OTO JAK POPRAWIĆ WYNIK SPRZEDAŻY I LICZBĘ NOWYCH LEADÓW Z TĄ PROSTĄ STRATEGIĄ (BEZ WYDAWANIA WIĘCEJ NA REKLAMĘ)

OTO JAK POPRAWIĆ WYNIK SPRZEDAŻY I LICZBĘ NOWYCH LEADÓW Z TĄ PROSTĄ STRATEGIĄ (BEZ WYDAWANIA WIĘCEJ NA REKLAMĘ)

JAK POPRAWIĆ WYNIK SPRZEDAŻY

Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert z UniqueSEO. I dzisiaj podzielę się z Tobą czymś co może być unikalną, najpotężniejszą i ultra ciekawą metodologią w marketingu i sprzedaży jaką znasz. I to wszystko jeszcze zanim Twój przyszły klient od Ciebie kupi. Powiem Ci również jak strategicznie ułożyć swój lejek sprzedażowy, żeby zbierać minimum 300% więcej leadów i klientów z tym samym zestawem działań i bez zwiększania wydatków na reklamę!

JAK POPRAWIĆ WYNIK SPRZEDAŻY

Ale najpierw chcę żebyś wyobraził sobie pewien scenariusz. Żebyś się wczuł.

Okej?

Załóżmy że dzwoni do Ciebie Twój przyjaciel. Szuka produktu, lub usługi. Jest prawie gotowy żeby kupić. Załóżmy, że niech to będzie… finansowanie, jakiś kredyt, a Ty jesteś doradcą kredytowym, multibrokerem i masz w ofercie kilka banków. Twój znajomy mówi ok, to może wpadnę do Ciebie do biura, albo do domu i przychodzi następnego dnia. Ty jesteś przygotowany, masz rozłożone foldery i teczki firmowe. Na ekranie komputera wyświetla się jakiś kalkulator zdolności kredytowej i tak dalej.

Jesteś przygotowany i wystrojony jak szczur na otwarcie kanału i zaczynasz swoją przemowę którą masz wykuta na blachę.

Jesteśmy największą firmą na rynku, mamy największe doświadczenie, obsłużyliśmy najwięcej klientów. Jesteśmy wspaniali. Tak w ogóle to powinieneś kupić już teraz. Kupić, kupić, kupić. Tak w ogóle to się dziwię że jeszcze tego nie zrobiłeś bo jesteśmy najlepsi. Niestety Twój znajomy nie kupił.

Więc dzwonisz następnego dnia i mówisz, jesteś już gotowy by kupić?

Dobrze wiesz że to nie działa, a mimo to tak robi każdy. I prawdopodobnie Twoja firma też. Rozejrzyj się w mediach, w telewizji, na facebooku, wszędzie…

Wszyscy tak robią a to nie działa! Co musisz zrobić?

Jak poprawić wyniki sprzedaży

Musisz przyjąć totalnie inną strategię. Przeciwieństwo które jest o niebo potężniejsze. I to co dzisiaj omówię to ten wspaniały model, dajesz coś zanim otrzymasz zapłatę. Oczywiście nie wszystko, bo nie chodzi mi tutaj o to że jeśli masz firmę budowlaną to wybudujesz komuś dom według jego projektu, za własne pieniądze, a później jak tej osobie będzie się dobrze mieszkało to może Ci zapłaci. Nie to mam na myśli. Pozwól że wyjaśnię. Musimy podejść do tablicy.

Dobrze, to co omówimy to metoda jak podnieść wyniki sprzedaży bez zwiększania wydatków na reklamę. Mówię na to Metoda Sales and Lead Generation.

Ta formuła mówi nam o tym że na każdym rynku jest 3% osób które chcą kupić od nas w tej chwili. Kiedy nas zobaczą to bez zastanowienia mówią „tak” i wyciągają portfele. I to jest zawsze te wspomniane 3%. Idziemy dalej i mamy 17%. I to są osoby które są na etapie poszukiwania informacji. Czytają, kontaktują się, oglądają porównania produktów.

Ale nie są gotowi do kupna. Nawet jeśli zobaczą coś co pasuje im idealnie to jeszcze chcą poczytać. Chcą zobaczyć inne opcje. To trochę tak jak jedziesz do centrum handlowego i chcesz kupić nową bluzkę. Nie jest to do końca sprecyzowane jaką bluzkę, ale jakąś chcesz. Idziemy dalej i mamy 20%.

To są ludzie świadomi problemu, ale nie szukają rozwiązania. I na samym dole mamy ludzi którzy nawet nie wiedzą że mają problem. Ale w tym przypadku, jeśli dobrze zaprezentujesz to co sprzedajesz mogą stać się świetnymi kandydatami na klientów w przyszłości.

Strategia sprzedażowa

I tak naprawdę tak wygląda biznes. Mamy grupy potencjalnych klientów których możemy podzielić na te 3, 17, 20 i 60%. A co robi większość?

Większość bije się o te 3%. Czyli to działa na zasadzie, „hej, chodź tu i od nas kup”. I to co jest absolutnie najważniejsze co chcę Ci uświadomić to fakt że największy potencjał leży w tym Zimnym Ruchu. W tych kupujących którzy do końca nie wiedzą że mają pewien problem, albo są na etapie szukania rozwiązań. Ale jeśli Ty będziesz kierować swoje oferty tylko do tych 3%, tutaj gdzie grupa jest malutka i do której oferty kierują wszyscy inni, jednocześnie ignorując ten olbrzymi rynek 97% to nie dość że Twoja reklama będzie bardzo droga, czyli zapłacisz w efekcie masę za pozyskanie klienta, a dwa to że wchodzisz w ten krwawy czerwony ocean. A przecież nie o to chodzi.

Druga bardzo ważna rzecz. Konwersja. Oczywiście jest ona zmienna w różnych branżach, np. w fit czy lifestyle dla niedrogich produktów będzie wyższa, ale generalnie mówi się że konwersja sprzedażowa strony to 2-3%.

I teraz zobacz jak wygląda lejek, który pozwoli Ci dotrzeć do tych grup, które są dużo liczniejsze. Na samej górze mamy wysokiej jakości edukacyjne materiały. Ebooki, pdf, przewodniki, checklisty. Jednym słowem wszystko co przyda się Twoim prospektom.

Tutaj nie sprzedajesz nic na siłę. Dajesz wartość. Dla przykładu, masz sklep e-commerce fotograficzny to może być poradnik, jak robić zdjęcia w plenerze, jak ustawiać światło.

Dajmy teraz usługi. Jesteś konsultantką ślubną. Tworzysz checklistę o czym trzeba pamiętać, podczas imprezy zaręczynowej itd. Wiesz już chyba o co chodzi. Idziemy dalej. I jesteśmy pośrodku.

Tutaj doskonale działają webinary, case study, kursy wideo. To czynności które wymagają trochę więcej poświęcenia od Twoich prospektów. I teraz uważaj, skoro masz już osoby na tym drugim etapie, to zapomnij o typowych konwersjach rzędu 2-3%. Mówimy teraz o liczbach rzędu 30-40%. I co się dzieje dalej. Przenosimy ich na sam dół naszego lejka sprzedażowego.

Pewnie teraz myślisz, czyli od razu kupią. Krótka odpowiedź, to nie! Bo widzisz, sceptyczność i niedowierzanie w internecie w obecnych czasach jest olbrzymie. Ludzie są nieufni. Ale dzięki temu że na wcześniejszych etapach dałeś wartość, swoją wiedzę i zaoferowałeś pomoc, to automatycznie obniżyłeś ten poziom i nie są już tacy sceptycznie nastawieni. Ale to jest proces przez który musisz przejść. Kropka.

Więc to co robimy na samym dole to darmowe konsultacje, bezpłatne próbki, jazda testowa… Musisz w tym momencie zaprezentować ofertę tak dobrą że nie będą w stanie odmówić.

Omówienie wyników sprzedaży

I teraz zobacz co się dzieje, bo to magia. Jeśli firmy które nie stosują tej strategii mają konwersje 3% na swojej stronie, żeby w ogóle ktoś został leadem, nie mówiąc o sprzedaży to pomyśl co się dzieje jeśli u Ciebie jest ona kilkukrotnie większa. I to tak jak obiecałem, bez zwiększania wydatków na reklamę! I właśnie ta strategii pozwoliła mi zbudować swoją firmę, która rozwija się tak dobrze że mi się to nigdy nie śniło.

A liczba przedłużanych umów czy to na SEO, czy na reklamy Facebook, albo google to prawie 100%.  I podążając tą strategią Ty też możesz. Bo to działa w każdej niszy i wdrażamy to też u naszych klientów. Test jest prosty, ktoś wydawał do tej pory kwotę X, my wchodzimy do gry, wydajemy tyle samo i w kilka tygodnie oni są w szoku.

Więc, masz to na talerzu. System który działa niezawodnie od dziesięcioleci. Jeśli chcesz to możesz próbować robić to samemu, ale jeśli nie jesteś grafikiem, copywriterem i specjalistą seo i reklam w jednej osobie to możemy to zrobić za Ciebie. Wystarczy że zarezerwujesz z nami rozmowę, pod tym filmem w opisie jest link. Przedyskutujemy całkowicie za darmo to co możesz zrobić u siebie, więc wystarczy że umówisz spotkanie już teraz. Do zobaczenia wkrótce.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jakie konkretnie materiały wartościowe należy tworzyć, aby przyciągnąć potencjalnych klientów na różnych etapach lejka sprzedażowego?

Materiały wartościowe mogą obejmować ebooki, przewodniki, checklisty dla osób na początku lejka, a webinary, case study czy kursy wideo dla tych bardziej zaangażowanych. Kluczowe jest dostosowanie treści do potrzeb i etapu decyzyjnego, na którym znajduje się potencjalny klient.

Jak długo trwa przeciętnie proces przekształcania leadów na klientów przy stosowaniu tej strategii?

Czas przekształcenia leadów w klientów zależy od wielu czynników, w tym branży, jakości materiałów wartościowych i skuteczności działań follow-up. Proces ten może trwać od kilku dni do nawet kilku miesięcy, jednak stosowanie opisanej strategii ma na celu skrócenie tego czasu przez budowanie zaufania i dostarczanie wartości na każdym etapie.

Jakie narzędzia lub oprogramowanie są rekomendowane do zarządzania i optymalizacji lejka sprzedażowego?

Do zarządzania lejkiem sprzedażowym warto wykorzystać narzędzia do automatyzacji marketingu, takie jak Mailchimp, HubSpot czy Salesforce. Pozwalają one na segmentację kontaktów, automatyczne wysyłanie personalizowanych treści i monitorowanie zachowań odbiorców, co jest kluczowe do optymalizacji procesów sprzedażowych.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!