Praca w mediach społecznościowych, czy w telewizji? Rozrywka, ogłoszenie i social media (jaka jest najlepsza oferta pracy)

Praca w mediach społecznościowych, czy w telewizji? Rozrywka, ogłoszenie i social media (jaka jest najlepsza oferta pracy)

Praca w mediach

Praca w mediach – co trzeba o niej wiedzieć jako manager?

Mnóstwo młodych ludzi marzy o pracy w mediach. Niestety niewiele z nich zdaje sobie sprawę, jak ciężki i czasochłonny jest to zawód. Osoby, które pracują w telewizji, w radiu lub w redakcjach godnie twierdzą, iż praca ta wiąże się z wieloma wyrzeczeniami, wieloma godzinami spędzonymi w pracy, a niekiedy z wyjazdami służbowymi do innych krajów.

Przy okazji, sprawdź oferty pracy w naszej agencji!

Praca w mediach to szerokie pojęcie, które obejmuje wiele różnych rodzajów działalności. Można pracować w mediach tradycyjnych, takich jak telewizja, radio i prasa, lub w mediach cyfrowych, takich jak internet i media społecznościowe. Można również pracować w agencjach reklamowych, public relations lub w wydawnictwach.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Mimo to wiele wyższych szkół nie może narzekać na małe zainteresowanie wśród studentów kierunkami związanymi z mediami.

Co ciekawe, wiele z nich po ukończeniu szkoły bez problemu zaczyna wymarzoną prace i całkiem świetnie sobie radzi. Są też i takie osoby, które nie posiadają dyplomu z dziennikarstwa, a mimo to świetnie sobie radzą przez wiele lat w branży. W czym tkwi więc sekret? Jak to wszystko wygląda w praktyce? Odpowiedź poniżej.

Praca w mediach – jak to wygląda w praktyce?

Wielu osobom praca w mediach kojarzy się z kilkoma godzinami spędzonymi przed kamerą lub w radiu, gdzie sztab ludzi dba o to, by przekazano odbiorcom rzetelne, ciekawe informacje w odpowiedni sposób.

Nie każdy bowiem wie, iż tak naprawdę to co się widzi na ekranie telewizora lub słyszy w radiu, to tylko cześć ogromnej pracy, w którą swoją wiedzę i doświadczenie włożyło wiele ludzi. Nie zawsze praca w mediach umożliwia także bycie sławnym i rozpoznawalnym na całym świecie. Niw zawsze zarabia się też duże pieniądze i jest możliwość szybkiego awansu.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

W praktyce bowiem praca w miesiąc jest bardzo trudna i wyczerpująca. W wielu redakcjach panuje wręcz „wyścig szczurów”, gdyż bardzo szybko w mediach się awansuje, ale też niezwykle szybko można stracić pracę.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co powinny wiedzieć osoby, które chcą pracować w mediach?

Przede wszystkim warto postawić na swoją edukacje. Kierunki związane z mediami są jak najbardziej odpowiednie. Oprócz tego liczy się także znajomość języków obcych. Mało kto wie, że większość osób pracujących w radiu i w telewizji zna przynajmniej trzy języki obce, gdyż nigdy nie wiadomo, czy szef nie wyśle swojego podwładnego do pracy w innym kraju. Ponadto, w wielu miejscach na stałe pracują obcokrajowcy, więc także trzeba się z nimi na co dzień swobodnie porozumiewać. Dodatkowo, pewne cechy charakteru sprawiają, że niektóre osoby szybciej są zauważalne w mediach.

demand generation inbound marketing content

Trzeba być przebojowym, pewnym siebie, posiadać wiedzę na wiele tematów. Kluczowe są również znajomości. Gdy ktoś z bliskich (najlepiej z rodziny) pracuje w telewizji, zdecydowanie łatwiej starać się o pracę w danym miejscu. Osoby, które chcą pracować w mediach i przy tym chcą osiągnąć sukces, powinny pomyśleć o przeprowadzce do Warszawy. To w Stolicy bowiem znajdują się siedziby znanych telewizji oraz większość redakcji.

Kto się kompletnie nie nadaje do tego, by pracować w mediach?

Osoby, które są zbyt wrażliwe i kompletnie nie radzą sobie w stresujących sytuacjach, raczej nie poradzą sobie w takiej pracy.
Podobnie sytuacja wygląda z osobami, które są introwertykami, które nie lubią nawiązywać nowych kontaktów. Pracując w mediach trzeba być bowiem odważnym, otwartym i przede wszystkim samodzielnym.

7p marketing mix

Liczy się także umiejętność pracy w zespole, jak i szybkie podejmowanie decyzji w stresujących sytuacji. Ich jest bowiem najwięcej w pracy.

Osoby, które pracują w mediach nie muszą narzekać na brak adrenaliny, gdyż np. praca w programach telewizyjnych na żywo niesie często za sobą nieoczekiwane sytuacje, z których trzeba właściwie wybrnąć. Dlatego też, telewizja kojarzy się z pracą na najwyższych obrotach praktycznie przez 24 godzin na dobę przez siedem dni w tygodniu.

lejek content marketingowy sales funnel

Prada w radiu lub w redakcjach różnych czasopism jest o wiele spokojniejsza. Ci, którzy świetnie piszą powinny spróbować swoich sił właśnie w redakcjach lokalnych gazet. Praktyki w takim miejscu pokazują, czy dana osoba nadaje się do tej pracy, czy też nie.

Jak zacząć pracę w mediach?

Wiele osób, które obecnie pracuje w mediach zaczynało swoją karierę od prowadzenia blogów, nagrywania przeróżnych filmików, prowadzenia w ciekawy sposób portali społecznościowych.

Wbrew pozorom jest to świetny sposób, by się sprawdzić. Nie każdy bowiem umie przekazać swoją wiedzę, opisać swoje zainteresowania, czy też opowiadać o swoim codziennym życiu w interesujący sposób. Dlatego też takie osoby są szybko zauważone przez odpowiednie osoby, które zauważają w nich potencjał do pracy w telewizji, czy też w radiu. Warto więc zacząć budową swoją karierę w mediach jak najszybciej.

Prowadzenie bloga, czy też aktywne konto na portalach zdecydowanie może w tym pomów. Trzeba bowiem mieć pomysł na siebie i gdy chce się kształtować swoją drogę zawodową, należy zadbać także o rozwój osobisty. Starając się o dobrą pracę obowiązkowo trzeba przyszłemu pracodawcy okazać CV. Jest to więc dobry moment, by wyróżnić się spośród tłumu.

Można zabłysnąć interesującymi zagranicznymi studiami, czy jak wspomniano wyżej znajomością kilku języków obcych. Doskonałym pomysłem jest także odbywanie praktyk w różnych miejscach na studiach. Osoby, które przeszły przez wszystkie media, mogą jasno stwierdzić, gdzie chcą pracować, gdyż posiadają doświadczenie z kilku miejsc i wiedzą doskonale, jak wygląda w nich praca.

Z czym się wiąże praca w mediach?

Osoby, które pracują w mediach na pewno nie mają zbyt dużo czasu dla rodziny, jednak nie mogą narzekać na nudę.

Tak naprawdę każdy dzień dostarcza im sporo wrażeń (bez względu na to, czy jest się dziennikarzem sportowym, czy też redaktorem w telewizji śniadaniowej). Na zarobki osoby pracujące w mediach także nie mogą narzekać, gdyż jak powszechne wiadomo są one naprawdę duże. W mediach komercyjnych dzięki reklamom stacje sporo zarabiają, co wiąże się z tym, iż wynagrodzenia pracujących tam osób są na wysokim poziomie. W Polsce pracownicy telewizji, jak i radia dość sporo zarabiają.

Najlepiej zarabiają jednak osoby funkcyjne. Do tego jednak wymagane jest dość duże doświadczenie i co najważniejsze wielkie zaangażowanie.

Lepiej pracować w radiu, czy w telewizji?

Tak naprawdę trudno to porównywać, gdyż osoby, które świetnie sobie radzą przed kamerą, a są też tacy, którzy uwielbiają mówić do innych bez udziału kamer. Zawód spikera radiowego jednak w ostatnim czasie jest niezwykle popularny, gdyż powstało wiele ciekawych programów radiowych, które pozwalają się wykazać młodym osobom.

Zapowiadanie programów, zapowiadanie utworów muzycznych, wywiady z politykami, wywiady z gwiazdami – to wszystko może być naprawdę interesujące.

Mimo iż kontakt ze słuchaczami jest trochę ograniczony, to jednak dużo osób dobrze się czuje przed mikrofonem i nie chce z niego rezygnować nawet na rzecz pracy w telewizji. Trzeba jednak przyznać, iż życie radiowca też bywa monotonne, gdyż ciężko tu awansować i bardzo trudno stworzyć nowy pogram, którego do tej pory jeszcze nie było w żadnej stacji. Dlatego też przebicie się przed tych starych, naprawdę dobrych radiowców jest często niemożliwe.

Jeżeli chodzi o telewizję, to w tym przypadku możliwości są znacznie większe. Są dziennikarze, którzy świetnie się czują w programach na żywo, jak i tacy, którzy stworzeni są do przeprowadzania rozmów z politykami.

Sporo osób nawet nie chce pracować przed kamerą. Najlepiej się czują po tej drugiej stronie, gdy mogą przygotowywać materiał dla kolegów. Te osoby są często niedoceniane, a tak naprawdę bez nich nie powstałoby wiele popularnych obecnie programów, a i z przedstawieniem odbiorcom bieżących wiadomościami z kraju i ze świata również mogłoby być ciężko.

Warto więc dobrze zastanowić się, czy aby na pewno związanie się z mediami na całe życie jest dobrym rozwiązaniem dla kogoś, kto ceni sobie spokój i stateczny tryb życia. Media z każdym rokiem przenikają do życia społeczeństwa, tym samym od pracowników wymaga się coraz więcej.

Jak się przebić do świata mediów?

Trzeba przyznać, iż jest to dość trudne dla osób, które nie mają znajomości. Szczególnie w telewizji ciężko o nowe etaty, a znalezienie ogłoszeń o pracę w mediach graniczy prawie z cudem. Dlatego też będąc już na studiach warto spróbować się przebić. Można zacząć od darmowych praktyk na różnych stanowiskach i po prostu obserwowaniu pracy innych.

W wielu miejscach osoby studiujące dziennikarstwo przyjmowane są na staż, co także ułatwia później znalezienie pracy. Nie od razu jednak trzeba pracować w telewizji przed kamerą. Ponadto, trzeba mieć naprawdę wyjątkową osobowość, by zostać zauważonym. Na pewno świeży pomysły także będą docenione, dlatego też jeżeli jest się kreatywną osobą, to na pewno prędzej, czy później znajdzie się swoje miejsce w mediach.

Jak wynika z powyższego, znalezienie pracy w mediach jest trudne, aczkolwiek nie niemożliwe. Osoby, które marzą o wykonywaniu zawodu dziennikarza przed dużym ekranem lub w konkretnej redakcji na pewno z czasem spełnią swoje marzenie, o ile mają sporo zaparcia i odpowiednie predyspozycje. Warto walczyć o to, i próbować swoich sił na różnych stanowiskach.

Trzeba wiedzieć, iż znani redaktorzy, którzy obecnie mają pod sobą duże działy odpowiadające za największe produkcje telewizyjne też zaczynali od praktyk i staży. Ważną kwestią jest także doświadczenie. To właśnie na dobrych studiach dziennikarskich w publicznych szkołach wyższych często pracują znani dziennikarze, którzy chętnie udzielają rad i wskazówek, jak się przebić w tej branży, by zostać zauważonym.

Mimo iż praca w mediach jest trudna i wymaga naprawdę sporo poświęcenia, to daje też wiele satysfakcji. Każdy, kto choć przez chwilę pracował w znanych redakcjach doskonale wie, iż można się tam naprawdę sporo nauczyć w krótkim czasie. Ponadto, praca w mediach wiąże się z ciągłym poznawaniem nowych ludzi oraz z podróżowaniem.

Wielu dziennikarzy w Polsce jest rozpoznawalnych, co wiąże się z tym, iż zyskali oni swoich wielbicieli. Działa to również w drugą stronę.

Jest także spora grupa dziennikarzy, którzy narazili się swoim odbiorcom np. za to, iż przekazywali im nierzetelne informacje w trudnym dla nich czasie. Dlatego też ta praca potrafi być niewdzięczna. Nie przypadkowo bowiem media nazywane są czwartą władzą, gdyż na nich spoczywa rzetelne i sumienne przekazywanie informacji społeczeństwu.

Nie jeden serwis publikuje informacje jak przebiega rekrutacja i jak wygląda ich oferta. Praca w mediach to kilka kwestii o których musisz wiedzieć. Masz tu public relations pr, social media, działania online, zarządzanie. Do wyboru dalej staże i praktyki, lub praca n a pełen etat.

Praca media w naszej agencji

Co jakiś czas publikujemy oferty pracy w mediach. Szukamy na zatrudnienie na umowę lub jako b2b. Każdy kandydat jest brany pod uwagę. Jeśli więc interesuje Ciebie praca jako specjalista ds mediów, reklamy czy lubisz media społecznościowe (facebook, linkedin, tiktok) to wyślij nam swoje CV.

Kariera w Mediach: Rozwijaj Pasję i Umiejętności w Dynamicznym Świecie Mediów

Praca w branży medialnej to niezwykle fascynująca i dynamiczna ścieżka kariery, która otwiera wiele możliwości dla osób z różnorodnymi zainteresowaniami i umiejętnościami. Świat mediów oferuje nie tylko różnorodność stanowisk, ale także nieustannie ewoluujące wyzwania, co sprawia, że praca w tej dziedzinie jest niezwykle satysfakcjonująca.

Praca w Mediach Tradycyjnych: Dziennikarstwo, Prasa i Media Wizualne

Praca w mediach tradycyjnych, takich jak dziennikarstwo, prasa i media wizualne, umożliwia bliski kontakt z wydarzeniami i przekazywanie informacji społeczeństwu. Dziennikarze, redaktorzy i reporterzy mają okazję docierać do szerokiego grona odbiorców, przyczyniając się do kształtowania opinii publicznej.

Praca w Mediach Cyfrowych: Era Nowoczesnego Komunikowania

Wraz z rozwojem technologii, praca w mediach cyfrowych stała się kluczowym obszarem w tej branży. Specjaliści od mediów cyfrowych zajmują się kreowaniem treści online, zarządzaniem kampaniami reklamowymi w internecie oraz monitorowaniem opinii społeczności w mediach społecznościowych.

Praca w Mediach Społecznościowych: Twórz Treści i Buduj Relacje Online

Praca w mediach społecznościowych to pełna kreatywności i interakcji rola, polegająca na tworzeniu, planowaniu i zarządzaniu treściami w mediach społecznościowych. Specjaliści ds. mediów społecznościowych budują relacje z klientami i tworzą zaangażowanie online.

Praca w Telewizji, Radiu i Prasie: Kreuj Treści Audycyjne i Informacyjne

Praca w telewizji, radiu i prasie pozwala na tworzenie różnorodnych treści audycyjnych i informacyjnych. Osoby związane z tym obszarem są odpowiedzialne za produkcję programów, prowadzenie audycji radiowych, tworzenie treści prasowych oraz reżyserię i produkcję filmową.

Praca w Agencjach Reklamowych: Kreatywne Rozwiązania Promocyjne

Agencje reklamowe to miejsca, gdzie specjaliści ds. marketingu i reklamy tworzą innowacyjne kampanie reklamowe dla klientów. Praca w agencjach reklamowych wymaga kreatywności, umiejętności planowania kampanii i skutecznego przekazywania przekazu reklamowego.

Praca w Agencjach Public Relations: Budowanie Wizerunku i Komunikacja Zewnętrzna

Agencje public relations (PR) zajmują się zarządzaniem wizerunkiem klientów i komunikacją zewnętrzną. Specjaliści ds. PR dbają o tworzenie pozytywnego wizerunku, komunikację z mediami oraz budowanie relacji z interesariuszami.

Praca w Wydawnictwach: Kreuj i Wydawaj Wartościową Treść

Praca w wydawnictwach wiąże się z tworzeniem, edytowaniem i wydawaniem różnorodnych treści, takich jak książki, czasopisma czy materiały edukacyjne. Redaktorzy, edytorzy i graficy wspólnie pracują nad produkcją wartościowej i atrakcyjnej dla czytelników treści.

Praca w Studiach Filmowych i Teatrach: Twórz Wizualne Dzieła Sztuki

Praca w studiach filmowych i teatrach umożliwia tworzenie wizualnych dzieł sztuki. Twórcy filmowi, reżyserzy teatralni, aktorzy i inni profesjonaliści mają okazję kształtować emocje i narracje, które docierają do widzów i odbiorców.

Praca w Instytucjach Kultury: Promuj Sztukę i Dziedzictwo Kulturowe

Praca w instytucjach kultury to angażowanie się w projekty związane z promocją sztuki, dziedzictwa kulturowego i wydarzeń kulturalnych. Osoby związane z tym obszarem mają wpływ na rozwijanie świadomości kulturalnej w społeczeństwie.

Kariera w mediach to wciągająca podróż, pełna wyzwań i możliwości rozwoju. Bez względu na to, czy wybierasz pracę w mediach tradycyjnych, cyfrowych, społecznościowych czy w innej dziedzinie, Twoja rola może mieć istotny wpływ na komunikację społeczną, informowanie ludzi oraz kształtowanie opinii i kultury.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!