Praca przez internet

PR Public relations
24 sierpnia, 2021
Oferta handlowa wzór
24 sierpnia, 2021

Praca przez internet – rodzaje i przykłady

Praca przez internet, szczególnie pokoleniu Millenialsów, którzy pamiętają jeszcze czasy bez Internetu, kojarzy się zwykle dość negatywnie. Dzieje się tak głównie dlatego, że Internet w pierwszym dziesięcioleciu 21 wieku był bardzo źle uregulowany i zarabianie pieniędzy w sieci było często niezgodne z prawem lub co najmniej niemoralne. Dużo zmieniło się w drugim dziesięcioleciu, a trzecie to okres, w którym praca w Internecie jest już normalnym zajęciem, a zawody, takie jak YouTuber, czy influencer są stale obecne w popkulturze.

Sposoby na dorobienie pieniędzy przez Internet

Praca w domu to tak naprawdę prowadzenie własnej działalności, którą na pewnym etapie musi założyć każdy freelancer. Poza tym praca tego typu wymaga umiejętności z zakresu planowania, zarządzania czasem, a więc wysokiej organizacji i samodyscypliny. Choć praca w domu może się wydawać marzeniem, to stawia wiele nieoczekiwanych wyzwań, takich jak wszechobecne rozpraszacze obecne w naszym domu czy mieszkaniu. Dlatego też, zanim rzucimy się na zarabianie pieniędzy w Internecie, to warto zbudować zaplecze finansowe pracą na etacie, a Internet traktować jako miejsce do dorabiania pieniędzy, z którego może “kiedyś coś będzie.”

Sposoby na dorabianie pieniędzy w Internecie:

  1. Płatne ankiety. Jest to jedna z najprostszych metod zarabiania w Internecie, która nie wymaga niczego poza posiadania odpowiedniej ilości czasu. Na wypełnianiu ankiet nie zarobimy dużo, jednak stabilne kilkaset złotych miesięcznie do wypłaty jest nieszczególnie dużym wyzwaniem. Decydując się na zarabianie w taki sposób, warto zarejestrować się w co najmniej kilku sieciach z ankietami, ponieważ jedna to zdecydowanie za mało, żeby mieć ciągłość zleceń (ankiet).
  2. Zarabianie na pisaniu, a konkretnie copywritingu. Praca copywritera w popularnych sieciach polega przede wszystkim na pisaniu prostych tekstów, które przydają się w procesie pozycjonowania stron (SEO), a więc tekstów preclowych, katalogowych czy zapleczowych. Dwa pierwsze typy tekstów są pisane typowo dla wyszukiwarki i nie muszą mieć większej wartości merytorycznej, a ostatni typ, to teksty, które nadal są pisane główne dla robota wyszukiwarki, jednak muszą być składne merytorycznie i mieć odpowiednią strukturę. Zlecenia rozliczane są zwykle za 1000 znaków ze spacjami (zzs), a stawki za 1000 znaków, w zależności od rodzaju tekstu zaczynają się od 2 zł, a kończą na około 4 zł. Może się to wydawać mało, jednak są to bardzo proste teksty. Na copywritingu w sieciach możemy zarobić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych miesięcznie, przy czym warto zaznaczyć, że zarobienie kilku tysięcy, wymaga pełnoetatowego nakładu pracy. Copywriting może być oczywiście swoistą ścieżką kariery, jednak o tym wspomnę niżej.

Sposoby na zarabianie pieniędzy w Internecie

Powyżej opisane sposoby to bardzo proste metody na dorobienie pieniędzy, jednak kwoty, które jesteśmy w stanie zarobić, są relatywnie niskie. W celu zarobienia większych pieniędzy powinniśmy się zainteresować:

  • Afiliacją, czyli zarabianiem na programach partnerskich. Jest to dziedzina, która daje największe możliwości zarobku w Internecie, jednak wymaga wysokich umiejętności zdobywania ruchu. Zarabianie na programach partnerskich polega na zarabianiu wcześniej ustalonej prowizji za np. sprzedaże wygenerowane dzięki nam, czyli przez użytkownika, którego poleciliśmy. Ruch jesteśmy w stanie pozyskać z:
  • SEO, a więc Search Engine Optimization, co oznacza pozycjonowanie i optymalizacje stron internetowych dla wyszukiwarek (głównie Google) w celu pozyskania ruchu organicznego (darmowego) z wyszukiwarki, dzięki wysokim pozycjom pod wybranymi słowami kluczowymi
  • SEM, a więc Search Engine Marketing. Jest to dopełnienie SEO poprzez dodanie płatnych reklam w wyszukiwarce do działań SEO. SEM oznacza więc pełny marketing w wyszukiwarce, a więc pozycjonowanie stron i np. kupowanie płatnych linków sponsorowanych z Google Adwords.
  • Mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy YouTube. Metoda polega na budowaniu popularnych profili, tworzenie zasięgu i udostępnianiu linków partnerskich do sprecyzowanej grupy odbiorców w celu zgarnięcia % np. od zamówień danego produktu
  • Reklam w mediach społecznościowych. Sytuacja jest podobna jak z SEO i SEM, więc reklamy są dopełnieniem darmowego zasięgu, który jesteśmy w stanie osiągnąć. Najskuteczniejsze na naszym rynku są reklamy na Facebook, ponieważ ma on najwięcej użytkowników, oraz świetne narzędzia, takie jak, Facebook Pixel, który pozwala tworzyć bardzo skuteczne reklamy
  • SPAM’u, a wiec np. udostępnianie linków w grupach na Facebooku, w komentarzach pod popularnymi artykułami etc.
  • Freelance, a więc “wolny strzelec,” który przyjmuje zlecenia w danej niszy. Praca tego typu wymaga pozyskiwania klientów i świadczenia im usług, wiec jest krokiem dalej od działania w sieciach np. dla copywriterów, które udostępniają zlecenia od zleceniodawców, pobierając przy tym swoją prowizję. Będąc freelancerem, jesteśmy w stanie zarobić bardzo dużo i jest to realna ścieżka kariery wymagająca budowania marki, relacji z klientami, umiejętności wyceny swojej pracy i tak dalej. Przykładowe usługi, jakie możemy świadczyć to: Pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych na zlecenie (SEO – linkowanie, prowadzenie audytów), tworzenie grafik, pisanie tekstów na zlecenie, programowanie, czy zarządzanie mediami społecznościowymi danej marki. Freelance nie stawia tak naprawdę żadnych ograniczeń, co do tego ile zamierzamy pracować, czy ile możemy zarobić – nie mamy ani gwarantowanego minimum, ani maksimum. W pracy Freelancera “sky is the limit ” choć niepewność zarobkowa powoduje często, że Freelance jest jedynie dodatkiem do pracy etatowej, jako poboczna praca na 1/2 czy nawet 1/4 etatu.

Kariera w Internecie

Na samym końcu nie można zapomnieć o możliwościach kariery w Internecie. Co mamy do wyboru?

  1. Praca na YouTube. Tworzenie video to marzenie wielu osób, a YouTuber to jeden z najczęściej wskazywanych zawodów przez młodych ludzi. Jeszcze kilka lat temu mało kto traktował YouTube jako możliwość kariery, bo platforma, jak i sam Internet, się dopiero profesjonalizował, jednak dzisiaj jest to pełnoprawna ścieżka kariery. Okazuje się, że YouTuberem można po prostu zostać, znaleźć swoją niszę, odpowiednio się przygotować, zacząć nagrywać i budować zasięgi. Stało się tak dlatego, że wcale nie trzeba osiągać wysokich wyników, żeby zarabiać przyzwoite pieniądze, a najtrudniejsze jest tak naprawdę dołączenie do programu partnerskiego, który wymaga 1000 aktywnych subskrypcji i 4000 godzin zweryfikowanych godzin oglądania na kanale YouTube. Poza tym należy spełniać ogólne wytyczne, a więc nagrywać filmy zgodnie z regulaminem platformy.

Więksi Youtuberzy bez problemu osiągają wyniki rzędu 10000 złotych, a topowi twórcy współpracują z największymi markami jak chociażby Coca Cola czy Netflix otrzymując nawet 100000 złotych za jedną współpracę. Nic dziwnego, że młodzi ludzie fantazjują o takim zawodzie.

  1. Influencer. Kto by pomyślał, że wrzucanie zdjęć na Instagramie może być pracą, a jednak coraz więcej osób dorabia w taki sposób lub nawet z tego żyje. Popularnym mitem jest to, że praca tego typu jest łatwa i w ogóle niewymagająca, ponieważ budowanie zasięgów wymaga regularności oraz wysokich pokładów kreatywności. Influencer kojarzy się głównie z Instagramem, ponieważ twórcy np. YouTube nie lubią być tak nazywani, jednak również nimi są. Poza Instagramem i YouTube influencerem jest każdy, kto gromadzi dookoła siebie publikę. Osoby mające mniej niż 10000 obserwujących to tak zwani mikroinfluencerzy, a nawet 100000 nie jest szczególnie wysokim wynikiem, choć takie osoby mogą już liczyć na sensowne współprace. Zarobki w pracy w influencera zależą od ilości współprac, które otrzymuje i których się podejmuje, a najlepsi z nich potrafią dostawać nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych za jeden sponsorowany post na Instagramie.
  2. Pisanie bloga, tworzenie podcastu, czyli często zarabianie na swojej pasji, co zresztą jest ważnym czynnikiem również w pracy na YouTube, czy pracy Influencera. Praca polega po prostu na tworzeniu treści o czymś, co nas interesuje i budowanie dookoła tego społeczności. Blog czy podcaast ma zwykle zaplecze w postaci mediów społecznościowych, więc poniekąd jesteśmy w takiej pracy również influencerem, bo wpływamy na innych, jednak nie reklamując wątpliwej jakości produkty, a realnie oferując jakąś wartość. Blog czy podcast mogą być pracą dodatkową, która kiedyś może przekształcić się w pełnoprawny zawód.
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)