Narzędzia CSR – podstawowe informacje-co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

Narzędzia CSR
Narzędzia CSR

Narzędzia CSR – podstawowe informacje

CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to zespół działań, które przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki, a jednocześnie przynoszą wymierne korzyści między innymi dla środowiska naturalnego.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest CSR?

Jak wspomniano powyżej, CSR to strategia zarządzania przedsiębiorstwami, która uwzględnia dobrowolne działania w celu realizacji interesów społecznych, ochrony środowiska naturalnego, jak również służące poprawie stosunków pomiędzy interesariuszami, w tym pracownikami.

CSR to skrót od angielskich słów „Corporate Social Responsibility”, co oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu. Jest to strategia biznesowa, w której przedsiębiorstwa podejmują działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, dbając o swoje oddziaływanie na środowisko i społeczeństwo.

CSR obejmuje działania takie jak ochrona środowiska, promowanie równości i równych szans, wspieranie lokalnej społeczności, zapewnianie uczciwych warunków pracy dla pracowników itp. Celem jest zapewnienie, że działalność biznesowa nie przynosi negatywnych skutków dla społeczeństwa i środowiska, ale wręcz przeciwnie – jest pozytywnie wpływa na nie.

Warto zaznaczyć, że CSR jest coraz ważniejsze dla konsumentów, którzy chcą wiedzieć, w jaki sposób firmy wpływają na społeczeństwo i środowisko, i coraz częściej wybierają te, które działają odpowiedzialnie.

Tego typu działania obejmują między innymi inwestowanie w zasoby ludzkie, a informacja o ich prowadzeniu wpływa na pozytywny odbiór przedsiębiorstwa, wzrost jego konkurencyjności oraz kształtowanie warunków sprzyjających rozwojowi ekonomicznemu i społecznemu.

Informacje związane z powyższymi działaniami są porządkowane przez normę ISO 26000, która opublikowana została w 2010 roku. Nie ma ona co prawda formy certyfikacji, natomiast stawowi zbiór wskazówek, które powinny być wdrażane w przedsiębiorstwach.

Co ważne, informacje te są polecane do wdrożenia niezależnie od wielkości, specyfiki czy lokalizacji danego podmiotu gospodarczego.

Narzędzia CSR
Narzędzia CSR

Jakie obszary wyróżnia norma ISO 26000?

Zapisy umieszczone w normie ISO 26000 odnoszą się do siedmiu obszarów, w tym: ładu organizacyjnego, praw człowieka, stosunków pracy, środowiska, sprawiedliwych praktyk rynkowych, relacji z konsumentami oraz zaangażowania społecznego.

Jakie narzędzia CSR można wyróżnić?

Wybór odpowiednich narzędzi CSR leży w gestii osób zarządzających danego przedsiębiorstwa. Narzędzia te mogą dotyczyć wielu sfer, w tym choćby działań podejmowanych na rzecz lokalnej społeczności.

W tym przypadku mogą one obejmować wsparcie pojedynczych osób lub instytucji, organizacji czy programów przygotowywanych z myślą o dzieciach czy młodzieży.

Poza tym, w ramach tego typu działań mogą być podejmowane czynności związane z ekologią czy mające charakter inwestycyjny. Działania ekologiczne mogą zmierzać do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i obejmować wdrażanie polityki środowiskowej, segregację odpadów i zrównoważone zarządzanie surowcami, edukację ekologiczną, wdrażanie ekologicznych procesów technologicznych oraz produktów i usług.

Narzędzia CSR obejmować mogą również kampanie społeczne z wykorzystaniem mediów, które przyczyniają się do zmiany postaw społecznych.

Mogą one zakładać pomoc potrzebującym przekazywaną w formie relokacji części zysków lub edukację konsumencką i zwiększenie świadomości społeczeństwa. W tym przypadku prowadzone akcje powinny nawiązywać do profilu działalności danego podmiotu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jakie są inne dostępne narzędzia CSR?

Narzędzia CSR mogą i powinny obejmować działania mające na celu inwestowanie w rozwój pracowników zatrudnionych w danym podmiocie.

W tym wypadku wymienić można między innymi umożliwienie uczestnictwa w kursach i szkoleniach służących podnoszeniu kwalifikacji, jak również przygotowywanie i realizację programów integracyjnych oraz takich, które mają na celu wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych.

Informacje na temat efektywnego zarządzania podmiotem gospodarczym oraz realizacji strategii uwzględniającej działania istotne ze społecznego punktu widzenia powinny być publikowane w raportach społecznych.

Dokumenty te powinna cechować przejrzystość i muszą one zawierać informacje na temat okresu sprawozdawczego, oświadczenia dotyczące polityki, strategii i celów oraz prezentację wyników. Nie bez znaczenia dla zarządzania danym przedsiębiorstwem jest również system zarządzania. Powinien on uwzględniać różnorodne normy, w tym: ISO 9000, ISO 14000 czy SA 8000.

Wśród pomocnych narzędzi CSR wymienić można również wolontariat pracowniczy, który polega na przeznaczaniu określonego czasu na realizację inicjatyw prospołecznych.

Należy również dążyć do tego, aby zasady społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczyły całego łańcucha dostaw, w tym również kontrahentów.

Poza tym, zalecane jest odpowiednie znakowanie produktów, które obejmuje między innymi umieszczanie na towarach informacji dotyczących ich wpływu na zdrowie czy środowiskowo. Tego typu informacje umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji.

Jakie są narzędzia realizacji odpowiedzialnego biznesu? Przykłady CSR.

Narzędzia realizacji odpowiedzialnego biznesu (CSR) mogą obejmować różne działania i inicjatywy, takie jak:

  1. Ochrona środowiska: zarządzanie zasobami i odpadami, wprowadzanie proekologicznych praktyk i rozwiązań, inwestowanie w odnawialne źródła energii itp.
  2. Dbałość o pracowników: zapewnianie uczciwych warunków pracy, rozwijanie kompetencji i kwalifikacji pracowników, wspieranie równości i równych szans w miejscu pracy itp.
  3. Wsparcie lokalnej społeczności: wspieranie inicjatyw społecznych i charytatywnych, angażowanie się w projekty edukacyjne i kulturalne, udostępnianie infrastruktury itp.
  4. Transparentność i uczciwość: raportowanie o swoich działaniach z zakresu CSR, zapewnianie uczciwej i transparentnej komunikacji.

Jakie korzyści wynikają z wdrażania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu?

Korzyści wynikające z wdrażania zasad CSR mogą mieć aspekt ekonomiczny, społeczny oraz środowiskowy. Wymiar ekonomiczny oznacza zwiększenie bieżącej płynności, lepsze wykorzystanie kapitału ludzkiego oraz posiadanych zasobów trwałych czy zwiększenie rentowności sprzedaży i inwestycji.

Korzyści w wymiarze społecznym obejmują poprawę bezpieczeństwa pracy, realizację celów społecznych oraz ograniczenie negatywnego wpływu procesów na środowisko naturalne.

Korzyści związane z wdrażaniem zasad CSR mogą mieć również wymiar środowiskowy. W tym wypadku obejmują one między innymi racjonalną gospodarkę odpadami i zasobami naturalnymi, a także podejmowanie i popularyzację działań o charakterze proekologicznym.

W związku z wdrażaniem zasad CSR korzyści odczuwają również zatrudnieni w danym podmiocie pracownicy.

Otrzymują oni bowiem terminowe wynagrodzenie, mają zapewniony dostęp do opieki medycznej, udogodnień socjalnych, szkoleń oraz zagwarantowany rozwój zawodowy.

Co sądzisz o wpisie pt. Narzędzia CSR – podstawowe informacje? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!