Zawartość strony
Wykluczające słowa kluczowe, czyli negative keywords to frazy, na jakie reklamy nie powinny się wyświetlać.
Dzięki ich ustawieniu można uniknąć nieporozumień i nie tracić budżetu reklamowego na wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy w rzeczywistości nie są wcale zainteresowani zakupem.
Tych słów używa się, by jeszcze dokładniej dopasować reklamę do potrzeb użytkowników i do ich rzeczywistych wyszukiwań.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Wykluczające słowa kluczowe ustawia się po to, by doprecyzować kampanie Google Ads i upewnić się, że reklama będzie wyświetlana odpowiedniej grupie użytkowników. Dzięki temu można uniknąć nieporozumień, które wynikają z wieloznaczności niektórych wyrazów oraz ich bardzo szerokiego zakresu.
Przykładowo — jeśli w sklepie internetowych oferowane są ubrania dziecięce, to w słowach wykluczających powinny zostać umieszczone wszelkie frazy nawiązujące do odzieży damskiej i męskiej.
Dzięki temu osoby, które szukają ubrań dla dorosłych, nie zobaczą reklam sklepu z odzieżą dziecięcą. Skoro nie będą one wyświetlane, to nie zostaną pobrane pieniądze z budżetu reklamowego. Tym samym mogą one zostać wykorzystane zgodnie z głównym planem i mogą one być wykorzystane do skuteczniejszego zdobywania klientów.
Oczywiście lepsze doprecyzowanie tego, komu wyświetlana jest reklama, zwiększa konwersję oraz zwiększa prawdopodobieństwo tego, że użytkownik zamieni się w płacącego klienta.
Trzeba też pamiętać, że niedopasowane reklamy mogą mieć skutek odwrotny od zamierzonego. Zwykle są one odbierane jako irytujące i mogą zniechęcać do skorzystania z oferty danego sklepu.
Takie słowa blokują wyświetlanie reklam nawet gdy w wyszukiwarkę zostanie wpisana faza przybliżona do tej zakazanej. W tym wypadku dopasowanie jest bardzo rygorystyczne i wiele przypadków może zostać wykluczonych.
Skorzystanie z tego rozwiązania wymaga sporej wiedzy i dobrej znajomości tematu, by przypadkowo nie wykluczyć zbyt wielu fraz i nie zawęzić nadmiernie liczby przypadków, w których możliwe jest wyświetlenie reklamy. Podanie zbyt wielu słów w tej sekcji może okazać zbyt dużym ograniczeniem dla sprawnego funkcjonowania reklamy.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
To rozwiązanie pośrednie. Pozwala ono na zablokowanie wszystkich wyszukiwanych fraz, w których znajdują się słowa wykluczone. Jeśli fraza jest wzbogacona przez dodatkowe słowa np. przymiotnik opisujący kolor, to reklama również zostanie zablokowana i nie będzie wyświetlana.
To najwęższy rodzaj wykluczenia. Blokowane są wyłącznie dokładnie użyte frazy.
Przykładowo, jeśli wykluczające słowo kluczowe to „buty damskie”, to zablokowane zostaną reklamy, które brzmią dokładnie tak. Jeśli do frazy zostanie dodany jakikolwiek inny wyraz np. „czarne buty damskie”, to reklama nie zostanie zablokowana, ale zostanie normalnie wyświetlona. Podobnie będzie w przypadku, gdy zostanie wpisana fraza „damskie buty”.
W dopasowaniu ścisłym kolejność słów ma ogromne znaczenie. To rozwiązanie umożliwia wyświetlanie reklamy w największej liczbie przypadków. Jeśli chcesz z niego skorzystać, to musisz bardzo dobrze przemyśleć, jakie frazy rzeczywiście powinny zostać wykluczone, by osiągać zadowalające efekty.
Każdy, kto zajmuje się ustawianiem kampanii reklamowych Google Ads, powinien znać zalety korzystania ze słów wykluczających. Jest ich całkiem dużo i mają one ogromne znaczenie dla powodzenia kampanii oraz dla jej opłacalności.
Jakie to zalety?
Przy ustalaniu słów kluczowych, jakie mają zostać wykluczone, należy uważać przede wszystkim na to, by z listy nie wykreślić zbyt wielu fraz. Może się w takim wypadku okazać, że reklama niemal w ogóle nie jest wyświetlana. Nie będzie więc mogła być skuteczna i docierać do klientów. Bardzo ważne jest więc użycie odpowiedniej ilości słów oraz dobranie właściwego sposobu ich dopasowania. Niech wyszukiwanie będzie doprecyzowane i ograniczone, ale nie należy wpadać w przesadę.
Co sądzisz o wpisie pt. Wykluczające słowa kluczowe w google ads (negatywne blokowanie i lista wykluczeń)? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Wykluczające słowo kluczowe (ang. negative keyword) to słowo lub fraza, która jest używana w kampaniach reklamowych w celu wykluczenia określonych wyników wyszukiwania. Dzięki temu reklama jest wyświetlana tylko w odpowiednich kontekstach i do odpowiednich użytkowników. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep z obuwiem, możesz ustawić wykluczające słowo kluczowe „darmowe”, aby uniknąć wyświetlania reklam dla osób poszukujących bezpłatnych produktów. W ten sposób unikasz marnowania budżetu na reklamy, które nie będą skuteczne.
Wykluczające słowa kluczowe można dodać w narzędziach reklamowych, takich jak Google Ads (dawniej Google AdWords). W panelu reklamodawcy można tworzyć kampanie reklamowe i ustawiać wykluczające słowa kluczowe dla poszczególnych grup reklam. Dzięki temu można kontrolować, jakie wyniki wyszukiwania będą objęte reklamą, a jakie zostaną wykluczone. To ważne, ponieważ wykluczające słowa kluczowe pozwala unikać nieodpowiednich wyświetleń reklam i zwiększać efektywność kampanii reklamowych.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)