Zawartość strony
CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to zespół działań, które przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki, a jednocześnie przynoszą wymierne korzyści między innymi dla środowiska naturalnego.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Jak wspomniano powyżej, CSR to strategia zarządzania przedsiębiorstwami, która uwzględnia dobrowolne działania w celu realizacji interesów społecznych, ochrony środowiska naturalnego, jak również służące poprawie stosunków pomiędzy interesariuszami, w tym pracownikami.
Tego typu działania obejmują między innymi inwestowanie w zasoby ludzkie, a informacja o ich prowadzeniu wpływa na pozytywny odbiór przedsiębiorstwa, wzrost jego konkurencyjności oraz kształtowanie warunków sprzyjających rozwojowi ekonomicznemu i społecznemu.
Informacje związane z powyższymi działaniami są porządkowane przez normę ISO 26000, która opublikowana została w 2010 roku. Nie ma ona co prawda formy certyfikacji, natomiast stawowi zbiór wskazówek, które powinny być wdrażane w przedsiębiorstwach.
Co ważne, informacje te są polecane do wdrożenia niezależnie od wielkości, specyfiki czy lokalizacji danego podmiotu gospodarczego.
Zapisy umieszczone w normie ISO 26000 odnoszą się do siedmiu obszarów, w tym: ładu organizacyjnego, praw człowieka, stosunków pracy, środowiska, sprawiedliwych praktyk rynkowych, relacji z konsumentami oraz zaangażowania społecznego.
Wybór odpowiednich narzędzi CSR leży w gestii osób zarządzających danego przedsiębiorstwa. Narzędzia te mogą dotyczyć wielu sfer, w tym choćby działań podejmowanych na rzecz lokalnej społeczności.
W tym przypadku mogą one obejmować wsparcie pojedynczych osób lub instytucji, organizacji czy programów przygotowywanych z myślą o dzieciach czy młodzieży.
Poza tym, w ramach tego typu działań mogą być podejmowane czynności związane z ekologią czy mające charakter inwestycyjny. Działania ekologiczne mogą zmierzać do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne i obejmować wdrażanie polityki środowiskowej, segregację odpadów i zrównoważone zarządzanie surowcami, edukację ekologiczną, wdrażanie ekologicznych procesów technologicznych oraz produktów i usług.
Narzędzia CSR obejmować mogą również kampanie społeczne z wykorzystaniem mediów, które przyczyniają się do zmiany postaw społecznych.
Mogą one zakładać pomoc potrzebującym przekazywaną w formie relokacji części zysków lub edukację konsumencką i zwiększenie świadomości społeczeństwa. W tym przypadku prowadzone akcje powinny nawiązywać do profilu działalności danego podmiotu.
Narzędzia CSR mogą i powinny obejmować działania mające na celu inwestowanie w rozwój pracowników zatrudnionych w danym podmiocie.
W tym wypadku wymienić można między innymi umożliwienie uczestnictwa w kursach i szkoleniach służących podnoszeniu kwalifikacji, jak również przygotowywanie i realizację programów integracyjnych oraz takich, które mają na celu wyrównywanie szans osób niepełnosprawnych.
Informacje na temat efektywnego zarządzania podmiotem gospodarczym oraz realizacji strategii uwzględniającej działania istotne ze społecznego punktu widzenia powinny być publikowane w raportach społecznych.
Dokumenty te powinna cechować przejrzystość i muszą one zawierać informacje na temat okresu sprawozdawczego, oświadczenia dotyczące polityki, strategii i celów oraz prezentację wyników. Nie bez znaczenia dla zarządzania danym przedsiębiorstwem jest również system zarządzania. Powinien on uwzględniać różnorodne normy, w tym: ISO 9000, ISO 14000 czy SA 8000.
Wśród pomocnych narzędzi CSR wymienić można również wolontariat pracowniczy, który polega na przeznaczaniu określonego czasu na realizację inicjatyw prospołecznych.
Należy również dążyć do tego, aby zasady społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczyły całego łańcucha dostaw, w tym również kontrahentów.
Poza tym, zalecane jest odpowiednie znakowanie produktów, które obejmuje między innymi umieszczanie na towarach informacji dotyczących ich wpływu na zdrowie czy środowiskowo. Tego typu informacje umożliwiają konsumentom dokonywanie świadomych decyzji.
Korzyści wynikające z wdrażania zasad CSR mogą mieć aspekt ekonomiczny, społeczny oraz środowiskowy. Wymiar ekonomiczny oznacza zwiększenie bieżącej płynności, lepsze wykorzystanie kapitału ludzkiego oraz posiadanych zasobów trwałych czy zwiększenie rentowności sprzedaży i inwestycji.
Korzyści w wymiarze społecznym obejmują poprawę bezpieczeństwa pracy, realizację celów społecznych oraz ograniczenie negatywnego wpływu procesów na środowisko naturalne.
Korzyści związane z wdrażaniem zasad CSR mogą mieć również wymiar środowiskowy. W tym wypadku obejmują one między innymi racjonalną gospodarkę odpadami i zasobami naturalnymi, a także podejmowanie i popularyzację działań o charakterze proekologicznym.
W związku z wdrażaniem zasad CSR korzyści odczuwają również zatrudnieni w danym podmiocie pracownicy.
Otrzymują oni bowiem terminowe wynagrodzenie, mają zapewniony dostęp do opieki medycznej, udogodnień socjalnych, szkoleń oraz zagwarantowany rozwój zawodowy.
Co sądzisz o wpisie pt. Narzędzia CSR – podstawowe informacje? Daj znać w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |