Zawartość strony
Wiadomości Google nie przyciągają obecnie wystarczającej uwagi. Wiemy że wiele projektów google upadło jak na przykład google+ , jednak w przypadku Wiadomości Google trend jest na szczęście wzrostowy.
Optymalizacja, czyli seo Google News zasługuje mimo wszystko na Twoją uwagę.
Jeśli pracujesz w branży wydawniczej, jest znacznie więcej powodów, dla których warto zainteresować się tym seo google news. Dlaczego nie miałbyś chcieć większego ruchu i przychodów z reklam?
Jak wszystko inne, zanurzenie się w nowym medium może być nieco zniechęcające, więc że wyjaśnimy działanie Google News dla SEO.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Ideą Google News jest to, że pozwala użytkownikom być na bieżąco z wszelkimi wiadomościami, które są dla nich ważne. Mogą to być spersonalizowane treści w sekcji „Dla Ciebie” lub bardziej ogólne wydarzenia na świecie i wiadomości dostarczane przez wielu wydawców, które pojawiają się w kanale. Użytkownicy mają również możliwość zapisywania i udostępniania treści oraz korzystania z usługi online lub offline.
Możesz chcieć dowiedzieć się, gdzie faktycznie trafiają wiadomości po ich opublikowaniu. Artykuły mogą pojawiać się w kilku miejscach: Najważniejsze artykuły pojawia się w wyszukiwarce Google, oraz na karcie lub w aplikacji wyszukiwarki wiadomości.
Jako SEO, jedną z najważniejszych części Google News, z którą musisz się zapoznać, jest centrum wydawców, czyli publisher center: https://publishercenter.google.com/publications
W centrum wydawców będziesz mógł dodać informacje o swojej publikacji, takie jak dane kontaktowe i lokalizacja siedziby. Możesz dodać logo, skonfigurować AdSense i spersonalizować styl swoich artykułów.
Należy pamiętać, że centrum wydawców nie jest systemem zarządzania treścią, dlatego treść musi być hostowana w innym miejscu, zanim zostanie wciągnięta do centrum wydawców w celu dystrybucji.
Jak dotąd, to proste, prawda? Od tego momentu sprawy zaczynają się trochę komplikować, ponieważ omówimy, jak faktycznie wpisy pojawiają się w Google News, oraz niektóre zasady, które musisz zrozumieć.
W najprostszym sensie istnieje kilka czynników rankingowych, które składają się na algorytm Google News.
Centrum pomocy dla wydawców Google News mówi, że ranking w Google News jest ustalany algorytmicznie na podstawie wielu czynników, w tym: aktualności treści, różnorodności treści, bogatej treści tekstowej, oryginalności treści oraz preferencji użytkownika dotyczących tematów lub wydawców.
Oznacza to, że Google News rozumie ludzi, miejsca i rzeczy związane z historią wyszukiwania i zainteresowań w miarę jej rozwoju i łączy wzajemne relacje. W istocie ta technologia pozwala syntetyzować informacje i łączyć je w sposób, który pomaga zrozumieć, co się dzieje i jaki był wpływ lub reakcja.
Zajmijmy się niektórymi oddzielnymi obszarami, które będziesz musiał opanować, aby seo google news było zrobione prawidłowo.
Jest to format, którego należy użyć, aby treść była brana pod uwagę w sekcji „Najważniejsze artykuły” na urządzeniach mobilnych. W Google Search Console znajduje się raport o stanie AMP, który może być bardzo pomocny jako wydawca; pokazuje treści z problemami AMP.
Strony AMP, które zawierają uporządkowane dane równiez dostają dodatkowy „boost”.
Następnie warto omówić niektóre zasady dotyczące treści Google News. Zasady te mają na celu zapewnienie „pozytywnego doświadczenia” dla użytkowników i wydawców Google News. Na najwyższym poziomie witryny muszą spełniać wytyczne Google dla webmasterów, aby kwalifikować się do wyświetlania w przestrzeniach z wiadomościami, ale istnieją dodatkowe zasady dotyczące powierzchni z wiadomościami. M.in. Google mówi, że:
Treści nie mogą naruszać ogólnych zasad wyszukiwarki Google ani tych zasad dotyczących funkcji wyszukiwania (https://support.google.com/news/publisher-center/answer/6204050?hl=pl):
Lista może wydawać się długa, ale będziesz wiedzieć, jeśli coś jest nie tak z publikowanymi treściami, ponieważ ręczne działania dotyczące wiadomości mogą pojawić się w Search Console, jeśli Twoja witryna, w której publikujesz, narusza co najmniej jedną politykę treści.
Oprócz zapewnienia AMP i uporządkowanych danych oraz upewnienia się, że treści nie są sprzeczne z żadną z zasad Google News, warto pamiętać o kilku innych rzeczach.
Badanie słów kluczowych: dotyczy to nie tylko branży seo; badanie słów kluczowych jest ważne dla wydawców. Trendy Google mają ciekawą funkcję, dzięki której możesz wyszukiwać informacje o trendach specjalnie dla wyszukiwania „Wiadomości”.
Nagłówki też są ważne: musisz zaciekawić i zaintrygować aby zwiększyć CTR.
Użyj dodatkowych mediów: ponieważ Google News wyświetla obrazy powiązane z artykułami, możesz spróbować zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia własnych obrazów. Używaj odpowiednich obrazów, używaj tagów Schema.org lub og:image, używaj standardowych nazw plików (np. .jpg, .jpeg lub .png), użyj podpisów do zdjęć i spróbuj umieścić zdjęcia w pobliżu tytułu artykułu.
Trochę porad z search engine journal (https://www.searchenginejournal.com/google-news-optimization/317701/#close):
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)