Jak znaleźć frazy kluczowe, które sprzedają i generują duży ruch?

Jak rozwinąć konto firmowe na Linkedin (i zdobywać nowych klientów)
30 lipca, 2022
Samo seo to za mało -dlaczego nie wystarczy?
31 lipca, 2022
SEO słowa kluczowe

Jak zidentyfikować słowa kluczowe, które generują ruch i napędzają sprzedaż?

Dlaczego słowa kluczowe mają znaczenie?

Wyszukiwarki to pierwsza strona w internecie, która otwiera się użytkownikowi. Najczęściej używane, jest Google, a użytkownicy wykonują ponad 5 miliardów zapytań dziennie.

Spośród tych użytkowników tylko 25 proc. przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna nie trafi na pierwszą stronę, jej szanse na przyciągnięcie odwiedzających znacznie się zmniejszają.

Ale jak Google decyduje, kto trafi na pierwszą stronę? Robią to za pomocą botów indeksujących witryny (crawler Google, który działa według wytycznych algorytmu), które przeszukują witryny i przechowują odpowiednie słowa kluczowe.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

Podczas wyszukiwania słowa użyte w zapytaniu są następnie dopasowywane do najlepszych witryn zawierających te słowa kluczowe. Aby dostać się na pierwszą stronę wyszukiwarki Google, identyfikacja właściwych słów kluczowych ma kluczowe znaczenie dla autorów wpisów i właścicieli witryn.

Dlatego słowa kluczowe mają znaczenie.

Jak badać słowa kluczowe dla bloga, sklepu e-commerce lub witryny?

Dla sklepów internetowych, bardzo bardzo dobrze sprawdza się planer słów kluczowych Google, w którym możesz sprawdzić mocną korelację pomiędzy ceną za kliknięcie, a „mocą” sprzedażową danej frazy. Ale o tym za chwilę.

Natomiast, aby wyszukiwać słowa kluczowe dla informacyjnych postów na blogu, należy pamiętać o najlepszych praktykach branżowych. Poniżej przedstawiono kilka sprawdzonych metod, które mogą pomóc w wyborze właściwych słów kluczowych dla Twojego bloga lub witryny.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Przeanalizuj swoją grupę docelową

Jednym z najprostszych sposobów na rozpoczęcie badania słów kluczowych jest analiza swojej niszy i grupy docelowej. Jakie są popularne i nowe trendy w Twojej niszy rynkowej? Jakie są potrzeby i zainteresowania Twojej grupy docelowej? Odpowiedzi na te pytania mogą pomóc w burzy mózgów w poszukiwaniu pomysłów.

Jeśli więc Twoja grupa docelowa jest zainteresowana tematem, powiedzmy, „edycji zdjęć”, powinieneś zacząć tworzyć listę pytań, które Twoi odbiorcy często zadają w związku z tym tematem. Możesz wyszukać „umiejętności dobierania oświetlenia”, „ jak nauczyć się edycji zdjęć w photoshop”, „jak edytować zdjęcia na telefonie?” itp.

Google rozszerzenia reklam
Google rozszerzenia reklam

Po przygotowaniu listy możesz rozpocząć wyszukiwanie tych fraz w Google. Wyniki wyszukiwania dla Twoich zapytań najprawdopodobniej pokażą wyniki Twoich konkurentów lub firm z podobnych nisz, co dodatkowo upewnia Cię, że słowa kluczowe są prawdopodobnie prawidłowe.

Jak znaleźć frazy kluczowe, które sprzedają i generują duży ruch? 1

Stamtąd możesz przejść niżej, aby przeszukiwać sekcję powiązanych wyszukiwań dla swojego podstawowego słowa kluczowego w Google.

Sugestie, które tam znajdziesz, mogą zostać użyte jako dodatkowe słowa kluczowe dla Twojego tematu. Dodatkowe słowa kluczowe pomagają Google określić ogólną trafność i jakość artykułu na potrzeby rankingu.

słowa kluczowe white hat seo

Ważne jest, aby pamiętać, że słowa kluczowe, których szukasz, mogą nie być słowami kluczowymi, które pomogły Twojej konkurencji w rankingu.

Analiza konkurencji

Inną metodą wyszukiwania słów kluczowych jest dogłębna analiza konkurencji. Śledząc inne strony internetowe, które piszą na Twój temat i korzystając z narzędzi do badania słów kluczowych, możemy dowiedzieć się, które słowa kluczowe przyczyniły się do tworzenia jak największego ruchu u Twojej konkurencji.

Możesz to zrobić, przeprowadzając analizę domeny, która daje szersze metryki wydajności dla witryny. Jeśli kupisz płatny plan od Ahrefs lub Semrush, mogą zapewnić Ci wgląd we wszystkie subdomeny i strony. Jednak bez płatnego planu masz ograniczone możliwości.

Alternatywą dla korzystania z narzędzi jest ręczne wyszukiwanie słów kluczowych dla strony internetowej i analizowanie jej tytułu, opisu meta i adresu URL. Prawdopodobnie zauważysz frazy kluczowe i słowa powtarzające się we wszystkich trzech z nich.

W większości przypadków wystarczy to do zidentyfikowania słów kluczowych. Ale aby być pewnym na 100%, możesz wtedy nacisnąć ctrl + F i wyszukać to słowo kluczowe na stronie internetowej.

Tak więc, jeśli szukasz frazy, która Twoim zdaniem jest kluczową frazą i zauważysz jej wielokrotne użycie w całym artykule, jest to znak, że jest to rzeczywiście podstawowe słowo kluczowe/fraza kluczowa.

Narzędzia do badania słów kluczowych

Istnieje wiele narzędzi do badania słów kluczowych, które mogą pomóc w zapewnieniu dodatkowych cennych informacji SEO dla Twojego bloga lub witryny. Niektóre z nich są bezpłatne, a inne płatne. I chociaż autouzupełnianie Google może pomóc w wyszukiwaniu trafnych słów kluczowych bez korzystania z narzędzi badawczych, narzędzia mogą dostarczyć bardziej szczegółowych informacji:

  • Trendy Google: Jednym z najbardziej podstawowych i łatwych w użyciu narzędzi do badania słów kluczowych są Trendy Google. Umożliwiają one użytkownikom dostęp do danych na wybrany temat. Jeśli więc chcesz wyszukać trendy związane z Twoją niszą, możesz je wyszukać na podstawie wyszukiwania globalnego lub krajowego.
  • Ahrefs: najpopularniejsze w branży narzędzie do badania słów kluczowych, Ahrefs zapewnia niezliczone możliwości. Możesz tam przeprowadzić audyt SEO swojej witryny, zoptymalizować swoją witrynę pod kątem konkurencji. Użyj Eksploratora słów kluczowych (keywords explorer), aby znaleźć odpowiednie słowa kluczowe wyszukiwane przez osoby pasujące do Twojego profilu klienta.
  • GKP Google Keyword planner (Planer słów kluczowych Google): zapewnia aktualne i dokładne wyniki dotyczące słowa kluczowego. Zasadniczo zaprojektowany z myślą o korzyściach dla Googel Ads pod kampanie PPC, może być również skutecznie wykorzystywany do SEO.
  • Semrush: jest w większości podobny do Ahrefsa. Jednak Semrush zapewnia lepszy stosunek jakości do ceny z większą liczbą dozwolonych raportów, łatwiejszą w użyciu funkcją audytu witryny, audytem linków zwrotnych itp.
  • Answerthepublic: Czy zauważyłeś kiedyś sekcję „podobne pytania” podczas wyszukiwania w Google? Answerthepublic to jedna z najlepszych stron internetowych do wyszukiwania trafnych pytań związanych ze słowem kluczowym.
  • Keywords Everywhere: to rozszerzenie przeglądarki, które zapewnia pomoc w SEO na stronie wyników podczas wyszukiwania. Te spostrzeżenia obejmują wielkość ruchu, linki polecające, autorytet domeny, CPC, odpowiednie słowa kluczowe itp.

Naucz się rozpoznawać słowa kluczowe napędzające ruch do witryny

Skuteczne kierowanie ruchu do Twojej witryny wymaga czegoś więcej niż tylko znalezienia trafnych słów kluczowych. Ważne jest, aby zidentyfikowane przez Ciebie słowa kluczowe przyciągały ruch do Twojej witryny. Dlatego podczas badania słów kluczowych należy wziąć pod uwagę następujące czynniki:

Znaczenie

Ważnym czynnikiem, którego nie można zignorować, jest trafność słowa kluczowego do Twojej witryny. Dlatego konieczne jest zrozumienie odbiorców. Weźmy na przykład witrynę internetową, która świadczy usługi w zakresie pisania tekstów.

Klastry słów kluczowych

Aby Twoja witryna znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, Twoje słowa kluczowe mogą być skutecznie wykorzystywane jako klastry słów kluczowych. Nie oznacza to po prostu, że powinieneś koniecznie dążyć do wpisywanie w tekście SEO wszystkich synonimów z wyszukiwarki Google, jakbyś rozwiązywał krzyżówkę. Dobry klaster słów kluczowych używa słów kluczowych powiązanych semantycznie. Są to różne słowa, ale ich znaczenie jest podobne lub istotne w tym kontekście.

Używając takiego zestawu słów kluczowych możesz zwiększyć prawdopodobieństwo generowania większego ruchu. Ponadto, gdy korzystasz z grupy powiązanych zapytań w celu obszernego omówienia tematu, Google może uznać Cię za autorytet w tej dziedzinie. Takie podejście może zwiększyć ruch na Twoim blogu.

Ranking oparty na wskaźnikach wydajności

Po zakończeniu tworzenia klastrów odpowiednich słów kluczowych nadszedł czas, aby zacząć je oceniać na podstawie ich wskaźników skuteczności. Poszukaj tych czterech czynników, aby upewnić się, które z nich mają największy potencjał, aby przyciągnąć ruch do Twojego bloga:

  • Liczba wyszukiwań: ważne jest, aby zrozumieć, że słowa kluczowe o większej liczbie wyszukiwań utrudniają szybki wypozycjonowanie. Dlatego jeśli dopiero zaczynasz blogować, powinieneś dążyć do słów kluczowych z przedziału 100-1000 wyszukiwań miesięcznie. Ponadto użycie długich słów kluczowych z bardziej praktycznymi hasłami może zwiększyć prawdopodobieństwo wyższych współczynników konwersji kosztem mniejszej liczby odbiorców Twojej witryny.
  • Trudność rankingu: Ranking lub trudność słowa kluczowego odnosi się do dużej konkurencji wśród użytkowników danego słowa kluczowego.
  • Sezonowość: dobrą strategią dotyczącą słów kluczowych byłoby nadanie priorytetu tym słowom kluczowym, które są wiecznie wpisywane w wyszukiwarkę Google przez cały rok. Pisząc o gorących i „modnych” tematach jesteś na szczycie, ale tylko przez chwilę. Dlatego najlepiej wybrać słowa kluczowe, które pozostaną trafne przez wiele sezonów i przez wiele lat.
  • Potencjał kliknięć: musi tobie zależeć, aby wybrane słowa kluczowe były skorelowana z intencją wyszukujących dane hasło. Jeśli osoby będą wpisywać „spaghetti”, aby znaleźć przepis, a Ty masz restaurację i chcesz sprzedać posiłek na wynos to wystarczy, że spojrzą na tytuł Twojego wpisu w Google i wiedz, że nie kliknąć. Będą szukać bloga kulinarnego.

Podsumowując

Aby promować bloga lub stronę internetową, musisz opracować skuteczną strategię mapowania słów kluczowych dla swoich treści. Tak więc wszyscy właściciele blogów i autorzy muszą wiedzieć, jak znaleźć słowa kluczowe, które przyniosą ruch. Przestrzeganie najlepszych praktyk omówionych w tym artykule zapewni osiągnięcie pożądanego rezultatu. Pamiętaj, że w przypadku SEO cierpliwość jest kluczem do sukcesu!

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)