Sieć reklamowa – kampania display – reklama banerowa GDN -jak ustawić w Google Ads?

Sieć reklamowa – kampania display – reklama banerowa GDN -jak ustawić w Google Ads?

Sieć reklamowa - kampania display - reklama banerowa GDN -jak ustawić w Google Ads

Co to sieć reklamowa google?

Sieć reklamowa Google to platforma reklamowa udostępniona przez Google, która umożliwia firmom i reklamodawcom wyświetlanie ich reklam na stronach internetowych, aplikacjach mobilnych i w wynikach wyszukiwania Google.

Google Ads, wcześniej znany jako Google AdWords, jest głównym produktem Google dla reklamodawców. Umożliwia on wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania Google, na stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych i na platformie YouTube. Reklamodawcy mogą określić, kto ma zobaczyć ich reklamy, w zależności od czynników takich jak lokalizacja, wiek, zainteresowania, czas trwania kampanii i wiele innych.

Sieć reklamowa Google oferuje również narzędzia do pomiaru i analizy skuteczności kampanii reklamowych, co pozwala reklamodawcom na bieżąco dostosowywać swoje strategie reklamowe w celu uzyskania jak największej efektywności.

Gdzie wyświetlają się reklamy w sieci reklamowej?

Sieć GDN jest zbiorem witryn:

  • należących do Google, np. Finanse Google, Gmail, Blogger czy YouTube – które wyświetlają reklamy Google.
  • aplikacje i witryny mobilne
  • strony biorące udział w programie adsense.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak ustawić reklamę w sieci reklamowej Google display network?

Aby wyświetli reklamę banerową w sieci display Google:

  • Zaloguj się na swoje konto Google Ads
  • Kliknij kartę „Kampanie,” a następnie wybierz „Nowa kampania”
  • Wybierz typ kampanii „Tylko sieć reklamowa”
  • W kampanii displayowej masz do wyboru różne typy kierowania.
  • Wybierz odpowiedni format reklamy, na przykład grafikę, film lub tekst.
  • Wybierz grupy reklamowe, do których chcesz dodać reklamę.
  • Określ docelowe kryteria, takie jak lokalizacja geograficzna, demografia, zainteresowania itp.
  • Określ budżet kampanii i wybierz strategię licytacji.
  • Utwórz reklamę, zgodnie z wybranym formatem reklamy i wybierz obrazy lub treści.
  • Przeglądaj i zatwierdź kampanię.

Warto zauważyć, że Google Display Network umożliwia również targeting reklamowy na podstawie kontekstu, tj. tematyki witryny, na której będzie wyświetlana reklama, a także targeting remarketingowy, który pozwala docierać do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę.

Ważne:

  • wyklucz aplikacje mobilne
  • zaznacz odpowiednie kategorie wykluczeń treści
  • wybierz odpowiednią opcję w ustawieniach lokalizacji
  • użyj odpowiedniego optymalizatora konwersji
  • wybierz odpowiednie języki (unikając opcji Wszystkie języki)
  • wybierz odpowiednie konwersje pod daną kampanię
  • wyłącz kierowanie zoptymalizowane

Jak targetować kampanie w sieci reklamowej GDN?

Kampanie reklamowe w sieci display w Google możemy targetować po kilku typach zachowań/grup:

  • niestandardowi odbiorcy (aplikacje)
  • po słowach kluczowych (kontekstowo w treści)
  • niestandardowi odbiorcy (po wyszukiwanych hasłach w Google )
  • niestandardowi odbiorcy (strony docelowe)
  • szczegółowe dane demograficzne
  • zdarzenia z życia
  • miejsca docelowe
  • podobni do osób z list remarketingowych (look-a-like) – wycofywane
  • odbiorcy na rynku
  • osoby o podobnych zainteresowaniach
  • tematy

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Wymagania dotyczące kreacji graficznych w GDN:

Obraz
Format poziomy (1,91:1): 1200 × 628 (rozmiary minimalne: 600 × 314, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 300 × 300, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)

Logo
Format poziomy (4:1): 1200 × 300 (rozmiary minimalne: 512 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Kwadrat: 1200 × 1200 (rozmiary minimalne: 128 × 128, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
Uwaga: dodanie tylko logo w formacie poziomym może ograniczyć zasięg reklamy i nie jest zalecane.

Elastyczne reklamy displayowe

Elastyczne reklamy displayowe to format reklamowy, który jest stosowany w sieci reklamowej Google. Są to reklamy, które dostosowują swoje rozmiary i wygląd do miejsca, w którym są wyświetlane, tak aby w jak największym stopniu pasować do wyglądu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.

Elastyczne reklamy displayowe pozwalają na wykorzystanie jednego kreatywnego elementu reklamy i automatyczne dopasowanie jego rozmiaru i układu do różnych rozmiarów slotów reklamowych. To pozwala reklamodawcom na łatwiejsze tworzenie reklam, ponieważ nie muszą tworzyć wielu wersji reklam o różnych rozmiarach, a zamiast tego mogą skoncentrować się na stworzeniu jednej elastycznej reklamy.

Dzięki temu, że elastyczne reklamy displayowe automatycznie dopasowują się do różnych rozmiarów slotów reklamowych, mogą one zwiększać skuteczność kampanii reklamowych, ponieważ pozwalają na wykorzystanie większej liczby miejsc, w których można wyświetlić reklamę.

Jak działa GDN?

Google Display Network (GDN) to sieć reklamowa firmy Google, która pozwala reklamodawcom wyświetlać swoje reklamy graficzne, wideo lub tekstowe na tysiącach witryn internetowych, aplikacjach mobilnych oraz na kanałach YouTube.

GDN działa na zasadzie systemu aukcyjnego. Reklamodawcy ustalają swoje oferty, które określają, ile są gotowi zapłacić za kliknięcie lub wyświetlenie swojej reklamy. Następnie, w czasie rzeczywistym, algorytm Google wybiera najbardziej odpowiednie reklamy dla danej witryny lub aplikacji, uwzględniając takie czynniki jak kontekst, demografia, zainteresowania i zachowanie użytkowników.

Reklamy wyświetlane na GDN mogą być docelowe, tzn. wyświetlane dla określonej grupy odbiorców na podstawie ich lokalizacji geograficznej, zainteresowań, czy też demografii. Mogą też być remarketingowe, co oznacza, że reklamy są wyświetlane użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili witrynę reklamodawcy lub dokonali określonych działań na witrynie.

GDN pozwala reklamodawcom osiągnąć większą widoczność i zwiększyć zasięg swoich reklam, a także docierać do nowych, potencjalnych klientów.

Jaka jest jedna z największych zalet reklam displayowych?

Jedną z największych zalet reklam displayowych jest ich potencjalnie duży zasięg. Reklamy displayowe mogą być wyświetlane na tysiącach witryn internetowych, aplikacjach mobilnych oraz na kanałach YouTube, co daje reklamodawcom możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Ponadto, reklamy displayowe pozwalają na wizualną prezentację produktu lub usługi, co może skuteczniej przyciągać uwagę użytkowników i zwiększać ich zainteresowanie ofertą reklamodawcy. Reklamy displayowe pozwalają też na precyzyjne targetowanie, co oznacza, że można je wyświetlać tylko dla określonych grup odbiorców, co z kolei może przekładać się na skuteczniejsze kampanie reklamowe.

Jakie są formaty reklam w sieci reklamowej Google?

Oto obowiązujące formaty reklam w sieci reklamowej Google:

  • Reklamy tekstowe
  • Reklamy graficzne- Animowane i statyczne
  • Reklamy wideo
  • Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce
  • Reklamy multimedialne
  • Elastyczne reklamy displayowe
  • Reklamy budujące zaangażowanie
  • Reklamy w Gmailu

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!