Dzisiaj dowiesz się czy:
Zawartość strony
Domena internetowa to unikatowa nazwa, która jest przypisana każdej stronie istniejącej w przestrzeni Internetu. Unikatowa domena zaczyna się od ciągu liter www.
Najczęściej nazwę wykupionej domeny internetowej pisze się małymi literami. Budowa domeny składa się z dwóch części.
Pierwszym elementem jest nazwa, która odnosi się do zawartości danej strony lub powiązanej z nią działalności. Najczęściej jest to nazwa danej firmy, która prowadzi sprzedaż online lub chce zaprojektować swoją internetową wizytówkę dla stacjonarnego biznesu.
Pozycjonowanie domeny jest to podstawowy element miksu marketingowego, czyli wizytówki Twojego biznesu w internecie:
Drugą częścią domeny internetowej jest odpowiednie rozszerzenie.
Każdy właściciel domeny może samodzielnie wybrać końcówkę, która najbardziej pasuje do jego działalności. Końcówki mogą sugerować użytkownikom potencjalną zawartość danej strony. Niektóre końcówki są przeznaczone dla stron reprezentujących konkretne podmioty.
Warto tutaj wspomnieć, iż niektóre końcówki domen internetowych mogą być niedostępne dla zwykłych obywateli.
Dodatkowo unikalne rozszerzenia domen są często znacznie droższe i ich koszt zakupienia może być bardzo wysoki.
Każdy kraj posiada własną domenę internetową, która jest wykorzystywana przez jego obywateli. W Polsce przypisanym rozszerzeniem dla domen internetowych jest skrót .pl.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jest to często wybierane rozszerzenie, które jest atrakcyjne cenowo i dobrze się prezentuje. Końcówka pasuje do większości rodzajów stron internetowych.
W Niemczech powszechnie wybierane rozszerzenie dla domen kończy się na .de. Dodatkowo istnieje szereg domen internetowych, które mają zasięg międzynarodowy.
Najczęściej pojawiającą się domeną międzynarodową jest końcówka .com. W przypadku stron ograniczających swój zasięg do obywateli Unii Europejskiej, popularną końcówką jest .eu. Wykupienie i odnowienie tych domen w przyszłości jest zazwyczaj droższe. Większość osób decyduje się na wybór domeny krajowej, która jest powszechnie znana i budzi zaufanie użytkowników Internetu.
Ciekawostką jest, iż na przestrzeni ostatnich lat zostały wprowadzone nowe końcówki dla domen. Często są to rozszerzenia, które są unikatowe i pozwalają stworzyć chwytliwą marketingowo nazwę. Przykładem takiej domeny może być końcówka .fitness. Kreatywne domeny są jednak najczęściej znacznie droższe od standardowo wybieranych domen. Najczęściej domeny o unikatowej nazwie wybierają firmy, które chcą wykorzystać jej nazewnictwo w internetowej kampanii marketingowej.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Kupując domenę nigdy nie powinniśmy wybierać jej pod pozycjonowanie. Obecnie Google wprowadziło liczne zmiany w pozycjonowaniu stron www i nie patrzy już na nazwę domeny internetowej. Dawniej faktycznie nazwa domeny odgrywała kluczową rolę w pozycjonowaniu i często wybierano ją pod określoną frazę kluczową.
Użytkownicy często tworzyli wówczas długie nazwy domen, które składały się nawet z kilku słów. Niestety domeny tworzone w ten sposób nie wyglądały dobrze i potęgowały wykorzystywanie tej metody do nieuczciwego pozycjonowania stron internetowych. Firma Google wprowadziła na przestrzeni lat liczne algorytmy, które zmieniły sposób oceniania serwisów internetowych i przypisywania im konkretnej pozycji na liście wyników w wyszukiwarce.
Aktualnie pozycjonowanie składa się całkowicie z innych elementów i wybór konkretnej domeny powinien być motywowany innymi czynnikami. Właściciele stron powinni wybierać domeny, które prezentują się dobrze dla oczu i są łatwe do zapamiętania. Najlepiej w miejsce domeny wpisać nazwę swojej marki lub organizacji, którą reprezentujemy. Często domena internetowa jest jednocześnie nazwą danej firmy.
Nigdy nie powinniśmy jako nazwę domeny wstawiać ciągu kilku słów oddzielonych myślnikiem. Niestety domeny wyglądające w ten sposób zniechęcają użytkowników do odwiedzin. Wybierając domenę warto postawić na krótką nazwę, która będzie łatwa do wpisania w wyszukiwarkę.
Użytkownicy korzystający z Internetu zdecydowanie częściej są w stanie zapamiętać krótkie i chwytliwe nazwy, które szybko wpiszą w pole do uzyskania wyników w wyszukiwarce. Jeśli nie mamy pomysłu na dobrą nazwę dla swojej firmy i powiązanej z nią domeny, to warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją marketingową. Specjaliści od marketingu pomogą nam zaprojektować elegancko wyglądającą stronę internetową i wybrać odpowiednią nazwę, która będzie wizerunkiem firmy.
Pozycjonowanie domeny należy zacząć od fachowo przeprowadzonego audytu, który wykryje wszystkie niedociągnięcia na danej stronie internetowej. Kluczowe znaczenie dla pozycjonowania ma budowa danego serwisu, który powinien być dostosowany do najnowszych wymogów stawianych przez Google.
Obecnie firma Google kładzie nacisk na tworzenie stron dopasowanych do urządzeń mobilnych. Jest to spowodowane faktem, że użytkownicy coraz częściej korzystają z urządzeń mobilnych do przeglądania Internetu.
Większość aplikacji jest przeznaczona obecnie na smartfony, które posiadają już nawet osoby w bardzo młodym wieku. Posiadacze telefonów komórkowych z najnowszym oprogramowaniem wykorzystują swoje urządzenia do robienia zakupów drogą online i śledzenia portali społecznościowych.
Google stara się śledzić trendy i chce ułatwić posiadaczom urządzeń mobilnych korzystanie z Internetu. Wyszukiwarka Google w pierwszej kolejności pozytywnie ocenia strony www, które posiadają responsywny projekt. Elastyczne strony poprawnie wyświetlają się na telefonach komórkowych i innych urządzeniach mobilnych.
Podczas audytu przed tym jak zaczniemy pozycjonowanie domeny sprawdzimy również inne elementy strony, które Google może wziąć pod uwagę przy ocenie strony. Istotny dla wyszukiwarki Google jest czas ładowania danej strony, meta-tagi, odpowiednie sformatowanie treści i pliki robots.txt.
Czas ładowania danej witryny internetowej ma także wpływ na pozycjonowanie domeny i pozwala użytkownikom szybko odnajdywać interesujące ich treści. Po kliknięciu użytkownik szybko zostanie przeniesiony na stronę i będzie mógł sprawnie ją przeglądać. Im więcej będzie błędów na stronie i niepotrzebnej technologii flash, tym dana strona www będzie się dłużej ładować.
Budując stronę internetową pod pozycjonowanie domeny należy unikać nadmiernej ilości technologii flash, która znacząco wydłuża czas ładowania. Kolejną kwestią są pliki robots.txt, które pozwalają Google lepiej ocenić daną stronę i dokonać jej indeksacji.
Właściciel strony może poprzez pliki robots.txt kontrolować, gdzie robot indeksujący zajrzy na danej stronie internetowej. Jeśli przeprowadzimy już profesjonalny audyt swojej witryny, to można przejść do dalszego etapu. Obecnie można skutecznie wypozycjonować praktycznie każdą domenę, która znajduje się w przestrzeni Internetu. Całkowicie zmienił się jednak sposób pozycjonowania witryn internetowych.
Specjaliści SEO muszą obecnie zwracać uwagę na sposób działania algorytmów, które mogą nałożyć karę za niedozwolone praktyki. Kompletnie dla wyszukiwarki Google straciło na znaczeniu to, jak nazwiemy swoją domenę. Umieszczając długą frazę kluczową w nazwie domeny możemy jedynie sprawić, że będzie ona niechętnie klikana przez użytkowników Internetu.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku, gdy będziemy chcieli nasycić słowami kluczowymi treść na stronie. Dawniej właściciele stron często sztucznie nasycali treść hasłami kluczowymi, które wyglądały nienaturalnie w tekście. Obecnie dodając treść na swojej witrynie należy zwracać uwagę na wiele czynników, które wpływają na pozycję w wyszukiwarce.
Istotne dla wyszukiwarki Google jest to, czy tekst jest odpowiednio sformatowany, posiada oznaczone nagłówki, jest poprawny pod względem ortografii i stylistyki. Znaczenie dla wyszukiwarki ma również długość tekstu. Google preferuje długie artykuły i poradniki, który w dosadny sposób omawiają dany temat. Zdecydowanie źle widziane są krótkie posty, które składają się jedynie z kilku zdań. Copywriter tworzący tekst na stronę powinien w wyczerpujący sposób omówić opisywane zagadnienie.
Rozszerzenie domeny internetowej zdecydowanie ma wpływ na to, jak odbiorą nas użytkownicy Internetu i w efekcie na pozycjonowanie domeny. Końcówka domeny może być dla użytkownika sygnałem odnośnie zawartości witryny internetowej i języka danego kraju, który jest wykorzystywany do tworzenia na niej treści.
Dodatkowo rozszerzenie kończące nazwę domeny odnosi się także do zasięgu danej strony www. Strony mające końcówkę .pl posiadają najczęściej zasięg regionalny lub krajowy. Jest to charakterystyczna końcówka dla stron, które pochodzą z Polski. Odwrotnie, gdy zobaczymy w domenie rozszerzenie .com lub .eu, to prawdopodobnie będzie to strona o zasięgu międzynarodowym.
Każda strona internetowa musi posiadać najczęściej dwie rzeczy. Pierwsza z nich to domena internetowa, która jest charakterystyczną nazwą dla danej strony www i pozwala użytkownikom wyszukać ją w wyszukiwarce. Drugą kwestią jest hosting, który służy do utrzymania danej strony i gromadzi jej zasoby. Im większa jest dana witryna internetowa, tym lepszy powinien być hosting, który umożliwi poprawne działanie i ładowanie się podstron. Hosting może mieć także znaczenie dla pozycjonowania, gdyż wpływa na czas ładowania się strony. Koszt porządnego hostingu może wynosić nawet kilka tysięcy złotych w skali roku.
Zdecydowanie taniej wygląda wykupienie domeny internetowej. Najtańsze domeny internetowe kosztują nawet po kilkanaście złotych. Kupując wybraną domenę dla strony należy pamiętać o sprawdzeniu, ile będzie nas kosztowało jej odnowienie. Każdą domenę należy ponownie opłacić po roku czasu, aby ponownie móc z niej korzystać. Klienci firm hostingowych mogą z góry opłacić swoją domenę na kilka lat do przodu. W ten sposób uchronią się przed tym, że mogliby zapomnieć o opłaceniu swojej domeny i jej odkupieniu przez osobę trzecią. Odnowienie domeny to najczęściej koszt w okolicy kilkudziesięciu złotych. Jedną z najczęściej wybieranych firmy hostingowych sprzedających domeny internetowe w Polsce jest OVHcloud, która dawniej była znana pod nazwą OVH.
Firma działa w wielu krajach na terenie całej Unii Europejskiej, gdzie oferuje sprzedaż domen, hostingu i innych usług związanych z posiadaniem strony www. Firma OVHcloud działa obecnie we Francji, gdzie znajduje się jej siedziba, w Niemczech, Czechach, Polsce, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
Właściciele stron rejestrując swoją domenę mają olbrzymi wybór. Firmy hostingowe posiadają nawet kilkaset rozszerzeń, które można wybrać jako swoją unikatową domenę internetową. Istnieją jednak rozszerzenia, które są niezwykle popularne i chętnie wybierane przez właścicieli stron www.
Wśród najczęściej wybieranych domen internetowych jest rozszerzenie .com. Jest to domena popularna na całym świecie i często wybierają ją firmy, które chcą prowadzić swoją działalność poza granicami swojego kraju. Najczęściej końcówką .com oznaczane są strony, które są w języku angielskim. W Polsce popularną domeną jest rozszerzenie .pl. Jest to domena krajowa, która jest jednocześnie stosunkowo tania. Użytkownicy widząc to rozszerzenie wiedzą, że mają do czynienia ze stroną w języku polskim.
Poszczególne kraje posiadają swoje charakterystyczne domeny krajowe. Przykładem domen krajowych jest rozszerzenie .de (Niemcy), .az (Azerbejdżan) lub .ad (Albania).
W Polsce standardowa domena z rozszerzeniem .pl, to wydatek w okolicy kilkunastu złotych za pierwszy rok jej użytkowania. W takiej cenie znajdziemy domenę z omawianą końcówką w najtańszych firmach hostingowych. Każdego roku będziemy musieli opłacić odnowienie domeny, które będzie już znacznie droższe. Musimy jednak pamiętać, że do domeny będziemy potrzebowali również hosting.
Domena internetowa i hosting są ze sobą ściśle powiązane i umożliwiają poprawne działanie strony www. Niektóre firmy hostingowe oferują specjalne zniżki dla właścicieli stron, który decydują się na kupno domeny internetowej i hostingu łącznie.
Warto tutaj wspomnieć, iż posiadanie własnej domeny dla strony pozwoli nam stworzyć unikalny adres e-mail. Obecnie posiadanie unikalnego adresu e-mail jest niezwykle ważne dla firm, które w ten sposób się wyróżniają. Klienci lepiej odbierają przedsiębiorstwa, gdzie w zakładce kontakt znajduje się niepowtarzalny adres z nazwą firmy w formie końcówki.
Firmy chcące stworzyć taki adres mogą to zrobić w ramach wykupienia domeny lub hostingu w firmie hostingowej. Własna domena internetowa jest niezwykle ważna dla każdej firmy, która chce w przyszłości się rozwijać i pozycjonować swoją stronę www. Domeny należące do najpopularniejszych marek potrafią kosztować miliony dolarów.
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. „Pozycjonowanie domeny”?
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 120
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |