Serp -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

zmiana algorytmu google
Zmiana algorytmu google -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 lutego, 2022
w3c
w3c -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
4 lutego, 2022
serp
serp

Co to jest Search Engine Results Page (SERP)

Serp co to: to strona, kt贸r膮 wyszukiwarka zwraca po przes艂aniu zapytania przez u偶ytkownika. Opr贸cz bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania strony wynik贸w wyszukiwania (SERP) zwykle zawieraj膮 reklamy w p艂atnych wynikach wyszukiwania i p艂atne za klikni臋cie (PPC). Dzi臋ki optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek (SEO) wysoka pozycja w SERP mo偶e by膰 bardzo dobra dla biznesu, poniewa偶 u偶ytkownicy s膮 bardziej sk艂onni do klikania wynik贸w u g贸ry strony. Wraz z wprowadzeniem znacznik贸w danych strultuanych, SERP staj膮 si臋 coraz bardziej z艂o偶one, aby pr贸bowa膰 przewidywa膰 potrzeby u偶ytkownik贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Ponad 91% ruchu konsumenckiego trafia do witryn, kt贸re plasuj膮 si臋 na pierwszej stronie wynik贸w wyszukiwania Google. Je艣li Twojej witryny jeszcze tam nie ma, nie martw si臋. Istniej膮 strategie, kt贸rych mo偶esz u偶y膰, aby poprawi膰 sw贸j ranking, ale najpierw musisz zrozumie膰, czym s膮 strony wynik贸w wyszukiwania i jak je pozycjonuj膮.

SERP (Search Engine Results Page) 鈥 strona internetowa wy艣wietlaj膮ca list臋 adres贸w znalezionych za pomoc膮 wyszukiwarki internetowej; obejmuje ona strony znalezione automatycznie przez wyszukiwark臋 i adresy wprowadzone do indeksu r臋cznie oraz adresy pochodz膮ce z bazy adres贸w op艂acanych przez og艂oszeniodawc贸w. Najcz臋艣ciej uk艂ad wynik贸w wyszukiwania na pocz膮tku i ko艅cu strony wy艣wietla wyniki p艂atne, a pomi臋dzy nimi organiczne. Poszczeg贸lne adresy wy艣wietlane w wynikach wyszukiwania sk艂adaj膮 si臋 z co najmniej trzech kluczowych element贸w – Meta Title, Meta Description oraz adresu strony. Dodatkowe, nieobowi膮zkowe elementy wynik贸w wyszukiwania to zdj臋cia, ilustracje, miniatury, odno艣niki do YouTube, Map Google. W SERP mo偶na odnale藕膰 tak偶e fragmenty Wikipedii, linki do aukcji, wizyt贸wki firm, wyr贸偶nione odpowiedzi, wiadomo艣ci, wyszukiwarki wewn臋trzne serwis贸w zewn臋trznych wraz z list膮 odno艣nik贸w do poszczeg贸lnych podstron, us艂ugi Google

https://pl.wikipedia.org/wiki/SERP

Search Engine Results Page (SERP)

Co to jest strona wynik贸w wyszukiwania?

Strona wynik贸w wyszukiwania lub SERP to strona, kt贸r膮 widzisz po wpisaniu zapytania w Google, Bing, Yahoo lub w dowolnej innej wyszukiwarce. Wygl膮d SERP w ka偶dej wyszukiwarce jest inny, ale poniewa偶 Google jest najpopularniejszym silnikiem kt贸ry posiada ponad 83% udzia艂u w rynku 鈥 skupimy si臋 na ich funkcjach i algorytmach.

Jakie s膮 rodzaje zapyta艅 w serp?

Funkcje SERP wy艣wietlane po wyszukiwaniu zale偶膮 od typu wprowadzonego zapytania wyszukiwania. Wyszukiwane has艂a zwykle nale偶膮 do 1 z 3 kategorii: nawigacyjnej, informacyjnej lub transakcyjnej.

serp

Zapytania nawigacyjne

Zapytania nawigacyjne pojawiaj膮 si臋, gdy kto艣 szuka okre艣lonej witryny, ale nie wpisuje pe艂nego adresu URL witryny. O ile wyszukuj膮cy nie szuka konkretnie Ciebie, dotarcie do pierwszej strony tych wynik贸w mo偶e by膰 trudne. Aby skorzysta膰 z zapyta艅 nawigacyjnych w swojej witrynie, rozwa偶 zakup reklam dla s艂贸w kluczowych, wed艂ug kt贸rych chcesz si臋 pozycjonowa膰 鈥 na przyk艂ad nazwy swojej firmy.

Zapytania informacyjne

Osoba wysy艂a zapytanie informacyjne, gdy chce si臋 czego艣 dowiedzie膰, na przyk艂ad fakt贸w na dany temat lub sposobu wykonania okre艣lonego zadania. Wyszukuj膮cy zwykle nie chce dokona膰 zakupu, ale odpowiednia tre艣膰 cz臋sto kieruje go do konkretnej marki. Dlatego wa偶ne jest, aby tworzy膰 odpowiednie tre艣ci, kt贸re zaspokoj膮 pragnienia, potrzeby i zainteresowania Twoich docelowych odbiorc贸w.

Dodanie tre艣ci multimedialnych do witryny mo偶e by膰 szczeg贸lnie skutecznym sposobem generowania ruchu z zapyta艅 informacyjnych. Oto kilka typowych przyk艂ad贸w do rozwa偶enia.

  • Infografika, kt贸r膮 mo偶na udost臋pnia膰
  • Film instrukta偶owy, kt贸ry zawiera wzmianki o Twoim produkcie lub us艂udze
  • Instrukta偶owy wpis na blogu z pomocnymi wskaz贸wkami dla odbiorc贸w
  • Przewodnik lub oficjalny pdf do pobrania

Zapytania transakcyjne

Ludzie zadaj膮 zapytania dotycz膮ce transakcji, gdy my艣l膮 o zakupie czego艣, na przyk艂ad okre艣lonego produktu lub przedmiotu z szerokiej kategorii. Zapytania transakcyjne maj膮 najwi臋kszy potencja艂 przychodowy, wi臋c s艂owa kluczowe maj膮 zwykle wysokie stawki dla miejsc p艂atnych za klikni臋cie. Oznacza to, 偶e opr贸cz bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania zapyta艅 dotycz膮cych transakcji, ludzie zobacz膮 r贸wnie偶 trafne p艂atne wyniki.

P艂atne reklamy s膮 popularne w艣r贸d firm, poniewa偶 s膮 skuteczne; szacuje si臋 偶e prawie 65% klikni臋膰 transakcyjnych w SERP ma miejsce w p艂atnych reklamach.

P艂atne reklamy a wyniki organiczne w serp

Listy p艂atne i organiczne wygl膮daj膮 bardzo podobnie w SERP Google. A poniewa偶 ka偶da z nich mo偶e pom贸c Ci zwi臋kszy膰 ruch w Twojej witrynie, powiniene艣 rozwa偶y膰 stworzenie strategii obejmuj膮cej oba te elementy.

Zaleta p艂atnych reklam

Google umieszcza p艂atne reklamy na g贸rze strony wynik贸w wyszukiwania, zwykle wy艣wietlaj膮c 1-4 reklamy na komputerze stacjonarnym i 3 w przegl膮darce mobilnej. Zazwyczaj wi臋cej ni偶 4 firmy rywalizuj膮 o to samo s艂owo kluczowe wyszukiwania, wi臋c Google musi r贸wnie偶 okre艣li膰, kt贸re reklamy trafiaj膮 na pierwsz膮 stron臋 wynik贸w.

Aby podj膮膰 t臋 decyzj臋, Google bierze pod uwag臋 kilka czynnik贸w: wysoko艣膰 stawki, jako艣膰 os贸b, do kt贸rych trafiaj膮 u偶ytkownicy po klikni臋ciu reklamy, jako艣膰 samej reklamy i trafno艣膰 wyszukiwania. Je艣li Google uzna, 偶e 鈥嬧婽woja witryna jest lepsza i bardziej trafna ni偶 konkurencja, pojawisz si臋 na pierwszej stronie.

Warto艣膰 ofert organicznych

Wyniki organiczne zdobywaj膮 swoje miejsce dzi臋ki optymalizacji pod k膮tem wyszukiwarek (SEO), stale zmieniaj膮cemu si臋 zestawowi technik, kt贸rych mo偶esz u偶y膰, aby pom贸c swojej witrynie uzyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w SERP. Podobnie jak w przypadku p艂atnych reklam, musisz mie膰 witryn臋 wysokiej jako艣ci, aby uzyska膰 dobry ranking organiczny. Zasady s膮 jednak mniej jednoznaczne. Google stale ulepsza sw贸j algorytm, aby zapewni膰 najlepsze wyniki, dlatego wa偶ne jest, aby by膰 na bie偶膮co z nowymi lub nadchodz膮cymi aktualizacjami.

Jakie s膮 cechy SERP?

Dzisiejszy wygl膮d i funkcje SERP s膮 bardziej zr贸偶nicowane wizualnie ni偶 w poprzednich latach. Opr贸cz og贸lnych wynik贸w wyszukiwania, kt贸re po prostu wy艣wietlaj膮 nazw臋 witryny i metadane, wyszukiwania mog膮 r贸wnie偶 zwraca膰 obrazy, sugestie zakup贸w, tweety lub karty informacyjne. Ka偶da funkcja og贸lnie pasuje do jednej z nast臋puj膮cych kategorii:

  • Knowledge graph (wykres wiedzy): pojawiaj膮 si臋 w panelu lub polu w SERP, cz臋sto po prawej stronie.
  • Rich snippets (opisy rozszerzone): dodaj膮 do wyniku dodatkowe elementy wizualne, takie jak gwiazdki w recenzjach produkt贸w lub zdj臋cia..
  • P艂atne wyniki: mo偶esz je kupi膰, licytuj膮c odpowiednie s艂owa kluczowe. P艂atne wyniki b臋d膮 zawiera膰 u g贸ry etykiet臋 wskazuj膮c膮, 偶e wynik jest reklam膮 np sponsorowane.
  • Wyniki uniwersalne: s膮 to wyniki, kt贸re pojawiaj膮 si臋 obok wynik贸w organicznych.

Pozycjonowanie w SERP

  • Popraw sw贸j autorytet domeny. Domain authority to wska藕nik, kt贸ry Google u偶ywa do oceny reputacji witryny.
  • Uzyskaj wi臋cej link贸w zwrotnych.
  • Tw贸rz w艂asne linki zwrotne.
  • Zoptymalizuj tre艣ci pod k膮tem w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych.
  • Zoptymalizuj swoj膮 witryn臋.

Pozycjonowania w serpach nie powinno si臋 myli膰 z SEM, poniewa偶 sem to skr贸t od search engine marketing. Jest to og贸lniejsze poj臋cie od seo, okre艣la generalnie marketing w wyszukiwarkach.

A co ma wsp贸lnego XTR, czyli click through rate z SERP?

Ot贸偶 CTR jest tak偶e jednym z czynnik贸w rankingowych google, czyli polepsza nasza pozycj臋 w serpach.

Wsp贸艂czynnik klikalno艣ci (ang. click through rate, CTR) 鈥 stosunek mi臋dzy liczb膮 klikni臋膰 a wy艣wietleniami reklamy, kt贸ry mierzy si臋 w procentach. Im lepiej reklama jest ukierunkowana, tym przewa偶nie lepszy CTR osi膮ga. Bardzo niski CTR miewaj膮 zw艂aszcza klasyczne bannery reklamowe, kt贸re u偶ytkownicy Internetu nauczyli si臋 ignorowa膰 (zjawisko 艣lepoty banerowej).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Wsp%C3%B3%C5%82czynnik_klikalno%C5%9Bci
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)