Skuteczna Oferta handlowa wz贸r -jak j膮 przygotowa膰? [przyk艂ady, definicja, szablon, oferty handlowej i pdf]

Praca przez internet. Prosta oferta jak zarabia膰 online (praca zdalna czy biznes z domu)
15 grudnia, 2022
Jak dodawa膰 hashtagi na instagramie
Jak dodawa膰 hashtagi na instagramie (dobiera膰 ta aby zwi臋kszy膰 zasi臋g)
16 grudnia, 2022

Skuteczna Oferta handlowa wz贸r -jak j膮 przygotowa膰? [przyk艂ady, definicja, szablon, oferty handlowej i pdf]

Oferta handlowa wz贸r
Oferta handlowa wz贸r

Wpis pt. Oferta handlowa wz贸r:

Dobra oferta handlowa wz贸r – wszystko, co warto o niej wiedzie膰

Zacznijmy od tego, 偶e trudno wyobrazi膰 sobie dzisiejszy 艣wiat bez oferty handlowej. Owszem, z prawnego punktu widzenia wszelkie ulotki, reklamy i inne materia艂y marketingowe nie s膮 tak膮 ofert膮 (o czym jest si臋 skrz臋tnie informowanym), ale obydwie te p艂aszczyzny maj膮 wiele punkt贸w wsp贸lnych. Jednym z nich jest prezentacja okre艣lonych dob贸r i us艂ug, a co za tym idzie – ich swoista reklama.

Co to jest oferta handlowa? Definicja.

Oferta handlowa to dokument opisuj膮cy produkt lub us艂ug臋, kt贸ry sprzedawca oferuje swoim klientom. Oferta handlowa zawiera szczeg贸艂owe informacje, w tym cen臋, terminy i warunki dostawy, warunki p艂atno艣ci i inne informacje niezb臋dne do zawarcia umowy.

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Oferta handlowa wz贸r

Reklama a oferta – podstawowe r贸偶nice

Id膮c dalej torem „prawnym”, mo偶na wskaza膰 kilka r贸偶nic, jakie istniej膮 pomi臋dzy reklam膮 (np. gazetk膮 reklamow膮), a ofert膮 handlow膮. Jedn膮 z nich – a zarazem chyba najwa偶niejsz膮 – jest to, 偶e oferta jest skonstruowana w ten spos贸b, by jej celem by艂o podpisanie umowy z wybran膮 osob膮 lub innym podmiotem. Formalnie rzecz bior膮c, czym艣 takim nie jest gazetka reklamowa lub ulotka, gdy偶 celem tych materia艂贸w jest jedynie przedstawienie okre艣lonych informacji, a nie sfinalizowanie transakcji (cho膰 o to przecie偶 chodzi).

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Oferta handlowa – od strony formalnej – jest te偶 swoistym dokumentem, kt贸ry ukierunkowany jest na 艣ci艣le okre艣lon膮 osob臋 lub te偶 (co raczej ma miejsce najcz臋艣ciej) na wybran膮 firm臋. Sk艂ada si臋 wi臋c ze 艣ci艣le sformalizowanych punkt贸w, kt贸re – zgodnie z tradycj膮 nawi膮zywania kontakt贸w biznesowych – nale偶y spe艂ni膰.

Oczywi艣cie nie mo偶na zapomina膰, 偶e chc膮c sporz膮dzi膰 tak膮 ofert臋, nale偶y j膮 spersonalizowa膰. Oznacza to, 偶e musi by膰 ona skrojona pod wybrany podmiot i oferowa膰 zakres informacji, kt贸re dla tego podmiotu b臋d膮 jak najbardziej przydatne. Dzi臋ki temu tworzone s膮 podwaliny, kt贸re nast臋pnie b臋d膮 wykorzystywane na polu wsp贸艂pracy mi臋dzy obydwoma podmiotami.

Jak powinna wygl膮da膰 oferta handlowa?

Oferta handlowa powinna zawiera膰:

  • Nazw臋 i adres sprzedawcy.
  • Nazw臋 i adres kupuj膮cego.
  • Przedmiot oferty 鈥 dok艂adny opis produktu lub us艂ugi.
  • Cen臋 i warunki p艂atno艣ci.
  • Warunki dostawy.
  • Warunki gwarancji.
  • Warunki odst膮pienia od umowy.
  • Termin wa偶no艣ci oferty.
  • Podpisy obu stron.

Sk艂adniki oferty handlowej – co warto na ich temat wiedzie膰?

Je艣li oferta handlowa ma spe艂nia膰 okre艣lone za艂o偶enia formalne, to musi ona r贸wnie偶 sk艂ada膰 si臋 z okre艣lonych punkt贸w, na podstawie kt贸rych zostanie ona sporz膮dzona w odniesieniu do wybranego klienta. Dokument ten musi wi臋c sk艂ada膰 si臋 z nast臋puj膮cych cz臋艣ci::

  1. Nag艂贸wek – jest to wst臋p, kt贸rego zadaniem jest jasne okre艣lenie, czego tak naprawd臋 dotyczy膰 ma wybrane pismo. To z niego strona ma dowiedzie膰 si臋, czego wybrana osoba (b膮d藕 przedsi臋biorstwo) od niej tak naprawd臋 chc膮. W nag艂贸wku powinna znale藕膰 si臋 esencja ca艂ego tekstu, a wi臋c wszystkie najwa偶niejsze dane na temat potencjalnej wsp贸艂pracy, b膮d藕 te偶 – je艣li oferta dotyczy transakcji – wybranego zakupu.
  2. Danych kontaktowych – kolejnym elementem oferty handlowej jest punkt odpowiedzialny za przedstawienie danych handlowych oferenta. Dzi臋ki niemu ca艂a potencjalna transakcja staje si臋 po prostu bardziej wiarygodna. Poza tym – co r贸wnie wa偶ne – dane kontaktowe mo偶na wykorzysta膰 np. w procesie realizacji przelewu. Trudno bowiem wyobrazi膰 sobie sytuacj臋 przedstawienia oferty handlowej przez firm臋, kt贸ra nie podaje 偶adnych danych poza鈥 numerem rachunku bankowego.
  3. Bezpo艣redniego zwr贸cenia si臋 do adresata – istot膮 oferty handlowej jest stworzenie klimatu dla dalszej wsp贸艂pracy. Dlatego obowi膮zuje tu sformalizowany, cho膰 偶yczliwy ton, kt贸ry jednocze艣nie b臋dzie mia艂 form臋 bezpo艣redniego zwrotu do adresata. Dzi臋ki temu osoba ta (b膮d藕 przedstawiciel/w艂a艣ciciel firmy docelowej, b臋dzie czu艂 si臋 odpowiedzialny na odpowied藕 wzgl臋dem tej oferty, a co za tym idzie – na podj臋cie 艣cis艂ych dzia艂a艅 i ewentualne kontynuowanie wsp贸艂pracy z wybran膮 jednostk膮. Nie mo偶na bowiem zapomina膰, 偶e w j臋zyku biznesowym forma i j臋zyk, to podstawa ka偶dego sukcesu.
  4. Spisu tre艣ci – ka偶da oferta handlowa powinna sk艂ada膰 si臋 r贸wnie偶 ze鈥 spisu tre艣ci. Tak, w dzisiejszych czasach jego sporz膮dzanie jest uwa偶ane przez specjalist贸w jako zbyt archaiczne, ale – b臋d膮c szczerym – jego umieszczenie w dokumencie znacznie porz膮dkuje jego tre艣膰, a tak偶e sprawia, 偶e osoba czytaj膮ca 贸w dokument, b臋dzie mog艂a od razu przej艣膰 do sedna sprawy. I tutaj warto sobie wyobrazi膰 co by by艂o, gdyby 贸w spis nie istnia艂. Po pierwsze – adresat musia艂by przebija膰 si臋 przez g膮szcz grzeczno艣ciowych zwrot贸w, danych kontaktowych i tzw. „lania wody”. Po drugie – zanim dotar艂by on do najwa偶niejszych informacji, po prostu skasowa艂by lub zniszczy艂by on dany dokument.
  5. Opisu asortymentu – tak, teraz czas na konkrety, czyli opis przedmiot贸w, kt贸re s膮 tak naprawd臋 najwa偶niejszym elementem ca艂ej oferty handlowej. Mowa tu oczywi艣cie o asortymencie, kt贸ry – zgodnie z tre艣ci膮 oferty – ma zosta膰 odsprzedany wybranej osobie, b膮d藕 te偶 podmiotowi gospodarczemu. W tym punkcie towar ten (lub dobro, us艂uga itd.) powinien by膰 jak najdok艂adniej opisany. Nale偶y przy tym pami臋ta膰, 偶e brak podstawowych informacji mo偶e sprawi膰, 偶e klient nie b臋dzie ch臋tny do jego zakupu. Co wi臋cej, nawet je艣li b臋dzie on ch臋tny, to i tak najprawdopodobniej prze艣le on zapytanie o szczeg贸艂y wybranej oferty, co w konsekwencji znacznie wyd艂u偶y proces sprzeda偶y, doprowadzi do wygenerowania wi臋kszych koszt贸w, ale te偶鈥 mo偶e spowodowa膰 brak ch臋ci zakupu dobra ze strony podmiotu docelowego.
  6. Cen臋 zakupu dobra i warunki p艂atno艣ci – to kolejny punkt, kt贸ry obowi膮zkowo powinien wej艣膰 w sk艂ad ka偶dej oferty handlowej. Cena jest tu oczywi艣cie czym艣 niesamowicie wa偶nym, gdy偶 odbiorca oferty musi wiedzie膰, czy okre艣lona kwota jest warto艣ci膮 netto, czy brutto (tak druga warto艣膰 ma szczeg贸lne znaczenie dla firm). Poza tym w ofercie nale偶y zdefiniowa膰 cen臋 jednostkow膮 wybranego towaru, a tak偶e sk艂adniki ceny, je艣li jest ona sk艂adow膮 wielu innych, znacznie mniejszych kwot. Wszystkie te informacje musz膮 by膰 przedstawione w spos贸b maksymalnie przejrzysty, gdy偶 dzi臋ki temu b臋d膮 one w pe艂ni czytelne dla podmiotu docelowego. Na tym jednak nie koniec, gdy偶 w punkcie tym trzeba r贸wnie偶 uwzgl臋dni膰 warunki p艂atno艣ci. Dzi艣 standardem jest co prawda przelew, ale – dzi臋ki szybkim transakcjom realizowanym za po艣rednictwem kom贸rek – zaczyna si臋 to wszystko powoli zmienia膰. Niemniej r贸wnie偶 i w tym przypadku warto postawi膰 na konkrety.
  7. Informacji dotycz膮cych dostawy asortymentu. Je艣li oferta handlowa dotyczy zakupu okre艣lonego asortymentu, to musi ona r贸wnie偶 uwzgl臋dnia膰 spos贸b, w jaki zostanie on dostarczony do osoby, do kt贸rej zosta艂a ona skierowana. Najcz臋艣ciej transport ten realizowany jest za pomoc膮 samochod贸w nale偶膮cych do przedsi臋biorstwa wystawiaj膮cego ofert臋 lub te偶 do firmy kurierskiej. Mo偶e si臋 te偶 okaza膰, 偶e wybrany towar trzeba b臋dzie odebra膰 z siedziby sprzedawcy osobi艣cie, cho膰 – rzecz jasna – taka sytuacja zdarza si臋 rzadko i sprawdza si臋 jedynie w 艣ci艣le okre艣lonych przypadkach. Co istotne, w ofercie powinna znale藕膰 si臋 r贸wnie偶 informacja o tym, czy transport wybranych d贸br odbywa si臋 za darmo, czy te偶 wi膮偶e si臋 z konieczno艣ci膮 realizacji okre艣lonej op艂aty. Dzi臋ki temu osoba docelowa (firma) ma pewno艣膰, 偶e ca艂a ta oferta jest zrealizowana w spos贸b profesjonalny, a co za tym idzie – w pe艂ni uczciwy i przejrzysty.
  8. Informacji dotycz膮cych warunk贸w dostawy – jest to jeden z najbardziej „nielubianych” przez oferent贸w punkt贸w, gdy偶 to w艂a艣nie tutaj powinny znajdowa膰 si臋 wszystkie najwa偶niejsze informacje dotycz膮ce sposobu, w jaki zostanie zrealizowana wybrana dostawa. Mowa tu mi臋dzy innymi o warunkach dostawy, czyli – m贸wi膮c kr贸tko – o instrukcjach pakowania, fakturowania, a tak偶e o sposobie transportu i ubezpieczenia. Dzi臋ki tym informacjom, klient docelowy b臋dzie mia艂 pe艂n膮 艣wiadomo艣膰 na temat wszystkich us艂ug, kt贸re b臋d膮 realizowane przez oferenta. Zgodnie z tym, co by艂o napisane wcze艣niej, najwa偶niejsz膮 kwesti膮 pozostaje przejrzysto艣膰 dzia艂a艅.
  9. Referencji – opinie przekazane przez poprzednich klient贸w, znacznie podnosz膮 wiarygodno艣膰 oferenta w oczach jego klient贸w. Co wa偶ne, najlepiej je艣li dotycz膮 one wszystkich aspekt贸w pracy wybranego przedsi臋biorstwa. Zgodnie z tym, powinny one dotyczy膰 nie tylko jako艣ci wybranego asortymentu (cho膰 jest to punkt najwa偶niejszy), ale te偶 szybko艣ci zrealizowanych przeze艅 dostaw, bezpiecze艅stwa transakcji itd. To na podstawie tych danych, podmiot docelowy wyrobi sobie opini臋 na temat wybranego oferenta. Co wi臋cej, to one pos艂u偶膮 mu w procesie decyzyjnym dotycz膮cym skorzystania z oferty. Warto przy tym pami臋ta膰, 偶e referencje musz膮 mie膰 ograniczon膮 form臋 i nie mog膮 przyt艂acza膰 sw膮 tre艣ci膮 tego, co najwa偶niejsze, czyli samego asortymentu. B膮d藕 co b膮d藕, to on pozostaje najwa偶niejszym sk艂adnikiem ca艂ej tej dokumentacji.
  10. Terminu wa偶no艣ci oferty – ka偶da oferta handlowa ma sw贸j okre艣lony termin. I nie chodzi tu wcale o zmuszenie podmiotu docelowego do szybkiego dzia艂ania. Kwestia ta jest bardzo prosta: je艣li jest towar, kt贸ry chce si臋 komu艣 sprzeda膰, to nie mo偶e on zalega膰 na magazynie przez ca艂膮 wieczno艣膰. Dlatego w艂a艣nie przyj臋艂o si臋, 偶e ka偶da oferta handlowa ma 艣ci艣le okre艣lony termin. Oczywi艣cie mo偶na zrobi膰 i tak, 偶e w polu tym oferent zdeklaruje si臋 co do pewnych zni偶ek, o ile klient zdecyduje si臋 na sfinalizowanie transakcji w kr贸tkim czasie. Zaleca si臋 przy tym, aby maksymalny termin wa偶no艣ci danej oferty, nie by艂 d艂u偶szy ni偶 dwa tygodnie. Oczywi艣cie okres ten b臋dzie zale偶ny od 艂膮cznej kwoty transakcji, artyku艂贸w, kt贸re w ten spos贸b chce si臋 sprzeda膰, a tak偶e wielu innych kwestii.

Tylko tak skonstruowana oferta handlowa ma szans臋 na „przebicie si臋” do klienta. Nie mo偶na zapomina膰, 偶e w dzisiejszych czasach to do niego nale偶y rynek, a co za tym idzie – to on mo偶e wybiera膰 pomi臋dzy okre艣lonymi dostawcami. Je艣li dana oferta zostanie sporz膮dzona w spos贸b profesjonalny, to zawsze istnieje nadzieja, 偶e b臋dzie ona mia艂a wi臋ksz膮 „si艂臋 przebicia”, ni偶 oferta ta艅sza, cho膰 sporz膮dzona – m贸wi膮c kolokwialnie – na przys艂owiowym kolanie. Tak czy inaczej, liczy si臋 tu przejrzysto艣膰 oferty, spos贸b w jaki zostanie ona sporz膮dzona, a tak偶e 偶yczliwy, bezb艂臋dny j臋zyk. Tylko taka oferta mo偶e zosta膰 zaakceptowana przez podmiot docelowy.

Jak napisa膰 skuteczn膮 ofert臋

Dobra oferta to gotowy wz贸r kt贸ry powinien kierowa膰 nowych klient贸w do celu. Sprawdzi膰 jak zareaguje potencjalny klient mo偶esz na kilka sposob贸w. Tworzysz szablon w kt贸rym zmieniasz tylko jedn膮 rzez za ka偶dym razem.

Nast臋pnie korzystaj膮c z narz臋dzia do test贸w a/b zaczynasz wysy艂a膰 u偶ytkownik贸w na r贸偶ne wersje. Oferta mo偶e by膰 sprzeda偶owa, lead magnet, 偶eby pobra膰 adres mail, um贸wi膰 spotkanie i inne. Ale Ty jako przedsi臋biorca musisz wiedzie膰 kt贸ra ma najlepsz膮 konwersj臋. Wi臋c zacznij ju偶 teraz od tworzenia oferty 偶eby pozna膰 odpowied藕 na to ultra wa偶ne pytanie.Je艣li chcesz mo偶esz to zleci膰 nam, wi臋c skontaktuj si臋 teraz. Pomo偶emy Twojej firmie sprzeda膰 wi臋cej produkt贸w i us艂ug.

Kiedy oferta jest skuteczna?

Oferta jest skuteczna, gdy zostanie zaakceptowana przez obie strony transakcji. Oznacza to, 偶e obie strony musz膮 wyrazi膰 zgod臋 na warunki umowy i oferta zostanie zatwierdzona.

Jakie s膮 rodzaje ofert?

Rodzaje ofert:

  • Oferta sprzeda偶y: jest wystawiana przez sprzedawc臋 lub producenta, oferuj膮cego swoje produkty lub us艂ugi za okre艣lon膮 cen臋.
  • Oferta zakupu: jest wystawiona przez kupuj膮cego, kt贸ry oferuje okre艣lon膮 cen臋 za produkty lub us艂ugi.
  • Oferta us艂ug: jest wystawiana przez us艂ugodawc臋, kt贸ry oferuje pewne us艂ugi za okre艣lon膮 cen臋.
  • Oferta licytacji: to oferta, w kt贸rej sprzedawca oferuje swoje produkty lub us艂ugi za cen臋, kt贸r膮 ustal膮 licytuj膮cy.
  • Oferta negocjacyjna: jest wystawiana przez sprzedawc臋 lub kupuj膮cego, kt贸ry oferuje produkty lub us艂ugi za cen臋, kt贸ra mo偶e by膰 ustalana podczas negocjacji.

Kilka s艂贸w podsumowania

Profesjonalnie sporz膮dzona oferta handlowa to klucz do sukcesu. Na tej podstawie wida膰 r贸偶nice pomi臋dzy ni膮, a gazetk膮 reklamow膮, kt贸r膮 otrzymuje si臋 w kolporta偶u realizowanym przez np. sieci handlowe. I w艂a艣nie dlatego – po lekturze powy偶szego tekstu – nikogo ju偶 nie powinien dziwi膰 fakt, 偶e obydwa materia艂y r贸偶ni膮 si臋 mi臋dzy sob膮 i to w do艣膰鈥 drastyczny spos贸b.

Cieszymy si臋 偶e po wpisaniu w google has艂a Oferta handlowa wz贸r trafi艂e艣 na nasz膮 stron臋.

Zainteresowany teraz marketingiem dla swojej firmy?

Z nami ka偶da firma mo偶e si臋 rozwija膰. Tworzymy firmy i rozwijamy istniej膮ce w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z reszt膮 zobacz co mo偶emy osi膮gn膮膰 w kilka miesi臋cy:

Czy warto inwestowa膰 w seo: dlaczego pozycjonowanie si臋 op艂aca

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 556

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Do艂膮cz do nas NA 呕YWO

Nie przegap wydarze艅 live, podczas kt贸rych omawiamy r贸偶ne tematy i odpowiadamy na pytania, kt贸re pomog膮 Ci wyprzedzi膰 konkurencj臋. Zarejestruj si臋 na spotkania, kt贸rych gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafa艂 Szrajnert.

Live odbywa si臋 1 w miesi膮cu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybent贸w email.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)