Zawartość strony
Reklamowanie biura podróży nie należy do łatwych zadań. Odbiorcami jest bardzo specyficzna grupa, która kieruje się różnymi czynnikami. W tym przypadku bardzo często to nie cena jest najważniejsza dla klienta, ale inne wartości np. luksusowy hotel, pewność dobrej pogody, piękna okolica, ciekawe zabytki czy liczne atrakcje.
Z tego powodu pewnym problemem może być wybranie najciekawszego elementu, który będzie w komunikacji skutecznie zachęcał do skorzystania z tej, a nie innej oferty. Co trzeba wiedzieć o reklamie biura podróży?
Internet sprawił, że reklama biura podróży może zostać zweryfikowana w kilka chwil. W 2015 roku KPMG opublikował wyniki swoich badań, które dowodzą, że aż 60% osób porównuje ceny poszczególnych ofert. Niemal 45% planując wyjazd, korzysta z porównywarek ofert.
Nie oznacza to jednak, że biura podróży mogą konkurować ze sobą wyłącznie ceną.
Ona też jest ważna, ale nie najważniejsza. W przypadku reklamowania droższych pobytów i wczasów konieczne jest stawianie nacisku na dodatkowe – pozapieniężne wartości.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
W przypadku marketingu biura podróży bardzo ważne jest dopasowanie do sezonu. Tutaj nie może być mowy o nieustannym reklamowaniu tej samej oferty.
Jak łatwo się domyślić latem większym zainteresowaniem cieszą się wyjazdy na słoneczne plaże, a zimę – białe szaleństwo w śniegu. Równocześnie trzeba też zaznaczyć, że ciekawie przygotowana i dobrze przemyślana reklama, wyróżniającego się produktu może być skuteczna o każdej porze roku. Wszystko zależy od doboru grupy docelowej.
Osoby, które lubią łamać schematy, nie jeżdżą na nartach i równocześnie mają urlop zimą, mogą być zainteresowane spędzeniem swoich ferii na egzotycznej wyspie.
Najważniejsze jest jednak, że taka grupa jest dość mała i by nie marnować budżetu reklamowego, należy odpowiednio spersonalizować grupę docelową reklam.
W przypadku turystyki śledzenie trendów ma ogromne znaczenie. Dzięki regularnie publikowanym przez różne instytucje raportom można wyciągać wnioski na temat tego, dokąd lubią jeździć Polacy.
Można też dowiedzieć się, jakie terminy są najchętniej wybierane. Niektóre podsumowania pokazują też, jakiego typu usprawnień i luksusów oczekują.
Co ciekawe, jeżdżąc za granicę nasi rodacy najczęściej wybierają hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Tym samym to właśnie takie placówki cieszą się największym zainteresowaniem. Z raportów można także uzyskać informacje na temat tego, ile dni zwykle Polacy spędzają na wyjeździe. To ważne ze względu na dobranie odpowiedniej długości pobytu.
W biurze podróży bardzo ważne jest, by sugerować się prawdziwymi wynikami raportów i nie starać się ich zmieniać, by dopasować je do własnej wizji. Obiektywne dane to najlepsza podstawa do tego, by docelowo zaproponować najlepszą ofertę oraz dotrzeć z nią do odpowiedniej grupy odbiorców.
W przypadku reklamowania biura podróży w pierwszej kolejności należy zadbać o opinię na jego temat. To naturalne, że potencjalni klienci najpierw chcą sprawdzić, co do powiedzenia na temat oferty mają inne osoby, które już z niej skorzystały. Dlatego tak ważne jest, by biuro podróży dbało o Customer Experience, czyli ogólne doświadczenie klienta, jakie zdobył podczas kontaktu z komunikacją biura.
To inaczej mówiąc suma wszystkich wrażeń, jakie odnosi klient we wszystkich możliwych kanałach kontaktu i punktach styku z marką, przez cały okres trwania jego relacji z firmą.
Obejmuje ona więc reklamę, kontakt ze sprzedawcą oraz sam wyjazd.
Dobre biuro podróży powinno dbać, by na każdym etapie robić doskonałe wrażenie. Dlaczego to takie ważne? Bo nawet najlepiej zaprojektowana reklama i najbardziej atrakcyjna oferta nie będzie skutecznie przyciągała klientów, jeśli biuro podróży nie wzbudza zaufania.
Żaden klient nie chce jechać na drugi koniec świata, by dowiedzieć się, że ma być zakwaterowany w kiepskich warunkach albo obawiać się tego, że firma zbankrutuje, a turyści nie będą mieli jak wrócić do domu.
W tej branży opinia ma ogromne znaczenie.
W przypadku biur podróży bardzo ważne jest szukanie sposobów na ominięcie pośredników, którzy często zbierają nawet kilkanaście do kilkudziesięciu procent marży.
Równocześnie porównywarki ofert cieszą się ogromną popularnością i dość skutecznie sprzedają. Z tego powodu wiele biur podróży stara się umieścić w nich swoje oferty.
Docelowo jednak biuro podróży powinno zachęcać do skorzystania z jego oferty bezpośrednio. Przykładem takiego działania może być rozdawanie kuponów zniżkowych na kolejny wyjazd. Do ponownego zaproszenia tych samych klientów, ale już bez korzystania z pośredników może przydać się także e-mail marketing.
To bardzo ważne, by korzystać z udostępnianych przez klientów danych i sprawić, by były one elementem wydajnych i skutecznych kampanii reklamowych. Z pewnością pozwolą one także lepiej spersonalizować treści i docelowo będą skuteczniej zachęcały do skorzystania z oferty.
Reklama w turystyce musi wzbudzać pozytywne postawy wobec wycieczki, biura podróży, miejscowości, produktu, marki, a także powinna zachęcać do zakupu i sprawiać, aby klient wracał po dany produkt. Dlatego pamiętaj, że w turystyce reklama jest podstawowym elementem funkcjonowania rynku usług biur podróży i usług dla turystów. Szczególnie istotna jest zawartość marketingowa, oraz aspekt prawno-etyczny. Więc pamiętaj że reklama biura podróży musi być zgodna z dobrymi praktykami.
Oferta wakacji powinna zawierać następujące informacje:
Abu dobrze reklamować biuro podróży proponujemy strategię składającą się z 3 głównych filarów rozwijania firmy w internecie:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Reklama biura podróży w internecie (marketing turystyczny) -jak zrobić dobrze?
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)