Wszystko, co musisz wiedzie膰 o Google Page Rank (dlaczego nadal ma znaczenie). Algorytm pagerank

buzz marketing
Buzz marketing przesta艅 marzy膰 i zacznij robi膰 dobry marketing szeptany (WOM). Szeptanka czy szemranka
12 lipca, 2021
Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuj臋 (wizyt贸wka google maps) 1
Co to jest Google Moja Firma i dlaczego tego potrzebuj臋 (wizyt贸wka google maps)
23 lipca, 2021
google pagerank

Plus minus, dziesi臋膰 lat temu PageRank by艂 wska藕nikiem SEO, o kt贸rym m贸wili wszyscy.

Je艣li pracujesz w bran偶y d艂u偶ej ni偶 kilka lat, z pewno艣ci膮 pami臋tasz hype, kt贸ry pojawia艂 si臋, gdy us艂ysza艂e艣, 偶e nast膮pi艂a aktualizacja paska narz臋dzi PageRank (page rank toolbar).

Przy odrobinie szcz臋艣cia Twoje ostatnie wysi艂ki przynios艂yby wzrost wyniku PageRank, wiedz膮c, 偶e oznacza to, 偶e Google postrzega teraz Twoj膮 witryn臋 jako bardziej autorytatywn膮 ni偶 wcze艣niej.

Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:

Szkolenie Facebook Ads

Wska藕nik pagerank

Wzrost wyniku PageRank by艂 艣wietnym dowodem na to, 偶e Twoja strategia SEO (a w szczeg贸lno艣ci strategia budowania link贸w) dzia艂a艂a.

Obecnie PageRank jest rzadko wspominany.

Ale to nie dlatego, 偶e nie jest ju偶 wa偶ny, tylko dlatego, 偶e nie jest ju偶 wska藕nikiem dost臋pnym publicznie. A kiedy SEO’wcy nie mog膮 ju偶 czego艣 zmierzy膰, to po co o tym m贸wi膰?

Oficjalnie m贸wi si臋 偶e Google zrezygnowa艂o z page rank, ale wiemy 偶e ca艂y czas u偶ywaj膮 go do swoich cel贸w.

Dzisiaj zg艂臋bimy si臋 we wszystko, co musisz wiedzie膰 o Google PageRank i co mo偶e nam da膰 w obecnym roku.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest PageRank?

Je艣li pami臋tasz Page Rank, to prawdopodobnie najlepiej przychodzi Ci na my艣l, co艣 takiego:

co to jest google page rank

To jest w艂a艣nie pasek narz臋dzi Google PageRank.

To w艂a艣nie wszyscy zacz臋li艣my kojarzy膰 z PageRank i metryk膮, na kt贸rej punkcie SEOwcy dostawali bzika.

Ale PageRank to znacznie wi臋cej ni偶 pasek narz臋dzi.

PageRank 鈥 system rankingu stron internetowych

PageRank to system rankowania stron internetowych. Larry Page i Sergey Brin (za艂o偶yciele google), opracowali na Uniwersytecie Stanforda. Wa偶ne jest, aby zrozumie膰, 偶e PageRank dotyczy wy艂膮cznie link贸w.

Im wy偶szy PageRank linku, tym bardziej jest on autorytatywny.

Mo偶emy upro艣ci膰 algorytm PageRank, aby opisa膰 go jako spos贸b mierzenia wa偶no艣ci strony internetowej poprzez analiz臋 ilo艣ci i jako艣ci odsy艂aj膮cych do niej link贸w.


Wynik PageRank

PageRank to z艂o偶ony algorytm, kt贸ry przypisuje stronie w sieci ocen臋 jak wa偶na jest lub jaki autorytet posiada.

Je艣li chodzi o SEO, PageRank by艂 liniow膮 reprezentacj膮 skali logarytmicznej od 0 do 10, kt贸ra by艂a wy艣wietlana na pasku narz臋dzi PageRank.

Wynik PageRank r贸wny 0 oznacza zazwyczaj witryn臋 o niskiej jako艣ci, podczas gdy z drugiej strony wynik 10 oznacza艂 tylko najbardziej wiarygodne witryny w sieci.

PageRank jak dzia艂a

Kluczem do zrozumienia wynik贸w PageRank jest u偶ycie skali logarytmicznej.

Czyli co to dok艂adnie oznacza?

Zobacz co na ten temat pisze SER:

skala page rank

T艂umacz膮c na polski:

PageRank jest obliczany przy u偶yciu skali logarytmicznej (podobnej do skali Richtera), o warto艣ci od 0 do 10. Ma szacunkow膮 podstaw臋 4-5. Innymi s艂owy, zak艂adaj膮c baz臋 5, linki PR2 s膮 por贸wnywalne z 5 linkami PR1; link PR6 jest por贸wnywalny z 5 linkami PR5 i tak dalej.

Szybko widzimy wi臋c, 偶e link o PR10 jest por贸wnywalne z tysi膮cami link贸w PR1.

Powodem, dla kt贸rego SEOwcy tak bardzo zafiksowali si臋 na tym wska藕niku, jest to, 偶e PageRank przechodzi z jednej strony na drug膮, co oznacza, 偶e witryna mo偶e zyska膰 autorytet dzi臋ki linkom z innej, kt贸ra ma wy偶szy wynik PageRank.

M贸wi膮c pro艣ciej, PageRank (przekazywany mi臋dzy witrynami za pomoc膮 link贸w) pomaga witrynie uzyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w rankingu, a algorytm opiera si臋 na za艂o偶eniu, 偶e strona jest uwa偶ana za wa偶n膮, je艣li linki do niej znajduj膮 si臋 na innych wa偶nych stronach.

Google do dzi艣 wykorzystuje PageRank jako cz臋艣膰 swojego algorytmu.

Jak powsta艂 pagerank

Jak ju偶 wspomnia艂em by艂 to rok 1988.

Kr贸tko m贸wi膮c, Google zosta艂o dos艂ownie utworzone w oparciu o pomys艂 Sergeya Brina, 偶e informacje w sieci mog膮 by膰 pozycjonowane na podstawie popularno艣ci link贸w na stronie, 偶e im wi臋cej link贸w wskazuje na stron臋, tym wy偶ej jest ona w rankingu.

W 2000 roku firma Google wprowadzi艂a pasek narz臋dzi, kt贸ry wszyscy teraz pami臋tamy jako spos贸b, w jaki mogli艣my zobaczy膰 wynik PageRank naszej witryny (i konkurencji).

W rezultacie SEOwcy zacz臋li skupia膰 si臋 wy艂膮cznie na zwi臋kszaniu PageRank jako wska藕nika poprawiaj膮cego rankingi, g艂贸wnie dzi臋ki uproszczonemu zrozumieniu algorytmu, kt贸ry sugerowa艂, 偶e strona internetowa z najwi臋ksz膮 liczb膮 link贸w powinna by膰 najwy偶ej w rankingu.

Prostym wyja艣nieniem podej艣cia stosowanego przez wielu na pocz膮tku XXI wieku by艂o to, 偶e ich celem by艂o uzyskanie jak najwi臋kszej liczby link贸w ze stron internetowych o jak najwy偶szym PageRank.

Przez to powstawa艂y SWL czyli systemy wymiany link贸w, czy blackhat, g艂贸wnie blasty takimi narz臋dziami jak GSA, czy Xrumer.

Zaktualizowany PageRank

Oryginalny patent PageRank z 1998 roku wygas艂 w 2018 roku i, ku zaskoczeniu wielu, nie zosta艂 odnowiony.

Oczywi艣cie to nie oznacza 偶e nie jest u偶ywany, zosta艂 zast膮piony przez nowsz膮 wersj臋.

Oto patent na nowy pagerank:

google pagerank

Na czym polega nowy patent google pagerank?

Zobacz:

google pagerank

Chodzi w nim o tzw. seed sites.

Seed sites to bardoz zaufane strony w oczach google, i si艂a link贸w jest determinowana przez to jak daleko nasze linki i domena s膮 od tego seed’a.

Jak dzia艂a pagerank (przekazywanie mocy)

jak dzia艂a pagerank

Algorytm page rank

Przeanalizujmy powy偶szy obrazek.

Koncepcja PageRank jest do艣膰 prosta: strona A ma okre艣lon膮 warto艣膰 linku (PageRank) dzi臋ki linkom, kt贸re do niej prowadz膮. Kiedy strona A nast臋pnie 艂膮czy si臋 ze stron膮 B, strona B otrzymuje dawk臋 warto艣ci linku, kt贸r膮 ma strona A.

Oczywi艣cie strona B nie otrzymuje tego samego PageRank, co ju偶 ma strona A. Podczas gdy strona A ma linki przychodz膮ce, kt贸re daj膮 jej pewn膮 warto艣膰 PageRank, w moim przyk艂adzie strona B uzyskuje PageRank tylko za po艣rednictwem jednego linku ze strony A. Zatem strona B nie mo偶e by膰 postrzegana jako r贸wnie warto艣ciowa jak strona A. Dlatego te偶 PageRank tej strony B pobiera ze strony A musi wynosi膰 mniej ni偶 100% PageRank strony A.

W oryginalnym artykule opublikowanym przez Google w celu opisania PageRank, ustawili ten wsp贸艂czynnik „t艂umienia” na 0,85. Oznacza to, 偶e PageRank strony A jest mno偶ony przez 0,85, co daje PageRank strony B. W ten spos贸b strona B otrzymuje 85% PageRank strony A, a 15% PageRank zostaje zniesione.

Gdyby strona B mia艂a w贸wczas link do strony C, „wsp贸艂czynnik t艂umienia” mia艂by zastosowanie ponownie. PageRank strony B (85% PageRank strony A) jest mno偶ony przez 0,85, wi臋c strona C uzyskuje 72,25% pierwotnego PageRank strony A.

I tak dalej, gdy strony 艂膮cz膮 si臋 ze sob膮, a PageRank rozprzestrzenia si臋 w ca艂ej sieci. To jest podstawowa idea PageRank: strony 艂膮cz膮 si臋 ze sob膮, warto艣膰 link贸w przep艂ywa przez te strony i traci troch臋 mocy z ka偶dym kolejnym linkiem, wi臋c strony internetowe uzyskuj膮 r贸偶ne warto艣ci PageRank z ka偶dego linku, kt贸ry do nich kieruje.

Strony, kt贸re nie maj膮 偶adnych link贸w, uzyskuj膮 podstawow膮 pocz膮tkow膮 warto艣膰 PageRank wynosz膮c膮 0,15, ekstrapoluj膮c z oryginalnego obliczenia PageRank, wi臋c istnieje punkt wyj艣cia do analizy i nie zaczynamy od zera.

Czy istnieje zast臋pczy wska藕nik PageRank?

Google nigdy oficjalnie nie opublikowa艂o nowej wersji paska narz臋dzi PageRank, ale oczywi艣cie PageRank jest nadal bardzo cz臋sto u偶ywany przez Google.

Po prostu nie mo偶emy ju偶 tego zmierzy膰 za pomoc膮 jakiego艣 narz臋dzia.

Wiele SEO soft贸w wprowadzi艂o w艂asne wska藕niki autorytetu. DR, Authority score, Moz PR, Trust Flow i inne.

PageRank strony, o czym pami臋ta膰

Pami臋taj, PageRank nie umar艂.

By膰 mo偶e nie mamy ju偶 paska narz臋dzi, ale to nie znaczy, 偶e nie musimy rozumie膰, jak dzia艂a i jakie czynniki na niego wp艂ywaj膮.

Pod wieloma wzgl臋dami to dobrze, 偶e SEOwcy przestali mie膰 obsesj臋 na punkcie tego pojedynczego wska藕nika, bior膮c pod uwag臋, 偶e przyczyni艂 si臋 on do zmiany, kt贸ra oznacza, 偶e w du偶ej mierze bran偶a nie polega na taktykach manipulacji.

Agencje SEO nadu偶ywa艂y PageRank i z tego powodu stracili艣my pasek narz臋dzi, ale w oczach wielu niekoniecznie jest to z艂e.

Koniecznie ZOBACZ:

Jak napisa膰 reklam臋

Link do kursu jak napisa膰 reklam臋 i ofert臋.

Wyszukiwarka musi pokazywa膰 najlepsze wyniki aby u偶ytkownicy mogli widzie膰 warto艣膰 dodan膮 i szybko znajdywa膰 to czego szukaj膮. Z tego powodu widzisz 偶e samo seo, czyli search engine optimization to za ma艂o bo musisz jeszcze zdobywa膰 mocne linki. Jako webmaster dbasz o ich profil w google search console, wi臋c przygotuj si臋 偶e czasami musisz wyszukiwa膰 ciekawych miejsc na linkowanie. Czyli jak wiesz stron z wysokim page rank.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)