaną reklamy, które brzmią dokładnie tak. Jeśli do frazy zostanie dodany jakikolwiek inny wyraz np. „czarne buty damskie”, to reklama nie zostanie zablokowana, ale zostanie normalnie wyświetlona. Podobnie będzie w przypadku, gdy zostanie wpisana fraza „damskie buty”.

W dopasowaniu ścisłym kolejność słów ma ogromne znaczenie. To rozwiązanie umożliwia wyświetlanie reklamy w największej liczbie przypadków. Jeśli chcesz z niego skorzystać, to musisz bardzo dobrze przemyśleć, jakie frazy rzeczywiście powinny zostać wykluczone, by osiągać zadowalające efekty.

Jakie są zalety stosowania wykluczających słów kluczowych?

Każdy, kto zajmuje się ustawianiem kampanii reklamowych Google Ads, powinien znać zalety korzystania ze słów wykluczających. Jest ich całkiem dużo i mają one ogromne znaczenie dla powodzenia kampanii oraz dla jej opłacalności.

Jakie to zalety?

  • optymalizacja kosztów – skoro reklamy są lepiej dopasowane, to koszty związane z ich wyświetlaniem są mniejsze. Tym samym kampania reklamowa jest zoptymalizowana pod kątem kosztów, a jej przeprowadzenia może być bardziej opłacalne. Duża oszczędność podczas prowadzenia kampanii, pozwala na lepsze wykorzystanie dostępnego budżetu oraz osiągnięcie wyższej konwersji.
  • poprawa współczynnika CTR – lepiej dopasowana reklama to wyższa klikalność i ostateczny wynik kampanii. Poprawa współczynnika CTR może być jednym z wyraźnych dowodów na to, że reklama przynosi oczekiwane rezultaty. Pamiętajmy, że CTR to miara skuteczności reklamy i jej monitorowanie jest bardzo ważne,
  • precyzyjne wyświetlanie reklam – wpływa to nie tylko na skuteczność samej kampanii reklamowej, ale także na postrzeganie firmy przez odbiorców. Potencjalni klienci mogą się zniechęcić, jeśli będą widzieli reklamę pokazywaną w nieodpowiednich lub całkowicie losowych sytuacjach.
Wykluczające słowa kluczowe
Wykluczające słowa kluczowe

Na co trzeba uważać przy ustalaniu fraz wykluczających?

Przy ustalaniu słów kluczowych, jakie mają zostać wykluczone, należy uważać przede wszystkim na to, by z listy nie wykreślić zbyt wielu fraz. Może się w takim wypadku okazać, że reklama niemal w ogóle nie jest wyświetlana. Nie będzie więc mogła być skuteczna i docierać do klientów. Bardzo ważne jest więc użycie odpowiedniej ilości słów oraz dobranie właściwego sposobu ich dopasowania. Niech wyszukiwanie będzie doprecyzowane i ograniczone, ale nie należy wpadać w przesadę.

Co sądzisz o wpisie pt. Wykluczające słowa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wykluczeń)? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)