Pozycjonowanie swojego sklepu to od kilku lat najważniejsza kompetencja, od której zależy miejsce sklepu w Internecie oraz wyniki sprzedażowe.
Jeśli chodzi o pozycjonowanie allegro, działa ono na zupełnie innych zasadach niż pozycjonowanie stron. Dlatego, żeby odnosić sprzedażowe sukcesy i zaistnieć na platformach zewnętrznych i budować swoją pozycję w wewnętrznej wyszukiwarce, trzeba poznać zasady pozycjonowania na takich witrynach.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Co wpływa na pozycję w Allegro?
W przeciwieństwie do algorytmów Google, działanie algorytmu Allegro jest utajnione. Jednak pewnym jest, że jednym z kluczowych czynników jest jakość sprzedaży. Według Allegro, podczas oceny jakości sprzedaży pod uwagę brane są następujące czynniki:
Oceny od kupujących – im wyższa ocena od klientów, tym wyższa pozycja sklepu w wynikach wyszukiwania. Informuje także potencjalnych klientów o tym, że sprzedający jest godny zaufania, a jego produkty są całkowicie zgodne z opisem i zdjęciami, co przekłada się na zadowolenie kupujących. W przypadku otrzymania oceny „nie polecam” można dojść do porozumienia z osobą, która wystawiła taką ocenę i poprosić o usunięcie oceny. Sprzedający ma na to termin 21 dni od momentu otrzymania negatywnej oceny. Taki wniosek można złożyć tylko raz, a w przypadku odmowy nie ma możliwości odwołania się od decyzji. Jeśli natomiast klient wyrazi zgodę na usunięcie oceny, nie będzie ona wpływała na średnią ocen i kupujący w przeciągu 90 dni może wystawić nową opinię.
Realizacja zamówień – przy tym czynniku Allegro bierze pod uwagę to, ile zamówień posiada status przesyłki „wysłana”, ilu klientów wystawiło polecającą opinię, ile przesyłek zostało zrealizowanych terminowo. Sprzedający może otrzymać punkty za procent przesyłek z szybką dostawą, co nie jest trudne do zrobienia. Wystarczy, że będzie nadawać przesyłki w tym samym dniu, w którym zamówienie zostało opłacone. Oprócz tego warto wybrać metody dostawy mające krótki czas przewozu (Allegro udostępnia aktualne dane pozyskane od przewoźników oraz wynikające z własnych analiz). Można pozyskać te informacje także na stronach internetowych niektórych przewoźników lub skontaktować się z nim, by ustalić, do której godziny można nadać przesyłkę, aby wyruszyła w drogę w ten sam dzień.
Obsługa klienta – kolejnym ważnym czynnikiem jest obsługa zapewniona kupującemu przez sprzedającego. Ta miara jest związana z uczestnictwem w dyskusjach z klientami, m.in.: czy kupujący otrzymał od Ciebie odpowiedź w terminie (przy wyliczaniu czasu nie bierze się pod uwagę weekendów oraz dni ustawowo wolnych od pracy), ile czasu zajmuje udzielenie odpowiedzi na wiadomości klientów, ile wiadomości zostało bez odpowiedzi. Szybkie odpowiedzi to oznaka profesjonalizmu i zaangażowania sprzedawcy, mające wpływ na ocenę osób korzystających z usług danego sprzedawcy.
Naruszenia regulaminu – działania łamiące zasady zawarte w regulaminie Allegro, mogą poskutkować: otrzymaniem upomnienia lub ostrzeżenia za pomocą maila, usunięciem oferty, zablokowaniem możliwości dodawania ofert na określony czas, a nawet zawieszeniem konta. Jednym z powodów zawieszenia konta może być spadek jakości, objawiający się: negatywnymi komentarzami od kupujących, niską średnią ocen, nieodpowiadaniem na wiadomości lub robienie to w terminie przekraczającym 24 godziny, liczba zgłoszeń dotyczących problemów z zamówieniami, wystawianie ofert sprzecznych z regulaminem. Aby odzyskać konto, należy spełnić warunki opisane w mailu od Allegro. Zwykle związane są one z rozwiązaniem problemów, które przyczyniły się do zawieszenia konta (jak niezrealizowanie zobowiązań, np. zwrot pieniędzy czy wysłanie paczki do zamawiającego, skontaktowanie się z autorami negatywnych ocen, by rozwiązać powody złych opinii, a następnie poprosić o ich usunięcie).
Atrakcyjność oferty – na ten element składają się przede wszystkim informacje zawarte na stronie danego produktu. Te związane z samym zakupem, np. jakie sposoby dostawy oferujemy, jakie metody płatności, oraz z produktem – zdjęcia przedstawiające produkt oraz jego opis.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jak powinna wyglądać dobra strona produktu na Allegro?
Najważniejszą cechą jest czytelność i prostota w docieraniu do wszystkich potrzebnych informacji. Powinniśmy umieścić je w odpowiednich zakładkach (Parametry, Opis, Dostawa i płatność, Gwarancja, Reklamacja, Zwroty i O sprzedającym). Dzięki temu potencjalny kupujący szybko zdobędzie kluczową wiedzę dotyczącą danego produktu oraz realizacji oferty.
Tytuł powinien zawierać słowa kluczowe najtrafniej opisujące oferowany przedmiot. W celu zwiększenia jego skuteczności powinniśmy unikać zbyt ogólnikowych sformułowań, zamiast tego precyzyjnie opisać dany produkt (co to jest, jakiej firmy, jaki model) Powinniśmy także nie przekraczać 50 znaków. Za niedozwolone praktyki uznaje się: powtarzanie słów kluczowych, manipulacja słowami kluczowymi, używanie fraz nieadekwatnych do proponowanego przez nas produktu, wykorzystywanie słów „okazja”, „nowość”, „promocja”, umieszczanie w tytule dodatkowych informacji dotyczących realizacji oferty, nie zaś samego produktu, niepotrzebne wykorzystywanie w tytule znaków specjalnych (jak @, !, [ ]).
Opis powinien zawierać bardziej szczegółowe dane dotyczące przedmiotu, jak kolor, rozmiar, model. Nie może zawierać informacji nieprawdziwych, czy wprowadzających w błąd, stanowić bezpośrednie naruszenie obowiązującego prawa.
Wybranie odpowiedniej kategorii, dzięki czemu dotarcie do interesującego produktu staje się łatwiejsze dla kupujących. Allegro sugeruje odpowiednie kategorie na podstawie tytułu oferty lub kodu produktu. Kategorie można edytować w przypadku, gdy nie minęło 12 godzin od wystawienia oferty.
Spójny tytuł, opis oraz zdjęcia przedstawiające produkt. W przypadku różnych informacji zawartych w tych trzech sekcjach, większość klientów straci zaufanie do sprzedającego i opuści ofertę. Dlatego warto zadbać, by opis i fotografie w pełni odpowiadały tytułowi i przedstawiały dany produkt.
Uwzględnianie wszystkich tych czynników w tworzeniu ofert zapewni Ci wysokie miejsce w wyszukiwarce Allegro. Musisz pamiętać o Jakości Sprzedaży oraz przygotowaniu właściwej strony oferty, a przyciągniesz wielu kupujących. Czytelna oferta zawierająca prawdziwe informacji na temat przedmiotu, oraz odpowiednia jakość realizacji zamówień oraz obsługi klienta, bez naruszania regulaminu to przepis na wysoką pozycję w serwisie Allegro.
Jak znaleźć się na pierwszej stronie Allegro? SEO na allegro
Aby znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na Allegro, należy zastosować kilka sposobów pozycjonowania. Oto kilka wskazówek:
Optymalizacja opisu i tytułu aukcji – ważne jest, aby opis i tytuł aukcji zawierały słowa kluczowe związane z produktem, który jest sprzedawany, i były jasne i zrozumiałe.
Zdjęcia – warto zamieścić jak najwięcej dobrych jakościowo zdjęć produktu, aby pomóc potencjalnym klientom w jego zobaczeniu i zrozumieniu.
Oceny i opinie – uzyskiwanie pozytywnych ocen i opinii od klientów pomaga zwiększyć zaufanie do produktu i przyciągać więcej potencjalnych kupujących.
Cena – ważne jest, aby cena była atrakcyjna w stosunku do jakości produktu i konkurencji na Allegro.
Szybka wysyłka i dobra obsługa klienta – zapewnienie szybkiej wysyłki i dobrej obsługi klienta może pomóc w uzyskaniu pozytywnych opinii i zwiększeniu zaufania do produktu.
Pamiętaj, że pozycjonowanie na Allegro wymaga czasu i ciągłych starań, aby utrzymać wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto stale monitorować efekty i wprowadzać korekty, jeśli to konieczne.
Jak pozycjonować na Allegro?
Pozycjonowanie na Allegro polega na działaniach mających na celu zwiększenie widoczności aukcji w wynikach wyszukiwania. Oto kilka wskazówek jak to zrobić:
Szybka wysyłka i dobra obsługa klienta – Zapewnienie szybkiej wysyłki i dobrej obsługi klienta może pomóc w uzyskaniu pozytywnych opinii i zwiększeniu zaufania do produktu.
Optymalizacja tytułu i opisu aukcji – Tytuł i opis powinny być zwięzłe, zawierać odpowiednie słowa kluczowe i być jasne i zrozumiałe dla potencjalnych klientów.
Cena – Cena powinna być atrakcyjna w stosunku do jakości produktu i konkurencji na Allegro.
Pozytywne opinie i oceny – Uzyskanie pozytywnych ocen i opinii od innych klientów może pomóc w zwiększeniu zaufania do produktu.
Zdjęcia produktów – Warto umieścić jak najwięcej dobrych jakościowo zdjęć, aby pomóc klientom w zobaczeniu i zrozumieniu produktu.
Pamiętaj, że pozycjonowanie na Allegro wymaga ciągłych starań i może wymagać kilku tygodni lub miesięcy, aby uzyskać zauważalne efekty. Ważne jest, aby stale monitorować swoje aukcje i wprowadzać zmiany, jeśli to konieczne.
Co ma wpływ na pozycjonowanie na Allegro?
Pozycjonowanie na Allegro jest wynikiem wielu czynników, w tym:
Tytuł aukcji – Tytuł powinien być zwięzły, zawierać odpowiednie słowa kluczowe i być jasny i zrozumiały dla potencjalnych klientów.
Opis aukcji – Opis powinien zawierać pełne i dokładne informacje na temat produktu, a także odpowiednie słowa kluczowe.
Zdjęcia produktu – Warto umieścić jak najwięcej dobrych jakościowo zdjęć, aby pomóc klientom w zobaczeniu i zrozumieniu produktu.
Cena – Cena powinna być atrakcyjna w stosunku do jakości produktu i konkurencji na Allegro.
Pozytywne opinie i oceny – Uzyskanie pozytywnych ocen i opinii od innych klientów może pomóc w zwiększeniu zaufania do produktu.
Szybka wysyłka i dobra obsługa klienta – Zapewnienie szybkiej wysyłki i dobrej obsługi klienta może pomóc w uzyskaniu pozytywnych opinii i zwiększeniu zaufania do produktu.
Użycie odpowiednich słów kluczowych – Słowa kluczowe powinny być odpowiednio dobrane i umieszczone w tytule, opisie i słowach kluczowych aukcji.
Odpowiednie kategorie – Produkt powinien być umieszczony w odpowiedniej kategorii, aby umożliwić jego łatwe odnalezienie przez potencjalnych klientów.
Aktywność na aukcji – Regularne dodawanie nowych produktów i aktualizacja istniejących może pomóc w zwiększeniu widoczności na Allegro.
Pamiętaj, że pozycjonowanie na Allegro wymaga ciągłych starań i może wymagać kilku tygodni lub miesięcy, aby uzyskać zauważalne efekty.
Pozycjonowanie aukcji na allegro – podsumowanie
Jakość Sprzedaży to wskaźnik stworzony przez portal Allegro. Weryfikuje on kompetencje i wiarygodność sprzedającego. W związku z tym pozycja produktów na Allegro może być lepsza (tj. wyższa), jeśli Twoje konto będzie posiadać mocniejszy ranking Jakości Sprzedaży niż konkurenci. Mowa tutaj o wynikach sortowanych za pomocą filtra „Trafność”, który jest filtrem domyślnym.
Na szczęście znany składowe algorytmu allegro:
Oceny od kupujących
Obsługa klienta
Atrakcyjność oferty
Realizacja zamówień
Naruszenia regulaminu
Więc pamiętaj jeśli interesuje Ciebie pozycjonowanie aukcji na allegro. Twoja pozycja będzie wysoka, kiedy dobrze zadbasz o Jakość Sprzedaży.
Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie Allegro (pozycjonowanie aukcji na allegro)? Do następnego razu!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Dołącz do nas NA ŻYWO
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgodyPolityka prywatności