Sprzedaż B2B – co to jest i na czym polega handel B2B + usługi?

Meta description – co to jest i jak się je tworzy?
11 lipca, 2022
Zarządzanie strategiczne – co to i na czym polega? (przykłady)
12 lipca, 2022
sprzedaż b2b

Na czym polega sprzedaż B2B?

Sprzedaż B2B to różnego rodzaju procesy oraz transakcje, które realizować można pomiędzy podmiotami profesjonalnie wykonującymi działalność gospodarczą.

Czyli biznes do biznesu.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Co to jest model B2B?

W modelu B2B obie strony umowy muszą być działalnościami gospodarczymi.

Oczywiście umowy te mogą być zawierane przez osoby reprezentujące te podmioty.

Mogą to być prokurenci czy też decydenci, którzy są profesjonalistami znającymi dokładnie swoje produkty lub też oferowane usługi.

Sprzedaż B2B to sprzedaż na szeroką skalę i nie dotyczy ona detalicznych zakupów.

Warto nadmienić, że najczęściej w tym modelu handluje się setkami, a nawet tysiącami rzeczy naraz, dlatego stosowanie go w przypadku mniejszych transakcji często nie ma sensu.

Liczba ta oczywiście zależna jest od rodzaju towaru oraz tego, jakie miejsce firma zajmuje w całym globalnym łańcuchu dostaw. Sprzedaż B2B często jest cykliczna i powtarzalna, dzięki czemu strony umowy mogą bez problemu kształtować ten stosunek między sobą.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Warto nadmienić, że poszukiwanie klienta w tym modelu jest bardzo czasochłonne i wymaga zatrudnienia specjalistów z dziedziny handlu.

Wiąże się to wszystko z bardzo wysokimi kosztami, które mogą być ograniczone, jeśli zdecyduje się na automatyzację procesów B2B i tego, jak dostarczane mają być towary.

Co ważne, koszty obsługi są obniżone w przypadku klientów długoterminowych, których już się zna. Transakcje tego typu to poniekąd uzewnętrznienie potrzeb obu stron umowy, dlatego też klienci decydują się na taki handel.

Lejek sprzedażowy b2b

AARRR lejek marketingowy pirate metrics lejek sprzedażowy

Lejek sprzedażowy w B2B znacząco różni się od typowego procesu dla B2C.

Cykl marketingowy przebiega znacznie wolniej i różni się osobami decyzyjnymi.

Z tego powodu samo podejście musi zakładać wiele etapów.

Jak opłacać B2B?

Jest to rozwiązanie, w którym możliwe jest dostosowanie płatności do potrzeb i wymagań obu stron.

Sprzedaż B2B umożliwia wybranie dowolnej drogi dostaw oraz oczywiście metody kontaktu między obiema firmami.

Nie ma żadnych ograniczeń i nikt nie może nic narzucić drugiej stronie, ponieważ obie są równe w całym układzie.

Klient może więc zakupić towar taki jaki chce, zamówić go kanałem, który wybierze oraz zapłacić tak jak ma ochotę. Warto zaznaczyć, że sprzedaż taka umożliwia przesłanie asortymentu wraz z fakturą, a dopiero potem można za nią zapłacić.

Cała transakcja jest regulowana przez obie strony umowy, które decydują o tym, jak ma ona przebiegać. Jak wiadomo organizacja dostaw może być bardzo szeroka i rozrosnąć się do gigantycznych rozmiarów, warto tak zarządzać zależnościami, aby były one jak najbardziej zautomatyzowane.

Niezwykle pomocny w tym wszystkim będzie system teleinformatyczny, którym łączyć mogą się ludzie z całego świata i dokonywać między sobą transakcje.

Rola stron w sprzedaży B2B

W systemie B2B każdy może przygotować ofertę według swojego uznania oraz wyszukać ją tam gdzie chce.

Zamówienie oraz jego przygotowanie również zależne jest od klienta. System płatności oraz jej realizacja może być kształtowana dobrowolnie przez strony kontraktu.

Warto zaznaczyć, że strony biorące udział w B2B mogą również przesyłać do siebie dokumenty w dowolny sposób. B2B to również dobrowolność w prowadzeniu kampanii reklamowych oraz marketingu.

Warto zaznaczyć, że B2B jest najlepszym rozwiązaniem w czasach, których wszystko jest skomputeryzowane.

Jak wiadomo, kiedyś sprzedaż trzeba było prowadzić w specjalnych księgach, a wszystkie transakcje zliczało się za pomocą kalkulatorów lub ręcznie.

W taki sam sposób trzeba było zapisywać ilość towaru przychodzącego i wychodzącego. W erze Internetu jest to dużo prostsze, ponieważ pozwala on na wiele innych możliwości. Obecnie, aby dokonać zakupu, nie trzeba wychodzić z domu.

Gdzie prowadzić sprzedaż B2B?

Dzięki systemom teleinformatycznym można dobrowolnie kształtować stosunek B2B, jednakże na rynku dostępnych jest kilka ciekawych rozwiązań, dzięki którym wszystko jest prostsze, ponieważ stoją za nimi firmy zajmujące się projektowaniem tego typu sieci.

Najważniejsze w tego typu rozwiązaniach jest to, że programy mogą być między sobą powiązane, co umożliwia np. połączenie programu do sprzedaży z programem magazynowym.

Dzięki temu w jednym oknie można przejrzeć ilość towaru wychodzącego i przychodzącego oraz sumy transakcji z danego okresu.

Jest to bardzo przydatne, wtedy gdy prowadzi się sprzedaż opartą o e-commerce.

Warto zaznaczyć, że dwa lata temu weszły zmiany, przez które wiele firm musiało dostosować się do nowych warunków rynkowych.

Jak wiadomo, w dobie pandemii wszystko odbywało się zdalnie, dlatego też sprzedaż B2B zyskała na popularności. Okazało się, że nie trzeba mieć osobistego kontaktu z kontrahentem, aby wykonać transakcję. Dołączenie do ogólnoświatowego systemu sprzedaży B2B może przynieść wiele korzyści, dotyczących przede wszystkim procesów organizacyjnych.

Połączenie systemu teleinformatycznego z B2B to szansa na jeszcze większe zyski dla firmy.

Niezależnie od tego, jaką działalnością zajmuje się firma i co sprzedaje, zdecydowanie warto zapoznać się z zasadami handlu B2B, ponieważ jest to przyszłość transakcji, z której korzystać będą firmy na całym świecie.

Warto iść za duchem czasu i wyprzedzać trendy zanim te przejdą do porządku dziennego. Gwarantuje to zyski oraz stabilizację pozycji na rynku.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Sprzedaż B2B – co to jest i na czym polega handel B2B + usługi?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)