Techniki sprzedaży w sklepie. Jak zwiększyć zarobek (sprzedawca, handlowiec i klient)

Techniki sprzedaży w sklepie. Jak zwiększyć zarobek (sprzedawca, handlowiec i klient)

Techniki sprzedaży w sklepie
Techniki sprzedaży w sklepie

Skuteczne Techniki sprzedaży w sklepie

Techniki sprzedaży stosowane w handlu w XXI wieku z pewnością zdecydowanie różnią się od technik stosowanych jeszcze kilkanaście i kilkadziesiąt lat temu. Trzeba też pamiętać o przemianach politycznych, jakie zaszły w Polsce po okresie komunizmu. Na rynku pojawiła się konkurencja i trzeba było zacząć walczyć o klienta.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Techniki sprzedaży w sklepie

Co powinien zrobić sprzedawca, kiedy klient wchodzi do sklepu?

Sprzedawcy w sklepach stacjonarnych zazwyczaj przed rozpoczęciem pracy mają specjalne szkolenia sprzedażowe oraz szkolenia z zasad obsługi klienta. Każdy sklep ma swoje standardy, które jasno określają jak należy się zachowywać wobec klienta. Na przykład w supermarketach kasjerzy mają określone formułki, którymi należy witać oraz żegnać klienta.

Jeżeli pracownik nie zastosuje się do tego typu standardów, może zostać ukarany na przykład pozbawieniem premii miesięcznej. Często sprzedawcy w sklepach odzieżowych mają za zadanie zaproponować klientowi dodatkowo jakiś element biżuterii albo bieliznę jako dodatek do zakupu odzieży. Niezależnie od standardów, każdy sprzedawca zawsze powinien być uśmiechnięty i uprzejmy. Kultura osobista jest bardzo ważna w pracy sprzedawcy.

Na szkoleniach sprzedażowych bardzo często mówi się o tym, że energia sprzedawcy powinna być wyższa niż energia klienta. Jeżeli klient z entuzjazmem wypowiada się o jakimś produkcie, sprzedawca w procesie sprzedaży i kontakcie z klientem powinien wykazać jeszcze większy entuzjazm.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Kiedy klient pojawia się w sklepie, wiele standardów sprzedażowych mówi o tym, że sprzedawca powinien wstać i przywitać klienta. Sprzedawca powinien klientowi dać trochę czasu, aby klient mógł swobodnie rozejrzeć się po sklepie, szczególnie wtedy, kiedy na przykład na półkach rozłożone są towary do zakupu.

Reguła ta dotyczy na przykład sklepów AGD oraz sklepów odzieżowych bądź z dekoracjami dla domu. Później sprzedawca ma podejść do klienta i zadać pytanie otwarte. Pytania zamknięte to takie, na które można odpowiedzieć jednym słowem, tak lub nie. Natomiast na pytanie otwarte nie można odpowiedzieć tylko jednym słowem. Zadanie takiego pytania ma być wstępem do dłuższej rozmowy.

Techniki sprzedaży w sklepie

Szkolenie z technik sprzedaży

Każdy sprzedawca musi nieustannie doskonalić swoje umiejętności sprzedażowe. Oczywiście każdy sprzedawca uczy się tego na co dzień podczas pracy z klientem.

Analiza sukcesów i porażek sprzedawcy pozwala dostrzec określone mechanizmy, które pozwoliły zarobić największe pieniądze. Szczególnie początkujący sprzedawcy powinni jednak udać się na szkolenie sprzedażowe, aby poznać jak najwięcej przydatnych technik sprzedaży, które pozwolą im zmaksymalizować swoje sukcesy w handlu. Handel to bardzo ciężki kawałek chleba, ponieważ jest to bardzo specyficzna praca z ludźmi.

Niektórzy klienci są bardzo marudni, zadają wiele pytań, mają wiele obiekcji, trzeba poświęcić im sporo czasu, a i tak proces sprzedażowy nie zostaje zakończony i nie ma finalizacji sprzedaży, w związku z czym sprzedawca nie otrzymuje swojej premii. Niezależnie od tego czy pracodawca inwestuje w szkolenia sprzedażowe swojego pracownika, czy też pracodawca nie przewiduje żadnych szkoleń, każdy dobry sprzedawca powinien sam dbać o swoje wyszkolenie.

Regularne uczestniczenie w kursach pomoże sprzedawcy być na bieżąco z tym, jakie obecnie panują trendy jeśli chodzi o sprzedaż.

Sprzedaż przez telefon

Bardzo specyficznym typem sprzedaży jest sprzedaż przez telefon. Wiele osób bardzo nie lubi, kiedy dzwonią do nich tak zwani telemarketerzy, którzy koniecznie chcą coś sprzedać przez telefon. Dla tych ludzi jest to jednak ich praca i nie czują się komfortowo, kiedy są obrażanie przez osoby po drugiej stronie słuchawki.

Bardzo trudno jest dzisiaj sprzedać coś przez telefon, ponieważ ludzie bardzo irytują się, kiedy telemarketerzy do nich dzwonią.

Wydaje się jednak, że czasami taki telemarketer ma szansę na sukces, kiedy na przykład dzwoni w sprawie przedłużenia umowy na kolejny okres, jeśli chodzi o telefonie komórkowym albo Internet bądź innego rodzaju usługi.

Rozmowę przez telefon trzeba umiejętnie przeprowadzić, a można się tego nauczyć na specjalnych szkoleniach. Bardzo ważne jest pierwsze zdanie, od jakiego zaczyna się cała rozmowa. To zdanie powinno być dla klienta zachęcające do tego, aby pozostać na linii i nie odkładać słuchawki. Wiele mówi się o tym, że trzeba zbadać potrzeby klienta, ponieważ każdy produkt ma swoją określoną grupę docelową, a określenie tej grupy jest niezwykle ważne dla sukcesu sprzedażowego.

Jak zostać sprzedawcą?

Wiele osób zostaje sprzedawcą bez konkretnego wyszkolenia. Oczywiście można uczyć się w szkole zawodowej na kierunku sprzedawca. Taki dyplom bywa ceniony przez przyszłego pracodawcę.

Najczęściej jednak można spotkać sprzedawców po innych kierunkach szkół i studiów. Często ludzie zostają sprzedawcami przez przypadek, ponieważ akurat tak ułożyło się ich życie. Niektórzy doskonale odnajdują się w tej roli i przez wiele lat pracują w handlu, zadowoleni ze swojej pracy i zarobków.

Inni jednak już po kilku tygodniach rezygnują z pracy w charakterze sprzedawcy i nigdy do tej roli nie powracają. Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji człowieka, ale także od firmy, która dba o wyszkolenie konkretnego sprzedawcy. Podejście pracodawcy jest bardzo ważne w każdej pracy, a brak wsparcia może podciąć skrzydła.

Oprócz pracy na stanowisku sprzedawcy można zainteresować się pracą na stanowisku przedstawiciela handlowego. Zarobki na takim stanowisku są bardzo różne, w zależności od branży i umiejętności.

Jeśli chodzi o branżę farmaceutyczną i medyczną, zarobki są bardzo wysokie. Przedstawiciele handlowi mogą zarabiać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie. Ich zadaniem jest skuteczna sprzedaż produktów. Niektórzy sami muszą zadbać o znalezienie klientów, ale bywa też tak, że baza danych jest podana i należy tylko regularnie odzywać się do stałych klientów. Są też kierunki studiów, takie jak na przykład Menedżer kluczowych klientów.

Na takim kierunku studiów można zdobyć kompletną wiedzę na temat zdobywania i utrzymywania klientów w wielkich korporacjach. Kierunek taki jak handel zagraniczny pozwala zrozumieć istotę handlu międzynarodowego, przepływu usług i towarów pomiędzy różnymi państwami. Na takich studiach na pewno nikt nie będzie się nudził.

Zwyczajny sprzedawca w sklepie spożywczym albo w sklepie odzieżowym zazwyczaj nie zarabia zbyt wiele, jest to dobra praca tylko na początek. Tego typu stanowisko może być jednak trampoliną do kariery. Na początku można zostać zastępcą kierownika zmiany, później kierownikiem zmiany, a później kierownikiem całego sklepu. Później można piąć się dalej po szczeblach kariery i dostać pracę na przykład w centrali. Techniki sprzedaży w sklepie są różne, ale na pewno nie wolno się narzucać klientowi, lecz należy o nim pamiętać.

Nachalny sprzedawca?

Sprzedawca często postrzegany jest jako osoba, która bardzo dużo mówi. Na szkoleniach sprzedażowych słuchacze są jednak przestrzegani przed tym, aby nie zamęczać klienta, ponieważ dobry sprzedawca powinien przede wszystkim słuchać i potrafić odgadnąć potrzeby klienta.

Kluczem do sukcesu jest właściwie przeprowadzona analiza potrzeb czyli dobra rozmowa ze swoim klientem. Jest to przepis na sukces w każdej branży, niezależnie od tego czy chodzi o dobór kosmetyków do twarzy czy też sprzedaż samochodu albo mieszkania.

Sprzedawca nie może być nachalny, ale musi wciągnąć klienta w rozmowę, która będzie polegała na odkryciu jego potrzeb. Sprzedawca musi dowiedzieć się co dla klienta jest najważniejsze na przykład przy zakupie samochodu.

To niektórych osób będzie to bezpieczeństwo, dla innych wygląd samochodu, a jeszcze inni zwrócą największą uwagę na niską cenę i niskie spalanie paliwa. Bardzo ważne jest to, aby nie przenosić swoich uprzedzeń oraz upodobań na klienta.

Niektórzy sprzedawcy nie mogą pozwolić sobie finansowo na produkty, które sprzedają. Z różnych powodów te produkty bądź usługi są dla nich niedostępne. Bardzo ważne jest też to, aby nie oceniać klienta w żaden sposób, a już na pewno nie po ubiorze.

Wielu ludzi wybiera się na zakupy ubranych bardzo skromnie, ale są w stanie wydać naprawdę duże pieniądze. Każdy klient, który przychodzi do sklepu, powinien zostać bardzo dobrze obsłużony, a sprzedawca zawsze musi zachowywać się kulturalnie.

Jedno niewłaściwe zachowanie może zniszczyć reputację całego sklepu, dlatego też dla kadry zarządzającej niezwykle ważne jest znalezienie dobrych sprzedawców.

Sprzedaż w XXI wieku

Obecnie sprzedaż odbywa się w różnych miejscach i na pewno nie są to tylko sklepy stacjonarne. Sprzedaż przeniosła się do Internetu. Wielu ludzi każdego dnia robi zakupy na platformach internetowych, a właściwie w ogóle nie zaglądają już do sklepów stacjonarnych, chyba, że czasami po zakupy spożywcze.

Dlatego też marketing zmienił się w ostatnich latach. Dzisiaj każda firma musi zadbać o to, aby posiadać swoją stronę internetową ze szczegółową opisaną ofertą.

Przedsiębiorstwo powinno komunikować się z klientem językiem korzyści. Klient musi wiedzieć, czego może spodziewać się po skorzystaniu z danej usługi albo po zakupie danych produktów.

Klienci są dzisiaj bardzo wymagający i trudno im się dziwić. Na rynku panuje duża konkurencja w każdej branży. Niektórzy walczą ze sobą oferując jak najniższe ceny.

Wydaje się jednak, że nie jest to najbardziej właściwe droga do sukcesu. Budowanie zaangażowanej społeczności w mediach społecznościowych to dobra strategia. Można zauważyć sukcesy w tym obszarze u osób takich jak na przykład Kamila Rowińska, Jakub Bączek czy popularni youtuberzy oraz osoby działające na Instagramie.

Każda osoba ma swoją grupę docelową, do której trafia. W każdej działalności bardzo ważne jest przejrzystość i uczciwość. Osoba bądź firma raz złapana na kłamstwie już nigdy nie odzyska pełnego zaufania, a minie wiele miesięcy albo lat, aby klienci na nowo zdecydowali się skorzystać z jej usług. Takie wpadki są często pierwszym symptomem tego, że firma wkrótce upadnie. Warto więc zadbać o uczciwość w każdej firmie.

Które techniki sprzedaży w sklepie wybrać?

Dobry handlowiec wie jak sprawdzić, które techniki sprzedaży w sklepie internetowym czy zwykłym stacjonarnym działają. Droższy produkt sprzedaje się inaczej. A są grupy które go lubią kupować. Więc jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to omówione techniki sprzedażowe są obowiązkowe.

Na szkoleniach uczymy znacznie więcej. Bo cykl zakupowy i sprzedaży w sklepie stacjonarnym różni się w zależności od branż, systemów itp.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

FAQ odnośnie tematu jakim są techniki sprzedaży w sklepie

Jakie są techniki sprzedaży?

1. Techniki sugerowania: polegają na przedstawieniu klientowi korzyści, które może osiągnąć, jeśli dokona zakupu.
2. Techniki słuchania: polegają na uważnym słuchaniu klienta i wychwytywaniu jego potrzeb.
3. Technika prezentacji: polega na przedstawieniu klientowi wszystkich informacji na temat produktu lub usługi i jego zalet.
4.Techniki negocjacji: polegają na uzgodnieniu warunków i cen produktu lub usługi, które będą najbardziej korzystne dla obu stron.
5. Techniki wykorzystania zasobów: wykorzystanie zasobów, takich jak czas, miejsce i produkty, dostępne do sprzedaży, aby zapewnić klientowi optymalne doświadczenie.
6. Techniki aktywnego pytania: polega na zadawaniu pytań, które pomogą sprzedawcy lepiej zrozumieć potrzeby klienta i ułatwią mu podjęcie decyzji.

Co zrobić aby zwiększyć sprzedaż?

1. Utwórz skuteczną strategię marketingową i promocyjną, która obejmuje zarówno tradycyjne, jak i cyfrowe formy reklamy.
2. Zadbaj o swoich klientów, oferując im wysokiej jakości produkty i usługi oraz doskonałe doświadczenia zakupowe.
3. Zwiększ swoją widoczność online, wykorzystując wszelkie dostępne narzędzia do marketingu cyfrowego, takie jak SEO, e-mail marketing, reklama w mediach społecznościowych, content marketing i reklamy w wyszukiwarkach.
4. Użyj technologii do automatyzacji sprzedaży, takiej jak systemy zarządzania treścią, systemy CRM i narzędzia analityczne.
5. Buduj silne marki, wykorzystując wysokiej jakości treści i strategie jakościowe.
6. Monitoruj rynek i konkurencję, aby zidentyfikować potencjalne okazje do zwiększenia sprzedaży.
7. Wykorzystuj programy lojalnościowe, aby zachęcić klientów do powracania do Twojej firmy i dokonywania regularnych zakupów.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

1. Ułatw dostęp do informacji na temat produktów – Zapewnij klientom łatwy dostęp do informacji na temat produktów poprzez umieszczenie w sklepie opisów produktów, wyświetlanie krótkich filmików z zastosowaniem produktów oraz udostępnienie informacji na temat produktów w sieci.
2. Upewnij się, że Twoi pracownicy są wykształceni odnośnie tego co oferujesz– Przeszkol pracowników sklepu w zakresie oferowanych produktów i usług. Upewnij się, że Twoi pracownicy są wystarczająco dobrze przygotowani do tego, aby móc pomóc klientom w doborze odpowiednich produktów do ich potrzeb.
3. Stwórz program lojalnościowy – Zainteresuj klientów programem lojalnościowym w którym będą mogli uzyskać zniżki i inne korzyści za dokonywanie zakupów w Twoim sklepie.
4. Zorganizuj promocje i wyprzedaże – Wyprzedaże i promocje to doskonały sposób na zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym. Przyciągnij uwagę klientów za pomocą niskich cen i atrakcyjnych ofert, aby zwiększyć ich zainteresowanie Twoimi produktami.
5. Organizuj wydarzenia w sklepie – Zorganizuj wydarzenia w sklepie, takie jak prezentacje produktów, spotkania z ekspertami lub konkursy, aby zachęcić klientów do odwiedzenia sklepu i dokonania zakupów.

Jak sprzedawać więcej w sklepie?

1. Stwórz atrakcyjne oferty promocyjne i oferty specjalne.
2. Ulepsz swoje strony internetowe i sklepy internetowe, aby były wygodne w użyciu.
3. Postaw na jakość i wybierz dobre produkty, aby zwiększyć swoje pozycjonowanie w wyszukiwarkach.
4. Zbuduj silną markę i silną obecność w mediach społecznościowych.
5. Wyślij newsletter i oferty specjalne, aby poinformować swoich klientów o Twoich produktach i usługach.
6. Zapewnij wyjątkową obsługę klienta w sklepie.
7. Wykorzystaj dane dotyczące klientów, aby zrozumieć ich potrzeby i dostosować swoje oferty.
8. Wykorzystaj działania marketingowe, takie jak konkursy i programy lojalnościowe, aby zwiększyć liczbę klientów.
9. Użyj narzędzi analitycznych, aby lepiej zrozumieć zachowanie klientów i zoptymalizować swoje strategie marketingowe.
10. Regularnie monitoruj swoją konkurencję i identyfikuj sposoby na wyróżnienie się na rynku.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!