Jak Michael Dell Zrewolucjonizowa艂 Rynek Komputer贸w PC

Jak Korea艅ska Wojna Stworzy艂a Samsung (Ciekawa Historia Firmy)
Samsung historia firmy
19 listopada, 2021
black friday fake friday czarny pi膮tek
Black Friday Czy Fake Friday? Jak Si臋 Nie Da膰 Oszuka膰 (Czarny pi膮tek)
25 listopada, 2021
michael dell
darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Transkrypt filmu pt:

Michael Dell Biografia i historia firmy

Dell: jedna z czo艂owych marek je艣li chodzi o komputery, laptopy i monitory. Trzydzie艣ci lat temu Michael Dell zrewolucjonizowa艂 ca艂y model biznesowy PC i do dzi艣 jego firma pozostaje jednym z najwi臋kszych producent贸w komputer贸w na 艣wiecie. W tym filmie zobaczymy, jak Michael Dell za艂o偶y艂 firm臋 zmieniaj膮c膮 艣wiat kiedy zaczyna艂 ze swojego pokoju w akademiku i jak to uczyni艂o go jednym z najbogatszych 偶yj膮cych ludzi na 艣wiecie.

michael dell

Na imi臋 mam Rafa Szrajnert i zapraszam na ten film.

Jak przysta艂o na cz艂owieka, kt贸ry mia艂 zrewolucjonizowa膰 biznes komputerowy, Michael Dell sp臋dzi艂 dzieci艅stwo na eksperymentowaniu z wczesnymi modelami PC. W wieku 15 lat mia艂 jeden w pierwszych modeli Apple. Kupi艂 go 偶eby nast臋pnie rozkr臋ci膰 do podstaw, aby zobaczy膰 jak dzia艂a. B臋d膮c w collegu tworzy艂 ju偶 komputery samemu i sprzedawa艂 je innym. Bardzo wcze艣nie mia艂 te偶 wyczucie biznesu. Jak g艂osi historia, Michael b臋d膮c w liceum, sprzedawa艂 prenumeraty dla Houston Post. Zamiast wykonywa膰 przypadkowe zimne telefony, odszuka艂 nowo偶e艅c贸w i rodziny, kt贸re w艂a艣nie przeprowadzi艂y si臋 do s膮siedztwa; czyli instynktownie wybiera艂 osoby, kt贸re najcz臋艣ciej b臋d膮 szuka膰 prenumeraty gazet. W rok zarobi艂 18,000 dolar贸w b臋d膮c jeszcze nastolatkiem.

pierwszy komputer dell

A wszystko to bo 艣wietnie segmentowa艂 swoich nabywc贸w. Mimo 偶e jego rodzice chcieli, aby zosta艂 lekarzem, Michael nie by艂 got贸w zrezygnowa膰 z zainteresowania komputerami. W 1983 roku Michael sp臋dza艂 wolny czas na naprawie i modernizacji komputer贸w osobistych, kt贸re sprzedawa艂 jako nieoficjalny biznes ze swojego pokoju w akademiku. W tamtych latach mo偶na by艂o kupi膰 PC tylko w du偶ych sklepach. Michael kupowa艂 niesprzedane modele w sklepach, dodawa艂 pami臋膰 lub nap臋d i sprzedawa艂 i tak taniej ni偶 w sklepie po takich przer贸bkach. Hobby dziewi臋tnastolatka szybko okaza艂o si臋 op艂acalne. doszed艂 do poziomu obrotu w wysoko艣ci a偶 80,000 tys dolar贸w miesi臋cznie. W tym momencie Michael porzuci艂 studia, aby zaj膮膰 si臋 swoim start-upem. W styczniu 1984 roku zarejestrowa艂 swoj膮 firm臋 jako PC鈥檚 Limited i zacz膮艂 sprzedawa膰 komputery ze swojego mieszkania. M艂ody przedsi臋biorca stan膮艂 przed pytaniem: Jak konkurowa膰 z uznanymi du偶ymi firmami, kt贸re maj膮 nie tylko rozpoznawaln膮 nazw臋, ale tak偶e sie膰 sprzedawc贸w detalicznych, kt贸rzy promuj膮 produkt? W tamtym czasie klienci kupowali swoje komputery osobiste u sprzedawc贸w detalicznych.

michael dell biografia

Wi臋c po艣rednicy jakim by艂 sklep podnosili swoje ceny o 10, 20, a nawet 30 procent. Tak wi臋c, Michael pomy艣la艂: dlaczego nie zrezygnowa膰 ca艂kowicie z po艣rednik贸w i sprzedawa膰 bezpo艣rednio konsumentom? Chocia偶 pocz膮tkowo trudniej by艂o przyci膮gn膮膰 kupuj膮cych, PCs Limited sprzedawa艂by z rabatem w por贸wnaniu do swoich dotychczasowych konkurent贸w. Michael poszed艂 na ca艂o艣膰 w swoim podej艣ciu, kt贸re sta艂o si臋 znane jako 鈥瀊ezpo艣redni model sprzeda偶y鈥, czyli nasze kochane direct response selling. Reklamowa艂 si臋 bezpo艣rednio do znaj膮cych si臋 na rzeczy konsument贸w w magazynach komputerowych. Mam nadziej臋 偶e widzisz tutaj ju偶 pewne nawi膮zanie do pocz膮tku tego filmu kiedy m贸wi艂em o tym jak zarobi艂 jako nastolatek sprzedaj膮c prenumerat臋 czasopisma osi膮gaj膮c mega wysoki wynik przez to 偶e wiedzia艂 kto mo偶e by膰 jego docelowym klientem. Tak samo by艂o podczas sprzeda偶y pierwszych komputer贸w w wi臋kszej ju偶 skali. Ta do艣wiadczona baza konsument贸w mog艂aby wybra膰 opcje indywidualnego zmontowania swoich komputer贸w PC, czego nie mogliby zapewni膰 giganci masowej produkcji, tacy jak IBM. I tak, korzystaj膮c z chi艅skich dostawc贸w podzespo艂贸w i zak艂ad贸w monta偶owych, firma Michaela PCs Limited rozpocz臋艂a produkcj臋 i sprzeda偶 komputer贸w osobistych. W pierwszym roku dzia艂alno艣ci PCs Limited sprzeda艂 komputery o warto艣ci ponad 6 milion贸w dolar贸w, co potwierdzi艂o potencja艂 jego nowego modelu biznesowego. Firma Michaela prze偶ywa艂a boom komputerowy w p贸藕nych latach 80., szybko rozwijaj膮c si臋 w miar臋 rozpowszechniania si臋 informacji o jej sprzeda偶y bezpo艣redniej i ni偶szych cenach. Na prze艂omie 1987 i 88 roku 22-letni dyrektor generalny zmieni艂 nazw臋 firmy z PCs Limited na Dell Computer, a ju偶 rok p贸藕niej jej sprzeda偶 osi膮gn臋艂a 160 milion贸w dolar贸w. Wizja Michaela wykracza艂a oczywi艣cie poza bezpo艣redni膮 sprzeda偶, a teraz w ko艅cu mia艂 zasoby, aby poszerzy膰 swoj膮 klientel臋. Jednym z najcz臋stszych zarzut贸w, z jakimi musia艂 si臋 zmierzy膰 Michael, by艂o to, 偶e jego modelu nie mo偶na zastosowa膰 do firm i du偶ych klient贸w, kt贸rzy byli dok艂adnie takimi klientami, jakich chcia艂aby ka偶da rozwijaj膮ca si臋 firma.

Michael by艂 jednak got贸w udowodni膰, 偶e krytycy nie maj膮 racji: przyci膮ga艂 klient贸w korporacyjnych nie tylko sk艂adaj膮c komputery na zam贸wienie, ale tak偶e wst臋pnie instaluj膮c na nich ca艂e potrzebne im oprogramowanie. Gdyby艣 mia艂 spor膮 firm臋 i w tym monecie szuka艂 dostawy komputer贸w zape艂niaj膮c swoj膮 powierzchni臋 biurow膮, Dell Computers nie tylko zbudowa艂by dla Ciebie komputery z odpowiednim sprz臋tem i oprogramowaniem, ale tak偶e za艂adowa艂by do system贸w dodatkowe softy do 艣ledzenia wybranych cel贸w. Na przyk艂ad z biura mo偶esz 艣ledzi膰 na bie偶膮co sprzeda偶 w ca艂ym kraju, bez raport贸w, dzwonienia i czekania na odpowied藕 z plac贸wek.

Dell w ko艅cu tworzy艂 komputery dla wszystkich, ale tym, co naprawd臋 zapocz膮tkowa艂o jego globalny wzrost, by艂o pojawienie si臋 Internetu. Kiedy firma Dell uruchomi艂a swoj膮 witryn臋 do sprzeda偶y w lipcu 1996 r., uzyska艂a dost臋p do niezliczonych klient贸w. Po raz pierwszy ludzie mogli kupowa膰 komputery przez Internet, zamiast dzwoni膰 do firmy lub wysy艂a膰 faksy. W ci膮gu dw贸ch miesi臋cy od uruchomienia swojej strony internetowej Dell osi膮gn膮艂 艣redni膮 sprzeda偶 internetow膮 powy偶ej 2 milion贸w dolar贸w dziennie. Do 1998 roku liczba ta wzros艂a do 5 milion贸w dolar贸w i od tego czasu Dell pozostaje w pierwszej tr贸jce producent贸w komputer贸w. Michael Dell nadal jest dyrektorem generalnym do dzi艣.

W 2019 roku jego maj膮tek zosta艂 wyceniony na 32,3 miliardy dolar贸w. Czego mo偶emy si臋 nauczy膰 z tego filmu? Opr贸cz pasjonuj膮cej historii jednego z najbogatszych ludzi na 艣wiecie podkre艣l臋 po raz trzeci to o czym m贸wili艣my. Musisz odpowiednio dobiera膰 grupy docelowych klient贸w swoim biznesie. Na 艣wiecie kr膮偶y popularna historia biznesowa. Gdyby艣 mia艂 budk臋 z hot dogami to je艣li mia艂by艣 sprzeda膰 je jednej grupie os贸b to kim by oni byli. Ka偶dy odpowiada inaczej na to pytanie. Jedni m贸wi膮 偶e przed centrum handlowym, inni 偶e w najbogatszych dzielnicach, kolejna osoba powie 偶e na dworcu kolejowym, a przyjdzie czwarty i powie g艂odnym ludziom ;-).

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)