Pozycjonowanie szerokie, długi ogon (long tail)-co to jest+[przykłady, definicja]

Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie szerokie, długi ogon (long tail)

Pozycjonowanie szerokie inaczej nazywane long tail, czyli długi ogon polega na promocji dużej ilość słów kluczowych, które tworzą jedną rozbudowaną frazę.

Dzięki takiej formie pozycjonowania na stronie internetowej jest duży ruch, a co za tym idzie, rośnie sprzedaż. Szerokie pozycjonowanie sprawdza się, gdy z wyszukiwarki korzystają bardziej świadomi użytkownicy.

Duża ilość słów kluczowych sprawia, że strona internetowa pojawia się często w wynikach wyszukiwania.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Na czym polega pozycjonowanie szerokie?

Frazy long tail są wpisywane w wyszukiwarkę przez osoby, które szukają specyficznych informacji. Szerokie pozycjonowanie powinno dokładnie opisać konkretną usługę lub towar i odpowiadać na to, czego szuka użytkownik. Frazy szerokiego pozycjonowania składają się z 4 i więcej słów i są odpowiedzią na konkretne pytanie użytkownika.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Szerokie pozycjonowanie (etapy)

Etapy pozwalające na wdrożenie szerokiego pozycjonowania:

  • znalezienie odpowiednich słów kluczowych – aby wdrożyć pozycjonowanie szerokie, trzeba dokładnie przemyśleć i wybrać frazy kluczowe, a także zbadać konkurencję i sprawdzić język potencjalnych klientów. Zbyt duża ilość słów nie da zamierzonych efektów. Ważne jest, aby pozycjonowanie szerokie skupiło się na pozyskiwaniu linków zewnętrznych, a także dostosowało stronę do wybranych słów kluczowych,
  • zoptymalizowanie strony względem słów kluczowych – proces ten polega na zawarciu na stronie dużej ilości słów kluczowych. Frazy kluczowe należy zawszeć w nagłówkach, opisach produktów lub usług, wpisach na bloga oraz podtytułach i śródtytułach, a także w adresach podstron. Czasem zdarza się tak, że trzeba zmienić całą strukturę strony, a frazy kluczowe nie wyglądają atrakcyjnie dla użytkowników, ponieważ są bardziej dopasowane do robotów wyszukiwarki. Trzeba pamiętać, że zbyt duża ilość fraz kluczowych może dawać odwrotne efekty i sprawić, że strona spadnie na niższą pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • zdobywanie odpowiednich linków zewnętrznych – zdobywanie linków powiązanych z szerokim pozycjonowaniem polega na zbudowaniu linków, które wpłyną na autorytet strony. Pozyskane linki powinny pochodzić z dobrej jakości miejsc i mieć naturalną budowę. Prawidłowa budowa strony zawierającej naturalne linki pozwoli witrynie osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dla kogo jest pozycjonowanie szerokie?

Szerokie pozycjonowanie przyniesie największe korzyści serwisom, które mają rozbudowaną treść. Duża ilość poradników, które mają wysoką jakość, pozwoli na dopasowanie jak największej ilości słów kluczowych i wpłynie na duży ruch na stronie, a także pozyskanie dużej ilości klientów.

Pozycjonowanie long tail sprawdza się także na stronach, które zawierają dużą ilość produktów i oferują dużą ilość usług.

Pozycjonowanie długi ogon nie sprawdzi się w przypadku stron, które zawierają mało treści, ponieważ mała ilość informacji nie pozwoli na dopasowanie szukanych fraz kluczowych do strony i może ona nie odpowiadać potrzebom użytkowników.

Zalety szerokiego pozycjonowania

Do zalet pozycjonowanie szerokiego można zaliczyć:

  • wzrost sprzedaży – szerokie pozycjonowanie generuje większy ruch na stronie, a odwiedzającymi są klienci, którzy szukają konkretnego towaru. Pozycjonowanie long tail naprowadza klienta na konkretną stronę i dzięki temu wzrasta sprzedaż oferowanych produktów i usług. Częste wyświetlanie strony przez użytkowników pozwala na umieszczenie jej wysoko w wynikach wyszukiwania,
  • szybkie osiągnięcie efektu – ciężko jest wypromować stronę, która jest promowana na znanych słowach kluczowych, ponieważ im mniej znane słowa, tym łatwiej zdobyć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania,
  • wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania – każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego strona była pierwsza, dzięki dobrze dobranej frazie kluczowej efekt ten jest możliwy do osiągnięcia. Szerokie pozycjonowanie jest konkurencyjne dla zwykłego pozycjonowanie i pozwala na wzmocnienie autorytetu strony i jej zbudowanie zaufania do niej,
  • zmniejszenie kosztów – konkurencja na rynku jest duża i zwykłe pozycjonowanie generuje koszty, które nie wiadomo czy się zwrócą. W przypadku pozycjonowania szerokiego koszty te nie są takie straszne, ponieważ pozycjonowanie to szybciej pozwala wybić się wśród konkurencji,
  • wzrost ruchu na stronie – szerokie pozycjonowanie daje nam większe pole manewru, ponieważ do fraz kluczowych można dodać kolejne słowa opisujące dokładnie dany produkt lub usługę. Dokładniejszy opis produktu pozwala na wygenerowanie większego ruchu na stronie, a razie jego zmniejszenia się nie będzie to takie odczuwalne jak w przypadku klasycznego pozycjonowania,
  • dobre rozwiązanie dla sklepów internetowych – szerokie pozycjonowanie sprawdzi się w sklepach z dużym asortymentem, ponieważ zdecydowany klient określi dokładnie, czego szuka i wówczas wyszukiwarka będzie mogła go przekierować na konkretną stronę,
  • mniejsze ryzyko – pozycjonowanie na kilka słów często jest blokowane przez wyszukiwarkę. Ryzyko zablokowanie jest o wiele mniejsze jeśli wykonuje się pozycjonowanie szerokie, które zawiera o wiele więcej fraz kluczowych.
Wskaźniki KPI Key Performance Indicators kluczowe wskaźniki efektywności
Pozycjonowanie szerokie, długi ogon (long tail)

Podsumowanie dlaczego warto wybrać pozycjonowanie szerokie

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy w social mediach

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie szerokie, długi ogon (long tail)? Do następnego razu!

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest pozycjonowanie szerokie?

Pozycjonowanie szerokie, znane również jako „wide optimization”, to strategia pozycjonowania witryny internetowej, która skupia się na zwiększaniu widoczności witryny na wiele różnych fraz kluczowych, zamiast skupiać się na jednej lub kilku frazach kluczowych.
Celem pozycjonowania szerokiego jest uzyskanie jak największej liczby odwiedzin na stronie poprzez wiele źródeł ruchu, takich jak wyniki wyszukiwania, linki zewnętrzne, reklamy itp. Pozycjonowanie szerokie jest często używane w połączeniu z innymi metodami promocji witryny, takimi jak reklama w wyszukiwarkach, linki sponsorowane i marketing treści.
W przeciwieństwie do pozycjonowania selektywnego, które skupia się na uzyskaniu jak najwyższej pozycji dla konkretnej frazy kluczowej, pozycjonowanie szerokie jest bardziej elastyczne i pozwala na optymalizację witryny dla wielu różnych fraz kluczowych. Może to pomóc w uzyskaniu bardziej stabilnego i trwałego ruchu na stronie, ponieważ nie jest uzależnione od wyników wyszukiwania dla jednej lub kilku fraz kluczowych.

Czy SEO i pozycjonowanie to to samo?

Tak, SEO (Search Engine Optimization) i pozycjonowanie są synonimami i oznaczają te same działania. SEO to proces optymalizacji witryny internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania i uzyskania organicznego ruchu z wyszukiwarek internetowych. Proces SEO może obejmować wiele różnych technik, takich jak tworzenie wartościowych treści, optymalizację kodu HTML, uzyskiwanie linków zwrotnych i inne działania.
Innymi słowy, pozycjonowanie to proces dostosowywania witryny do wymagań wyszukiwarek, tak aby wyniki wyszukiwania były jak najlepsze dla danej witryny. Celem pozycjonowania jest uzyskanie jak najlepszej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych fraz kluczowych, co prowadzi do zwiększenia widoczności i ruchu na stronie.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!