Samodzielne pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących seo i optymalizacja

SEO prestaShop
SEO prestaShop pozycjonowanie sklepu i optymalizacja
23 grudnia, 2021
Ekspert seo
Ekspert seo specjalista i konsultacje widoczności Twojej strony
23 grudnia, 2021
pozycjonowanie stron poradnik
pozycjonowanie stron poradnik

Samodzielne pozycjonowanie stron internetowych, poradnik dla początkujących seo i optymalizacja

Czy wiesz, że prawie 70% ruchu organicznego pochodzi z wyszukiwarki google? Tylko ok. 10% pochodzi z mediów społecznościowych. Aby skutecznie zbudować strategię marketingu cyfrowego, musisz opanować pozycjonowanie stron czego nauczy Ciebie ten poradnik.

Co musisz wiedzieć aby zmaksymalizować efekty pozycjonowania i zdominować wyniki wyszukiwania

Ten poradnik SEO dla początkujących wprowadzi Cię w koncepcję optymalizacji pod kątem wyszukiwarek i wyjaśni, jak zoptymalizować witrynę, aby zwiększyć ruch.

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych na słowa kluczowe?

Aby zrozumieć, czym jest SEO, musisz wiedzieć, jak działają wyszukiwarki, takie jak Google, Bing i inne. Jak określają swoje rankingi wyszukiwania? Można sobie wyobrazić, że istnieje ogromna liczba stron internetowych, które poruszają podobne tematy.
Wyszukiwarka taka jak Google indeksuje strony internetowe – wyobraź sobie, że jest to jedna z tych starych, żółtych książek telefonicznych, tylko w formacie cyfrowym.
Po utworzeniu witryny roboty wyszukiwarek indeksują ją, aby zrozumieć zawarte w niej informacje i odpowiednio je zindeksować, aby pojawiły się w sugerowanych wynikach wyszukiwania. Boty wyszukiwarek są teraz w stanie zrozumieć kontekstowe informacje (tekst, strukturę i treść nietekstową) w Twojej witrynie i indeksować ją na podstawie różnych czynników, takich jak trafność i autorytet.
W tym miejscu w grę wchodzi optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Nasz darmowy poradnik SEO odnosi się do procesu ulepszania witryny pod kątem wyszukiwarek. Chodzi o optymalizację stron internetowych, aby wyszukiwarki rozumiały wartość trafności i odpowiednio ją umieszczały w wynikach wyszukiwania.
Teraz wyjaśnijmy jedną rzecz dotyczącą SEO:
Wyszukiwarki indeksują strony, a nie całą witrynę. Oznacza to, że Twoja praca SEO powinna być wykonywana strona po stronie, czyli każda podstrona to inna szansa aby algorytm google wyświetlił ją przed potencjalnym klientem.

Dlaczego SEO jest ważne i musisz znać ten poradnik pozycjonowania?

Już poprzednia sekcja daje nam wyobrażenie o znaczeniu SEO. Aby lepiej to zrozumieć, zastanów się nad własnymi nawykami wyszukiwania.
Załóżmy, że odwiedzasz Google, ponieważ chcesz znaleźć informacje na określony temat, na przykład „poradnik jak wybrać najlepsze narzędzia do e-mail marketingu”. Natychmiast otrzymasz listę wyników.
Który klikasz?
Czy byłeś kiedyś na drugiej lub trzeciej stronie wyników? Prawdopodobnie nie, a jeśli tak, to nie za często.
Ten przykład pokazuje, dlaczego pozycjonowanie jest ważne. Optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek pomaga w ogólnym rankingu wyszukiwania i dlatego stworzyliśmy ten darmowy poradnik pozycjonowania.
Twoim celem jest znalezienie się na pierwszej stronie (a jeszcze lepiej: w szeregu kilku pierwszych wpisów) wyszukiwań, których dokonują Twoi klienci, dzięki czemu zauważysz zwiększony ruch w Twojej witrynie.

Jak zrobić SEO dla sklepu, czyli pozycjonowanie stron samemu z naszym poradnikiem

Przyjrzyjmy się 10 podstawowym wskazówkom dotyczącym SEO dla początkujących, które możesz wykorzystać do ulepszenia swojej witryny już teraz.

1. Przeprowadź badanie słów kluczowych i używaj odpowiednich terminów

Słowa kluczowe odgrywają ważną rolę w SEO. Słowo kluczowe wskazuje główny temat Twojego artykułu i umożliwia ludziom znalezienie Twojego artykułu po wyszukaniu interesującego tematu w Internecie.
Słowo kluczowe to w zasadzie to, co ludzie ludzie będą wpisywać, szukając czegoś. Dlatego powinieneś upewnić się, że fraza kluczowa jest zgodna z intencją wyszukiwania grupy docelowej. Może to być krótkie słowo kluczowe, takie jak „poradnik” lub długie słowo kluczowe, takie jak „pozycjonowanie stron poradnik dla początkujących seo”.
Krótsze słowa kluczowe mają zwykle większą liczbę wyszukiwań. Oznacza to, że może być trudniej je uszeregować. Słowa kluczowe z długim ogonem mają mniejszą liczbę wyszukiwań, ale w porównaniu są bardzo specyficzne. Zaletą jest to, że możesz dotrzeć do dokładnie zainteresowanych odbiorców. Najlepiej jest wybrać kombinację zarówno długich, jak i krótkich słów kluczowych.
Ponadto najlepiej jest wziąć pod uwagę liczbę wyszukiwań i trudność w rankingu słowa kluczowego, które ma być używane. Liczba wyszukiwań wskazuje, jak często ludzie szukają tego konkretnego słowa kluczowego. Im więcej tym ludzie są bardziej zainteresowani tym tematem. Z drugiej strony trudność rankowania i zdobycia pozycji w google wskazuje, jak trudno będzie uzyskać miejsce w wynikach wyszukiwania.
Słowa kluczowe są niezbędne, ale nie są jedynym elementem optymalizacji strony internetowej. Aby zwiększyć ruch, musisz skupić się na innych ważnych aspektach.
Przyjrzyjmy się dalej strategicznym sposobom optymalizacji Twojej witryny.

2. Umieść słowa kluczowe na swojej stronie

Każda strona lub post na blogu ma inne odpowiednie słowa kluczowe. W tym artykule słowa kluczowe to „pozycjonowanie stron poradnik”. To prawdopodobnie termin, którego szukałeś i znalazłeś się tutaj!
Idealnie, wybrane słowa kluczowe powinny znajdować się w:

  •   Tytuł postu
  •   URL
  •   Pierwszy i ostatni akapit postu
  •   W tekście organicznie w całym poście
  •   Użyte jak alt tagi obrazów

O ile nie zakłócają przepływu artykułu, wstaw je! Tylko uważaj na „Upychanie słów kluczowych”, które omówimy dalej w tym poradniku.

3. Uwzględnij SEO w URL, permalinkach

Link bezpośredni to adres URL, który widzisz, gdy wchodzisz na stronę internetową. Permalinki wiele mówią o ogólnej strukturze Twojej witryny, nie powinny być zbyt długie, a jednocześnie jasno określać, o czym jest strona. Dla czytelnika, a także dla bota indeksującego Twoją witrynę.
Jak wspomniano wcześniej, boty wyszukiwarek indeksują wszystkie strony w Twojej witrynie, aby w pełni wykorzystać informacje i dobrze zrozumieć tematykę witryny, a także poprawnie ją zaindeksować. Używaj jasnych i znaczących słów w swoim adresie URL aby zwiększyć widoczność. Na przykład, jeśli masz sklep internetowy z książkami to ustrukturyzuj swoje strony za pomocą linków bezpośrednich, aby pokazać ludziom, do czego uzyskują dostęp i pomóc w kontekstualizacji ogólnych informacji. Sprawia, że ​​hierarchia jest jasna dla wyszukiwarek i pomaga SEO.
Może to wyglądać tak:
www.uniqueseo.pl – to Twoja strona internetowa
www.uniqueseo.pl/poradnik – może być stroną, na której ludzie mogą znaleźć wszystkie książki z kategorii poradniki
www.uniqueseo.pl/poradnik/TYTUŁ – to strona, na której znajdą informacje o konkretnej książce z tej kategorii poradników
Jak sama nazwa wskazuje, link jest trwały, dlatego ważne jest, aby określić odpowiednie dla swoich stron. Nie zachęcamy do używania konkretnych dat lub informacji, które mogą ulec zmianie.
Czemu? Najlepiej byłoby, gdybyś z czasem aktualizował swoją stronę. Posiadanie strony, która jest dostępna online od dłuższego czasu, wpływa na lepsze SEO. Jest to wiek domeny. W idealnym przypadku nie chcesz tworzyć stron, które zawsze będziesz usuwać. Możliwość aktualizowania stron za pomocą świeżych i trafnych informacji jest kluczowa, a to oznacza tworzenie ponadczasowej struktury adresów URL.
Załóżmy, że piszesz artykuł o „7 najlepszych porad marketingowych na rok 2022”. To świetny temat! Ale w swoim permalinku pomiń 2022. W ten sposób możesz zaktualizować artykuł, a później napisać o „5 najlepszych porad marketingowych na rok 2023”.
Ta sama zasada dotyczy stron na konkretne święta, takie jak Czarny Piątek. Zdarza się to co roku i będziesz chciał ponownie korzystać z tej strony w nadchodzących latach.

4. Linki wewnętrzne do istniejących treści

Jeśli wpis, który aktualnie piszesz, jest powiązany z innym wpisem, który już napisałeś, połącz je razem! Dobrą praktyką jest tworzenie hiperłączy do innych postów i stron w Twojej witrynie. Przyczyni się to do lepszego doświadczenia użytkownika, pomagając czytelnikowi w dalszym odkrywaniu pokrewnych treści i przechodzeniu do innych stron w Twojej witrynie, a także pomagając botom w indeksowaniu i kontekstualizacji Twoich stron internetowych.

5. Pisz treści wysokiej jakości. Brak upychania słów kluczowych!

Oczywiście powinieneś pisać treści, które angażują czytelników. Upewnij się, że omówiłeś cały temat i nie pomijaj ważnych informacji. Niezwykle ważne jest, aby dać odbiorcom przegląd pożądanego tematu i odpowiedzieć na ich potrzeby.
Więcej słów niekoniecznie oznacza wyższą jakość, ale ponieważ wskazuje, że temat został dogłębnie omówiony, może to pomóc. Istnieje korelacja między liczbą słów a rankingiem, a także głębokością artykułu i jak wygląda pozycja strony w wynikach wyszykiwania.
Oprócz pełnego omówienia tematu, pisanie w jasny, ale elegancki i konwersacyjny sposób czyni cuda. Nie umieszczaj słowa kluczowego w całym artykule, mając nadzieję, że będzie miał wysoką gęstość słów kluczowych. Tego nie chcemy abyś robił kiedy skończysz czytać ten poradnik z pozycjonowania. Próba oszukania systemu poprzez umieszczenie jak największej liczby słów kluczowych wszędzie nie zadziała i wielu faktycznie zostanie za to ukaranych.
Wyszukiwarki są bardzo inteligentne i potrafią rozpoznać upychanie słów kluczowych, keyword stuffing.

6. Zoptymalizuj swoje obrazy

Z punktu widzenia czytelności obrazy są bardzo ważne. Pomagają zwizualizować Twoje treści i sprawić, że będą bardziej zrozumiałe dla czytelników. Ale są one również ważne dla SEO, ponieważ pomagają indeksować Twoją witrynę. Obrazu nie można zindeksować, ale to, co można zaindeksować, to tekst ALT obrazu, innymi słowy opis obrazu.
Użycie słowa kluczowego jako obrazu ALT-Text zapewni, że Google zindeksuje je dla tego konkretnego słowa kluczowego.
Czy zauważyłeś kiedyś obrazy, które pojawiają się na górze Twoich wyników wyszukiwania? Są również świetnym sposobem na skierowanie ludzi do Twojej witryny, a w konsekwencji wskazują, że Twoja witryna i Twoje obrazy są związane z tematem wyszukiwania. Ważnym czynnikiem jest również kompresja zdjęć. Szybkość witryny ma kluczowe znaczenie dla SEO, a rozmiar i format obrazu mogą odgrywać w tym dużą rolę. Dlatego upewnij się, że poprawnie zoptymalizowałeś swoje obrazy. Możesz to łatwo zrobić za pomocą narzędzi do kompresji obrazu. Napisaliśmy kiedyś u siebie na blogu poradnik jak optymalizować obrazy pod pozycjonowanie stron. Poszukaj go!

7. Szybkość strony

Szybkość Twojej strony jest niezwykle ważna dla rankingu witryny i jest używana jako czynnik rankingowy przez Google jako mobile first. Ludzie spędzają dosłownie sekundy na Twojej stronie głównej, zanim zdecydują, czy chcą ją dalej badać, czy odejść.
Szybko ładująca się strona internetowa zapewnia idealne wrażenia użytkownika. Jeśli Twoja strona ładuje się zbyt długo, będzie to miało poważne konsekwencje ze względu na brak czasu, ludzie nie chcą czekać, co skutkuje wyższym współczynnikiem odrzuceń. Chociaż współczynnik odrzuceń nie jest czynnikiem, który bezpośrednio wpływa na Twój ranking, jest on bezpośrednio powiązany z szybkością Twojej strony.

8. Nie zapomnij o wersji mobilnej!

Ponieważ ludzie coraz częściej korzystają z telefonów komórkowych, aby uzyskać dostęp do Internetu, konieczna jest optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych i smartfonów. Jeśli nie, skończysz z wysokim współczynnikiem odrzuceń, ponieważ bądźmy szczerzy, nikt nie chce pozostać na stronie, która nie jest sformatowana zgodnie z Twoim telefonem. Nieprawidłowe formatowanie może powodować irytujące błędy, takie jak niedziałające przyciski lub konieczność przewijania w bok, aby zobaczyć całą stronę.
Pozytywne wrażenia użytkownika sprawiają, że ludzie chcą pozostać i odkrywać Twoją witrynę, co ponownie wskazuje, że Twoja strona jest odpowiednia dla wybranego słowa kluczowego. W rzeczywistości formatowanie mobilne jest tak ważne, że Google ogłosiło, że wkrótce zacznie od indeksowania witryn internetowych z myślą o urządzeniach mobilnych.

9. Pozycjonowanie techniczne seo

Mówiliśmy o stworzeniu dobrej struktury strony, co już można uznać za część technicznego SEO.
Ale techniczne SEO to nie tylko permalinki i wybór właściwych słów kluczowych. Chodzi o stworzenie responsywnego projektu Twojej witryny. Ten temat jest bardzo szczegółowy i techniczny, więc wykracza poza to, co opisuje ten przewodnik SEO dla początkujących. Niemniej jednak ważne jest, aby to tutaj podkreślić.
Współpracuj z technicznym ekspertem SEO, a także ze swoim zespołem, aby zrozumieć, jak powinna wyglądać idealna struktura i projekt witryny dla docelowych odbiorców.

10. Zaktualizuj swoją domenę i treści na stronie aby wpłynąć na skuteczne pozycjonowanie

Musisz regularnie przeprowadzać audyt SEO, aby zaktualizować swoje treści. Zwłaszcza, że ​​informacje i trendy szybko się zmieniają i nie chcesz być karany w rankingach wyszukiwania z powodu nieaktualnych informacji.
Przeglądaj starsze strony i witryny, oceń zawartość i sprawdź, czy wszystko jest poprawnie zoptymalizowane. Jeśli Twoje treści nie mają już celu, nie są zoptymalizowane zgodnie z wymaganiami, najprawdopodobniej zaszkodzi to Twojemu rankingowi.

11. Pozycjonowanie stron www i wysoka widoczność strony to również promocja treści

Nie zapomnij promować swoich postów i treści.
Pozycjonowanie to ciągła praca, ale z czasem i doświadczeniem przejdziesz z przewodnika SEO dla początkujących na bardziej zaawansowaną pozycję. Konsekwentne publikowanie odpowiednich postów na swoim blogu (świeże treści) to jeden z najlepszych sposobów na poprawę pozycji w wyszukiwarkach. Po napisaniu świetnej treści promuj swoje posty, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców.
Możesz to zrobić organicznie – udostępniając je na swoich kanałach w mediach społecznościowych oraz poprzez newsletter. Lub z płatną reklamą. Oba są ważne dla Twojej strategii marketingowej i powinny zostać zrobione w pewnym momencie.
Organiczne podejście umożliwia stworzenie trwałego przepływu komunikacji z klientami. Płatne reklamy pomagają wyświetlać Twoje treści odpowiednim odbiorcom i szybciej zwiększać ruch w Twojej witrynie, korzystnie wpływając na wyniki SEO.

Pozycjonowanie stron poradnik odnośnie narzędzi

Jeśli założysz konto google ads to będziesz mieć dostęp do planera słów kluczowych, GKP. Dodatkowo musisz przerobić poradnik lub nasz kurs google analytics i google search console. W biznesie lokalnych obowiązkowo dodaj do arsenału google moja firma BMG czyli mój biznes. Dodatkowo pamiętaj że wpływ na pozycjonowanie i wyszukiwania w google to zorganizowane działania seo. Więc ten poradnik pozycjonowania w google to pierwsze miejsce od którego musisz zacząć.

Agencja SEO, pozycjonowanie lokalne i szerokie

Dzięki UniqueSEO możesz w kilka sekund utworzyć reklamy na Facebooku, Instagramie i Google oraz określić dokładną grupę docelową. pozycjonowanie stron jest kluczem do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie i umożliwienia nowym użytkownikom odkrycia Twojej firmy. Wiemy niestety że ten poradnik opisujący pozycjonowanie stron już sam w sobie może wydawać się zbyt techniczny, a ledwo poruszyliśmy temat.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)