Serp -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

serp
serp

Co to jest Search Engine Results Page (SERP). Definicja.

Definicja Serp co to jest: to strona, którą wyszukiwarka zwraca po przesłaniu zapytania przez użytkownika. Oprócz bezpłatnych wyników wyszukiwania strony wyników wyszukiwania (SERP) zwykle zawierają reklamy w płatnych wynikach wyszukiwania i płatne za kliknięcie (PPC).

Dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) wysoka pozycja w SERP może być bardzo dobra dla biznesu, ponieważ użytkownicy są bardziej skłonni do klikania wyników u góry strony. Wraz z wprowadzeniem znaczników danych strultuanych, SERP stają się coraz bardziej złożone, aby próbować przewidywać potrzeby użytkowników.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Ponad 91% ruchu konsumenckiego trafia do witryn, które plasują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Jeśli Twojej witryny jeszcze tam nie ma, nie martw się. Istnieją strategie, których możesz użyć, aby poprawić swój ranking, ale najpierw musisz zrozumieć, czym są strony wyników wyszukiwania i jak je pozycjonują.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

SERP (Search Engine Results Page) – strona internetowa wyświetlająca listę adresów znalezionych za pomocą wyszukiwarki internetowej; obejmuje ona strony znalezione automatycznie przez wyszukiwarkę i adresy wprowadzone do indeksu ręcznie oraz adresy pochodzące z bazy adresów opłacanych przez ogłoszeniodawców. Najczęściej układ wyników wyszukiwania na początku i końcu strony wyświetla wyniki płatne, a pomiędzy nimi organiczne. Poszczególne adresy wyświetlane w wynikach wyszukiwania składają się z co najmniej trzech kluczowych elementów – Meta Title, Meta Description oraz adresu strony. Dodatkowe, nieobowiązkowe elementy wyników wyszukiwania to zdjęcia, ilustracje, miniatury, odnośniki do YouTube, Map Google. W SERP można odnaleźć także fragmenty Wikipedii, linki do aukcji, wizytówki firm, wyróżnione odpowiedzi, wiadomości, wyszukiwarki wewnętrzne serwisów zewnętrznych wraz z listą odnośników do poszczególnych podstron, usługi Google

https://pl.wikipedia.org/wiki/SERP

Search Engine Results Page (SERP)

Co to jest strona wyników wyszukiwania?

Strona wyników wyszukiwania lub SERP to strona, którą widzisz po wpisaniu zapytania w Google, Bing, Yahoo lub w dowolnej innej wyszukiwarce. Wygląd SERP w każdej wyszukiwarce jest inny, ale ponieważ Google jest najpopularniejszym silnikiem który posiada ponad 83% udziału w rynku – skupimy się na ich funkcjach i algorytmach.

Jakie są rodzaje zapytań w serp?

Funkcje SERP wyświetlane po wyszukiwaniu zależą od typu wprowadzonego zapytania wyszukiwania. Wyszukiwane hasła zwykle należą do 1 z 3 kategorii: nawigacyjnej, informacyjnej lub transakcyjnej.

serp

Zapytania nawigacyjne

Zapytania nawigacyjne pojawiają się, gdy ktoś szuka określonej witryny, ale nie wpisuje pełnego adresu URL witryny. O ile wyszukujący nie szuka konkretnie Ciebie, dotarcie do pierwszej strony tych wyników może być trudne. Aby skorzystać z zapytań nawigacyjnych w swojej witrynie, rozważ zakup reklam dla słów kluczowych, według których chcesz się pozycjonować — na przykład nazwy swojej firmy.

Zapytania informacyjne

Osoba wysyła zapytanie informacyjne, gdy chce się czegoś dowiedzieć, na przykład faktów na dany temat lub sposobu wykonania określonego zadania. Wyszukujący zwykle nie chce dokonać zakupu, ale odpowiednia treść często kieruje go do konkretnej marki. Dlatego ważne jest, aby tworzyć odpowiednie treści, które zaspokoją pragnienia, potrzeby i zainteresowania Twoich docelowych odbiorców.

Dodanie treści multimedialnych do witryny może być szczególnie skutecznym sposobem generowania ruchu z zapytań informacyjnych. Oto kilka typowych przykładów do rozważenia.

  • Infografika, którą można udostępniać
  • Film instruktażowy, który zawiera wzmianki o Twoim produkcie lub usłudze
  • Instruktażowy wpis na blogu z pomocnymi wskazówkami dla odbiorców
  • Przewodnik lub oficjalny pdf do pobrania

Zapytania transakcyjne

Ludzie zadają zapytania dotyczące transakcji, gdy myślą o zakupie czegoś, na przykład określonego produktu lub przedmiotu z szerokiej kategorii. Zapytania transakcyjne mają największy potencjał przychodowy, więc słowa kluczowe mają zwykle wysokie stawki dla miejsc płatnych za kliknięcie. Oznacza to, że oprócz bezpłatnych wyników wyszukiwania zapytań dotyczących transakcji, ludzie zobaczą również trafne płatne wyniki.

Płatne reklamy są popularne wśród firm, ponieważ są skuteczne; szacuje się że prawie 65% kliknięć transakcyjnych w SERP ma miejsce w płatnych reklamach.

Płatne reklamy a wyniki organiczne w serp

Listy płatne i organiczne wyglądają bardzo podobnie w SERP Google. A ponieważ każda z nich może pomóc Ci zwiększyć ruch w Twojej witrynie, powinieneś rozważyć stworzenie strategii obejmującej oba te elementy.

Zaleta płatnych reklam

Google umieszcza płatne reklamy na górze strony wyników wyszukiwania, zwykle wyświetlając 1-4 reklamy na komputerze stacjonarnym i 3 w przeglądarce mobilnej. Zazwyczaj więcej niż 4 firmy rywalizują o to samo słowo kluczowe wyszukiwania, więc Google musi również określić, które reklamy trafiają na pierwszą stronę wyników.

Aby podjąć tę decyzję, Google bierze pod uwagę kilka czynników: wysokość stawki, jakość osób, do których trafiają użytkownicy po kliknięciu reklamy, jakość samej reklamy i trafność wyszukiwania. Jeśli Google uzna, że ​​Twoja witryna jest lepsza i bardziej trafna niż konkurencja, pojawisz się na pierwszej stronie.

Wartość ofert organicznych

Wyniki organiczne zdobywają swoje miejsce dzięki optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), stale zmieniającemu się zestawowi technik, których możesz użyć, aby pomóc swojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w SERP. Podobnie jak w przypadku płatnych reklam, musisz mieć witrynę wysokiej jakości, aby uzyskać dobry ranking organiczny. Zasady są jednak mniej jednoznaczne. Google stale ulepsza swój algorytm, aby zapewnić najlepsze wyniki, dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z nowymi lub nadchodzącymi aktualizacjami.

Jakie są cechy SERP?

Dzisiejszy wygląd i funkcje SERP są bardziej zróżnicowane wizualnie niż w poprzednich latach. Oprócz ogólnych wyników wyszukiwania, które po prostu wyświetlają nazwę witryny i metadane, wyszukiwania mogą również zwracać obrazy, sugestie zakupów, tweety lub karty informacyjne. Każda funkcja ogólnie pasuje do jednej z następujących kategorii:

  • Knowledge graph (wykres wiedzy): pojawiają się w panelu lub polu w SERP, często po prawej stronie.
  • Rich snippets (opisy rozszerzone): dodają do wyniku dodatkowe elementy wizualne, takie jak gwiazdki w recenzjach produktów lub zdjęcia..
  • Płatne wyniki: możesz je kupić, licytując odpowiednie słowa kluczowe. Płatne wyniki będą zawierać u góry etykietę wskazującą, że wynik jest reklamą np sponsorowane.
  • Wyniki uniwersalne: są to wyniki, które pojawiają się obok wyników organicznych.

Pozycjonowanie w SERP

  • Popraw swój autorytet domeny. Domain authority to wskaźnik, który Google używa do oceny reputacji witryny.
  • Uzyskaj więcej linków zwrotnych.
  • Twórz własne linki zwrotne.
  • Zoptymalizuj treści pod kątem właściwych słów kluczowych.
  • Zoptymalizuj swoją witrynę.

Pozycjonowania w serpach nie powinno się mylić z SEM, ponieważ sem to skrót od search engine marketing. Jest to ogólniejsze pojęcie od seo, określa generalnie marketing w wyszukiwarkach.

A co ma wspólnego XTR, czyli click through rate z SERP?

Otóż CTR jest także jednym z czynników rankingowych google, czyli polepsza nasza pozycję w serpach.

Współczynnik klikalności (ang. click through rate, CTR) – stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklamy, który mierzy się w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przeważnie lepszy CTR osiąga. Bardzo niski CTR miewają zwłaszcza klasyczne bannery reklamowe, które użytkownicy Internetu nauczyli się ignorować (zjawisko ślepoty banerowej).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_klikalno%C5%9Bci

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jakie elementy mogą między innymi zostać wyświetlone w wynikach wyszukiwania SERP?

1. Linki do stron internetowych
2. Zdjęcia i grafiki
3. Zawartość wideo
4. Wpisy w mediach społecznościowych
5. Mapy i informacje lokalne
6. Wyróżnione fragmenty stron
7. Reklamy
8. Pytania i odpowiedzi
9. Wiadomości
10. Wyniki wizualne
11. DA – direct answer

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!