Jak Michael Dell Zrewolucjonizował Rynek Komputerów PC

Jak Koreańska Wojna Stworzyła Samsung (Ciekawa Historia Firmy)
Samsung historia firmy
19 listopada, 2021
black friday fake friday czarny piątek
Black Friday Czy Fake Friday? Jak Się Nie Dać Oszukać (Czarny piątek)
25 listopada, 2021
michael dell

Transkrypt filmu pt:

Michael Dell Biografia i historia firmy

Dell: jedna z czołowych marek jeśli chodzi o komputery, laptopy i monitory. Trzydzieści lat temu Michael Dell zrewolucjonizował cały model biznesowy PC i do dziś jego firma pozostaje jednym z największych producentów komputerów na świecie. W tym filmie zobaczymy, jak Michael Dell założył firmę zmieniającą świat kiedy zaczynał ze swojego pokoju w akademiku i jak to uczyniło go jednym z najbogatszych żyjących ludzi na świecie.

michael dell

Na imię mam Rafa Szrajnert i zapraszam na ten film.

Jak przystało na człowieka, który miał zrewolucjonizować biznes komputerowy, Michael Dell spędził dzieciństwo na eksperymentowaniu z wczesnymi modelami PC. W wieku 15 lat miał jeden w pierwszych modeli Apple. Kupił go żeby następnie rozkręcić do podstaw, aby zobaczyć jak działa. Będąc w collegu tworzył już komputery samemu i sprzedawał je innym. Bardzo wcześnie miał też wyczucie biznesu. Jak głosi historia, Michael będąc w liceum, sprzedawał prenumeraty dla Houston Post. Zamiast wykonywać przypadkowe zimne telefony, odszukał nowożeńców i rodziny, które właśnie przeprowadziły się do sąsiedztwa; czyli instynktownie wybierał osoby, które najczęściej będą szukać prenumeraty gazet. W rok zarobił 18,000 dolarów będąc jeszcze nastolatkiem.

pierwszy komputer dell

A wszystko to bo świetnie segmentował swoich nabywców. Mimo że jego rodzice chcieli, aby został lekarzem, Michael nie był gotów zrezygnować z zainteresowania komputerami. W 1983 roku Michael spędzał wolny czas na naprawie i modernizacji komputerów osobistych, które sprzedawał jako nieoficjalny biznes ze swojego pokoju w akademiku. W tamtych latach można było kupić PC tylko w dużych sklepach. Michael kupował niesprzedane modele w sklepach, dodawał pamięć lub napęd i sprzedawał i tak taniej niż w sklepie po takich przeróbkach. Hobby dziewiętnastolatka szybko okazało się opłacalne. doszedł do poziomu obrotu w wysokości aż 80,000 tys dolarów miesięcznie. W tym momencie Michael porzucił studia, aby zająć się swoim start-upem. W styczniu 1984 roku zarejestrował swoją firmę jako PC’s Limited i zaczął sprzedawać komputery ze swojego mieszkania. Młody przedsiębiorca stanął przed pytaniem: Jak konkurować z uznanymi dużymi firmami, które mają nie tylko rozpoznawalną nazwę, ale także sieć sprzedawców detalicznych, którzy promują produkt? W tamtym czasie klienci kupowali swoje komputery osobiste u sprzedawców detalicznych.

michael dell biografia

Więc pośrednicy jakim był sklep podnosili swoje ceny o 10, 20, a nawet 30 procent. Tak więc, Michael pomyślał: dlaczego nie zrezygnować całkowicie z pośredników i sprzedawać bezpośrednio konsumentom? Chociaż początkowo trudniej było przyciągnąć kupujących, PCs Limited sprzedawałby z rabatem w porównaniu do swoich dotychczasowych konkurentów. Michael poszedł na całość w swoim podejściu, które stało się znane jako „bezpośredni model sprzedaży”, czyli nasze kochane direct response selling. Reklamował się bezpośrednio do znających się na rzeczy konsumentów w magazynach komputerowych. Mam nadzieję że widzisz tutaj już pewne nawiązanie do początku tego filmu kiedy mówiłem o tym jak zarobił jako nastolatek sprzedając prenumeratę czasopisma osiągając mega wysoki wynik przez to że wiedział kto może być jego docelowym klientem. Tak samo było podczas sprzedaży pierwszych komputerów w większej już skali. Ta doświadczona baza konsumentów mogłaby wybrać opcje indywidualnego zmontowania swoich komputerów PC, czego nie mogliby zapewnić giganci masowej produkcji, tacy jak IBM. I tak, korzystając z chińskich dostawców podzespołów i zakładów montażowych, firma Michaela PCs Limited rozpoczęła produkcję i sprzedaż komputerów osobistych. W pierwszym roku działalności PCs Limited sprzedał komputery o wartości ponad 6 milionów dolarów, co potwierdziło potencjał jego nowego modelu biznesowego. Firma Michaela przeżywała boom komputerowy w późnych latach 80., szybko rozwijając się w miarę rozpowszechniania się informacji o jej sprzedaży bezpośredniej i niższych cenach. Na przełomie 1987 i 88 roku 22-letni dyrektor generalny zmienił nazwę firmy z PCs Limited na Dell Computer, a już rok później jej sprzedaż osiągnęła 160 milionów dolarów. Wizja Michaela wykraczała oczywiście poza bezpośrednią sprzedaż, a teraz w końcu miał zasoby, aby poszerzyć swoją klientelę. Jednym z najczęstszych zarzutów, z jakimi musiał się zmierzyć Michael, było to, że jego modelu nie można zastosować do firm i dużych klientów, którzy byli dokładnie takimi klientami, jakich chciałaby każda rozwijająca się firma.

Michael był jednak gotów udowodnić, że krytycy nie mają racji: przyciągał klientów korporacyjnych nie tylko składając komputery na zamówienie, ale także wstępnie instalując na nich całe potrzebne im oprogramowanie. Gdybyś miał sporą firmę i w tym monecie szukał dostawy komputerów zapełniając swoją powierzchnię biurową, Dell Computers nie tylko zbudowałby dla Ciebie komputery z odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem, ale także załadowałby do systemów dodatkowe softy do śledzenia wybranych celów. Na przykład z biura możesz śledzić na bieżąco sprzedaż w całym kraju, bez raportów, dzwonienia i czekania na odpowiedź z placówek.

Dell w końcu tworzył komputery dla wszystkich, ale tym, co naprawdę zapoczątkowało jego globalny wzrost, było pojawienie się Internetu. Kiedy firma Dell uruchomiła swoją witrynę do sprzedaży w lipcu 1996 r., uzyskała dostęp do niezliczonych klientów. Po raz pierwszy ludzie mogli kupować komputery przez Internet, zamiast dzwonić do firmy lub wysyłać faksy. W ciągu dwóch miesięcy od uruchomienia swojej strony internetowej Dell osiągnął średnią sprzedaż internetową powyżej 2 milionów dolarów dziennie. Do 1998 roku liczba ta wzrosła do 5 milionów dolarów i od tego czasu Dell pozostaje w pierwszej trójce producentów komputerów. Michael Dell nadal jest dyrektorem generalnym do dziś.

W 2019 roku jego majątek został wyceniony na 32,3 miliardy dolarów. Czego możemy się nauczyć z tego filmu? Oprócz pasjonującej historii jednego z najbogatszych ludzi na świecie podkreślę po raz trzeci to o czym mówiliśmy. Musisz odpowiednio dobierać grupy docelowych klientów swoim biznesie. Na świecie krąży popularna historia biznesowa. Gdybyś miał budkę z hot dogami to jeśli miałbyś sprzedać je jednej grupie osób to kim by oni byli. Każdy odpowiada inaczej na to pytanie. Jedni mówią że przed centrum handlowym, inni że w najbogatszych dzielnicach, kolejna osoba powie że na dworcu kolejowym, a przyjdzie czwarty i powie głodnym ludziom ;-).

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)

 

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.