Wtyczka SEO woocommerce pozycjonowanie sklepu wordpress

SEO woocommerce
SEO woocommerce

Wtyczka SEO woocommerce pozycjonowanie sklepu wordpress

Chcesz poprawić SEO WooCommerce, ale nie wiesz, jak zacząć? Optymalizacja wyszukiwarek (SEO) dla Twojego sklepu eCommerce to tak jakbyś miał sklep na głównej ulicy miasta z olbrzymim banerem z nazwą i kierunkiem do Twojego sklepu, a nie taki w lesie, gdzie nikt go nie widzi i nie wchodzi.

Jeśli nie zoptymalizowałeś swojego sklepu WooCommerce pod kątem SEO, tracisz dużo sprzedaży.

Stworzyliśmy ten przewodnik SEO WooCommerce, aby pomóc Ci ulepszyć pozycjonowanie WooCommerce i zdobyć więcej klientów.
Oto Twój kompletny przewodnik SEO WooCommerce.

Zanim zaczniemy, omówimy podstawy.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest WooCommerce?

WooCommerce to wtyczka eCommerce typu open source stworzona dla WordPress. Pozwala wykorzystać najpotężniejszy system zarządzania treścią (CMS) i wykorzystać go do prowadzenia sklepu internetowego. Ze względu na charakter open source możesz dostosować każdy aspekt swojego sklepu i łatwo tworzyć niestandardowe rozszerzenia.

Przed założeniem sklepu internetowego większość początkujących zazwyczaj zadaje jedno z dwóch pytań: Jak WooCommerce wypada w porównaniu z Shopify i czy WooCommerce jest przyjazne dla SEO?
Na temat Shopify możesz przeczytać inny artykuł na naszym blogu, aby sprawdzić, która platforma jest dla Ciebie lepsza.

Czy WooCommerce jest przyjazny dla SEO?

WooCommerce jest bardzo przyjazny dla SEO. Działa na WordPressie, który sam w sobie jest zgodny ze standardami i dobry dla SEO. Jednak zdecydowanie możesz użyć wtyczek i technik, aby jeszcze bardziej poprawić SEO produktów WooCommerce.

Kiedy uruchamiasz sklep internetowy z WooCommerce, od Ciebie zależy, czy chcesz dodać do swojego sklepu elementy, takie jak motywy, produkty, opis, obrazy i inne treści. Jesteś odpowiedzialny za optymalizację wszystkich dodatkowych treści, które dodajesz.

Pozycjonowanie WooCommerce jest procesem ciągłym i będziesz musiał to utrzymywać, aby stale odnotowywać wzrost ruchu / sprzedaży w wyszukiwarkach.

Teraz możesz się zastanawiać, czego potrzebuję, aby prawidłowo wdrożyć skuteczną strategię SEO WooCommerce?

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Od czego zacząć pozycjonowanie Woocommerce?

Aby zacząć pozycjonowanie Woocommerce, należy przede wszystkim wybrać odpowiednią wtyczkę do SEO wordpress i strategię doboru słów kluczowych. Woocommerce jest to jedna z najpopularniejszych platform e-commerce.

Następnie, należy zadbać o odpowiednią strukturę strony, używając unikalnych i wartościowych treści oraz zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek internetowych. Kolejnym krokiem powinno być połączenie sklepu internetowego z mediami społecznościowymi, takimi jak Facebook, Twitter i Instagram, które pozwolą zaangażować odbiorców i dzielić sę Twoimi produktami.

Pomoże to także na przyszłość w link buildingu.

Cóż, w tym może pomóc nasz przewodnik SEO e-commerce. Zrobiliśmy dla Ciebie wszystko.
Gotowy? Zacznijmy.

1. Wykonaj konfigurację SEO WordPress

WooCommerce to wtyczka WordPress, co oznacza, że ​​musisz poprawić ogólną konfigurację SEO wp, zanim będziesz mógł przejść do konkretnych poprawek SEO dla WooCommerce.

Jeśli spieszysz się, najważniejszą rzeczą, którą musisz zrobić, to zainstalować i skonfigurować wtyczkę Yoast seo, All in One SEO, lub rank math na swojej stronie.
Wtyczka AIOSEO i inne pomogą Ci dodać mapy witryn SEO wraz z ustawieniem odpowiednich pól SEO dla Twoich produktów.
Po skonfigurowaniu możesz przejść do kroku 2 naszego przewodnika SEO WooCommerce.

2. Napisz tytuły SEO produktów

Tak jak optymalizujesz swoje posty na blogu pod kątem SEO, musisz również zoptymalizować swoje indywidualne produkty WooCommerce pod kątem SEO.

Jedną z najważniejszych części SEO produktów WooCommerce jest pisanie przyjaznych SEO tytułów produktów.
Te tytuły produktów pojawiają się na pasku tytułu przeglądarki i są używane przez wyszukiwarki jako tytuł wyniku wyszukiwania.

Przykład

Jeśli wykonałeś poprzedni krok, to już zainstalowałeś wtyczkę. Musisz zacząć od edycji produktu WooCommerce i przewinięcia w dół. Następnie możesz edytować tytuł SEO produktu, wpisując własny tytuł lub używając zmiennych, aby automatycznie wygenerować tytuł z informacji o produkcie.

lejek content marketingowy sales funnel

Zmień tytuł SEO produktu

Twój tytuł SEO produktu WooCommerce może nieznacznie różnić się od tytułu produktu w Twoim sklepie. Możesz użyć słów kluczowych, których Twoim zdaniem będą używać Twoi klienci podczas wyszukiwania produktu.

Musisz także sprawić, by fraza była chwytliwa, interesująca i atrakcyjna dla użytkowników. Jednak ważne jest, aby nie używać mylących lub niepoprawnych tytułów, które mogłyby oszukać użytkowników i wyszukiwarki, ponieważ może to spowodować ukaranie Twojej witryny.

Rzućmy okiem na przykładowy tytuł poniżej.

Nudny tytuł: Czarny męski t-shirt

Tytuł zoptymalizowany pod kątem SEO: Czarny męski t-shirt z podwójnego wzmacnianego materiału- wysokiej jakości stworzony z myślą o trwałości.

Robiąc zakupy online, ludzie wpisują szczegółowe zapytania zamiast ogólnych. Dodając słowa kluczowe z długim ogonem w tytule produktu WooCommerce, pomagasz wyszukiwarkom znaleźć i ocenić Cię wyżej niż konkurencja.

7p marketing mix

3. Dodaj opisy SEO produktów

Tuż pod tytułem zobaczysz również pole do dodania własnego opisu meta description produktu.

Chociaż ten opis nie jest wyświetlany w Twojej witrynie, będzie używany przez wyszukiwarki do wyświetlania pod tytułem produktu. Musisz upewnić się, że używasz tego opisu, aby zapewnić przekonujący powód, dla którego użytkownicy klikną w google i obejrzą Twój produkt.

Pomyśl o tym jako o prezentacji sprzedażowej.
Nie zapomnij użyć tych samych słów kluczowych, których użyłeś w tytule SEO produktu. Zwiększy to Twoje szanse na ranking dla tych docelowych słów kluczowych.

4. Zoptymalizuj adres url

Adres url to nazwa produktu używana przez WordPress e-commerce. Znana również jako permalinki. Domyślnie WooCommerce używa tytułu Twojego produktu. Czasami jednak domyślne slugi nie zawierają żadnych odpowiednich słów kluczowych SEO.

Możesz to zmienić w ustawieniach SEO swojego produktu. Upewnij się, że używasz głównego słowa kluczowego.

5. Włącz okruszki, breadcrumbs

Okruszki świetnie nadają się do budowania wewnętrznych linków, ponieważ określają czystą ścieżkę lub ścieżkę do strony, na której się znajdujesz.

Te okruszki pojawiają się również w wynikach wyszukiwania, co daje Twojej witrynie dodatkową przewagę w rankingach.

Możesz włączyć je dla swoich produktów WooCommerce.

6. Prawidłowe korzystanie z kategorii produktów i tagów aby Twój sklep internetowy zyskał dodatkową widoczność + prawidłowa mapa strony

Kategorie produktów i tagi ułatwiają organizowanie produktów w całym sklepie internetowym. Ułatwia to Twoim klientom znalezienie odpowiedniego produktu, którego szukają.

Kategorie i tagi również pomagają wyszukiwarkom w ten sam sposób. Każda kategoria produktu i tag ma własną stronę w WooCommerce, która jest indeksowana i wyświetlana przez wyszukiwarki.

Strony kategorii pojawiają się w wynikach wyszukiwania, ponieważ te strony zawierają podobne produkty, zwiększa to gęstość słów kluczowych i zwiększa prawdopodobieństwo ich rankingu dla tych słów kluczowych.

Wielu początkujących jest zdezorientowanych różnicą między kategorią a tagami i używa ich w niewłaściwy sposób. Kategorie służą do szerokiego grupowania Twoich produktów. Jeśli Twój sklep byłby książką, to kategorie będą spisem treści.

Na przykład sklep odzieżowy może mieć kategorie, takie jak męskie ubrania, damskie ubrania, akcesoria, biżuteria itp. Kategorie są hierarchiczne, więc możesz dodać do nich kategorie podrzędne.

Z drugiej strony tagi to bardziej szczegółowe słowa kluczowe opisujące właściwości produktu. Na przykład produkt w postaci koszulki może mieć tagi takie jak odzież codzienna, letnia i inne.

7. Dodaj tekst alternatywny do zdjęć produktów, optymalizacja obrazków

Wielu klientów przechodzi na wyszukiwanie grafiki, aby szybko znaleźć produkty, których szukają.
Pozycjonowanie obrazu działa podobnie jak wyszukiwanie w sieci. Google wykorzystuje sztuczną inteligencję, rozpoznawanie obrazów i inne algorytmy, aby pomóc użytkownikom znaleźć obrazy, których szukają.

Najważniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby uzyskać ruch z wyszukiwarki grafiki Google, jest dodanie tagu alt do wszystkich obrazów w Twojej witrynie.

Tekst alternatywny to atrybut HTML, który umożliwia właścicielom witryn dodawanie tekstu do swoich obrazów. Celem tego tekstu jest wyświetlenie, gdy przeglądarka nie może pobrać obrazu.

Wyszukiwarki używają tego tekstu alternatywnego jako czynnika rankingowego w wyszukiwaniu obrazów. Zasadniczo możesz dodać tekst, aby opisać, o czym jest ten konkretny obraz.

Możesz dodać tekst alternatywny do wszystkich obrazów produktów podczas przesyłania ich do WooCommerce. Możesz także edytować stare obrazy produktów w bibliotece multimediów i dodawać tekst alternatywny do każdego z nich jeden po drugim.

8. Dodaj tytuł SEO i opisy dla kategorii produktów na swój sklep woocommerce

Każda kategoria produktów w WooCommerce ma swoją własną stronę. Ta strona zawiera podobne produkty, co zwiększa gęstość słów kluczowych dla wybranych słów kluczowych. To sprawia, że ​​strony kategorii produktów mają większe znaczenie dla SEO WooCommerce.

Możesz dodatkowo zoptymalizować strony kategorii produktów, dodając do nich tytuł i opis. Każda dobra wtyczka do pozycjonowania na WP pozwala ustawić tytuł i opis SEO dla każdej kategorii w Twoim sklepie WooCommerce.

Po prostu przejdź do strony Produkty » Kategorie i kliknij link edytuj znajdujący się pod kategorią.Na ekranie edycji przewiń w dół do ustawień i kliknij tytuł kategorii w podglądzie fragmentu kodu.

9. Śledź klientów WooCommerce w Google Analytics

Włączanie śledzenia klientów w WooCommerce za pomocą Google Analytics jest prawdopodobnie najważniejszą częścią skutecznej strategii SEO. Chodzi nam o dane. Musisz dowiedzieć się, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, jak znaleźli Twój sklep, jakie produkty oglądali i co robią w Twoim sklepie.

Google Analytics może pomóc w śledzeniu wszystkich tych informacji, ale niezwykle trudno jest je odpowiednio skonfigurować. Polecamy nasz przewodnik tutaj na blogu o GA i google search console. Jest tam także opisane działanie google ads i darmowe narzędzie planer słów kluczowych google keyword planner.

10. Zoptymalizuj szybkość i wydajność witryny

Google uważa szybkość witryny za jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Oznacza to, że szybsze strony internetowe mają większe szanse na wyższą pozycję niż wolniejsze strony internetowe.
Powolne strony internetowe są również szkodliwe dla Twojej firmy, ponieważ wpływają na wrażenia użytkowników i kosztują rzeczywiste pieniądze bo masz dużo porzuceń i odrzuceń.

W większości przypadków powodem nr 1 powolnego sklepu WooCommerce jest hosting. W takim przypadku musisz przejść do jednego z dostawców hostingu których możesz sprawdzić w naszym rankingu hostingów.

11. Popraw bezpieczeństwo WooCommerce

Wyszukiwarki uwielbiają strony internetowe, które są bezpieczne. Google ostrzega użytkowników przed oszustwami, złośliwym oprogramowaniem i witrynami wyłudzającymi informacje, szybko oznaczając niebezpieczne witryny ostrzeżeniami.

Może to nie tylko zniszczyć Twoje rankingi SEO WooCommerce, ale również będzie miało poważny wpływ na reputację Twojej marki.

Hakerzy zawsze atakują losowe strony internetowe za pomocą ataków typu brute force, wstrzykiwania złośliwego oprogramowania i prób kradzieży danych. Aby temu zapobiec, musisz wzmocnić bezpieczeństwo swojego sklepu WooCommerce.

Wtyczka do bezpieczeństwa, bieżące update’y i protokół https ssl to podstawa.

Optymalizacja seo sklepu na wordpressie

Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł Ci dowiedzieć się, jak ulepszyć swojego wordpressa. Pamiętaj że każda podstrona to szansa na dodatkowy ruch z google. Jeśli masz problemy to zgłoś się do nas po audyt seo który da praktyczne wskazówki na skuteczny marketing i pozycjonowanie stron aby wyszukiwarka google rankowała Twój content znacznie wyżej niż konkurencje.

Dzięki temu nie będzie Ci już potrzebny ruch płatny z facebook’a czy google ads. Więc rozwiń z nami swój sklep na woocommerce już dziś!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

FAQ – SEO i pozycjonowanie WooCommerce

Jaki jest koszt pozycjonowania sklepu na WooCommerce?

Koszt pozycjonowania sklepu na WooCommerce może się znacznie różnić w zależności od wielu czynników, takich jak rozmiar sklepu, struktura strony, ilość treści, jakość pozycjonowanych słów kluczowych, obecna pozycja w wynikach wyszukiwania i wiele innych. Na ogół profesjonalne firmy pozycjonerskie (agencje SEO) oferują usługi w cenach wahających się od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie.

Czy długo trzeba czekać na rezultaty pozycjonowania na WooCommerce?

Rezultaty pozycjonowania na WooCommerce będą widoczne w ciągu kilku tygodni lub miesięcy. Wszystko zależy od tego, jak skonfigurowaliśmy witrynę i jak długo trwa jej pozycjonowanie. Zazwyczaj jednak można oczekiwać widocznych rezultatów po około trzech/czterech miesiącach.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!