Wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych -jakie s膮? [negatywne skutki]

Rodzaje medi贸w spo艂eczno艣ciowych
wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych

Jakie s膮 zalety i wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych?

Media spo艂eczno艣ciowe to poj臋cie, kt贸re pochodzi od ameryka艅skiego okre艣lenia social media. Jest to termin, kt贸ry kojarzy jest z najwi臋kszymi serwisami spo艂eczno艣ciowymi.

Wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych to okre艣lenie, kt贸re jest jednak znacznie szersze i mo偶na nim obj膮膰 kilka innych projekt贸w funkcjonuj膮cych w internecie.

Do najpopularniejszych medi贸w spo艂eczno艣ciowych nale偶y zaliczy膰 blogi, fora tematyczne, portale spo艂eczno艣ciowe, aplikacje, komunikatory, strony s艂u偶膮ce do udost臋pniania opinii i projekty, kt贸re opieraj膮 swoje funkcjonowanie o technologi臋 Web 2.0.

Media spo艂eczno艣ciowe to projekty, kt贸re zrzeszaj膮 ludzi i umo偶liwiaj膮 im komunikowanie si臋 w przestrzeni Internetu. Popularne media spo艂eczno艣ciowe umo偶liwiaj膮 natychmiastowe publikowanie tre艣ci za ich po艣rednictwem. Zarejestrowani u偶ytkownicy mog膮 z ich pomoc膮 dzieli膰 si臋 opini膮 na najr贸偶niejsze tematy, chwali膰 swoim 偶yciem, wyra偶a膰 poparcie dla wyg艂aszanych pogl膮d贸w, uczy膰 si臋, zak艂ada膰 grupy tematyczne, nawi膮zywa膰 znajomo艣ci i prowadzi膰 konwersacj臋.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Media spo艂eczno艣ciowe znacz膮co u艂atwi艂y komunikacj臋 mi臋dzyludzk膮, gdzie praktycznie zosta艂y zniesione wszelkie bariery. Ludzie mog膮 za po艣rednictwem wybranych medi贸w spo艂eczno艣ciowych komunikowa膰 si臋 mi臋dzy sob膮 z dowolnego miejsca na 艣wiecie. Komunikacja pomi臋dzy u偶ytkownikami mo偶e by膰 prowadzona lokalnie lub globalnie. Jedynym ograniczeniem dla u偶ytkownik贸w korzystaj膮cych z social medi贸w jest Internet.

Maj膮c dost臋p do sieci internauci mog膮 bezproblemowo u偶ytkowa膰 swoje ulubione serwisy spo艂eczno艣ciowe, aplikacje lub komunikatory. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 media spo艂eczno艣ciowe to najcz臋艣ciej bezp艂atne projekty, gdzie u偶ytkownicy nie p艂ac膮 za korzystanie z nich. Dla wielu os贸b komunikacja za ich po艣rednictwem to oszcz臋dno艣膰 pieni臋dzy.

Po艂膮czenie wykonane za pomoc膮 komunikatora o nazwie Whatsapp z dowolnego miejsca na 艣wiecie jest bezp艂atne i pozwala zaoszcz臋dzi膰 pieni膮dze. U偶ytkownicy mog膮 dzwoni膰 do siebie za po艣rednictwem Internetu, gdzie w odr贸偶nieniu od po艂膮cze艅 telefonicznych musieliby zap艂aci膰.

Kiedy wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych sta艂y si臋 widoczne?

Niestety pocz膮tkowe za艂o偶enia, jakie przypisywane by艂y portalom spo艂eczno艣ciowym zmieni艂y si臋 i znacz膮co odbiega艂y od funkcji, kt贸re mia艂y pocz膮tkowo u艂atwi膰 偶ycie ludziom. Obecnie wi臋kszo艣膰 ludzi nie korzysta z portali spo艂eczno艣ciowych jedynie wtedy, gdy wynika to z takiego zapotrzebowania. Popularne sta艂o si臋 korzystanie z medi贸w spo艂eczno艣ciowych dla przyjemno艣ci, 艣ledzenia poczyna艅 innych u偶ytkownik贸w, chwalenia si臋 swoimi osi膮gni臋ciami i nierzadko do prowadzenia bezsensownych rozm贸w dla zabicia czasu.

Naukowcy zaobserwowali negatywny wp艂yw nadmiernego sp臋dzania czasu na portalach spo艂eczno艣ciowych i komunikatorach. Negatywne skutki wp艂ywaj膮 na spos贸b funkcjonowania naszego umys艂u i umiej臋tno艣ci prowadzenia konwersacji z innymi lud藕mi w realnym 偶yciu.

Portale spo艂eczno艣ciowe mog膮 negatywnie wp艂yn膮膰 na nasze relacje w prawdziwym 偶yciu, kt贸re diametralnie si臋 pogorsz臋 poprzez zaniedbanie wynikaj膮ce z braku czasu i obecno艣ci.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Jakie negatywne zjawiska s膮 zwi膮zane z funkcjonowaniem portali spo艂eczno艣ciowych?

Wsp贸艂cze艣nie znane s膮 ju偶 powszechnie wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych, kt贸re wynikaj膮 z ich nadu偶ywania. Jednym z negatywnych zjawisk, kt贸re mo偶na zaobserwowa膰 na popularnych portalach spo艂eczno艣ciowych jest spam. Wspomniany spam sta艂 si臋 popularnym zjawiskiem na przestrzeni ostatnich lat i wykorzystuje do tego kana艂y social media. Celem spamu jest najcz臋艣ciej pr贸ba wypromowania okre艣lonej strony www, produktu lub us艂ugi.

Spamowanie ma na celu zwi臋kszy膰 dochody wybranej firmy i wypromowa膰 dan膮 mark臋. Wy艣wietlenia s膮 zdobywane poprzez nachaln膮 kampani臋 reklamow膮, gdzie wykorzystuje si臋 do tego marketing wirusowy w jego najgorszej formie. Niestety spam najcz臋艣ciej nie wnosi 偶adnej warto艣ci dla internaut贸w i jej niepo偶膮dan膮 przez nich form膮 reklamy. Najwi臋ksze portale spo艂eczno艣ciowe podj臋艂y walk臋 ze spamem, aby ograniczy膰 mo偶liwo艣膰 jego wyst臋powania. Twitter stworzy艂 w tym celu specjalny system, gdzie u偶ytkownicy mog膮 zg艂asza膰 pojawiaj膮cy si臋 spam.

Serwis b艂yskawicznie podejmuje dzia艂ania i usuwa nieprzyjemne dla u偶ytkownik贸w tre艣ci. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 wi臋kszo艣膰 firm 艣wiadomie nie korzysta z tego typu rozwi膮za艅, gdy偶 d艂ugoterminowe jest to nieskuteczne. Przedsi臋biorstwa wol膮 reklamowa膰 si臋 poprzez marketing, kt贸ry dostarcza internautom warto艣ciowe i interesuj膮ce z ich punktu widzenia tre艣ci.

Inn膮 kwesti膮 jest fakt, 偶e wyszukiwarka Google preferuje warto艣ciowy content, kt贸ry jest lepiej odbierany. Popularny sta艂 si臋 content marketing, gdzie do zdobycia uwagi odbiorc贸w wykorzystuje si臋 interesuj膮ce tre艣ci.

Czy social media to tylko wady? A mo偶e maj膮 jakie艣 zalety?

Omawiaj膮c wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych nieuczciwym by艂oby pomijanie ich zalet. Serwisy spo艂eczno艣ciowe przynosz膮 r贸wnie偶 korzy艣ci dla ludzi, kt贸re znacz膮co u艂atwiaj膮 im codzienne 偶ycie. Pierwsz膮 zalet膮 jest mo偶liwo艣膰 podtrzymywania relacji ze swoimi bliskimi i przyjaci贸艂mi.

Przed powstaniem portali spo艂eczno艣ciowych utrzymanie sta艂ego kontaktu by艂o znacz膮co utrudnione. Telefony kom贸rkowe u艂atwi艂y komunikacj臋, ale dalej by艂o to ograniczone pewnymi czynnikami.

Portale spo艂eczno艣ciowe i komunikatory, jak Skype, Whatsapp lub Facebook Messenger, pozwalaj膮 na nieograniczony kontakt, gdzie barier膮 jest jedynie dost臋p do Internetu. U偶ytkownicy mog膮 wykonywa膰 do siebie po艂膮czenia wideo, gdzie widz膮 drug膮 osob臋. Komunikatory skutecznie zast臋puj膮 telefony kom贸rkowe i pozwalaj膮 na wysy艂anie wiadomo艣ci tekstowych z ka偶dego miejsca na 艣wiecie.

Transmisja danych jest b艂yskawiczna i zale偶y od posiadanego 艂膮cza internetowego. Osoby maj膮ce dost臋p do s艂abszego Internetu mog膮 mie膰 problem, aby po艂膮czenie poprzez wybrany komunikator by艂o dobre jako艣ciowo. Kolejn膮 przydatn膮 funkcj膮 jest mo偶liwo艣膰 odnowienia dawnych relacji, kt贸re utrzymywali艣my w przesz艂o艣ci. Dawniej utrzymanie kontakt贸w by艂o trudniejsze i nierzadko tworzone relacje znika艂y z czasem.

Serwisy spo艂eczno艣ciowe umo偶liwi艂y ludziom odnajdywanie znajomo艣ci sprzed lat, a dodatkowo pozwoli艂y na nawi膮zywanie nowych. Internauci mog膮 znale藕膰 swoich dawnych koleg贸w z klasy, przyjaci贸艂 lub sympatie, a nast臋pnie doda膰 ich do listy znajomych. W Polsce do niedawna popularny by艂 serwis o nazwie nasza-klasa.pl, gdzie zarejestrowani u偶ytkownicy mogli wyszuka膰 swoich dawnych koleg贸w z klasy.

Serwis przez lata cieszy艂 si臋 popularno艣ci膮 i by艂 jednym z pierwszych serwis贸w spo艂eczno艣ciowych dzia艂aj膮cych w Polsce. Nasza-klasa.pl zosta艂a za艂o偶ona w 2006 roku i dzia艂a艂a przez lata, a偶 pada艂a decyzja o jej zamkni臋ciu. Spadek popularno艣ci by艂 spowodowany mi臋dzy innymi powstaniem innych serwis贸w, jak Facebook, Twitter lub Instagram.

Obecnie funkcje Facebooka s膮 znacznie szersze, a u偶ytkownicy mog膮 korzysta膰 z licznych funkcji, kt贸re po rejestracji zostan膮 im udost臋pnione. Inn膮 zalet膮 serwis贸w spo艂eczno艣ciowych jest mo偶liwo艣膰 poznania drugiej po艂贸wki, kt贸ra obdarzy nas mi艂o艣ci膮 i zostanie z nami do ko艅ca 偶ycia. Ludzie ch臋tnie korzystaj膮 z popularnych serwis贸w spo艂eczno艣ciowych, aby z ich pomocy nawi膮za膰 now膮 znajomo艣膰.

Przyk艂adem mog膮 by膰 aplikacje randkowe, gdzie u偶ytkownicy nawi膮zuj膮 znajomo艣ci, prowadz膮 rozmowy i umawiaj膮 si臋 na spotkania w realnym 偶yciu. Zalety portali spo艂eczno艣ciowych nie ograniczaj膮 si臋 jedynie do mo偶liwo艣ci poznawania ludzi i utrzymywania z nimi kontaktu. W艣r贸d mo偶liwo艣ci jakie daj膮 serwisy spo艂eczno艣ciowe nale偶y wymieni膰 ich warto艣膰 dla biznesu.

Nawet niewielkie firmy, kt贸re dopiero startuj膮 ze swoj膮 dzia艂alno艣ci膮 mog膮 reklamowa膰 si臋 poprzez social media. Portale spo艂eczno艣ciowe pozwalaj膮 pokaza膰 si臋 w przestrzeni Internetu i wypromowa膰 sw贸j biznes. Ludzie ch臋tnie dziel膮 si臋 opiniami na temat ulubionych firm i pomagaj膮 w ich promowaniu. Badania pokazuj膮, 偶e wielu u偶ytkownik贸w przed podj臋ciem decyzji o dokonaniu zakupu szuka wcze艣niej opinii w mediach spo艂eczno艣ciowych. Ostatni膮 kwesti膮 jest mo偶liwo艣膰 艣ledzenia informacji o znanych osobach.

Media spo艂eczno艣ciowe to miejsce, gdzie swoje profile posiadaj膮 najwi臋ksze osobisto艣ci ze 艣wiata polityki, medi贸w i sportu. Znane osobisto艣ci ch臋tnie komunikuj膮 si臋 poprzez swoje konta spo艂eczno艣ciowe z fanami. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 najwi臋ksze konta spo艂eczno艣ciowe s膮 niekiedy 艣ledzone przez miliony os贸b.

W Polsce najch臋tniej 艣ledzon膮 gwiazd膮 w mediach spo艂eczno艣ciowych jest znany pi艂karz Robert Lewandowski. Dla wielu os贸b media spo艂eczno艣ciowe to miejsce, gdzie mog膮 艣ledzi膰 najwa偶niejsze wydarzenia ze 艣wiata. Przyk艂adem jest Twitter, kt贸ry s艂u偶y do monitorowania najwa偶niejszych wydarze艅 na 艣wiecie i decyzji politycznych. U偶ytkownicy Twittera b艂yskawicznie informuj膮 si臋 o wydarzeniach poprzez kr贸tkie wiadomo艣ci.

Udost臋pniane tweety mog膮 liczy膰 maksymalnie dwie艣cie osiemdziesi膮t znak贸w. U偶ytkownicy serwisu ch臋tnie wysy艂aj膮 sobie wspomniane tweety, kt贸re pojawiaj膮 si臋 na profilach obserwowanych przez nich os贸b.

Jaki wadliwy wp艂yw na spo艂ecze艅stwo maj膮 social media?

Social media maj膮 niebagatelny wp艂yw na wsp贸艂czesne spo艂ecze艅stwo i spos贸b jego funkcjonowania. Serwisy spo艂eczno艣ciowe pocz膮tkowo przynios艂y liczne plusy dla ludzi, kt贸rzy mogli korzysta膰 z ich dobrodziejstw. U偶ytkownicy mogli dzieli膰 si臋 za ich po艣rednictwem swoimi zainteresowaniami, wiedz膮 i bezproblemowo komunikowa膰 si臋. Zatarte zosta艂y ograniczenia, kt贸re pocz膮tkowo znacz膮co utrudnia艂y komunikacj臋 pomi臋dzy lud藕mi.

Za po艣rednictwem medi贸w spo艂eczno艣ciowych mogli si臋 ze sob膮 komunikowa膰 obywatele najr贸偶niejszych kraj贸w, gdzie polityka i po艂o偶enie geograficznie nie utrudnia艂y im tego. Najwi臋ksze portale bezproblemowo dzia艂aj膮 na terenie najr贸偶niejszych kraj贸w, gdzie obywatele musz膮 posiada膰 jedynie dost臋p do Internetu.

Portale spo艂eczno艣ciowe i komunikatory, to prosty spos贸b na bezp艂atn膮 komunikacj臋, gdzie najcz臋艣ciej potrzebny jest do rejestracji jedynie adres e-mail. W przypadku niekt贸rych serwis贸w i aplikacji, mo偶e by膰 potrzebne podanie numeru telefonu kom贸rkowego. Wsp贸艂cze艣nie dzia艂aj膮ce media spo艂eczno艣ciowe maj膮 znacz膮cy wp艂yw na kszta艂towanie m艂odzie偶y i ich pogl膮d贸w. Nierzadko media spo艂eczno艣ciowe s艂u偶膮 zaspokojeniu potrzeb emocjonalnych i u艂atwiaj膮 integracj膮 najr贸偶niejszych grup ludzi. Media spo艂eczno艣ciowe odgrywaj膮 istotn膮 rol臋 w pracy, 偶yciu rodzinnym, budowaniu relacji, nauce i rozrywce.

Niestety w ostatnich latach coraz cz臋艣ciej s膮 widoczne negatywne skutki korzystania z medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Niekorzystne skutki najcz臋艣ciej obejmuj膮 m艂ode osoby, kt贸re najch臋tniej korzystaj膮 z social medi贸w. Warto tutaj wspomnie膰, i偶 niekt贸re kraje ograniczy艂y dost臋p do wybranych medi贸w spo艂eczno艣ciowych na swoim terenie. Przyk艂adem jest aplikacja TikTok, gdzie dost臋p do niej zosta艂 ograniczony w Indonezji, Indiach, Bangladeszu i Pakistanie. Uzasadnieniem by艂o, i偶 aplikacja dostarcza nieobyczajne tre艣ci swoim u偶ytkownikom.

Dodatkowo aplikacja zosta艂a ukarana wysok膮 kar膮 pieni臋偶n膮 przez rz膮d Stan贸w Zjednoczonych. Udowodniono, 偶e aplikacja wykrada艂a prywatne dane u偶ytkownik贸w, kt贸rzy cz臋sto nie przekraczaj膮 dwudziestu czterech lat.

U偶ytkownikami aplikacji TikTok s膮 w g艂贸wnej mierze osoby m艂ode. Dodatkowo popularne sta艂o si臋 cenzurowanie niewygodnych informacji, kt贸re internauci samoistnie publikuj膮 w popularnych serwisach spo艂eczno艣ciowych. Nierzadko za 艂amanie regulaminu i publikowanie niewygodnych informacji w serwisach spo艂eczno艣ciowych, autorzy otrzymuj膮 kary w postaci ograniczenia wy艣wietle艅, braku monetyzacji lub usuni臋ciu konta.

Praktyki zwi膮zane z cenzur膮 s膮 wykorzystywane przez wi臋kszo艣膰 popularnych medi贸w spo艂eczno艣ciowych, a uzasadnienie stosowania tej metody niekiedy budzi w膮tpliwo艣ci. Niekiedy na funkcjonowanie niekt贸rych portali spo艂eczno艣ciowych ma bezpo艣rednio sama polityka. Niekt贸re kraje ograniczaj膮 obecnie funkcjonowanie wybranych serwis贸w, a preferuj膮 swoje. Przyk艂adem mo偶e by膰 Rosja, gdzie uniemo偶liwiono dzia艂anie ameryka艅skim serwisom o nazwie Facebook, Instagram oraz Twitter. W Rosji popularne jest korzystanie z serwisu o nazwie VKontakte.

Jest to rosyjski portal spo艂eczno艣ciowy, kt贸ry zosta艂 stworzony w 2006 roku i obecnie znajduje si臋 w艣r贸d kilkunastu najch臋tniej odwiedzanych. Z portalu g艂贸wnie korzystaj膮 obywatele Rosji i kraj贸w, kt贸re nale偶膮cych kiedy艣 do bloku wschodniego. Inna wad膮 serwis贸w spo艂eczno艣ciowych mo偶e by膰 nie艣wiadome wykorzystanie danych zarejestrowanych u偶ytkownik贸w do dzia艂ania na ich niekorzy艣膰.

Przyk艂adem s膮 przedsi臋biorstwa, kt贸re 艣ledz膮 tam poczynania kandydat贸w staraj膮cych si臋 o prac臋 na ich profilach spo艂eczno艣ciowych i nast臋pnie na podstawie uzyskanych tam informacji odrzucaj膮 ich zg艂oszenia. Ostatnie badania pokazuj膮 tak偶e, 偶e media spo艂eczno艣ciowe maj膮 ogromny wp艂yw na ludzk膮 psychik臋. W艣r贸d os贸b nadu偶ywaj膮cych medi贸w spo艂eczno艣ciowych zaobserwowano ich negatywny wp艂yw na w艂asn膮 samoocen臋. U niekt贸rych os贸b pojawia si臋 uczucie osamotnienia i braku akceptacji.

Szczeg贸lnie niebezpieczne jest zjawisko hejtu, gdzie m艂ode i wra偶liwe osoby musz膮 zmierzy膰 si臋 z fal膮 krytyki. Ludzie korzystaj膮cy z popularnych serwis贸w cz臋sto nie radz膮 sobie z tym zjawiskiem i popadaj膮 w depresj臋. Zjawisko wyst臋powania depresji jest szczeg贸lnie widoczne u m艂odych os贸b, kt贸re sp臋dzaj膮 na swoich social mediach zbyt wiele czasu.

Osoby nadmiernie sp臋dzaj膮ce czas na swoich profilach spo艂eczno艣ciowych s膮 nara偶one na pojawienie si臋 pewnej formy uzale偶nienia. Niekiedy mo偶e by膰 konieczne przej艣cie przez d艂ugotrwa艂膮 psychoterapi臋, kt贸ra pomo偶e poradzi膰 sobie z problemem. Aktualnie nieustannie trwaj膮 badania, gdzie naukowcy przygl膮daj膮 si臋 skutkom korzystania z serwis贸w spo艂eczno艣ciowych.

Niekt贸re negatywne skutki mog膮 zosta膰 ujawnione dopiero w przysz艂ych latach. Portale spo艂eczno艣ciowe stosunkowo m艂ody wynalazek, gdzie nie mamy aktualnie mo偶liwo艣ci zobaczenia skutk贸w ich nadu偶ywania u starszych os贸b. Niekt贸re wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych mog膮 zosta膰 ujawnione dopiero po latach.

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. „wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych”?

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 1

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!
Wady medi贸w spo艂eczno艣ciowych -jakie s膮? [negatywne skutki]
U偶ywamy plik贸w cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewni膰 Ci najbardziej odpowiednie wra偶enia, zapami臋tuj膮c Twoje preferencje. Klikaj膮c 鈥濧kceptuj臋鈥, wyra偶asz zgod臋 na u偶ywanie plik贸w cookie. Je艣li nie wyra偶asz zgody, ustawienia dotycz膮ce plik贸w cookies mo偶esz zmieni膰 w swojej przegl膮darce.
Czytaj wi臋cej