Kampania seo, search engine optimization to nie SEM czy google ads!

Kampania SEM
Kampania SEM (search engine marketing), czyli widoczność i marketing w wyszukiwarkach
7 grudnia, 2021
Agencja pozycjonowanie
Agencja pozycjonowanie stron internetowych, marketing i seo
9 grudnia, 2021
kampania seo
kampania seo

Ten post dokładnie opisuje , jak stworzyć skuteczną kampanię SEO.

(Krok po kroku)

Co jest w tym najlepsze?

Zobaczysz wiele rzeczywistych przykładów tych kroków w akcji.

Zacznijmy od razu.

Co to jest kampania SEO?

Kampania SEO to skoordynowany wysiłek mający na celu poprawę rankingu witryny w wyszukiwarkach. Wspólne elementy kampanii SEO to wyszukiwanie słów kluczowych, publikowanie treści i tworzenie linków zwrotnych.

Pomijając to podstawowe wyjaśnienie, przejdźmy do konkretnych kroków:

Krok 1: Znajdź słowa kluczowe

Badanie słów kluczowych to pierwszy krok każdej dobrej kampanii SEO. W szczególności powinieneś wygenerować listę około 10-30 różnych słów kluczowych. (Są to słowa kluczowe, wokół których będziesz optymalizować określone strony w swojej witrynie)

1. Znajdź pomysły na słowa kluczowe za pomocą Planera słów kluczowych Google

Google Keyword Planner to bezpłatne narzędzie Google do badania słów kluczowych.

Wspaniałą rzeczą w Planerze słów kluczowych Google jest to:

Wszystkie dane pochodzą prosto od Google.

Aby z niego skorzystać, po prostu wpisz słowo lub frazę, a otrzymasz listę propozycji słów kluczowych.

2. Znajdź słowa kluczowe z długim ogonem za pomocą KWFinder, semrush albo ahrefs

Każde z tych narzędzi ma na celu generowanie wielu różnych propozycji słów kluczowych.

Oznacza to, że doskonale nadają się do wyszukiwania słów kluczowych z długim ogonem o niskiej konkurencji.

3. Skopiuj słowa kluczowe konkurencji

Tutaj możesz zobaczyć dokładne słowa kluczowe, na które Twoja konkurencja już się wyświetla . Aby to zrobić, musisz użyć narzędzia, takiego jak SemRush lub Ahrefs.

Bez względu na to, jakiego narzędzia używasz, proces jest dokładnie taki sam. Najpierw znajdź konkurenta, który naprawdę dobrze radzi sobie z SEO. Następnie wstaw stronę główną konkurenta i otrzymasz liczbę słów kluczowych na które prowadzona była jego kampania seo.

4. Wybierz 10-30 słów kluczowych

Teraz, gdy masz już listę słów kluczowych, czas wybrać 10, 20, 30 najlepszych z listy. Ale jak wybrać „najlepsze” słowa kluczowe? Chcesz wybrać słowa kluczowe, które mają najlepszą kombinację tych 3 kluczowych czynników:

1. Niska konkurencja: jest to szczególnie ważne, jeśli dopiero zaczynasz. Ale nawet jeśli Twoja witryna jest już założona, nadal chcesz szukać słów kluczowych, które nie są super konkurencyjne. A więc: skąd wiesz, czy słowo kluczowe jest konkurencyjne, czy nie? Pierwszą opcją jest przyjrzenie się wynikom wyszukiwania.

Jeśli zauważysz, że są wypełnione domenami z dużym autorytetem (np wikipedia, forbes, allegro), prawdopodobnie powinieneś użyć innego słowa kluczowego. A jeśli chcesz dokładniejszego systemu, możesz użyć narzędzia do badania słów kluczowych. Większość narzędzi ma funkcję, która pokazuje, jak konkurencyjne jest słowo kluczowe.

2. Duża liczba wyszukiwań: nadszedł czas, aby zobaczyć, ile osób szuka słów kluczowych z Twojej listy. Oczywiście im większa liczba wyszukiwań, tym lepiej. Mimo to popularne słowa kluczowe są zwykle bardziej konkurencyjne.

3. Dopasowanie do klienta: chcesz znaleźć słowa kluczowe, których faktycznie szukają Twoi klienci. To powiedziawszy, niekoniecznie oznacza to, że muszą być gotowi na zakup czegoś w tej chwili. Niestety, bardzo niewiele osób wyszukuje superkonkretne słowa kluczowe.

Dodatkowo aby kampania seo przynosiła super rezultaty powinieneś użyć google ads do analizy. Wpisz słowa kluczowe i uszereguj je według stawki.

Jest to koszt PPC za pojedyncze kliknięcie w Google Ads. A jeśli ludzie płacą za reklamę słowa kluczowego, oznacza to, że można zarabiać na ruchu.

Krok 2: Publikuj treści wysokiej jakości

Teraz, gdy masz już listę słów kluczowych, czas opublikować treści zoptymalizowane pod kątem tych terminów. W szczególności wysokiej jakości treści zoptymalizowane pod kątem SEO.

1. Pisz długie, wyczerpujące treści

Kiedyś publikowanie krótkich, 500-wyrazowych postów na blogu działało naprawdę dobrze dla SEO. Ale już nie. Wiele z testów i badań branżowych wykazało, że dłuższe treści są wyraźnie najlepsze w Google.

2. Twórz treści wizualne

Treści wizualne mogą być świetnym sposobem na uzyskanie większej liczby udostępnień w mediach społecznościowych i linków zwrotnych.

3. Publikuj „autorytatywne” treści

BuzzSumo przeanalizowało 100 milionów artykułów . I odkryli dwie interesujące rzeczy:

Po pierwsze , większość treści otrzymuje „zero” linków lub udostępnień społecznościowych.

Po drugie , „autorytatywne” treści świetnie nadają się do pozyskiwania linków.

Czym są treści „autorytatywne”?

To treść, taka że: Jest napisana przez eksperta, nie jest informacją handlową i wnosi do tematu coś zupełnie nowego.

Krok 3: Optymalizacja aby kampanie SEO działały

Teraz, gdy masz już gotowy kawałek wysokiej jakości treści, nadszedł czas na kolejny etap kampanii SEO: optymalizację treści. Jak zapewne wiesz, optymalizacja pod kątem wyszukiwarek bardzo się zmieniła w ciągu ostatnich kilku lat. W tym kroku pokażę Ci dokładnie, jak zoptymalizować witrynę we właściwy sposób.

1. Krótkie, bogate w słowa kluczowe adresy URL

Jeśli chodzi o SEO na stronie, większość ludzi nie docenia mocy swoich adresów URL. Ale jak się okazuje, Twoje adresy URL są naprawdę ważne.

W szczególności chcesz, aby Twoje adresy URL były krótkie i zawierały wiele słów kluczowych.

2. Umieść na początku Twoje docelowe słowo kluczowe

Jeśli to możliwe, umieść słowo kluczowe na początku tagu tytułu. (Dlaczego? Wyszukiwarki przywiązują większą wagę do terminów, które pojawiają się na początku metatytułu).

3. Użyj słowa kluczowego w pierwszych 160 słowach

Następnie użyj docelowego słowa kluczowego w pierwszych 160 słowach treści. Czemu? Gdy Google widzi słowo kluczowe na początku kodu HTML Twojej strony, informuje robota google, że ten termin jest ważny.

4. Linki wewnętrzne

Teraz czas na linkowanie wewnętrzne. W szczególności powinieneś wstawić link z nowego posta do innych stron w Twojej witrynie. A także mieć link z innych stron do nowej zawartości.

Te wewnętrzne linki pomagają Google znaleźć i zindeksować wszystkie Twoje strony. Wysyłają również autorytet linków do Twojej witryny, co pomaga wszystkim Twoim stronom stanąć w lepszej pozycji.

5. Dodaj synonimy

Sprawdź co pokazuje google suggest, jakie są lsi.

Krok 4: Link building. Zbuduj linki zwrotne

Żadna kampania SEO nie byłaby kompletna bez budowania linków . To dlatego, że linki są nadal integralną częścią algorytmu Google.

Krok 5: Śledź swoje wyniki jakie daje kampania SEO

Ostatnim krokiem jest sprawdzenie, jak działa Twoja kampania SEO. W tym celu użyjemy dwóch doskonałych (bezpłatnych) narzędzi SEO: Google Analytics i Google Search Console .

Zacznijmy od razu.

1. Śledź ruch organiczny za pomocą Google Analytics

Skąd wiesz, czy SEO działa, czy nie? Moja odpowiedź? Sprawdź swój ruch organiczny w Google Analytics.

( Uwaga: wyniki jakie daje pozycjonowanie stron internetowych nie pojawiają się z dnia na dzień. W zależności od niszy, wprowadzenie zmian może zająć tygodnie lub miesiące. To powiedziawszy, jeśli wykonałeś powyższe kroki, powinieneś zauważyć pozytywny ruch w ciągu 4-6 tygodni. )

2. Śledź rankingi słów kluczowych za pomocą Google Search Console

Google Analytics zapewnia ogólny przegląd zmian w ruchu w wyszukiwarce w czasie. Ale jeśli chcesz sięgnąć głębiej, zajrzyj do Google Search Console. Podobnie jak w przypadku Google Analytics, Google Search Console informuje, ile osób przeszło do Twojej witryny z Google. Dodatkowo informuje też o dokładnych słowach w jakie klikają ludzie.

Krok 6: Optymalizacja pod kątem RankBrain

Algorytm AI o nazwie RankBrain jest teraz ważną częścią nowego i ulepszonego algorytmu wyszukiwania Google.

Jak więc zoptymalizować zawartość pod kątem algorytmu RankBrain firmy Google? Optymalizuj pod kątem „Intencji użytkownika”. Google używa RankBrain do określenia, czy ktoś jest zadowolony z wyników wyszukiwania.

Innymi słowy: Czy Twoje treści dają użytkownikom to, czego szukają?

Marketing seo i sem, czy wiesz już jak zadbać o wyniki pozycjonowania?

Jak już widzisz strategia seo to nie jest proste zadanie. Wysoka widoczność w google aby potencjalny klient dotarł do Twojej witryny to coś czego pożąda również Twoja konkurencja. Dodatkowo pusty ruch jest bez wartości jeśli konwersja nie jest odpowiednia. Dlatego nasza agencja seo wykona dla Ciebie na początku współpracy audyt seo i starannie przejrzymy cały lejek reklamowy, sprzedażowy i marketingowy. Content marketing is king już od dawna nie działa, a ruch płatny PPC sporo kosztuje. Więc zapraszamy do nas bo wiemy jakie działania seo zwiększą ruch na stronie Twojej firmy i dzięki temu zdobędziesz nowych klientów.

Teraz twoja kolej. Mam nadzieję, że ten post pomógł Ci pokazać, jak stworzyć kampanię SEO od podstaw. (I dał Ci plan krok po kroku, którego możesz użyć w przyszłych kampaniach). Teraz chciałbym usłyszeć od ciebie. Którą strategię z tego przewodnika zamierzasz zastosować jako pierwszą? Czy zamierzasz rozpocząć linkowanie wewnętrzne? A może jesteś gotowy, aby zacząć pisać długie, wyczerpujące treści? Daj mi znać, zostawiając krótki komentarz poniżej.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)