Specjalista marketingu internetowego oferta i opis stanowiska pracy (zakres obowi膮zk贸w)

Strategie marketingowe
Strategie marketingowe, czym jest marketing strategiczny w Twojej firmie (skuteczne przedsi臋biorstwo)
24 sierpnia, 2021
S艂owa kluczowe
S艂owa kluczowe do pozycjonowania, seo, google ads, fraza
24 sierpnia, 2021
Specjalista marketingu internetowego
Specjalista marketingu internetowego

Czym zajmuje si臋 specjalista marketingu internetowego?

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e specjalista marketingu internetowego jest odpowiedzialny nie tylko za wdra偶anie, ale r贸wnie偶 koordynowanie poszczeg贸lnych projekt贸w w sieci. Zajmuje si臋 tak偶e badaniem skuteczno艣ci podejmowanych dzia艂a艅 czy tworzeniem kampanii reklamowych. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e bardzo cz臋sto tworzy mailingi i newslettery.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Strategia marketingowa na facebooku

Jakie umiej臋tno艣ci musi posiada膰 specjalista marketingu internetowego?

Osoba na omawianym stanowisku powinna przede wszystkim rozumie膰 specyfik臋 reklamy w internecie. Specjalista musi wiedzie膰, dlaczego dla okre艣lonego klienta e-mail marketing b臋dzie korzystniejszym rozwi膮zaniem ni偶 dzia艂ania content marketingowe. Bardzo istotne znaczenie maj膮 tak偶e umiej臋tno艣ci analityczne.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Godny uwagi jest fakt, 偶e w marketingu nie ma jednej w艂a艣ciwej drogi. Zadaniem specjalisty jest bowiem zar贸wno szukanie r贸偶nych mo偶liwo艣ci, jak i analizowanie rezultat贸w poszczeg贸lnych kampanii. Do wspomnianych umiej臋tno艣ci analitycznych trzeba tak偶e zaliczy膰 przewidywanie skutk贸w podj臋tych decyzji.

Osoby, kt贸re chc膮 wykonywa膰 omawiany zaw贸d musz膮 doskonale rozumie膰 procesy biznesowe. Trzeba bowiem 艂膮czy膰 fakty, a nast臋pnie wykorzystywa膰 je w trakcie kreowania r贸偶nych strategii marketingowych.

Ponadto specjalista powinien posiada膰 przynajmniej podstawow膮 wiedz臋 z zakresu HTML. Dzi臋ki temu zesp贸艂, w kt贸rym pracuje b臋dzie mia艂 gwarancj臋, 偶e w przypadku ewentualnych problem贸w, marketingowiec samodzielnie wprowadzi modyfikacje. Kolejn膮 wa偶n膮 kompetencj膮 jest umiej臋tno艣膰 pisania j臋zykiem korzy艣ci. Nale偶y oczywi艣cie dobra膰 w艂a艣ciwe s艂owa kluczowe do okre艣lonych temat贸w.

Ile zarabia specjalista marketingu internetowego?

Warto wiedzie膰, 偶e mediana zarobk贸w osoby wykonuj膮cej omawiany zaw贸d wynosi 4800 z艂otych brutto. Godny uwagi jest r贸wnie偶 fakt, 偶e 75% os贸b pracuj膮cych w omawianym zawodzie zarabia powy偶ej 3200 z艂otych, a 25% – ponad 5880 z艂otych.

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e pracownicy z kilkuletnim do艣wiadczeniem przewa偶nie zarz膮dzaj膮 kilkuosobowymi zespo艂ami i maj膮 znacznie szerszy zakres obowi膮zk贸w. Nikogo nie powinien tak偶e dziwi膰 fakt, 偶e mediana ich zarobk贸w wynosi 6040 z艂 brutto.

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e na wy偶sz膮 pensj臋 mog膮 liczy膰 liderzy zespo艂贸w wdra偶aj膮cy strategi臋 marketingow膮. Przeci臋tnie zarabiaj膮 bowiem 6850 z艂otych. Warto r贸wnie偶 zaznaczy膰, 偶e du偶e korporacje p艂ac膮 specjalistom marketingu internetowego ponad 20 tysi臋cy z艂otych brutto miesi臋cznie.

Co dok艂adnie b臋dzie wp艂ywa艂o na zarobki?

Pierwszym aspektem, kt贸ry ma wp艂yw na wysoko艣膰 zarobk贸w jest oczywi艣cie zajmowane stanowisko. Bardzo istotne znaczenie maja聽takie kwestie, jak zakres odpowiedzialno艣ci, do艣wiadczenie i zakres obowi膮zk贸w.

Ponadto osoby zatrudnione na umow臋 o prac臋 b臋d膮 mia艂y inne wynagrodzenie od os贸b rozliczaj膮cych si臋聽w modelu B2B. Godny uwagi jest fakt, 偶e z roku na rok coraz wi臋ksza liczba ekspert贸w decyduje si臋 na wspomniane rozwi膮zanie. Mog膮 pracowa膰 wtedy dla kilku klient贸w. Z kolei umowa zlecenia w przewa偶nie b臋dzie wi膮za艂a si臋 z ni偶sz膮 pensj膮.

Nikogo nie powinien dziwi膰 fakt, 偶e na zdecydowanie najwy偶sze pensje mog膮 liczy膰 specjali艣ci marketingu internetowego pracuj膮cy w Warszawie. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e nie istnieje zale偶no艣膰 polegaj膮ca na tym, 偶e pracownicy w wi臋kszych firmach zarabiaj膮 wi臋cej.

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e najlepiej zarabiaj膮 pracownicy w przedsi臋biorstwach zatrudniaj膮cych od 50 do 100 os贸b. Jest to spowodowane tym, 偶e w najwi臋kszych korporacjach zespo艂y marketingowe s膮 bardzo du偶e. Oznacza to, 偶e obowi膮zki s膮 podzielone na wi臋ksz膮 liczb臋 os贸b.

Warto wiedzie膰, 偶e przewa偶nie wynagrodzenie dotyczy pensji podstawowej.

Pracownicy mog膮 w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w liczy膰 na dodatkowe benefity. Doskona艂ym przyk艂adem mog膮 by膰 premie za wyniki zespo艂owe i indywidualne. Oczywi艣cie s膮 one przyznawane w systemie rocznym, kwartalnym lub miesi臋cznym. Ponadto pracownicy wi臋kszych firm otrzymuj膮 karnety na si艂owni臋. Specjali艣ci maj膮 mo偶liwo艣膰 uczestniczenia w kursach, szkoleniach.

Jak mo偶na znale藕膰 prac臋, jako specjalista marketingu internetowego?

Doskona艂ym rozwi膮zaniem mo偶e by膰 uczestniczenie w targach pracy, kt贸re s膮 regularnie organizowane w wi臋kszych miastach w Polsce. Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e z roku na rok uczestniczy w nich coraz wi臋ksza liczba przedsi臋biorstw. Istnieje dzi臋ki temu mo偶liwo艣膰 porozmawiania z przedstawicielami danego przedsi臋biorstwa jeszcze przed z艂o偶eniem aplikacji. Nie wszyscy wiedz膮, 偶e dzi臋ki wspomnianym targom mo偶na by膰 zauwa偶onym przez rekruter贸w, z艂o偶y膰 CV bezpo艣rednio u przedstawiciela firmy, a tak偶e lepiej pozna膰 organizacj臋.

Kolejn膮 opcj膮 b臋dzie szukanie zatrudnienia w najbardziej popularnych serwisach z ofertami pracy. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e bardzo du偶a liczba korporacji podejmuje decyzj臋 o organizacji konkursu na specjalist臋 marketingu internetowego. Przewa偶nie pierwszym etapem procesu rekrutacyjnego jest wykonanie zadania, kt贸re b臋dzie sprawdza艂o predyspozycje do pracy na danym stanowisku.

Dopiero p贸藕niej odbywa si臋 rozmowa kwalifikacyjna. Mo偶na zaobserwowa膰, 偶e obecnie media spo艂eczno艣ciowe sta艂y si臋 bardzo istotnym kana艂em komunikacji mi臋dzy firmami, a potencjalnymi pracownikami.

Warto wiedzie膰, 偶e na portalu LinkedIn og艂oszenia r贸偶nych pracodawc贸w w zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w mo偶na znale藕膰 bez wi臋kszego problemu w wyszukiwarce ofert pracy. Bardzo cz臋sto przedsi臋biorstwa informuj膮 o poszukiwaniu pracownika na swoim profilu. Godny uwagi jest r贸wnie偶 fakt, 偶e z roku na rok coraz wi臋cej organizacji wykorzystuje Instagram do komunikacji z potencjalnymi kandydatami.

Ponadto na oficjalnej stronie firm znajduje si臋聽dedykowana zak艂adka, na kt贸rej zamieszczane s膮 informacje o ewentualnych otwartych aplikacjach.

Jak pracuje specjalista marketingu internetowego?

Nale偶y mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e marketing internetowy jest realizowany w r贸偶nych formach. Reklama obejmuje m.in. kampanie Google Ads, SEO, e-mailing czy video marketing.

Osoby pracuj膮ce na omawianym stanowisku musz膮 posiada膰 wiedz臋 z ka偶dego rodzaju marketingu online. Ich zadaniem jest bowiem odpowiednie dopasowanie przekazu do bran偶y, a tak偶e klient贸w danej firmy. Specjali艣ci przewa偶nie pracuj膮 w agencjach marketingowych i realizuj膮 zlecenia dla klient贸w z r贸偶nych bran偶. Bardzo cz臋sto podejmuj膮 decyzj臋 o za艂o偶eniu w艂asnej dzia艂alno艣ci gospodarczej. Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e obecnie przedsi臋biorstwa coraz rzadziej zatrudniaj膮 specjalist贸w marketingu internetowego na etat. Zlecaj膮 bowiem marketing firmom zewn臋trznym.

Osoby na omawianym stanowisku pracuj膮ce w agencji przewa偶nie tworz膮 lejek sprzeda偶owy dla konkretnego klienta. W najprostszym mo偶liwym uj臋ciu polega on na stworzeniu reklamy np. w Social Mediach, kt贸ra b臋dzie przekierowywa艂a do oficjalnej strony internetowej danej organizacji. Jest to bowiem najbardziej skuteczna forma reklamy. Istotne znaczenie b臋dzie mia艂o napisanie tre艣ci j臋zykiem korzy艣ci, a tak偶e dopasowanie odpowiedniej grafiki, tytu艂u czy okre艣lenie grupy docelowej.

Specjali艣ci doskonale wiedz膮, 偶e kluczem do sukcesu jest testowanie. Grafika, kt贸ra doskonale sprawdzi艂a si臋 w jednej kampanii, mo偶e nie zda膰 egzaminu w innej kampanii firmy z tej samej bran偶y. Zdecydowanie najlepszym rozwi膮zaniem b臋dzie sprawdzanie r贸偶nych kreacji reklamowych. Osoba na omawianym stanowisku musi zatem poinformowa膰 klienta, 偶e w pierwszej kolejno艣ci trzeba sprawdzi膰 na mniejszym bud偶ecie najwi臋ksz膮 mo偶liw膮 liczb臋 kombinacji reklam z r贸偶nymi grafikami, tytu艂ami itp. Nast臋pnie na kreacj臋 z najlepsz膮 konwersj膮 mo偶na przeznaczy膰 wi臋kszy bud偶et.

Specjalista marketingu internetowego potrafi tak偶e odpowiednio stworzy膰 komunikat na oficjalnej stronie firmy, na kt贸r膮 b臋dzie przekierowywa艂a reklama z medi贸w spo艂eczno艣ciowych. Tre艣膰 musi by膰 napisana j臋zykiem korzy艣ci. Zadaniem reklamy jest pomoc klientowi w podj臋ciu w艂a艣ciwej decyzji.

Koniecznie trzeba zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e specjali艣ci, kt贸rzy s膮 liderami zespo艂贸w maj膮 u艂atwione zadanie, poniewa偶 wsp贸艂pracuj膮 z ekspertami e-mail marketingu, SEO czy Social Media marketingu. Je偶eli klient ma zbudowan膮 du偶膮 baz臋 mailingow膮, wystarczy stworzy膰 odpowiedni膮 kampani臋. W przypadku, gdy firma specjalizuje si臋 w sprzeda偶y poduszek terapeutycznych nale偶y w pierwszej kolejno艣ci stworzy膰 artyku艂y zwi膮zane zaletami prawid艂owego snu. Nast臋pnie mo偶na wys艂a膰 e-mail dotycz膮cy konsekwencji zwi膮zanych z jego zaniedbaniem. Dopiero w kolejnym etapie zalecane jest przedstawienie oferty poduszek terapeutycznych.

Specjalista marketingu internetowego mo偶e zleci膰 ekspertowi SEO pozycjonowanie na okre艣lone frazy zwi膮zane z dan膮 bran偶膮. Oczywi艣cie trzeba poinformowa膰 klienta o tym, 偶e jest to proces, kt贸ry b臋dzie wymaga艂 czasu. W zale偶no艣ci od bran偶y satysfakcjonuj膮cych efekt贸w mo偶na spodziewa膰 si臋 nawet po p贸艂 roku. Zadaniem osoby na omawianym stanowisku jest tak偶e u艣wiadomienie klienta, 偶e dany rodzaj reklamy w jego przypadku si臋 nie sprawdzi. Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 sklep komputerowy, kt贸ry chce pozycjonowa膰 si臋 na okre艣lone modele laptop贸w. Specjalista powinen wyprowadzi膰 w艂a艣ciciela firmy z b艂臋du i zaproponowa膰 np. Google Ads lub kampani臋 w Social Mediach.

Jak zosta艂o ju偶 wspomniane wcze艣niej osoby, kt贸re chc膮 pracowa膰 jako specjali艣ci powinno posiada膰 minimaln膮 wiedz臋 z ka偶dego rodzaju marketingu internetowego. Bardzo cz臋sto osoby, kt贸re najlepiej znaj膮 si臋 na e-mail marketingu uczestnicz膮 w projektach, gdzie wykorzystywana jest reklama na YouTube. W ten spos贸b mog膮 zdoby膰 cenne do艣wiadczenie, kt贸re b臋d膮 mogli p贸藕niej wykorzysta膰 w innych kampaniach.

Specjali艣ci marketingu internetowego regularnie uczestnicz膮 w szkoleniach i czytaj膮 blogi najlepszych marketer贸w na 艣wiecie. Godny uwagi jest fakt, 偶e ca艂y czas powstaj膮 nowe rozwi膮zania czy portale internetowe, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 do reklamy. Doskona艂ym przyk艂adem mo偶e by膰 Tik Tok, kt贸ry jeszcze kilka lat temu nie by艂 w Polsce w og贸le znany. Bardzo istotne znaczenie ma tak偶e umiej臋tno艣膰 wyci膮gania wniosk贸w. Specjalista nie powinien pope艂nia膰 tych samych b艂臋d贸w w kolejnych kampaniach.

Sem, e-commerce czy social manager?

Specjalista ds facebook ads, czy specjalista ds seo, lub specjalista ds google ads to nie jest 艂atwa praca. Efektywno艣膰 jest tutaj kluczowa. M艂odszy specjalista ds digital, sem , czy e-commerce mimo ma艂ego sta偶u posiada du偶e zobowi膮zania co do klienta.W dodatku nie istnieje idealne narz臋dzie. Trzeba zna膰 ich ca艂kiem sporo: google search console, google analytics, interfejs google ads (dawniej google adwords) i inne.mimo to zach臋camy do pracy w marketingu, tak aby ka偶dy manager by艂 z Ciebie dumny!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)