WooCommerce

Neuromarketing
21 sierpnia, 2021
Afiliacja
22 sierpnia, 2021

Co to jest WooCommerce?

WooCommerce jest wtyczką stworzoną w celu bezproblemowej integracji z programem WordPress. Umożliwia przekształcenie strony bazującej na WordPress w sklep internetowy.

Czym jest WooCommerce?

Warto zwrócić uwagę na fakt, że wtyczka jest nawet dostępna w polskiej wersji językowej, dlatego nikt nie powinien mieć raczej problemów z jej obsługą, która jest stosunkowo prosta, podobnie jak mechanizm jej działania. Produkty można wprowadzać w panelu WordPress, a także oprócz tego możliwe jest też definiowanie ich parametrów. Można zmieniać opis, cenę, zdjęcia, a także stan magazynowy. Osoby, które przeglądają twój sklep mogą dzięki WooCommerce szybko zamówić i opłacić oferowane produkty. Jest to wtyczka, która pozwala stworzyć pełnoprawny sklep internetowy oparty na WordPress. Warto dodać, że również duże i samodzielne sklepy internetowe korzystają z tej wtyczki, ponieważ jest ona niezwykle funkcjonalna. Głównym minusem WooCommerce jest jej podstawowa zaleta, ponieważ nie można bez końca rozwijać takich sklepów. W pewnym momencie pojawią się ograniczenia, ponieważ jest to tylko narzędzie, które pozwala zmienić WordPress w sklep internetowy. Aż tyle i jednocześnie tylko tyle, ponieważ nic więcej nie można z tym zrobić. Pewne problemy mogą napotkać ludzie, którzy obsługują wiele zamówień jednocześnie. Zarówno WordPress, jak i WooCommerce są darmowe, ale za niektóre rozszerzenia oraz funkcjonalności trzeba zapłacić, więc warto o tym pamiętać.

Narzędzia marketingowe

Wiele kluczowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych nie jest zapewnionych przez system, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je dograć w wersji premium. Należy jednak mieć na uwadze, że dla osoby początkującej postawienie sklepu na WordPress może okazać się bardzo ciężkim zadaniem. W internecie można znaleźć wiele poradników, które dokładnie opisują krok po kroku cały proces. Jeśli nie jesteś pewien swoich umiejętności to lepiej skorzystać z pomocy doświadczonego informatyka i zaoszczędzić w ten sposób swój cenny czas. W takiej sytuacji trzeba też określić pewną kwotę w budżecie, która będzie przeznaczona na wdrożenie sklepu. Możliwe jest też samodzielne projektowanie sklepu i skorzystanie ze wsparcia przy modyfikacji lub wdrożeniu sklepu. Warto dodać, że WooCommerce to jedynie wtyczka do WordPress, a nie odrębna platforma e-commerce. Wtyczka została stworzona w 2011 roku i potrzebowała zaledwie kilku lat, żeby stać się praktycznie najpopularniejszym rozwiązaniem e-commerce na całym świecie. Według badań, WooCommerce posiada obecnie 25-30% udziałów w światowym rynku platform e-commerce.

Popularność WooCommerce

Dużą popularność osiągnęła przede wszystkim dzięki WordPress’owi, który ma ogromną społeczność i codziennie korzysta z niego miliony ludzi. Instalacja wtyczki WooCommerce jest bardzo prosta i nie powinna nikomu przysporzyć większych problemów. Tak naprawdę wygląda to tak samo jak w przypadku innych pluginów. Możliwości WooCommerce są jednak zdecydowanie większe niż przeciętnej wtyczki. Interfejs jest czytelny, przejrzysty oraz intuicyjny, dlatego osoby początkujące, które pierwszy raz korzystają z takich rozwiązań nie mają się czego obawiać. W rzeczywistości nawet osoby całkowicie zielone w temacie, które nie mają żadnej wiedzy na ten temat, powinny spokojnie sobie poradzić. Postawienie sklepu internetowego korzystając z WordPress i WooCommerce jest bardzo łatwe i szybko się to robi. Stawiając sklep bazujący o WooCommerce, otrzymujesz tak naprawdę wszystko co potrzebne, żeby prowadzić własny sklep w internecie. Zapewniona jest przede wszystkim pełna integracja z wysyłką, systemem płatności oraz statystykami sprzedaży. Warto zwrócić uwagę na fakt, że WooCommerce jest niezwykle rozbudowane i umożliwia pełną kontrolę nad sklepem również jeśli chodzi o podatki i stany magazynowe. Wygląd sklepu można zmienić w dowolnej chwili, dlatego każdy może dopasować go do swoich preferencji.

Platforma e-commerce

Można powiedzieć, że WooCommerce to obecnie najbardziej elastyczna i konfigurowalna platforma e-commerce do tworzenia internetowych sklepów. Należy jednak pamiętać, że taki sklep internetowy ma również wady. Możliwości personalizacji są naprawdę szerokie, ponieważ istnieją wtyczki, które zapewniają proste integrację określonych funkcji e-commerce. Wokół platformy WordPress jest zgromadzona bardzo duża społeczność, dlatego w razie problemów łatwo można znaleźć kogoś, kto pomoże rozwijać twój sklep. Dostosowanie sklepu do polskich realiów jest też możliwe dzięki licznym dodatkom i rozszerzeniom. Obecnie aż 30% stron internetowych na świecie jest stawianych na platformie WordPress. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że w ten sposób praktycznie każdy może stworzyć własną stronę. Nie jest potrzebna wiedza z zakresu informatyki, ponieważ wszystkie szablony są gotowe i wystarczy je tylko użyć. Stosowanie WordPressa i WooCommerce pozwala szybko i sprawnie stworzyć sklep internetowy, który będzie bezpieczny. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie są do końca przekonane, czy chcą prowadzić taką działalność, ponieważ obawiają się straty pieniędzy. Najczęściej z systemu WooCommerce korzystają małe oraz średnie sklepy, które nie chcą być uzależnione od platformy abonamentowej. Dużo osób, które prowadziły kiedyś blogi lub strony oparte o WordPress, decyduje się postawić sklep bazujący na WooCommerce.

Współpraca z agencją interaktywną

Dedykowany, profesjonalny sklep internetowy można stworzyć dzięki współpracy z doświadczoną agencją interaktywną. Warto też mieć na uwadze, że WooCommerce to system otwarty, dlatego można modyfikować w nim kod i dostosowywać go do własnych potrzeb. Dlatego też interesują się nim głównie firmy, które prowadzą stabilne i profesjonalne działania sprzedażowe. Trzeba jednak zaznaczyć, że WooCommerce to jedynie plugin do WordPressa, a nie odrębne oprogramowanie. Dlatego później mogą pojawić się ograniczenia efektywnościowe oraz rozwojowe platformy. Bardzo duże sklepy powinny przeanalizować także pozostałe platformy e-commerce, ponieważ wymagają one integracji z wieloma dosyć nietypowymi systemami. To właśnie cena jest kluczowym argumentem przy podejmowaniu decyzji o wyborze sklepu. Sklep WooCommerce to stosunkowo niedrogie rozwiązanie, dlatego jeśli masz już stronę WordPress to wystarczy, że zainstalujesz WooCommerce i uruchomisz sprzedaż na danej stronie. Osoby, które dobrze znają funkcjonalność WordPressa i potrafią się doskonale poruszać w tym środowisku, z pewnością docenią tę zaletę. Instalacja WooCommerce nie powinna zająć więcej niż kilka minut i polega na poprawnym skonfigurowaniu ustawień w panelu WordPress. Jeśli nie posiadasz jeszcze strony internetowej to niezbędny będzie zakup domeny oraz hostingu, na którym będzie można zainstalować WordPressa.

Otworzenie sklepu internetowego

Jest to tak naprawdę wszystko, co będzie potrzebne do otworzenia sklepu internetowego na WooCommerce. Wyglądu sklepu nie trzeba tworzyć od zera, ponieważ w internecie można znaleźć wiele gotowych motywów, zarówno bezpłatnych jak i premium. Jest ich tak dużo, że każdy powinien bez większych problemów znaleźć coś, co będzie pasować do jego preferencji. Takie rozwiązanie sprawia, że można dowolnie dopasować wygląd sklepu do swoich potrzeb. Warto zwrócić uwagę na fakt, że dzięki licznym motywom można przeprowadzić praktycznie nieograniczoną modyfikację wyglądu i układu strony. Należy jednak pamiętać, że najważniejsza jest funkcjonalność, dlatego trzeba ją też wziąć pod uwagę podczas przygotowywania sklepu internetowego. Jedynym ograniczeniem jest tylko wyobraźnia oraz umiejętności. Oczywiście można też skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika, który specjalnie przygotuje logo oraz grafikę strony, ale za taką usługę trzeba już będzie zapłacić. Na początkowym etapie nie trzeba się martwić o takie rzeczy, bo chodzi głównie o to, żeby sklep zaczął przynosić zyski. Należy dodać, że WooCommerce jest tylko wtyczką, ale żyje ona własnym życiem, a oprócz tego ma setki rozszerzeń.

Dedykowane wtyczki

Oznacza to, że tworzone są do WooCommerce dedykowane, osobne wtyczki, które dodają jeszcze więcej funkcjonalności. Odpowiedzialne za projekty takich wtyczek są agencje interaktywne oraz deweloperzy. Zapewniona jest także pełna kontrola nad działaniem oraz wyglądem sklepu. Użytkownik posiada też dostęp do kodu WooCommerce oraz WordPress, a przy pomocy specjalistów można nawet postawić dedykowany sklep, dodać zupełnie nowe wtyczki oraz dostosować funkcjonalność do osobistych potrzeb. Duża popularność WordPressa sprawia, że wsparcie można otrzymać praktycznie wszędzie. Osoby, które napotkały problemy mogą skorzystać także z płatnej formy wsparcia. Sklep WooCommerce jest jasny i nie występują tu raczej żadne nieprzewidziane sytuacje. Właściciel ma nad tym pełną kontrolę i nie musi się tak naprawdę o nic martwić. Dane są tylko twoje, więc są bezpieczne. Zespół programistów regularnie wykonuje kontrole i audyt, a wszystkie napotkane błędy są od razu rozwiązywane. Należy jednak pamiętać, że otworzenie sklepu WooCommerce jest bez wątpienia większą inwestycją niż w gotowe sklepy abonamentowe.

Konfiguracja sklepu

Jest to świetne narzędzie dla użytkowników, którzy chcą osobiście konfigurować oraz budować własny sklep. Warto jednak przeanalizować też inne opcje i platformy sklepów open – source, ponieważ może się okazać, że gdzieś ukryte jest jeszcze lepsze rozwiązanie. WooCommerce oczywiście jest warty uwagi i szczególnie początkujące osoby powinny być zadowolone z możliwości, jakie oferuje ta wtyczka. Warto zwrócić uwagę na fakt, że jest to tylko wersja podstawowa, więc z upływem czasu mogą pojawić się pewne problemy i ograniczenia. W bezpłatnej wersji jest możliwe szybkie uruchomienie podstawowego sklepu internetowego. Można do niego dodać produkty, a następnie zarządzać całym procesem sprzedażowym. Niestety dosyć szybko może się okazać, że potrzebne są dodatkowe funkcjonalności, których brakuje w wersji podstawowej. Do płatnych funkcjonalności można zaliczyć przede wszystkim obsługę płatności online oraz integrację z kurierami. Z reguły jednak darmowe wersje wtyczek posiadają uproszczone funkcjonalności niezbędne do rozbudowy WooCommerce. WooCommerce cieszy się bardzo dużą popularnością w Polsce i na świecie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)