Lead generation jak pozyskiwa膰 i generowa膰 (target sprzeda偶owy b2b i warto艣ciowe leady)

PrestaShop sklep internetowy i modu艂 (pozycjonowanie i jak za艂o偶y膰 sklep) zalety i wady
30 sierpnia, 2021
Google tag manager GTM, jak wdro偶y膰 mened偶er tag贸w (narz臋dzie i kod)
30 sierpnia, 2021
Lead generation

Czym jest lead generation?

Coraz wi臋ksza rzesza marketer贸w coraz cz臋艣ciej m贸wi o generowaniu lead贸w. Niema w tym nic nadzwyczajnego, poniewa偶 lead generation to g艂贸wny cel dzia艂a艅 marketingowc贸w w internecie. Stanowi to co prawda bardzo du偶e wyzwanie dlatego warto nauczy膰 si臋 w jaki spos贸b pozyskiwa膰 leady w zar贸wno optymalny jak i dostosowany do odpowiedniej grupy docelowej.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Co to jest Lead generation?

Lead generation jest okre艣lany jako proces pozyskiwania danych potencjalnych klient贸w takich jak adres mailowy, czy numer telefonu. Na pomoc marketerom w pozyskiwaniu tego typu danych przychodz膮 narz臋dzia internetowe oraz r贸偶nego typu techniki. Lead to osoba lub firma, kt贸ra interesuje si臋 zakupem danego produktu czy te偶 us艂ugi konkretnej marki i w niezbyt dalekiej przysz艂o艣ci jest sk艂onna skorzysta膰 z oferty.
Lead generation jest prze艂o偶eniem zwyk艂ego procesu komunikowania si臋 oraz sprzeda偶y na kontakt online z klientem. Proces komunikacji z klientem musi by膰 skalowalny, podlegaj膮cy optymalizacji oraz p贸艂automatyczny.

Jak Generowa膰 Leady lead generation

Co to jest Lead?

Lead to osoba, kt贸ra wype艂niaj膮c formularz kontaktowy wyrazi艂a zainteresowanie Twoim produktem czy te偶 us艂ug膮. Abstrahuj膮c od tego w jaki spos贸b wygl膮da sam proces lead generation lub lejek sprzeda偶owy, leady mo偶emy podzieli膰 na dwie kategorie: Sales Qualified Leads i Marketing Qualified Leads.

Jakie mo偶emy wyr贸偶ni膰 typy lead贸w?

Lead marketingowy jest to klient wykazuj膮cy zainteresowanie nasz膮 ofert膮, np. wype艂niaj膮c formularz na landing page’u. Je偶eli przeanalizujemy jego podejmowane dzia艂ania (wykazywa艂 aktywno艣膰 na blogu lub wszed艂 na stron臋 cennika) mo偶emy wywnioskowa膰 偶e jest zainteresowany ofert膮 kupna produktu. Te leady marketingowe maj膮ce najwi臋ksze szanse na finalizacje, przekazywane s膮 bezpo艣rednio do dzia艂u sprzeda偶y w postaci lead贸w sprzeda偶owych.

Z kolei leady sprzeda偶owe, s膮 to leady stoj膮ce najwy偶ej w 艣cie偶ce zakupu produktu. S膮 to klienci, kt贸rzy przeszli weryfikacj臋 marketingu s膮 zaakceptowane przez dzia艂 sprzeda偶y. Jakie czynniki maj膮 wp艂yw na generowanie sukcesu w pozyskiwaniu lead贸w? Aby w spos贸b efektywny pozyskiwa膰 klient贸w online, nale偶y pami臋ta膰 o trzech g艂贸wnych czynnikach dzi臋ki kt贸rym nasze dzia艂ania mog艂yby spali膰 na panewce.

W pierwszej kolejno艣ci musimy zbada膰 czy jest zainteresowanie na nasz produkt czy us艂ug臋. Bardzo wa偶nym drugim czynnikiem jest to 偶e mamy ju偶 pierwszych klient贸w, kt贸rzy p艂ac膮 za nasz produkt, a ostatnim trzecim czynnikiem jest przetestowany proces sprzeda偶y. Je偶eli mamy te trzy czynniki przerobione, to generowanie lead贸w sprzeda偶owych stoi przed nami otworem.

Aby proces zdobywania klient贸w by艂 efektywny musi mie膰 solidne podstawy. Je偶eli liczymy na sukces w zdobyciu klienta, to wszystkie elementy uk艂adanki musz膮 do siebie pasowa膰 oraz niczego nie mo偶emy zaniedbywa膰. Najwa偶niejsze co musimy zrobi膰, to da膰 pow贸d naszemu potencjalnemu klientowi by nam zaufa艂. W innym przypadku dzia艂ania nakierowane na pozyskanie klienta oka偶膮 si臋 nieskuteczne, a nasza sprzeda偶 nie zostanie zrealizowana.

Je偶eli mamy problem z utwierdzeniem klienta o naszym profesjonalizmie, to klient ma w zwyczaju porzuci膰 proces, bez wcze艣niejszego uprzedzenia nas. To samo tyczy si臋 z dotarciem do odbiorcy. Faktem jest, 偶e nasza marka jest rozpoznawalna oraz szanowana na rynku, ale to ma si臋 ni jak do rzeczywisto艣ci, je偶eli nie dotrzemy do potencjalnych klient贸w za pomoc膮 p艂atnych kampanii reklamowych, czy te偶 z wyszukiwarki Google lub z content marketingu.

Lead generation a jako艣膰 lead贸w

Do najwa偶niejszych cech leada, kt贸re musimy wzi膮膰 pod uwag臋 nale偶y warto艣膰 oraz stopie艅 zainteresowania ofert膮, jak膮 potencjalny lead m贸g艂by przynie艣膰 w danym okresie. Na to wszystko sk艂adaj膮 si臋 takie czynniki jak autorytet, bud偶et, czas, potrzeba, zainteresowanie naszymi rozwi膮zaniami oraz zysk. Odpowiednie wdr膮偶enie w naszej firmie lead scoringu oraz zastosowanie metryk pozwala oceni膰 leady, a tak偶e hierarchizowa膰 je w zale偶no艣ci od wielko艣ci zainteresowania nasz膮 ofert膮. St膮d r贸wnie偶 bior膮 si臋 okre艣lenia takie jak zimny czy gor膮cy lead.

Tego typu stopniowanie jest stosowane do okre艣lenia stopnia zainteresowania osoby czy firmy naszymi produktami lub us艂ugami. Leady gor膮ce, to firmy lub osoby, kt贸re najmocniej zainteresowane s膮 nasz膮 ofert膮. W spos贸b entuzjastyczny odpowiadaj膮 na jakikolwiek kontakt, dzia艂ania przez nich podejmowane maj膮 na celu dok艂adnie zapozna膰 si臋 z ofert膮, a w efekcie dokona膰 zakupu czy te偶 skorzysta膰 z us艂ugi. W zdecydowanej wi臋kszo艣ci przypadk贸w kontakt na tym poziomie ko艅czy si臋 wsp贸艂prac膮.

Z kolei Leady ciep艂e to niezdecydowana grupa klient贸w. Co prawda 艣ledz膮 dan膮 firm臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych, systematycznie zapoznaj膮 si臋 z ofert膮, a tak偶e przegl膮daj膮 dodawane produkty lub us艂ugi, jednak niekonicznie podejmuj膮 decyzj臋 co do zakupu. Tego typu leady wymagaj膮 intensywnej i szczeg贸lnej piel臋gnacji oraz uwagi. Natomiast leady zimne, to grupa odbiorc贸w nie b臋d膮ca zainteresowana w danej chwili oferowanymi us艂ugami lub produktami. W 偶aden mo偶liwy spos贸b nie jeste艣my w stanie nak艂oni膰 ich do podj臋cia decyzji o zakupie.

Marketing a sprzeda偶

Wsp贸艂praca pomi臋dzy dzia艂em marketingu, a dzia艂em sprzeda偶y musi by膰 w firmie standardem. Niestety w ogromniej wi臋kszo艣ci przypadk贸w tak nie jest. Wsp贸艂praca pomi臋dzy dzia艂ami powinna by膰 czym艣 naturalnym, dlatego 偶e celem promocji zar贸wno produktu jak i us艂ugi jest sprzeda偶. Jednak cz臋sto mo偶na us艂ysze膰 o nieporozumieniach na linii dzia艂 sprzeda偶y a marketingu. To nie powinno mie膰 nigdy miejsca, poniewa偶 wzajemne wsparcie obu dzia艂贸w przynosi firmie ogromne korzy艣ci.

Dzia艂 marketingu w pierwszej kolejno艣ci mo偶e zaczerpn膮膰 inspiracji oraz zdoby膰 bardzo cenn膮 wiedz臋 o klientach od os贸b, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 sprzeda偶膮 w firmie. W taki spos贸b mo偶e zwi臋kszy膰 efektywno艣膰 swoich dzia艂a艅, je偶eli skieruje swoje kampanie do odpowiedniej grupy klient贸w. Mo偶e tak偶e dodatkowo wykorzysta膰 informacje zdobyte w procesie przygotowywania tre艣ci, w spos贸b aby odpowiada艂 danym potrzebom potencjalnych klient贸w. Z kolei dzia艂 sprzeda偶y mo偶e w ten spos贸b zyska膰 bardzo warto艣ciowe leady wygenerowane przez dzia艂ania marketingowe.

Poprzez skorelowane ze sob膮 strategie promocyjne kampanie organizowane w internecie mog膮 skutkowa膰 przygotowan膮 do u偶ytku baz膮 potencjalnych lead贸w, kt贸rzy mogli wcze艣niej obezna膰 si臋 z mark膮. Jest wysokie prawdopodobie艅stwo 偶e ci klienci gotowi s膮 do zakupu. Wsp贸艂praca marketingu i sprzeda偶y sprawia, 偶e nasz potencjalny klient nie jest a偶 tak daleko jak jeszcze wcze艣niej s膮dzili艣my.

Generowanie lead贸w sprzeda偶owych w social mediach

Dzisiejsze media spo艂eczno艣ciowe odgrywaj膮 g艂贸wn膮 rol臋 w procesie komunikacji na linii marka, a potencjalny klient. Warto zada膰 sobie w tym miejscu pytanie, w jaki spos贸b mo偶emy wykorzysta膰 ten potencja艂 jaki oferuj膮 nam media spo艂eczno艣ciowe? Jedn膮 z najbardziej popularnych miejsc pozyskiwania led贸w jest Facebook.

Wi臋kszo艣膰 marek wybiera w艂a艣nie to miejsce. Reklamy prezentowane na Facebooku s膮 bardzo skuteczne. Jednym z takich reklam s膮 reklamy kontaktowe stanowi膮ce najwa偶niejszy format w procesie generowania lead贸w. Tego typu reklamy z艂o偶one s膮 z kreacji wizualnej i formularza kontaktowego, kt贸ry wy艂ania si臋 po wej艣ciu w interakcj臋 z reklam膮. Formularze kontaktowe z automatu uzupe艂niaj膮 dane u偶ytkownika, kt贸re poda艂 podczas aplikacji. Kolejn膮 reklam膮 jest karuzela. Jest to kreacja reklamowa, kt贸ra sk艂ada si臋 z kilku tekst贸w oraz bardzo wielu zdj臋膰 czy materia艂贸w video. Elementy mog膮 odnosi膰 si臋 do oddzielnego linku, dlatego klient mo偶e zosta膰 przekierowany gdzie tylko zechce. Z kolei reklama o nazwie materia艂 b艂yskawiczny, jest to format b臋d膮cy w u偶yciu reklam, kt贸re s膮 wy艣wietlane na urz膮dzeniach mobilnych. Pozwalaj膮 one w ten spos贸b na przej艣cie z reklam wprost do 艣rodowiska pe艂noekranowego.

W jaki spos贸b mo偶na wygenerowa膰 leady na Linkedin?

Linkedin jest wspania艂膮 platform膮 do generowania lead贸w sprzeda偶owych w sektorze B2B. Pr贸cz potencja艂u, kt贸ry drzemie w osobistych profilach na LinkedInie warto wzi膮膰 pod uwag臋 opcje jakie oferuje dla firm. Regularne prowadzenie konta firmowego na Linkedinie pomaga w zbudowaniu wizerunku marki jako eksperta. W przyci膮gni臋ciu grupy docelowej pomocne staje si臋 p艂atne kampanie reklamowe na tej platformie. Linkedin ma w swojej ofercie kilka interesuj膮cych format贸w reklamowych jak Led gen. Jest to odpowiednik Facebookowego Lead Ads.

Pomaga w zbieraniu danych kontaktowych u偶ytkownik贸w, a nast臋pnie wykorzystuje je w innych kampaniach za pomoc膮 InMail. Kolejnym formatem reklamowym oferowanym przez Linkedin jest reklama testowa. Aby ja zobaczy膰 musimy korzysta膰 z Linkedina poprzez przegl膮dark臋. Reklama mo偶e wy艣wietla膰 si臋 na samej g贸rze ekranu lub te偶 w prawej kolumnie platformy. Z kolei InMail s膮 to reklamy w wiadomo艣ciach wy艣wietlaj膮ce si臋 w taki sam spos贸b jak pozosta艂e wiadomo艣ci w naszej skrzynce odbiorczej. Jednak偶e pojawiaj膮 si臋 przy nich informacje 偶e s膮 to reklamy sponsorowane.

Jak generowa膰 leady?

Sposob贸w na pozyskiwanie lead贸w w internecie jest co nie miara. Poni偶ej pozwol臋 sobie wymieni膰 najbardziej popularne z nich, a wi臋c te kt贸re s膮 bardzo skuteczne w pozyskiwaniu lead贸w. Przed podj臋ciem decyzji o wyborze okre艣lonego zestawu dzia艂a艅, nale偶y w spos贸b dok艂adny przeanalizowa膰 grup臋 docelow膮 oraz potrzeby, aby w mo偶liwie najbardziej efektywny dotrze膰 do klienta.

Tworzenie tre艣ci oraz ich dystrybucja jest idealnym sposobem na zdobycie potencjalnego klienta. Poprzez dostarczenie klientowi warto艣ciowej tre艣ci mo偶emy zar贸wno przyci膮gn膮膰 ich na naszego bloga jak i w konsekwencji na nasz膮 stron臋 z ofert膮. Nale偶y przeanalizowa膰 potrzeby grupy docelowej, jakie informacje s膮 wyszukiwane przez klient贸w na naszej stronie oraz opracowa膰 temat i dostarczy膰 artyku艂 by rozwi膮za艂 pal膮cy problem naszych klient贸w.

Prowadzenie bloga to nie tylko content marketing. Mo偶emy przygotowa膰 r贸wnie偶 content premium, kt贸ry jest zar贸wno bardzo merytoryczny oraz pomocny. Strategia generation lead opiera si臋 o content premium, kt贸ra okre艣la go mianem magnesu na leady. Lead magnet jest to warto艣膰, kt贸r膮 mo偶emy zaoferowa膰 u偶ytkownikom odwiedzaj膮cym nasz膮 stron臋 w zamian za ich dane kontaktowe.

Tak偶e pami臋taj o tym 偶e kampania lead generation musi zawiera膰 jasne wezwanie do dzia艂ania, aby pozyskiwa膰 leady sprzeda偶owe. Cykl zakupowy wsz臋dzie wygl膮da inaczej, ale jako ma艂y tip od nas skup si臋 na tym aby e-mail marketing i newsletter by艂y dobrze dopracowane. Lead nurturting to ciekawe narz臋dzie aby powi臋kszy膰 ruch na stronie i w Twojej firmie.

Kampania lead generation b2b, proces pozyskiwania lead贸w

Je艣li chcesz aby konwersja by艂a najwy偶sza w ca艂ej Twojej bran偶y to wy艣lij nam email z zapytaniem. Korzystamy z najlepszych strategii generowania lead贸w b2b, b2c.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)