Pozycjonowanie szerokie inaczej nazywane long tail, czyli długi ogon polega na promocji dużej ilość słów kluczowych, które tworzą jedną rozbudowaną frazę.
Dzięki takiej formie pozycjonowania na stronie internetowej jest duży ruch, a co za tym idzie, rośnie sprzedaż. Szerokie pozycjonowanie sprawdza się, gdy z wyszukiwarki korzystają bardziej świadomi użytkownicy.
Duża ilość słów kluczowych sprawia, że strona internetowa pojawia się często w wynikach wyszukiwania.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Na czym polega pozycjonowanie szerokie?
Frazy long tail są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby, które szukają specyficznych informacji. Szerokie pozycjonowanie powinno dokładnie opisać konkretną usługę lub towar i odpowiadać na to, czego szuka użytkownik. Frazy szerokiego pozycjonowania składają się z 4 i więcej słów i są odpowiedzią na konkretne pytanie użytkownika.
Szerokie pozycjonowanie (etapy)
Etapy pozwalające na wdrożenie szerokiego pozycjonowania:
znalezienie odpowiednich słów kluczowych – aby wdrożyć pozycjonowanie szerokie, trzeba dokładnie przemyśleć i wybrać frazy kluczowe, a także zbadać konkurencję i sprawdzić język potencjalnych klientów. Zbyt duża ilość słów nie da zamierzonych efektów. Ważne jest, aby pozycjonowanie szerokie skupiło się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych, a także dostosowało stronę do wybranych słów kluczowych,
zoptymalizowanie strony względem słów kluczowych – proces ten polega na zawarciu na stronie dużej ilości słów kluczowych. Frazy kluczowe należy zawszeć w nagłówkach, opisach produktów lub usług, wpisach na bloga oraz podtytułach i śródtytułach, a także w adresach podstron. Czasem zdarza się tak, że trzeba zmienić całą strukturę strony, a frazy kluczowe nie wyglądają atrakcyjnie dla użytkowników, ponieważ są bardziej dopasowane do robotów wyszukiwarki. Trzeba pamiętać, że zbyt duża ilość fraz kluczowych może dawać odwrotne efekty i sprawić, że strona spadnie na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania,
zdobywanie odpowiednich linków zewnętrznych – zdobywanie linków powiązanych z szerokim pozycjonowaniem polega na zbudowaniu linków, które wpłyną na autorytet strony. Pozyskane linki powinny pochodzić z dobrej jakości miejsc i mieć naturalną budowę. Prawidłowa budowa strony zawierającej naturalne linki pozwoli witrynie osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
Dla kogo jest pozycjonowanie szerokie?
Szerokie pozycjonowanie przyniesie największe korzyści serwisom, które mają rozbudowaną treść. Duża ilość poradników, które mają wysoką jakość, pozwoli na dopasowanie jak największej ilości słów kluczowych i wpłynie na duży ruch na stronie, a także pozyskanie dużej ilości klientów.
Pozycjonowanie long tail sprawdza się także na stronach, które zawierają dużą ilość produktów i oferują dużą ilość usług.
Pozycjonowanie długi ogon nie sprawdzi się w przypadku stron, które zawierają mało treści, ponieważ mała ilość informacji nie pozwoli na dopasowanie szukanych fraz kluczowych do strony i może ona nie odpowiadać potrzebom użytkowników.
Zalety szerokiego pozycjonowania
Do zalet pozycjonowanie szerokiego można zaliczyć:
wzrost sprzedaży – szerokie pozycjonowanie generuje większy ruch na stronie, a odwiedzającymi są klienci, którzy szukają konkretnego towaru. Pozycjonowanie long tail naprowadza klienta na konkretną stronę i dzięki temu wzrasta sprzedaż oferowanych produktów i usług. Częste wyświetlanie strony przez użytkowników pozwala na umieszczenie jej wysoko w wynikach wyszukiwania,
szybkie osiągnięcie efektu – ciężko jest wypromować stronę, która jest promowana na znanych słowach kluczowych, ponieważ im mniej znane słowa, tym łatwiej zdobyć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania,
wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania – każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego strona była pierwsza, dzięki dobrze dobranej frazie kluczowej efekt ten jest możliwy do osiągnięcia. Szerokie pozycjonowanie jest konkurencyjne dla zwykłego pozycjonowanie i pozwala na wzmocnienie autorytetu strony i jej zbudowanie zaufania do niej,
zmniejszenie kosztów – konkurencja na rynku jest duża i zwykłe pozycjonowanie generuje koszty, które nie wiadomo czy się zwrócą. W przypadku pozycjonowania szerokiego koszty te nie są takie straszne, ponieważ pozycjonowanie to szybciej pozwala wybić się wśród konkurencji,
wzrost ruchu na stronie – szerokie pozycjonowanie daje nam większe pole manewru, ponieważ do fraz kluczowych można dodać kolejne słowa opisujące dokładnie dany produkt lub usługę. Dokładniejszy opis produktu pozwala na wygenerowanie większego ruchu na stronie, a razie jego zmniejszenia się nie będzie to takie odczuwalne jak w przypadku klasycznego pozycjonowania,
dobre rozwiązanie dla sklepów internetowych – szerokie pozycjonowanie sprawdzi się w sklepach z dużym asortymentem, ponieważ zdecydowany klient określi dokładnie, czego szuka i wówczas wyszukiwarka będzie mogła go przekierować na konkretną stronę,
mniejsze ryzyko – pozycjonowanie na kilka słów często jest blokowane przez wyszukiwarkę. Ryzyko zablokowanie jest o wiele mniejsze jeśli wykonuje się pozycjonowanie szerokie, które zawiera o wiele więcej fraz kluczowych.
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.