Kampania discovery Google Ads -co to? Jak ustawić? (przykłady, definicja)

Kampania discovery Google Ads -co to? Jak ustawić? (przykłady, definicja)

Kampania discovery Google Ads

Kampania discovery Google Ads -co to? Jak ustawić? (przykłady, definicja)

kampania Discovery w Google Ads to rodzaj kampanii reklamowych, które pozwalają przedsiębiorcom na wykorzystanie formatów reklamowych w sieci Google, takich jak: obrazy, filmy, wiadomości i artykuły, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej.

Kampanie Discovery umożliwiają także wykorzystanie narzędzi Google do personalizacji przekazu reklamowego dla użytkowników na podstawie ich zainteresowań, zachowań i preferencji. Dzięki temu reklamy są bardziej skuteczne i efektywne w dotarciu do docelowej grupy odbiorców.

Warto zauważyć, że kampanie Discovery w Google Ads wymagają bardziej szczegółowej strategii i analizy grupy docelowej niż tradycyjne kampanie tekstowe, ponieważ opierają się na innych formatach reklamowych.

Gdzie wyświetla się reklama Google Discovery?

Reklamy Discovery Google Ads wyświetlają się w 3 miejscach: Google Discover, strona główna YouTube oraz Karta „Oferty” i „Społeczności” w Gmailu.

Jak ustawić kampanię discovery w Google Ads?

Krok 1. Skonfiguruj kampanię

  1. Zaloguj się na konto Google Ads.
  2. Kliknij Kampanie.
  3. Kliknij Nowa kampania.
  4. Wybierz jeden z celów marketingowych: Sprzedaż, Potencjalni klienci, Ruch w witrynie lub Brak celu.
    • Kampania będzie optymalizowana pod kątem celu.
  5. Wybierz typ kampanii Discovery.
  6. Wybierz podtyp kampanii Discovery:
    • standardowa kampania Discovery;
    • kampania Discovery z plikami danych o produktach.
      • Statyczna reklama Discovery
      • Karuzelowa reklama Discovery
  7. Kliknij Dalej.
  8. Wybierz ustawienia kierowania geograficznego i kierowania na język kampanii.
  9. Wybierz strategię ustalania stawek i wpisz średni budżet dzienny.
    • Konwersje: jeśli zaznaczysz pole wyboru „Ustaw docelowy koszt działania”, kampania będzie dążyć do osiągnięcia podanego docelowego CPA.
    • Wartość konwersji: jeśli zaznaczysz pole wyboru docelowego ROAS, tj.„Ustaw docelowy zwrot z nakładów na reklamę”, kampania będzie dążyć do osiągnięcia podanej liczby.
  10. Kliknij Dalej.
  11. Wybierz odbiorców.
  12. Stwórz reklamę discovery:
    • reklamę z pojedynczym obrazem
    • reklamę karuzelową z wieloma obrazami
    • w przypadku reklam powiązanych z plikiem danych o produktach w Merchant Center wybierz grupy produktów i kartę powitalną
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak targetować kampanie w Google Discovery?

Polecam aby rozłożyć grupy odbiorców, tak aby nie wrzucać wszystkiego do jednego koszyka.

Sugerowane:

  • niestandardowi odbiorcy (konkurencja: nazwy firm + adresy stron)
  • niestandardowi odbiorcy (wyszukiwane hasła)
  • niestandardowi odbiorcy (strony docelowe)
  • niestandardowi odbiorcy (aplikacje)
  • zdarzenia z życia
  • szczegółowe dane demograficzne
  • podobni do osób z list remarketingowych (grupy podobnych odbiorców, look-a-like)
  • odbiorcy na rynku
  • osoby o podobnych zainteresowaniach
  • osobna kapania remarketingowa

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Google discovery ads -rozmiary grafik

Reklama Discovery (obraz)

  • Współczynnik proporcji: 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314
  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 300 x 300

Reklama Discovery (logo)

  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 128 x 128

Reklama karuzelowa Discovery (obraz)

  • Współczynnik proporcji: 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314

Reklama karuzelowa Discovery (obraz kwadratowy)

  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 300 x 300

Reklama karuzelowa Discovery (logo)

  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 128 x 128

Reklama w Gmailu (obraz)

  • Współczynnik proporcji: 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314
  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 300 x 300

Reklama w Gmailu (logo)

  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 144 x 144

Reklama w Gmailu (nagłówek)

  • Dowolny współczynnik proporcji od 3:1 do 5:1, minimalny rozmiar: 300 x 100

Reklama w Gmailu (obraz katalogu)

  • Współczynnik proporcji: 1:1, minimalny rozmiar: 300 x 300

Reklama graficzna w Gmailu (obraz)

  • Dowolne obrazy o rozmiarze od 300 x 650 do 300 x 1000

Reklama graficzna w Gmailu (logo)

  • 144 x 144

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 1

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!