Skuteczna Oferta handlowa wzór -jak ją przygotować? [przykłady, definicja, szablon, oferty handlowej i pdf]

Skuteczna Oferta handlowa wzór -jak ją przygotować? [przykłady, definicja, szablon, oferty handlowej i pdf]

Oferta handlowa wzór
Oferta handlowa wzór

Wpis pt. Oferta handlowa wzór:

Dobra oferta handlowa wzór – wszystko, co warto o niej wiedzieć

Zacznijmy od tego, że trudno wyobrazić sobie dzisiejszy świat bez oferty handlowej. Owszem, z prawnego punktu widzenia wszelkie ulotki, reklamy i inne materiały marketingowe nie są taką ofertą (o czym jest się skrzętnie informowanym), ale obydwie te płaszczyzny mają wiele punktów wspólnych. Jednym z nich jest prezentacja określonych dobór i usług, a co za tym idzie – ich swoista reklama.

Co to jest oferta handlowa? Definicja.

Oferta handlowa to dokument opisujący produkt lub usługę, który sprzedawca oferuje swoim klientom. Oferta handlowa zawiera szczegółowe informacje, w tym cenę, terminy i warunki dostawy, warunki płatności i inne informacje niezbędne do zawarcia umowy.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Oferta handlowa wzór

Reklama a oferta – podstawowe różnice

Idąc dalej torem „prawnym”, można wskazać kilka różnic, jakie istnieją pomiędzy reklamą (np. gazetką reklamową), a ofertą handlową. Jedną z nich – a zarazem chyba najważniejszą – jest to, że oferta jest skonstruowana w ten sposób, by jej celem było podpisanie umowy z wybraną osobą lub innym podmiotem. Formalnie rzecz biorąc, czymś takim nie jest gazetka reklamowa lub ulotka, gdyż celem tych materiałów jest jedynie przedstawienie określonych informacji, a nie sfinalizowanie transakcji (choć o to przecież chodzi).

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Oferta handlowa – od strony formalnej – jest też swoistym dokumentem, który ukierunkowany jest na ściśle określoną osobę lub też (co raczej ma miejsce najczęściej) na wybraną firmę. Składa się więc ze ściśle sformalizowanych punktów, które – zgodnie z tradycją nawiązywania kontaktów biznesowych – należy spełnić.

Oczywiście nie można zapominać, że chcąc sporządzić taką ofertę, należy ją spersonalizować. Oznacza to, że musi być ona skrojona pod wybrany podmiot i oferować zakres informacji, które dla tego podmiotu będą jak najbardziej przydatne. Dzięki temu tworzone są podwaliny, które następnie będą wykorzystywane na polu współpracy między obydwoma podmiotami.

Jak powinna wyglądać oferta handlowa?

Oferta handlowa powinna zawierać:

  • Nazwę i adres sprzedawcy.
  • Nazwę i adres kupującego.
  • Przedmiot oferty – dokładny opis produktu lub usługi.
  • Cenę i warunki płatności.
  • Warunki dostawy.
  • Warunki gwarancji.
  • Warunki odstąpienia od umowy.
  • Termin ważności oferty.
  • Podpisy obu stron.

Składniki oferty handlowej – co warto na ich temat wiedzieć?

Jeśli oferta handlowa ma spełniać określone założenia formalne, to musi ona również składać się z określonych punktów, na podstawie których zostanie ona sporządzona w odniesieniu do wybranego klienta. Dokument ten musi więc składać się z następujących części::

  1. Nagłówek – jest to wstęp, którego zadaniem jest jasne określenie, czego tak naprawdę dotyczyć ma wybrane pismo. To z niego strona ma dowiedzieć się, czego wybrana osoba (bądź przedsiębiorstwo) od niej tak naprawdę chcą. W nagłówku powinna znaleźć się esencja całego tekstu, a więc wszystkie najważniejsze dane na temat potencjalnej współpracy, bądź też – jeśli oferta dotyczy transakcji – wybranego zakupu.
  2. Danych kontaktowych – kolejnym elementem oferty handlowej jest punkt odpowiedzialny za przedstawienie danych handlowych oferenta. Dzięki niemu cała potencjalna transakcja staje się po prostu bardziej wiarygodna. Poza tym – co równie ważne – dane kontaktowe można wykorzystać np. w procesie realizacji przelewu. Trudno bowiem wyobrazić sobie sytuację przedstawienia oferty handlowej przez firmę, która nie podaje żadnych danych poza… numerem rachunku bankowego.
  3. Bezpośredniego zwrócenia się do adresata – istotą oferty handlowej jest stworzenie klimatu dla dalszej współpracy. Dlatego obowiązuje tu sformalizowany, choć życzliwy ton, który jednocześnie będzie miał formę bezpośredniego zwrotu do adresata. Dzięki temu osoba ta (bądź przedstawiciel/właściciel firmy docelowej, będzie czuł się odpowiedzialny na odpowiedź względem tej oferty, a co za tym idzie – na podjęcie ścisłych działań i ewentualne kontynuowanie współpracy z wybraną jednostką. Nie można bowiem zapominać, że w języku biznesowym forma i język, to podstawa każdego sukcesu.
  4. Spisu treści – każda oferta handlowa powinna składać się również ze… spisu treści. Tak, w dzisiejszych czasach jego sporządzanie jest uważane przez specjalistów jako zbyt archaiczne, ale – będąc szczerym – jego umieszczenie w dokumencie znacznie porządkuje jego treść, a także sprawia, że osoba czytająca ów dokument, będzie mogła od razu przejść do sedna sprawy. I tutaj warto sobie wyobrazić co by było, gdyby ów spis nie istniał. Po pierwsze – adresat musiałby przebijać się przez gąszcz grzecznościowych zwrotów, danych kontaktowych i tzw. „lania wody”. Po drugie – zanim dotarłby on do najważniejszych informacji, po prostu skasowałby lub zniszczyłby on dany dokument.
  5. Opisu asortymentu – tak, teraz czas na konkrety, czyli opis przedmiotów, które są tak naprawdę najważniejszym elementem całej oferty handlowej. Mowa tu oczywiście o asortymencie, który – zgodnie z treścią oferty – ma zostać odsprzedany wybranej osobie, bądź też podmiotowi gospodarczemu. W tym punkcie towar ten (lub dobro, usługa itd.) powinien być jak najdokładniej opisany. Należy przy tym pamiętać, że brak podstawowych informacji może sprawić, że klient nie będzie chętny do jego zakupu. Co więcej, nawet jeśli będzie on chętny, to i tak najprawdopodobniej prześle on zapytanie o szczegóły wybranej oferty, co w konsekwencji znacznie wydłuży proces sprzedaży, doprowadzi do wygenerowania większych kosztów, ale też… może spowodować brak chęci zakupu dobra ze strony podmiotu docelowego.
  6. Cenę zakupu dobra i warunki płatności – to kolejny punkt, który obowiązkowo powinien wejść w skład każdej oferty handlowej. Cena jest tu oczywiście czymś niesamowicie ważnym, gdyż odbiorca oferty musi wiedzieć, czy określona kwota jest wartością netto, czy brutto (tak druga wartość ma szczególne znaczenie dla firm). Poza tym w ofercie należy zdefiniować cenę jednostkową wybranego towaru, a także składniki ceny, jeśli jest ona składową wielu innych, znacznie mniejszych kwot. Wszystkie te informacje muszą być przedstawione w sposób maksymalnie przejrzysty, gdyż dzięki temu będą one w pełni czytelne dla podmiotu docelowego. Na tym jednak nie koniec, gdyż w punkcie tym trzeba również uwzględnić warunki płatności. Dziś standardem jest co prawda przelew, ale – dzięki szybkim transakcjom realizowanym za pośrednictwem komórek – zaczyna się to wszystko powoli zmieniać. Niemniej również i w tym przypadku warto postawić na konkrety.
  7. Informacji dotyczących dostawy asortymentu. Jeśli oferta handlowa dotyczy zakupu określonego asortymentu, to musi ona również uwzględniać sposób, w jaki zostanie on dostarczony do osoby, do której została ona skierowana. Najczęściej transport ten realizowany jest za pomocą samochodów należących do przedsiębiorstwa wystawiającego ofertę lub też do firmy kurierskiej. Może się też okazać, że wybrany towar trzeba będzie odebrać z siedziby sprzedawcy osobiście, choć – rzecz jasna – taka sytuacja zdarza się rzadko i sprawdza się jedynie w ściśle określonych przypadkach. Co istotne, w ofercie powinna znaleźć się również informacja o tym, czy transport wybranych dóbr odbywa się za darmo, czy też wiąże się z koniecznością realizacji określonej opłaty. Dzięki temu osoba docelowa (firma) ma pewność, że cała ta oferta jest zrealizowana w sposób profesjonalny, a co za tym idzie – w pełni uczciwy i przejrzysty.
  8. Informacji dotyczących warunków dostawy – jest to jeden z najbardziej „nielubianych” przez oferentów punktów, gdyż to właśnie tutaj powinny znajdować się wszystkie najważniejsze informacje dotyczące sposobu, w jaki zostanie zrealizowana wybrana dostawa. Mowa tu między innymi o warunkach dostawy, czyli – mówiąc krótko – o instrukcjach pakowania, fakturowania, a także o sposobie transportu i ubezpieczenia. Dzięki tym informacjom, klient docelowy będzie miał pełną świadomość na temat wszystkich usług, które będą realizowane przez oferenta. Zgodnie z tym, co było napisane wcześniej, najważniejszą kwestią pozostaje przejrzystość działań.
  9. Referencji – opinie przekazane przez poprzednich klientów, znacznie podnoszą wiarygodność oferenta w oczach jego klientów. Co ważne, najlepiej jeśli dotyczą one wszystkich aspektów pracy wybranego przedsiębiorstwa. Zgodnie z tym, powinny one dotyczyć nie tylko jakości wybranego asortymentu (choć jest to punkt najważniejszy), ale też szybkości zrealizowanych przezeń dostaw, bezpieczeństwa transakcji itd. To na podstawie tych danych, podmiot docelowy wyrobi sobie opinię na temat wybranego oferenta. Co więcej, to one posłużą mu w procesie decyzyjnym dotyczącym skorzystania z oferty. Warto przy tym pamiętać, że referencje muszą mieć ograniczoną formę i nie mogą przytłaczać swą treścią tego, co najważniejsze, czyli samego asortymentu. Bądź co bądź, to on pozostaje najważniejszym składnikiem całej tej dokumentacji.
  10. Terminu ważności oferty – każda oferta handlowa ma swój określony termin. I nie chodzi tu wcale o zmuszenie podmiotu docelowego do szybkiego działania. Kwestia ta jest bardzo prosta: jeśli jest towar, który chce się komuś sprzedać, to nie może on zalegać na magazynie przez całą wieczność. Dlatego właśnie przyjęło się, że każda oferta handlowa ma ściśle określony termin. Oczywiście można zrobić i tak, że w polu tym oferent zdeklaruje się co do pewnych zniżek, o ile klient zdecyduje się na sfinalizowanie transakcji w krótkim czasie. Zaleca się przy tym, aby maksymalny termin ważności danej oferty, nie był dłuższy niż dwa tygodnie. Oczywiście okres ten będzie zależny od łącznej kwoty transakcji, artykułów, które w ten sposób chce się sprzedać, a także wielu innych kwestii.

Tylko tak skonstruowana oferta handlowa ma szansę na „przebicie się” do klienta. Nie można zapominać, że w dzisiejszych czasach to do niego należy rynek, a co za tym idzie – to on może wybierać pomiędzy określonymi dostawcami. Jeśli dana oferta zostanie sporządzona w sposób profesjonalny, to zawsze istnieje nadzieja, że będzie ona miała większą „siłę przebicia”, niż oferta tańsza, choć sporządzona – mówiąc kolokwialnie – na przysłowiowym kolanie. Tak czy inaczej, liczy się tu przejrzystość oferty, sposób w jaki zostanie ona sporządzona, a także życzliwy, bezbłędny język. Tylko taka oferta może zostać zaakceptowana przez podmiot docelowy.

Jak napisać skuteczną ofertę

Dobra oferta to gotowy wzór który powinien kierować nowych klientów do celu. Sprawdzić jak zareaguje potencjalny klient możesz na kilka sposobów. Tworzysz szablon w którym zmieniasz tylko jedną rzez za każdym razem.

Następnie korzystając z narzędzia do testów a/b zaczynasz wysyłać użytkowników na różne wersje. Oferta może być sprzedażowa, lead magnet, żeby pobrać adres mail, umówić spotkanie i inne. Ale Ty jako przedsiębiorca musisz wiedzieć która ma najlepszą konwersję. Więc zacznij już teraz od tworzenia oferty żeby poznać odpowiedź na to ultra ważne pytanie.Jeśli chcesz możesz to zlecić nam, więc skontaktuj się teraz. Pomożemy Twojej firmie sprzedać więcej produktów i usług.

Kiedy oferta jest skuteczna?

Oferta jest skuteczna, gdy zostanie zaakceptowana przez obie strony transakcji. Oznacza to, że obie strony muszą wyrazić zgodę na warunki umowy i oferta zostanie zatwierdzona.

Jakie są rodzaje ofert?

Rodzaje ofert:

  • Oferta sprzedaży: jest wystawiana przez sprzedawcę lub producenta, oferującego swoje produkty lub usługi za określoną cenę.
  • Oferta zakupu: jest wystawiona przez kupującego, który oferuje określoną cenę za produkty lub usługi.
  • Oferta usług: jest wystawiana przez usługodawcę, który oferuje pewne usługi za określoną cenę.
  • Oferta licytacji: to oferta, w której sprzedawca oferuje swoje produkty lub usługi za cenę, którą ustalą licytujący.
  • Oferta negocjacyjna: jest wystawiana przez sprzedawcę lub kupującego, który oferuje produkty lub usługi za cenę, która może być ustalana podczas negocjacji.

Kilka słów podsumowania

Profesjonalnie sporządzona oferta handlowa to klucz do sukcesu. Na tej podstawie widać różnice pomiędzy nią, a gazetką reklamową, którą otrzymuje się w kolportażu realizowanym przez np. sieci handlowe. I właśnie dlatego – po lekturze powyższego tekstu – nikogo już nie powinien dziwić fakt, że obydwa materiały różnią się między sobą i to w dość… drastyczny sposób.

Cieszymy się że po wpisaniu w google hasła Oferta handlowa wzór trafiłeś na naszą stronę.

Zainteresowany teraz marketingiem dla swojej firmy?

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 557

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!