Jak ustawić konwersje i cele w Google Ads – śledzenie konwersji z pomocą menedżera tagów i GA4 – import celów i konwersji z Google Analytics do Google ads

Jak ustawić konwersje i cele w Google Ads – śledzenie konwersji z pomocą menedżera tagów i GA4 – import celów i konwersji z Google Analytics do Google ads

Jak ustawić konwersje i cele w Google Ads - śledzenie konwersji z pomocą menedżera tagów i GA4 - import celów i konwersji z Google Analytics do Google ads

Jak ustawić konwersje i cele w Google Ads – śledzenie konwersji z pomocą menedżera tagów i GA4 – import celów i konwersji z Google Analytics do Google ads

W google Ads można tworzyć kampanie z różnymi celami, np na ruch, czyli tzw. kliknięcia, ale zawsze jest warto mierzyć konwersje. Konwersja, czyli działanie. Dobrze jest żebyś wiedział ile osób kupiło Twój produkt, czy przesłało zapytanie, prawda?

Dzisiaj pokażę Ci 2 sposoby jak możesz mierzyć konwersje w Google Ads, czyli:

  • ustawienie konwersji bezpośrednio w Google Ads
  • importowanie konwersji z Google Analytics do Google Ads

Z reguły zawsze zaleca się ustawienie konwersji bezpośrednio w Google Ads, za pomocą menedżera tagów, ale wybór metody zależy od Ciebie.

Zacznijmy od Google Ads, ale przed tym ustaw na dwóch kontach połączenie.

Jak połączyć Google Analytics z Google Ads

Czyli, w Google Analytics:

  • wejdź w ustawienia
  • połączenia usług
  • połączenia z Google Ads
  • wpisz identyfikator swojego konta i kliknij połącz
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jak połączyć Google Ads z Google Analytics

Aby połączyć Google Ads z Google Analytics (GA4) wejdź w:

  • narzędzia i ustawienia
  • konfiguracja
  • połączone konta
  • wybierz Google Analytics (GA4) & Firebase (Zobacz, jak Twoje kampanie reklamowe zwiększają liczbę instalacji aplikacji, wizyt na stronie i działań, które użytkownicy podejmują w Twoich usługach. Użyj zdarzeń Google Analytics, by utworzyć lub importować odbiorców i dane o konwersjach.)
  • Kliknij „szczegóły”
  • Kliknij połącz
  • mała uwaga, zostaw opcję automatyczne tagowanie/utm włączoną

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak ustawić konwersje w Google Ads z pomocą menedżera tagów (Google Tag Manager)

Oto jak stworzyć konwersję za pomocą GTM w Google Ads:

  • Wejdź w narzędzia i ustawienia
  • Pomiar skuteczności
  • Konwersje
  • Kliknij „nowe działania powodujące konwersję” (Śledzenie konwersji pomaga obserwować najważniejsze działania wykonywane przez użytkowników, np. zakupy online, pobrania aplikacji mobilnej czy połączenia z Twoją firmą)
  • Wybierz witryna
  • wybierz kategorię konwersji
  • W przypadku sklepu internetowego w zakładce „wartoś” zaznacz „zastosuj inną wartość dla każdej konwersji”. W usługach zostaw „pierwsza opcję”nie używaj wartości”
  • W większości przypadków powinieneś mieć zaznaczone aby liczyć każdą konwersję
  • W GTM wejdź w nowy tag
  • Google Ads – śledzenie konwersji
  • Wpisz identyfikator konwersji i etykieta konwersji
  • To praktycznie wszystko, chyba że masz ecommerce, ponieważ sklepy internetowe muszą jeszcze dodać wartość konwersji z data layer, id transakcji i kod waluty
  • dodaj regułę (wyzwalacz)
  • kliknij prześlij

Jak ustawić konwersje w Google Ads z pomocą GA4 (import konwersji z Google Analytics)

Aby zaimportować konwersje z GA do Google Ads:

  • Najpierw wejdź w administracja
  • konwersje, sprawdź cy wszystkie są tutaj widoczne
  • następnie wróć do Google Ads i kliknij w narzędzia i ustawienia -> pomiar skuteczności -> konwersje
  • zaimportuj (import)
    • Import danych z:
      • Google Analytics
      • Salesforce
      • Konwersje potencjalnych klientów offline
      • Sprzedaż telefoniczna
  • Teraz wybierz Google Analytics 4 (web)
  • Teraz zobaczysz zdarzenia konwersji które obecnie posiadasz w Google Analytics
  • Praktycznie to już wszystko ale wejdź jeszcze w opcje edytowania i wybierz kategorię celu.
  • Sprawdź inne opcje, jak np. czy liczyć 1 konwersję, czy wszystkie, czy przypisać wartość itp.,
  • Sprawdź okno konwersji i model atrybucji.

Co to są konwersje w Google Ads?

Konwersje w Google Ads to działania, które chcesz, aby użytkownicy wykonali na Twojej stronie internetowej po kliknięciu na Twoje reklamy w Google Ads. Mogą to być różne typy działań, takie jak np. zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego, zapisanie się do newslettera, pobranie pliku, czy dokonanie rezerwacji.

Aby śledzić konwersje, należy zainstalować na stronie kod śledzący Google Ads, który pozwoli na automatyczne zbieranie danych o konwersjach. Dzięki temu będziesz mógł monitorować skuteczność swoich kampanii reklamowych, ocenić koszt konwersji oraz wprowadzić optymalizacje, aby zwiększyć ilość i jakość konwersji.

Co to są konwersje w Google Analytics?

Konwersje w Google Analytics to akcje, które użytkownicy wykonują na Twojej stronie internetowej, które są zdefiniowane jako cel lub celowe działanie. Konwersja może być różnego rodzaju, na przykład dokonanie zakupu, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku lub wyświetlenie określonej liczby stron na Twojej stronie.

Aby śledzić konwersje w Google Analytics, musisz najpierw zdefiniować cele w panelu administracyjnym Analytics. Następnie można użyć kodu śledzącego Google Analytics, który jest umieszczony na Twojej stronie internetowej, aby śledzić, ile użytkowników dokonało konwersji i jakie działania podjęli, przed wykonaniem konwersji.

Dzięki śledzeniu konwersji w Google Analytics możesz monitorować skuteczność swojej strony internetowej oraz działań marketingowych, takich jak kampanie reklamowe, i dostosować swoje działania, aby zwiększyć liczbę i jakość konwersji.

Jak mierzyć konwersję Google Ads?

Aby mierzyć konwersje w Google Ads, musisz najpierw zdefiniować, co uważasz za konwersję. Może to być np. zakup produktu, wypełnienie formularza kontaktowego, pobranie pliku, dokonanie rezerwacji itp. Następnie musisz ustawić śledzenie konwersji w swoim koncie Google Ads. Możesz to zrobić, wybierając opcję „Konwersje” w menu „Narzędzia i ustawienia” w Twoim koncie Google Ads.

Aby ustawić śledzenie konwersji, musisz podać informacje o konwersjach, takie jak typ konwersji, wartość konwersji, strona docelowa, która wyzwala konwersję, itp. W przypadku niektórych typów konwersji, takich jak np. zakup produktu, można automatycznie importować dane o konwersjach z narzędzia do śledzenia sprzedaży, takiego jak np. sklep internetowy.

Po zdefiniowaniu i ustawieniu śledzenia konwersji w Google Ads, będziesz miał dostęp do raportów o konwersjach, które pokażą, ile razy użytkownicy dokonali konwersji po kliknięciu na Twoje reklamy. Możesz również dostosować raporty, aby śledzić koszty konwersji, wartość konwersji i inne ważne mierniki wydajności. Dzięki temu będziesz miał pełną kontrolę nad skutecznością swoich kampanii reklamowych i będziesz mógł wprowadzać optymalizacje, aby zwiększyć ilość i jakość konwersji.

Konwersje rozszerzone Google Ads

Konwersje rozszerzone w Google Ads to dodatkowe funkcjonalności śledzenia konwersji, które pozwalają na bardziej zaawansowane monitorowanie skuteczności kampanii reklamowych w Google Ads.

Konwersje rozszerzone umożliwiają mierzenie różnych typów konwersji, takich jak np. wyświetlenia strony dziękuję po złożeniu formularza, pobranie pliku, dodanie produktu do koszyka, a nawet telefoniczne zapytania od klientów.

Aby skorzystać z funkcji konwersji rozszerzonych w Google Ads, musisz najpierw zainstalować odpowiednie kody śledzące na swojej stronie internetowej. Można to zrobić przy użyciu funkcji „Śledzenie konwersji” w panelu Google Ads.

Gdy kody śledzące zostaną zainstalowane, będziesz mógł zacząć śledzić konwersje rozszerzone. Google Ads umożliwia mierzenie tych konwersji na różne sposoby, w tym poprzez kody śledzące, kanały przekierowań, śledzenie telefonów i inne narzędzia.

Dzięki funkcjom konwersji rozszerzonych w Google Ads możesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje na temat konwersji i w pełni zrozumieć, jakie działania marketingowe przynoszą najlepsze rezultaty. Możesz również dostosować oferty i kampanie reklamowe w oparciu o wyniki konwersji, aby zwiększyć skuteczność swoich działań reklamowych.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!