Najważniejsze:
Plus minus, dziesięć lat temu PageRank był wskaźnikiem SEO, o którym mówili wszyscy.
Jeśli pracujesz w branży dłużej niż kilka lat, z pewnością pamiętasz hype, który pojawiał się, gdy usłyszałeś, że nastąpiła aktualizacja paska narzędzi PageRank (page rank toolbar).
Przy odrobinie szczęścia Twoje ostatnie wysiłki przyniosłyby wzrost wyniku PageRank, wiedząc, że oznacza to, że Google postrzega teraz Twoją witrynę jako bardziej autorytatywną niż wcześniej.
Zawartość strony
Wzrost wyniku PageRank był świetnym dowodem na to, że Twoja strategia SEO (a w szczególności strategia budowania linków) działała.
Obecnie PageRank jest rzadko wspominany.
Ale to nie dlatego, że nie jest już ważny, tylko dlatego, że nie jest już wskaźnikiem dostępnym publicznie. A kiedy SEO’wcy nie mogą już czegoś zmierzyć, to po co o tym mówić?
Oficjalnie mówi się że Google zrezygnowało z page rank, ale wiemy że cały czas używają go do swoich celów.
Dzisiaj zgłębimy się we wszystko, co musisz wiedzieć o Google PageRank i co może nam dać w obecnym roku.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Zobacz NAJLEPSZY kurs facebook ads w internecie:
Definicja Page Rank Google (pol. ranking strony w wyszukiwarce Google) – algorytm ten został stworzony w 1998 roku. Wykorzystywano go do określania wartości liczbowej stron internetowych, które były indeksowane, na podstawie nadawania im wskaźnika jakości (rank – ranking jakości). Działanie pagerank opierało się na dosyć prostym rozumowaniu: im więcej linków pozycjonujących pozyskanych ze stron internetowych o wysokim PageRank, tym linkowana domena zyskiwała większą moc.
Jeśli pamiętasz Page Rank, to prawdopodobnie najlepiej przychodzi Ci na myśl, coś takiego:
To jest właśnie pasek narzędzi Google PageRank.
To właśnie wszyscy zaczęliśmy kojarzyć z PageRank i metryką, na której punkcie SEOwcy dostawali bzika.
Ale PageRank to znacznie więcej niż pasek narzędzi.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
PageRank to system rankowania stron internetowych. Larry Page i Sergey Brin (założyciele google), opracowali na Uniwersytecie Stanforda. Ważne jest, aby zrozumieć, że PageRank dotyczy wyłącznie linków.
Im wyższy PageRank linku, tym bardziej jest on autorytatywny.
Możemy uprościć algorytm PageRank, aby opisać go jako sposób mierzenia ważności strony internetowej poprzez analizę ilości i jakości odsyłających do niej linków.
PageRank to złożony algorytm, który przypisuje stronie w sieci ocenę jak ważna jest lub jaki autorytet posiada.
Jeśli chodzi o SEO, PageRank był liniową reprezentacją skali logarytmicznej od 0 do 10, która była wyświetlana na pasku narzędzi PageRank.
Wynik PageRank równy 0 oznacza zazwyczaj witrynę o niskiej jakości, podczas gdy z drugiej strony wynik 10 oznaczał tylko najbardziej wiarygodne witryny w sieci.
Kluczem do zrozumienia wyników PageRank jest użycie skali logarytmicznej.
Czyli co to dokładnie oznacza?
Zobacz co na ten temat pisze SER:
Tłumacząc na polski:
PageRank jest obliczany przy użyciu skali logarytmicznej (podobnej do skali Richtera), o wartości od 0 do 10. Ma szacunkową podstawę 4-5. Innymi słowy, zakładając bazę 5, linki PR2 są porównywalne z 5 linkami PR1; link PR6 jest porównywalny z 5 linkami PR5 i tak dalej.
Szybko widzimy więc, że link o PR10 jest porównywalne z tysiącami linków PR1.
Powodem, dla którego SEOwcy tak bardzo zafiksowali się na tym wskaźniku, jest to, że PageRank przechodzi z jednej strony na drugą, co oznacza, że witryna może zyskać autorytet dzięki linkom z innej, która ma wyższy wynik PageRank.
Mówiąc prościej, PageRank (przekazywany między witrynami za pomocą linków) pomaga witrynie uzyskać wyższą pozycję w rankingu, a algorytm opiera się na założeniu, że strona jest uważana za ważną, jeśli linki do niej znajdują się na innych ważnych stronach.
Google do dziś wykorzystuje PageRank jako część swojego algorytmu.
Jak już wspomniałem był to rok 1988.
Krótko mówiąc, Google zostało dosłownie utworzone w oparciu o pomysł Sergeya Brina, że informacje w sieci mogą być pozycjonowane na podstawie popularności linków na stronie, że im więcej linków wskazuje na stronę, tym wyżej jest ona w rankingu.
W 2000 roku firma Google wprowadziła pasek narzędzi, który wszyscy teraz pamiętamy jako sposób, w jaki mogliśmy zobaczyć wynik PageRank naszej witryny (i konkurencji).
W rezultacie SEOwcy zaczęli skupiać się wyłącznie na zwiększaniu PageRank jako wskaźnika poprawiającego rankingi, głównie dzięki uproszczonemu zrozumieniu algorytmu, który sugerował, że strona internetowa z największą liczbą linków powinna być najwyżej w rankingu.
Prostym wyjaśnieniem podejścia stosowanego przez wielu na początku XXI wieku było to, że ich celem było uzyskanie jak największej liczby linków ze stron internetowych o jak najwyższym PageRank.
Przez to powstawały SWL czyli systemy wymiany linków, czy blackhat, głównie blasty takimi narzędziami jak GSA, czy Xrumer.
Oryginalny patent PageRank z 1998 roku wygasł w 2018 roku i, ku zaskoczeniu wielu, nie został odnowiony.
Oczywiście to nie oznacza że nie jest używany, został zastąpiony przez nowszą wersję.
Oto patent na nowy pagerank:
Na czym polega nowy patent google pagerank?
Zobacz:
Chodzi w nim o tzw. seed sites.
Seed sites to bardoz zaufane strony w oczach google, i siła linków jest determinowana przez to jak daleko nasze linki i domena są od tego seed’a.
Przeanalizujmy powyższy obrazek.
Koncepcja PageRank jest dość prosta: strona A ma określoną wartość linku (PageRank) dzięki linkom, które do niej prowadzą. Kiedy strona A następnie łączy się ze stroną B, strona B otrzymuje dawkę wartości linku, którą ma strona A.
Oczywiście strona B nie otrzymuje tego samego PageRank, co już ma strona A. Podczas gdy strona A ma linki przychodzące, które dają jej pewną wartość PageRank, w moim przykładzie strona B uzyskuje PageRank tylko za pośrednictwem jednego linku ze strony A. Zatem strona B nie może być postrzegana jako równie wartościowa jak strona A. Dlatego też PageRank tej strony B pobiera ze strony A musi wynosić mniej niż 100% PageRank strony A.
W oryginalnym artykule opublikowanym przez Google w celu opisania PageRank, ustawili ten współczynnik „tłumienia” na 0,85. Oznacza to, że PageRank strony A jest mnożony przez 0,85, co daje PageRank strony B. W ten sposób strona B otrzymuje 85% PageRank strony A, a 15% PageRank zostaje zniesione.
Gdyby strona B miała wówczas link do strony C, „współczynnik tłumienia” miałby zastosowanie ponownie. PageRank strony B (85% PageRank strony A) jest mnożony przez 0,85, więc strona C uzyskuje 72,25% pierwotnego PageRank strony A.
I tak dalej, gdy strony łączą się ze sobą, a PageRank rozprzestrzenia się w całej sieci. To jest podstawowa idea PageRank: strony łączą się ze sobą, wartość linków przepływa przez te strony i traci trochę mocy z każdym kolejnym linkiem, więc strony internetowe uzyskują różne wartości PageRank z każdego linku, który do nich kieruje.
Strony, które nie mają żadnych linków, uzyskują podstawową początkową wartość PageRank wynoszącą 0,15, ekstrapolując z oryginalnego obliczenia PageRank, więc istnieje punkt wyjścia do analizy i nie zaczynamy od zera.
Google nigdy oficjalnie nie opublikowało nowej wersji paska narzędzi PageRank, ale oczywiście PageRank jest nadal bardzo często używany przez Google.
Po prostu nie możemy już tego zmierzyć za pomocą jakiegoś narzędzia.
Wiele SEO softów wprowadziło własne wskaźniki autorytetu. DR, Authority score, Moz PR, Trust Flow i inne.
Algorytm PageRank to jedno z fundamentów funkcjonowania wyszukiwarki Google. Stworzony przez Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, ten algorytm rewolucjonizował sposób, w jaki strony internetowe są indeksowane i prezentowane użytkownikom w wynikach wyszukiwania.
Ranking wyszukiwania Google odgrywa kluczową rolę w dostarczaniu użytkownikom najbardziej relevantnych i wartościowych treści. Strony internetowe są oceniane na podstawie ich jakości, autorytetu i związanych z nimi linków.
Dążenie do czołowych pozycji w rankingach stron internetowych jest długotrwałym procesem. Strony, które osiągają wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania, zazwyczaj czerpią większy ruch organiczny, co przekłada się na zwiększone szanse na konwersje i sukces w Internecie.
Ranking wyszukiwarek to hierarchia wyników prezentowanych użytkownikom w odpowiedzi na ich zapytania. Algorytm PageRank bierze pod uwagę wiele czynników, które wpływają na pozycję danej strony w tych wynikach.
Optymalizacja wyszukiwarek, czyli SEO, to zestaw technik mających na celu poprawę widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Wpływa ona na to, jak algorytm PageRank ocenia i klasyfikuje daną stronę internetową.
Linkowanie jest kluczowym elementem algorytmu PageRank. Strony internetowe, które posiadają więcej linków wchodzących (backlinków) o wysokiej jakości, zyskują na autorytecie i siłę w ocenie algorytmu.
Autorytet domeny to wskaźnik, który mierzy siłę i zaufanie danej strony internetowej w oczach algorytmu PageRank. Strony o wyższym autorytecie mają większe szanse na zajmowanie czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania.
Wskaźnik cytowań, czyli ilość linków wchodzących do danej strony, jest miarą jej popularności i wpływa na to, jak wysoko zostanie oceniona przez algorytm PageRank.
Wskaźnik PR (PageRank) to liczba określająca autorytet danej strony. Im wyższa wartość wskaźnika PR, tym większa szansa na zajmowanie lepszych miejsc w wynikach wyszukiwania.
Siła linku to ocena jakości linków wchodzących do danej strony. Linki od autorytarnych i wiarygodnych stron mają większy wpływ na ocenę PageRank niż linki z mniej znanych źródeł.
Gęstość linków to proporcja między ilością linków w tekście a ilością samego tekstu. Umiejętne rozłożenie linków na stronie może wpłynąć na jej ocenę przez algorytm PageRank.
Profil linku to zbiór wszystkich linków wchodzących i wychodzących z danej strony. Istotne jest, aby tworzyć wartościowe i zróżnicowane połączenia, które wpłyną na ocenę PageRank.
Pamiętaj, PageRank nie umarł.
Być może nie mamy już paska narzędzi, ale to nie znaczy, że nie musimy rozumieć, jak działa i jakie czynniki na niego wpływają.
Pod wieloma względami to dobrze, że SEOwcy przestali mieć obsesję na punkcie tego pojedynczego wskaźnika, biorąc pod uwagę, że przyczynił się on do zmiany, która oznacza, że w dużej mierze branża nie polega na taktykach manipulacji.
Agencje SEO nadużywały PageRank i z tego powodu straciliśmy pasek narzędzi, ale w oczach wielu niekoniecznie jest to złe.
Koniecznie ZOBACZ:
Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.
Wyszukiwarka musi pokazywać najlepsze wyniki aby użytkownicy mogli widzieć wartość dodaną i szybko znajdywać to czego szukają. Z tego powodu widzisz że samo seo, czyli search engine optimization to za mało bo musisz jeszcze zdobywać mocne linki. Jako webmaster dbasz o ich profil w google search console, więc przygotuj się że czasami musisz wyszukiwać ciekawych miejsc na linkowanie. Czyli jak wiesz stron z wysokim page rank.
Google Page Rank to kluczowy algorytm wpływający na pozycjonowanie stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja SEO, linkowanie, autorytet domeny i wiele innych czynników wpływa na to, jak strona jest oceniana i prezentowana użytkownikom. Zrozumienie działania algorytmu PageRank to istotny krok w budowaniu skutecznej strategii online.
Algorytm PageRank – to metoda która nadaje indeksowanym stronom www określoną wartość liczbową, która oznaczaja ich jakość.
Aby poprawić wynik PageRank trzeba pozyskiwać dużo linków zwrotnych (backlinki) z innych domen o wysokim autorytecie i wysokim wskaźniku Page Rank. Dodatkowo dobrze jeśli te domeny działają w podobnej niszy do naszej.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)