Pixel facebook

CMS
23 sierpnia, 2021
Facebook Ads Manager
23 sierpnia, 2021

Facebook pixel – czym jest, jak działa

Facebook to największe medium społecznościowe w Internecie, które, według strony Similarweb, jest odwiedzane 22 miliarda razy miesięcznie. Model biznesowy platformy zakłada, że jest ona darmowa w użytkowaniu, jednak udostępnia przestrzeń reklamową, czyli pozwala na tworzenie płatnych reklam w obrębie platformy.

Dlaczego warto reklamować się na Facebook?

Na Facebook, według zapewnień portalu, loguje się 2 miliarda ludzi miesięcznie, a więc trochę ponad 25% całej ludzkiej populacji. Z tego powodu jest to miejsce, którego nie może zignorować żaden reklamodawca.

Reklamy na Facebooku mają wiele zalet, a główną z nich jest zdobycie zasięgu, o który coraz trudniej w sposób organiczny, a więc darmowy. Tworzenie wysokiej jakości treści to za mało, żeby przebić się do szerszego grona odbiorców, dlatego warto wykupić reklamy, żeby przyśpieszyć cały proces.

Dużą zaletą jest łatwość w wykupieniu reklam, ponieważ w całym procesie towarzyszy nam wirtualny asystent, który pomaga przejść cały proces od ustawienia grupy odbiorców, wyboru odpowiedniego tekstu, czy grafik, aż do ustalenia budżetu i płatności. Natomiast za poprawne wyświetlanie reklam odpowiadają specjalistyczne algorytmy, więc po utworzeniu jednostki reklamowej nie musimy się niczym przejmować.

Rodzaje reklam na Facebook:

  1. Reklamy zasięgowe do postów. To najpopularniejsza forma reklamy, która ma zwiększać zasięg konkretnego posta, co wpływa na widoczność całej strony i finalnie zwiększa również zasięg organiczny. Jest to jedna z najlepszych metod pozyskania nowych obserwujących.
  2. Promocja strony na Facebook. Jest to typowa reklama nastawiona na zdobycie nowych obserwujących do naszej strony na Facebook. Warto ustawić taką reklamę, jeśli posiadamy aktywną stronę oraz kilka promowanych postów, bo nieaktywna strona będzie uzyskiwała znacznie gorsze wyniki takiej promocji.
  3. Promocja zewnętrznej strony internetowej. Są to typowe reklamy mające na celu zachęcić użytkownika do wejścia na naszą stronę i np. dokonania zakupu. Reklamy tego typu są zwykle powiązane z pixelem i remarketingiem.
  4. Promocja przycisku “call to action,” czyli wezwania do działania. Taka reklama pozwala realizować określone przez nas cele, a więc zachęca do kontaktu, przejścia na naszą stronę internetową czy skorzystania z aplikacji.

Jak działa Facebook pixel?

Pixel to bardzo zaawansowane narzędzie reklamowe udostępnione reklamodawcom przez Facebooka. Nie są to już proste reklamy, a sam pixel, wymaga posiadania strony internetowej, na której umieścimy specjalny kod mający śledzić działania użytkowników na naszej stronie. Nie oznacza to zbierania wrażliwych danych, czy łamania polityki prywatności, ponieważ są to typowo reklamowe dane, które Facebook może zbierać, a jednocześnie ma obowiązek zabezpieczać je w odpowiedni sposób. Z perspektywy reklamodawcy jest to po prostu świetne, legalne, narzędzie oferujące wiele możliwości niestandardowej reklamy.

Na czym polega działanie pixela?

Pixel bada aktywność użytkowników na naszej stronie i pozwala tworzyć koszyki reklamowe, które wykorzystamy do tworzenia skutecznych reklam. Dlaczego skutecznych? Dlatego, że dzięki pixelowi jesteśmy w stanie skierować reklamę do zainteresowanych osób, a nie losowo dobranych grup. Taką reklamą jest np. reklama do osób, które odwiedziły naszą stronę w ostatnim czasie. Do takiej grupy odbiorców warto skierować reklamę zasięgową do postów, bo skoro już raz zaangażowali się w nasze treści (odwiedzili stronę) to istnieje duża szansa, że zainteresują się ponownie.

Kolejnym przykładem skutecznej reklamy z wykorzystaniem pixela jest reklama skierowana do osób, które odwiedziły nasz np. sklep internetowy, a dodatkowo dodały jakiś produkt do koszyka, ale nie dokończyły płatności. Do takich osób kieruje się reklamy remarketingu, czyli reklamy, które przypominają o zamówieniu, kierując do odbiorcy reklamy produktu, który już czeka w jego koszyku na danej stronie. Są to najskuteczniejsze reklamy, jakie możemy stworzyć na szeroką skalę. Podobną reklamą jest reklama do osób, które dokonały zamówienia, bo skoro zrobiły to raz, to istnieje duża szansa, że zrobią to ponownie.

Zaletą pixela jest to, że zbiera dane od wszystkich użytkowników odwiedzających naszą stronę, a nie tylko odwiedzających z Facebooka. Mimo wszystko tworzenie reklam skierowanych do osób, które dodały produkt do koszyka, lub dokonały zakupu, wymaga dużego ruchu w sklepie internetowym. Dla mniejszych sklepów lub stron innego rodzaju, Facebook stworzył opcję ustalenia grupy “1% lookalike,” czyli reklamy skierowanej do osób, które są podobne do tych, których mamy już w danym koszyku reklamowym. Taka reklama pozwala zdobyć dużo ruchu i jest szczególnie skuteczna jako reklama zasięgowa mająca na celu podnieść aktywność na stronie i pozyskać nowych obserwujących. Natomiast jest zdecydowanie mniej skuteczna niż reklama do osób które faktycznie dodały coś do koszyka lub sfinalizowały zamówienie, jednak pozwala przyśpieszyć proces budowania właściwych koszyków, a więc zbliża nas do utworzenia reklam, których skuteczność powinna zwrócić nam poniesione koszty. Oczywiście na to nigdy nie ma gwarancji, jednak poprawne określenie grupy docelowej to najważniejszy czynnik stanowiący o skuteczności reklam na Facebooku.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)