Zawartość strony
Pixel Facebook to narzędzie, które pozwala reklamodawcom tworzyć skuteczniejsze reklamy na Facebooku i Instagramie. Pixel śledzi aktywność użytkowników na stronie internetowej i w aplikacji, a także dostarcza statystyk dotyczących skuteczności reklam. Pixel można zintegrować z narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics, aby zbierać dane o zachowaniu użytkowników w czasie rzeczywistym.
Aby utworzyć piksel na Facebooku, należy w pierwszej kolejności zalogować się na swoje konto w Facebook Ads Manager. Następnie należy wybrać opcję „Piksel” w menu po lewej stronie. Następnie, przy pierwszym uruchomieniu, należy wybrać opcję „Utwórz piksel”, która znajduje się pod opcją „Piksele”. Na kolejnej stronie należy wybrać opcję „Utwórz piksel” i wpisać nazwę piksela. Po wprowadzeniu wszystkich informacji należy kliknąć opcję „Utwórz piksel”, aby dokończyć proces.
Facebook to największe medium społecznościowe w Internecie, które, według strony Similarweb, jest odwiedzane 22 miliarda razy miesięcznie. Model biznesowy platformy zakłada, że jest ona darmowa w użytkowaniu, jednak udostępnia przestrzeń reklamową, czyli pozwala na tworzenie płatnych reklam w obrębie platformy.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Oto dlaczego pixel facebook jest niezbędny:
Na Facebook, według zapewnień portalu, loguje się 2 miliarda ludzi miesięcznie, a więc trochę ponad 25% całej ludzkiej populacji. Z tego powodu jest to miejsce, którego nie może zignorować żaden reklamodawca.
Reklamy na Facebooku mają wiele zalet, a główną z nich jest zdobycie zasięgu, o który coraz trudniej w sposób organiczny, a więc darmowy. Tworzenie wysokiej jakości treści to za mało, żeby przebić się do szerszego grona odbiorców, dlatego warto wykupić reklamy, żeby przyśpieszyć cały proces.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Dużą zaletą jest łatwość w wykupieniu reklam, ponieważ w całym procesie towarzyszy nam wirtualny asystent, który pomaga przejść cały proces od ustawienia grupy odbiorców, wyboru odpowiedniego tekstu, czy grafik, aż do ustalenia budżetu i płatności. Natomiast za poprawne wyświetlanie reklam odpowiadają specjalistyczne algorytmy, więc po utworzeniu jednostki reklamowej nie musimy się niczym przejmować.
Rodzaje reklam na Facebook:
Pixel to bardzo zaawansowane narzędzie reklamowe udostępnione reklamodawcom przez Facebooka. Nie są to już proste reklamy, a sam pixel, wymaga posiadania strony internetowej, na której umieścimy specjalny kod mający śledzić działania użytkowników na naszej stronie. Nie oznacza to zbierania wrażliwych danych, czy łamania polityki prywatności, ponieważ są to typowo reklamowe dane, które Facebook może zbierać, a jednocześnie ma obowiązek zabezpieczać je w odpowiedni sposób. Z perspektywy reklamodawcy jest to po prostu świetne, legalne, narzędzie oferujące wiele możliwości niestandardowej reklamy.
Pixel bada aktywność użytkowników na naszej stronie i pozwala tworzyć koszyki reklamowe, które wykorzystamy do tworzenia skutecznych reklam. Dlaczego skutecznych? Dlatego, że dzięki pixelowi jesteśmy w stanie skierować reklamę do zainteresowanych osób, a nie losowo dobranych grup. Taką reklamą jest np. reklama do osób, które odwiedziły naszą stronę w ostatnim czasie. Do takiej grupy odbiorców warto skierować reklamę zasięgową do postów, bo skoro już raz zaangażowali się w nasze treści (odwiedzili stronę) to istnieje duża szansa, że zainteresują się ponownie.
Kolejnym przykładem skutecznej reklamy z wykorzystaniem pixela jest reklama skierowana do osób, które odwiedziły nasz np. sklep internetowy, a dodatkowo dodały jakiś produkt do koszyka, ale nie dokończyły płatności. Do takich osób kieruje się reklamy remarketingu, czyli reklamy, które przypominają o zamówieniu, kierując do odbiorcy reklamy produktu, który już czeka w jego koszyku na danej stronie. Są to najskuteczniejsze reklamy, jakie możemy stworzyć na szeroką skalę. Podobną reklamą jest reklama do osób, które dokonały zamówienia, bo skoro zrobiły to raz, to istnieje duża szansa, że zrobią to ponownie.
Zaletą pixela jest to, że zbiera dane od wszystkich użytkowników odwiedzających naszą stronę, a nie tylko odwiedzających z Facebooka. Mimo wszystko tworzenie reklam skierowanych do osób, które dodały produkt do koszyka, lub dokonały zakupu, wymaga dużego ruchu w sklepie internetowym. Dla mniejszych sklepów lub stron innego rodzaju, Facebook stworzył opcję ustalenia grupy „1% lookalike,” czyli reklamy skierowanej do osób, które są podobne do tych, których mamy już w danym koszyku reklamowym.
Taka reklama pozwala zdobyć dużo ruchu i jest szczególnie skuteczna jako reklama zasięgowa mająca na celu podnieść aktywność na stronie i pozyskać nowych obserwujących. Natomiast jest zdecydowanie mniej skuteczna niż reklama do osób które faktycznie dodały coś do koszyka lub sfinalizowały zamówienie, jednak pozwala przyśpieszyć proces budowania właściwych koszyków, a więc zbliża nas do utworzenia reklam, których skuteczność powinna zwrócić nam poniesione koszty. Oczywiście na to nigdy nie ma gwarancji, jednak poprawne określenie grupy docelowej to najważniejszy czynnik stanowiący o skuteczności reklam na Facebooku.
Konwersja Twoich reklam jest bardzo ważna, dlatego musisz zainstalować kod piksela. Kliknąć powinieneś w wybraną integrację, na przykład wordpress i dostajesz instrukcję instalacji piksela krok po kroku. Wystarczy skopiować kod śledzenia facebooka. Na wp zrobi to praktycznie każda wtyczka do wstawiania kodu. Więc konfiguracja jest dosyć prosta. Oczywiście jeśli chcesz skonfigurować jeszcze dodatkowe rzeczy to możesz zgłosić się do nas.
Jeśli terminy id, head, pixel helper i inne brzmią dla Ciebie zbyt obco to rozumiemy. Ale aby Twój menedżer facebook ads działał jak należy to musimy to zrobić. Bo widzisz, każda podstrona na Twojej domenie to szansa na remarketing.Na późniejszym etapie czeka Ciebie ustawianie konwersji. Potrzebna będzie Ci przeglądarka Google Chrome i rozszerzenie facebook pixel helper. Zobaczysz czy piksel działa. Dalej optymalizacja jest już prosta.
Kod piksela facebooka dobrze śledzi ludzi w social media ale ostatnio po zmianach ios zaleca się dodawać API po stronie serwera. Oczywiście nie zalecam robić tego w ciemno a lepiej sprawdzić i optymalizować na bieżąco aby zimny ruch i remarketing działały jak najlepiej.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)