Pixel facebook. Jak zainstalowa膰 piksel fb (konwersja i konfiguracja)

cms
CMS System Zarz膮dzania Tre艣ci膮 (content management system)
23 sierpnia, 2021
Facebook Ads Manager
Facebook Ads Manager for business mened偶er reklam (marketing i kampania)
23 sierpnia, 2021
pixel facebook
pixel facebook

Facebook pixel – czym jest, jak dzia艂a

Facebook to najwi臋ksze medium spo艂eczno艣ciowe w Internecie, kt贸re, wed艂ug strony Similarweb, jest odwiedzane 22 miliarda razy miesi臋cznie. Model biznesowy platformy zak艂ada, 偶e jest ona darmowa w u偶ytkowaniu, jednak udost臋pnia przestrze艅 reklamow膮, czyli pozwala na tworzenie p艂atnych reklam w obr臋bie platformy.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Oto dlaczego pixel facebook jest niezb臋dny:

Dlaczego warto reklamowa膰 si臋 na Facebook?

Na Facebook, wed艂ug zapewnie艅 portalu, loguje si臋 2 miliarda ludzi miesi臋cznie, a wi臋c troch臋 ponad 25% ca艂ej ludzkiej populacji. Z tego powodu jest to miejsce, kt贸rego nie mo偶e zignorowa膰 偶aden reklamodawca.

Reklamy na Facebooku maj膮 wiele zalet, a g艂贸wn膮 z nich jest zdobycie zasi臋gu, o kt贸ry coraz trudniej w spos贸b organiczny, a wi臋c darmowy. Tworzenie wysokiej jako艣ci tre艣ci to za ma艂o, 偶eby przebi膰 si臋 do szerszego grona odbiorc贸w, dlatego warto wykupi膰 reklamy, 偶eby przy艣pieszy膰 ca艂y proces.

Du偶膮 zalet膮 jest 艂atwo艣膰 w wykupieniu reklam, poniewa偶 w ca艂ym procesie towarzyszy nam wirtualny asystent, kt贸ry pomaga przej艣膰 ca艂y proces od ustawienia grupy odbiorc贸w, wyboru odpowiedniego tekstu, czy grafik, a偶 do ustalenia bud偶etu i p艂atno艣ci. Natomiast za poprawne wy艣wietlanie reklam odpowiadaj膮 specjalistyczne algorytmy, wi臋c po utworzeniu jednostki reklamowej nie musimy si臋 niczym przejmowa膰.

Pixel facebook. Jak zainstalowa膰 piksel fb (konwersja i konfiguracja) 1

Rodzaje reklam na Facebook:

  1. Reklamy zasi臋gowe do post贸w. To najpopularniejsza forma reklamy, kt贸ra ma zwi臋ksza膰 zasi臋g konkretnego posta, co wp艂ywa na widoczno艣膰 ca艂ej strony i finalnie zwi臋ksza r贸wnie偶 zasi臋g organiczny. Jest to jedna z najlepszych metod pozyskania nowych obserwuj膮cych.
  2. Promocja strony na Facebook. Jest to typowa reklama nastawiona na zdobycie nowych obserwuj膮cych do naszej strony na Facebook. Warto ustawi膰 tak膮 reklam臋, je艣li posiadamy aktywn膮 stron臋 oraz kilka promowanych post贸w, bo nieaktywna strona b臋dzie uzyskiwa艂a znacznie gorsze wyniki takiej promocji.
  3. Promocja zewn臋trznej strony internetowej. S膮 to typowe reklamy maj膮ce na celu zach臋ci膰 u偶ytkownika do wej艣cia na nasz膮 stron臋 i np. dokonania zakupu. Reklamy tego typu s膮 zwykle powi膮zane z pixelem i remarketingiem.
  4. Promocja przycisku „call to action,” czyli wezwania do dzia艂ania. Taka reklama pozwala realizowa膰 okre艣lone przez nas cele, a wi臋c zach臋ca do kontaktu, przej艣cia na nasz膮 stron臋 internetow膮 czy skorzystania z aplikacji.

Jak dzia艂a Facebook pixel?

Pixel to bardzo zaawansowane narz臋dzie reklamowe udost臋pnione reklamodawcom przez Facebooka. Nie s膮 to ju偶 proste reklamy, a sam pixel, wymaga posiadania strony internetowej, na kt贸rej umie艣cimy specjalny kod maj膮cy 艣ledzi膰 dzia艂ania u偶ytkownik贸w na naszej stronie. Nie oznacza to zbierania wra偶liwych danych, czy 艂amania polityki prywatno艣ci, poniewa偶 s膮 to typowo reklamowe dane, kt贸re Facebook mo偶e zbiera膰, a jednocze艣nie ma obowi膮zek zabezpiecza膰 je w odpowiedni spos贸b. Z perspektywy reklamodawcy jest to po prostu 艣wietne, legalne, narz臋dzie oferuj膮ce wiele mo偶liwo艣ci niestandardowej reklamy.

Na czym polega dzia艂anie pixela?

Pixel bada aktywno艣膰 u偶ytkownik贸w na naszej stronie i pozwala tworzy膰 koszyki reklamowe, kt贸re wykorzystamy do tworzenia skutecznych reklam. Dlaczego skutecznych? Dlatego, 偶e dzi臋ki pixelowi jeste艣my w stanie skierowa膰 reklam臋 do zainteresowanych os贸b, a nie losowo dobranych grup. Tak膮 reklam膮 jest np. reklama do os贸b, kt贸re odwiedzi艂y nasz膮 stron臋 w ostatnim czasie. Do takiej grupy odbiorc贸w warto skierowa膰 reklam臋 zasi臋gow膮 do post贸w, bo skoro ju偶 raz zaanga偶owali si臋 w nasze tre艣ci (odwiedzili stron臋) to istnieje du偶a szansa, 偶e zainteresuj膮 si臋 ponownie.

Kolejnym przyk艂adem skutecznej reklamy z wykorzystaniem pixela jest reklama skierowana do os贸b, kt贸re odwiedzi艂y nasz np. sklep internetowy, a dodatkowo doda艂y jaki艣 produkt do koszyka, ale nie doko艅czy艂y p艂atno艣ci. Do takich os贸b kieruje si臋 reklamy remarketingu, czyli reklamy, kt贸re przypominaj膮 o zam贸wieniu, kieruj膮c do odbiorcy reklamy produktu, kt贸ry ju偶 czeka w jego koszyku na danej stronie. S膮 to najskuteczniejsze reklamy, jakie mo偶emy stworzy膰 na szerok膮 skal臋. Podobn膮 reklam膮 jest reklama do os贸b, kt贸re dokona艂y zam贸wienia, bo skoro zrobi艂y to raz, to istnieje du偶a szansa, 偶e zrobi膮 to ponownie.

Zalet膮 pixela jest to, 偶e zbiera dane od wszystkich u偶ytkownik贸w odwiedzaj膮cych nasz膮 stron臋, a nie tylko odwiedzaj膮cych z Facebooka. Mimo wszystko tworzenie reklam skierowanych do os贸b, kt贸re doda艂y produkt do koszyka, lub dokona艂y zakupu, wymaga du偶ego ruchu w sklepie internetowym. Dla mniejszych sklep贸w lub stron innego rodzaju, Facebook stworzy艂 opcj臋 ustalenia grupy „1% lookalike,” czyli reklamy skierowanej do os贸b, kt贸re s膮 podobne do tych, kt贸rych mamy ju偶 w danym koszyku reklamowym.

Taka reklama pozwala zdoby膰 du偶o ruchu i jest szczeg贸lnie skuteczna jako reklama zasi臋gowa maj膮ca na celu podnie艣膰 aktywno艣膰 na stronie i pozyska膰 nowych obserwuj膮cych. Natomiast jest zdecydowanie mniej skuteczna ni偶 reklama do os贸b kt贸re faktycznie doda艂y co艣 do koszyka lub sfinalizowa艂y zam贸wienie, jednak pozwala przy艣pieszy膰 proces budowania w艂a艣ciwych koszyk贸w, a wi臋c zbli偶a nas do utworzenia reklam, kt贸rych skuteczno艣膰 powinna zwr贸ci膰 nam poniesione koszty. Oczywi艣cie na to nigdy nie ma gwarancji, jednak poprawne okre艣lenie grupy docelowej to najwa偶niejszy czynnik stanowi膮cy o skuteczno艣ci reklam na Facebooku.

Piksel facebooka wtyczka i instalacja piksela

Konwersja Twoich reklam jest bardzo wa偶na, dlatego musisz zainstalowa膰 kod piksela. Klikn膮膰 powiniene艣 w wybran膮 integracj臋, na przyk艂ad wordpress i dostajesz instrukcj臋 instalacji piksela krok po kroku. Wystarczy skopiowa膰 kod 艣ledzenia facebooka. Na wp zrobi to praktycznie ka偶da wtyczka do wstawiania kodu. Wi臋c konfiguracja jest dosy膰 prosta. Oczywi艣cie je艣li chcesz skonfigurowa膰 jeszcze dodatkowe rzeczy to mo偶esz zg艂osi膰 si臋 do nas.

Je艣li terminy id, head, pixel helper i inne brzmi膮 dla Ciebie zbyt obco to rozumiemy. Ale aby Tw贸j mened偶er facebook ads dzia艂a艂 jak nale偶y to musimy to zrobi膰. Bo widzisz, ka偶da podstrona na Twojej domenie to szansa na remarketing.Na p贸藕niejszym etapie czeka Ciebie ustawianie konwersji. Potrzebna b臋dzie Ci przegl膮darka Google Chrome i rozszerzenie facebook pixel helper. Zobaczysz czy piksel dzia艂a. Dalej optymalizacja jest ju偶 prosta.

Kod piksela facebooka dobrze 艣ledzi ludzi w social media ale ostatnio po zmianach ios zaleca si臋 dodawa膰 API po stronie serwera. Oczywi艣cie nie zalecam robi膰 tego w ciemno a lepiej sprawdzi膰 i optymalizowa膰 na bie偶膮co aby zimny ruch i remarketing dzia艂a艂y jak najlepiej.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)