Zawartość strony
Testy AB to bardzo popularna metoda badawcza, która w dużym skrócie mówiąc polega po prostu na porównaniu dwóch różnych wersji strony internetowej. W dużej mierze to właśnie dzięki tej metodzie będzie można wybrać witrynę, która najlepiej spełniać będzie określone zadania.
Testy AB wykorzystuje się przede wszystkim w działaniach marketingowych. To właśnie dzięki nim można zoptymalizować strony i osiągnąć bardzo wysoki współczynnik konwersji. Profesjonalne testy bardzo często przeprowadzane są przez agencje SEO, które otrzymują drogocenne dane analityczne.
Testy AB najczęściej przeprowadza się przy sprawdzaniu skuteczności prowadzonych kampanii reklamowych. Wielu specjalistów z branży IT przeprowadza również zaawansowane testy przy wprowadzeniu nowego contentu. Olbrzymim atutem testów AB jest ich prostota, dlatego też w branży e-commerce cieszą się one tak dużym zainteresowaniem.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Aby testy AB przyniosły satysfakcjonujący efekt pamiętać należy o kilku ważnych elementach. W pierwszej kolejności należy poważnie zastanowić się nad tym, na jaki rodzaj konwersi w szczególności nam zależy.
Nowo wprowadzone zmiany mogą mieć bezpośredni wpływ na kliknięcia w reklamy, zarejestrowanie się w serwisie, czy też na zapisanie się do newslettera.
W przypadku sklepów internetowych bardzo wiele osób w pierwszej kolejności chce oczywiście wpłynąć na sfinalizowanie zakupów. Test AB przyniesie wartościowe informacje tylko wtedy, gdy wyznaczy się odpowiedni element na stronie, który w rzeczywistości odpowiada za dany rodzaj konwersji.
Samodzielne przeprowadzenie testu AB nie jest prostym zadaniem, dlatego też warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji SEO.
Konwersję poprawić można na przykład poprzez zmianę nagłówków, długości tekstów, cen, układu nawigacji, czy stylu czcionki. Nawet drobne zmiany (kolor tła lub nowe zdjęcia) mogą znacząco zmienić konwersję.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
W pierwszej kolejności należy oczywiście wziąć po uwagę aktualny ruch na witrynie oraz aktualny poziom konwersji. To właśnie do tych elementów będzie można odnosić się po wprowadzeniu nowych zmian.
Dobrym pomysłem jest przeprowadzenie ankiety, dzięki której dowiemy się na jakie zmiany czekają użytkownicy naszych serwisów. Przy projektowaniu stron i sklepów internetowych warto śledzić aktualne trendy.
Aby przeprowadzić test AB można skorzystać z pomocy specjalnego narzędzia od Google – Analytics Website Optimizer. Przy rozbudowanych sklepach internetowych dużym zainteresowaniem cieszy się także narzędzie optimizely.com.
Przeprowadzony test przyniesie miarodajne wyniki tylko wtedy, gdy wykonana będzie odpowiednia ilość konwersji. Jak łatwo się domyślić im większa liczba konwersji, tym oczywiście nasz test jest dokładniejszy.
Opisane powyżej testy AB dotyczą tak naprawdę wyłącznie jednej zmiennej. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby w tym samym czasie sprawdzić kilka różnych zmiennych.
W zadaniu tym pomóc mogą testy wielowymiarowe. Pamiętać należy jedynie o tym, że przy testach wielowymiarowych niezbędny jest znacznie większy ruch na stronie, dzięki czemu będzie można uzyskać miarodajne wyniki. Dzięki testom wielowymiarowym można dowiedzieć się, które elementy na naszej stronie odgrywają najważniejszą rolę i mają największy wpływ na konwersję.
Prawidłowo przeprowadzone testy AB są stosunkowo niedrogim sposobem na przeprowadzenie rzetelnej analizy preferencji poszczególnych użytkowników.
Olbrzymia popularność testów AB wynika również z tego, że dostarczają one wiarygodnych danych. Jest to idealne narzędzie dla tych osób, które chcą treści na stronie optymalnie dopasować do klientów. Jeżeli chodzi o testy wielowymiarowe to najlepiej sprawdzą się one na witrynach o bardzo dużym ruchu.
Częstym błędem przy wykonywaniu testów AB jest przedwczesne kończenie testów i testowanie przypadkowych elementów. Przyczyną porażki może okazać się również korzystanie z nieodpowiedniego oprogramowania, dlatego też warto postawić na sprawdzone rozwiązania.
Testy A/B to technika polegająca na porównaniu dwóch wersji tej samej strony internetowej, materiału reklamowego lub innych elementów marketingowych, aby sprawdzić, która wersja działa lepiej.
W testach A/B tworzona jest dwie wersje (A i B) tego samego elementu marketingowego, przy czym każda wersja różni się tylko jednym elementem, takim jak nagłówek, obraz, kolor przycisku, tekst itp. Następnie losowo przypisywane są grupy użytkowników do każdej wersji, a następnie monitorowana jest ich reakcja i zachowanie, takie jak liczba kliknięć, czas spędzony na stronie, wskaźnik konwersji itp.
Testy A/B pozwalają na dokładne określenie, która wersja działa lepiej i przynosi lepsze wyniki. Dzięki temu można wprowadzać małe, ale skuteczne zmiany w elementach marketingowych, które przyczyniają się do poprawy wyników kampanii marketingowych.
Przykłady testów A/B to m.in. porównanie różnych wersji nagłówka na stronie internetowej, zmiana koloru przycisku CTA (call to action), zmiana układu strony, zmiana długości formularza itp.
Testy A/B pozwalają na porównanie dwóch wersji elementów marketingowych, takich jak strony internetowej, materiału reklamowego lub e-maila, aby określić, która wersja działa lepiej. Dzięki temu testowanie A/B może być wykorzystane w celu poprawy skuteczności kampanii marketingowych.
Oto kilka powodów, dla których warto wykonywać testy A/B:
W sumie, testy A/B to narzędzie, które pozwala na badanie, optymalizację i poprawę skuteczności kampanii marketingowych, co w konsekwencji prowadzi do zwiększenia zysków i poprawy doświadczenia klienta.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Testy AB przewodnik: jak przeprowadzić test A/B?
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)